Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Не допуска по принцип. На един клиент му се прецака таблото на полото, купил си втора ръка табло и го монтирал, върнаха го от преглед щото бил върнал километража или да търси фактура за частта и монтаж от сервиз
- Traytor
- Мнения: 1876
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
MMX написа:Най-важното е доколко нашата система допуска въвеждане на по-малък пробег след по-голям. Подозирам, че пробегът е някакво свободно поле за информация в стил забележка..
Не допуска. Последните 3-4 години, ползват едни странни камери с които минават и снимат различни неща по колата, не съм обръщал на всичко внимание, но снимат километрите и не е ей така на, ако не е снимано като хората, не го приема(единия път ми писна да си завира ръката през мен за опити и го накарах просто да седне на шофьорското място).
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20252
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Ето тук е прес съобщението - и ето извадка от него:
Кога ще стане не се знае, но вероятно до края на годината ще минат обсъжданията и ще бъде гласуван през 2026-та.
Повече информация има и на този линк (машинен превод също)
За мен всяка една от тези мерки е доста смислена и дори закъсняла.Основни елементи на новите правила - Предложените мерки включват следното:
Адаптиране на изпитванията към нови превозни средства: Периодични технически проверки на електрически превозни средства и нови изпитвания на електронни системи за безопасност, включително изпитване на целостта на софтуера на системи, имащи отношение към безопасността и емисиите.
Ново изпитване за емисии: Откриване на високоемисионни превозни средства, включително подправени, като се използват усъвършенствани методи за ултрафини частици и NOx.
Борба с измамите: Записване на показанията на километропоказателите в националните бази данни за трансграничен обмен на история на километропоказателите.
Годишни инспекции: За автомобили и микробуси над 10 години.
Цифровизация: Издаване на електронни сертификати за регистрация на превозни средства и периодични изпитвания и обмен на данни чрез обща платформа за опростяване на административните процеси.
Взаимно признаване на сертификати за периодична техническа инспекция: Осигуряване на трансгранично признаване на периодични технически проверки, извършвани в друга държава членка за леки автомобили в продължение на шест месеца.
Подобрено управление на данните: Рационализиране на достъпа до техническите данни на превозните средства за центровете за прегледи.
Кога ще стане не се знае, но вероятно до края на годината ще минат обсъжданията и ще бъде гласуван през 2026-та.

Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
paagrio написа:Vlad777 написа:Всъщност в доста държави вече има изградени системи за публичен достъп. И все в Европа.
Много хубаво за тях, но това си е заслуга на техните общества. Не е направено след решение на ЕК. Такова нещо не виждам в статията - нито кога ще е готово (проектозакон), нито кой ще има право на достъп - администрацията, дилърите или гарантирано за всеки гражданин. Само конформизъм с полъх на оптимизъм как някой решава проблемите ни и абсурдното заглавие Край на върнатите километражи
Със сигурност това е стъпка в правилната посока напред. Достъпа до тая система е цяла една отделна тема, аз съм почти сигурен, че ти като обикновен гражданин по рама ще можеш да проследиш километрите през нея. И когато имаш една такава извадка откакто е произведена колата, ще ти е много по-лесно да не си купиш кола с върнати километри от автокъща или изобщо.
Както написаха колегите - данните ги има, просто трябва една голяма база, която да ги обедини от всички европейски държави.
- Traytor
- Мнения: 1876
- Регистриран на: Пон 24 авг 2009 3:09
- Автомобил: Passat B8
- Двигател: DSRB
- Местоположение: София
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Дори и да ставаше въпрос само за километражите, пак щеше да е супер, останалите мерки също ще донесат много позитиви(за някои хора). Знам че в България е като култ, дава сила и божествени качества да си махнеш ДПФ-а на дизела и обезобразиш изпускателната система на бензина, но ако вземат, че пунктовете спазват евентуално приетите норми които Влад цитира, качеството на живот осезаемо ще се вдигне(поне в София, надали има човек който не е дишал мега смрадта в задръстване).
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
А защо тази единна база данни не беше направена преди 20-30год.?
Нали си говорим ,че няма нищо сложно да се направи. Чий интереси обслужваше липсата на такава база данни?
И сега изведнъж ще я правим! При положение ,че поне от 10год. всички автомобилни производители правят "еднодневки" или казано по-просто автомобили само за първия собственик. В такъв случай какъв смисъл има да знаеш точно на колко км. е колата?
Лично за мен никакъв...
.
Нали си говорим ,че няма нищо сложно да се направи. Чий интереси обслужваше липсата на такава база данни?
И сега изведнъж ще я правим! При положение ,че поне от 10год. всички автомобилни производители правят "еднодневки" или казано по-просто автомобили само за първия собственик. В такъв случай какъв смисъл има да знаеш точно на колко км. е колата?
Лично за мен никакъв...
.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Е, преди 30.години не беше още толкова лесно възможно, по много причини.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12113
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Освен това нашите се опитват да го прокарат това може би от десетина години, не е от сега
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Ако всичко това стане, просто ще се нормализира колата да е на 3ХХ, 4ХХ, 5ХХ хиляди км без да има стигма и всичко да идва на 168-186 хиляди километра на пазара.
Километрите сами по себе си не са някакъв тотален измерител, колата читава ли е или не. Кола на 5 години на 300 хиляди км с пълна сервизна история е почти сигурно по-здрава от 15 годишна на 150 хиляди.
Най-благоприятния случай за едно МПС е да се запали, да измине примерно 500-700-1000км и да се загаси и това да се повтори 100 пъти и след това да я вземеш ти. Магистрална кола (с леки изключения за Германия, заради аутобаните и легалната възможност да я караш с изпълнен оборотомер) е в пъти по-запазена от колкото градска палена сутрин за 2-3-4-5 км и вечер след това и примерно веднъж ходене на почивка за 1500-2500км. Ама 2рата ще излезе на пазара с 2-3 пъти по-малко километри.
В немското мобиле има не малко коли с прословутия миксер 0.9TCE на Рено/Дачия, който когато излезе на пазара, хората обясняваха как бил бомба със закъснител, как бил еднодневка, нямало да си изкара гаранцията и т.н.
Еми има си обяви с коли над 200 хиляди, по-малко над 300 хиляди.
Както и има V8-ци където умират тотално още преди 100 хиляди, а уж разтоварени мотори, дългоживотни и т.н.
За средностатистическия мошеник, цялото това нещо е трън. Ще бъде ли панацея, по-скоро не - ама е стъпка в правилната посока.
Винаги за кола втора употреба се гледа цялото състояние и се прави обстоен преглед на механичната и електрическа част по колата.
Километрите сами по себе си не са някакъв тотален измерител, колата читава ли е или не. Кола на 5 години на 300 хиляди км с пълна сервизна история е почти сигурно по-здрава от 15 годишна на 150 хиляди.
Най-благоприятния случай за едно МПС е да се запали, да измине примерно 500-700-1000км и да се загаси и това да се повтори 100 пъти и след това да я вземеш ти. Магистрална кола (с леки изключения за Германия, заради аутобаните и легалната възможност да я караш с изпълнен оборотомер) е в пъти по-запазена от колкото градска палена сутрин за 2-3-4-5 км и вечер след това и примерно веднъж ходене на почивка за 1500-2500км. Ама 2рата ще излезе на пазара с 2-3 пъти по-малко километри.
В немското мобиле има не малко коли с прословутия миксер 0.9TCE на Рено/Дачия, който когато излезе на пазара, хората обясняваха как бил бомба със закъснител, как бил еднодневка, нямало да си изкара гаранцията и т.н.
Еми има си обяви с коли над 200 хиляди, по-малко над 300 хиляди.
Както и има V8-ци където умират тотално още преди 100 хиляди, а уж разтоварени мотори, дългоживотни и т.н.
За средностатистическия мошеник, цялото това нещо е трън. Ще бъде ли панацея, по-скоро не - ама е стъпка в правилната посока.
Винаги за кола втора употреба се гледа цялото състояние и се прави обстоен преглед на механичната и електрическа част по колата.
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
В нашата мангалска държава нишо не може да се случи не гледайте Европа. Тук андрешко няма кой да го мине. Стегнаха прегледите връзваха развръзвха пак намериха начина да лъжат и пускат трошляците по улиците.Всяко чудо за три дни ефект нула. За една седмица в южна Италия видях много трошки но нито ЕДНА ПУШЕЩА Трошка. Същото ще стане и с тази ситема всичко е пробито в тая държава.
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Цялата Европа е пробита и то повече от гевгир. Първо си изнесоха таралясниците към трети страни в т.ч. и ние, защото им е скъпо да ги рециклират, колкото и да се бият в гърдите , че могат да го направят.
Сега като вземеш нова кола и всяка вечер палиш свещичка да изкара поне 200хил.км. без големи проблеми.
Ама иначе е по-важно да имаме единна система за проверка на км.
Сега като вземеш нова кола и всяка вечер палиш свещичка да изкара поне 200хил.км. без големи проблеми.
Ама иначе е по-важно да имаме единна система за проверка на км.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20252
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Комунизмът и времето на СССР, което ни учеше, че Западна Европа се разпада отдавна приключи. Запази си подобни коментари за извън форума!
-
- Мнения: 127
- Регистриран на: Пон 02 яну 2023 18:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Няма място за политика и пропаганда тука. Темата е съвсем друга и нека се придържаме към нея без да си изпускаме нервите когато нещо не ни изнася.
- Vlad777
- King of the Road
- Мнения: 20252
- Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
- Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
- Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Мнението изобщо не е по темата, но ще го коментирам за последно, за да стане ясно на всички:
Нека ти е за последно
Ако не ти изнася - знаеш къде е бутона за logout. Не ми отговаряй, защото всяко следващо мнение, което не отговаря на правилата на форума ще бъде санкционирано
По тази точка съм съгласен. Напълно.freewaynikolay написа:Няма място за политика и пропаганда тука.
Това е точно комунистическата пропаганда, която я слушаме цял живот. Така че - сам си противоречишfreewaynikolay написа:Цялата Европа е пробита и то повече от гевгир.


Форумът си има модератори и администратори, които да могат да правят подобни коментари. Ти като потребител може да пуснеш доклад, ако дадено мнение го смяташ за нарушаване на правилата.freewaynikolay написа:Темата е съвсем друга и нека се придържаме към нея без да си изпускаме нервите когато нещо не ни изнася.

Ако не ти изнася - знаеш къде е бутона за logout. Не ми отговаряй, защото всяко следващо мнение, което не отговаря на правилата на форума ще бъде санкционирано

- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: Единна система за обмен на данни за пробег на леките коли
Ако това нещо се приеме ще е хубаво, но за да има ефект е необходимо да се съчетае с някои допълнителни неща. Базата данни да е общодостъпна (безплатно или срещу минимална такса), стига от ЕС да не решат, че това нарушава регламента за защита на личните данни, да се въведат сериозни санкции за нарушения и стриктен контрол и правоприлагане за случай на нарушения. В случай, че това се случи 99% от тези случи на измама ще изчезнат. Ако джамбазите знаят, че вероятността да бъдат спипани и да отнесат сериозна санкция е почти 100%, то това ще направи такива действия финансово неоправдани и явлението ще изчезне на 99%.
Но не се ли приложи по този начин, ефекта ще е минимален. Ако само някои контролен орган има достъп до базата данни и се разчита те да следят (без потенциалните купувачи да могат да проверяват и подават сигнали) ще е афиф работа, поне у нас де. А ако няма сериозен контрол, санкции и бързо/адекватно правоприлагане по това отношение, ще се наложи да се разчита на саморегулирането на пазара, което може да сработи в страни като Германия, Австрия ..., но не и у нас. Ако търговеца знае, че и да се установи манипулация няма да бъде санкциониран пак ще го прави, разчитайки, че не всеки ще проверява, а и някой да провери, казва му "Аз така съм я взел от там, ако искаш я купувай" и когато 95% от колите и търговците са така, нямаш много варианти ако искаш кола и си с ограничен бюджет. Положението си остав както сега, то и сега знаем, че километражите са превъртени, но не с колко точно, тогава ще знаем с колко но файда йок.
И още нещо, трябва да се въведе изискване при всяка разпоредителна сделка с МПС, в документа с който същата е удостоверена (договор за покупко-продажба или друг документ), да се записват данните от километража. Така ако има манипулация, лесно ще се проследи кога и кой я е направил. А не, "аз така съм я взел, те сигурно предишните ...".
П.П. Ето тази заложена в проекта мярка "Годишни инспекции: За автомобили и микробуси над 10 години.", не я разбрах, по какво ще се различава тази инспекция от ГТП, нещо като два прегледа ли ще се минават или ще се съчетава нещо допълнително към ГТП?
Но не се ли приложи по този начин, ефекта ще е минимален. Ако само някои контролен орган има достъп до базата данни и се разчита те да следят (без потенциалните купувачи да могат да проверяват и подават сигнали) ще е афиф работа, поне у нас де. А ако няма сериозен контрол, санкции и бързо/адекватно правоприлагане по това отношение, ще се наложи да се разчита на саморегулирането на пазара, което може да сработи в страни като Германия, Австрия ..., но не и у нас. Ако търговеца знае, че и да се установи манипулация няма да бъде санкциониран пак ще го прави, разчитайки, че не всеки ще проверява, а и някой да провери, казва му "Аз така съм я взел от там, ако искаш я купувай" и когато 95% от колите и търговците са така, нямаш много варианти ако искаш кола и си с ограничен бюджет. Положението си остав както сега, то и сега знаем, че километражите са превъртени, но не с колко точно, тогава ще знаем с колко но файда йок.
И още нещо, трябва да се въведе изискване при всяка разпоредителна сделка с МПС, в документа с който същата е удостоверена (договор за покупко-продажба или друг документ), да се записват данните от километража. Така ако има манипулация, лесно ще се проследи кога и кой я е направил. А не, "аз така съм я взел, те сигурно предишните ...".
П.П. Ето тази заложена в проекта мярка "Годишни инспекции: За автомобили и микробуси над 10 години.", не я разбрах, по какво ще се различава тази инспекция от ГТП, нещо като два прегледа ли ще се минават или ще се съчетава нещо допълнително към ГТП?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 62 госта