Антифриза - разреден или чист концентрат?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Danny boy
Мнения: 1959
Регистриран на: Сря 10 яну 2007 18:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Мнениеот Danny boy » Нед 10 юни 2007 11:45


Всеки прав за себе си.Май си имаме физик във форума :lol:




Потребителски аватар
Sunny
Дезертьор
Мнения: 3605
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 14:28
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Плевен
Контакти:

Мнениеот Sunny » Нед 10 юни 2007 12:07


Да бехте малко попрочели ли? :wink:
stil написа:Тази схема (нарича се диаграма на състоянието) отговаря на част от поставените въпроси и обяснява дадените отговори.
Изображение

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол без да е разтворен във вода.
1. Защото има относително висока t на замръзване - 11.5 °C (виж диаграмата при 100% етиленгликол);
2. Защото има по-висока плътност спрямо водата, което означава по-висок вискозитет, следователно по-големи загуби на енергия в охладителната система. Излишно се товари водната помпа!!!

Защо НЕ ТРЯБВА да се използва етиленгликол в чист вид (като химичен състав).
1. Защото наистина има корозионно действие върху металните елементи от охладителната система. Затова използвайте САМО антифризи, които съдържат т. нар. инхибитори. Предполага се, че антифризите от търговската мрежа трябва да съдържат такива.
2. Защото има по-малък специфичен топлинен капацитет отколкото водата (охлажда по-лошо).

Какво СЪОТНОШЕНИЕ етиленгликол/вода трябва да се използва.
Например, за да се получи t на замръзване -25 °C (напълно достатъчна за нашата географска ширина) трябва да се използва охл. течност с около 40% етиленгликол (60% вода). Съдържание на етиленгликол по-ниско 30% не се препоръчва, защото разтворът губи противокорозионните си свойства.

Забележки:
1) Тази диаграма е приблизителна (с учебна цел) и НЕ ТРЯБВА да се използва за точни изчисления. Най-добре е да се ръководите от инструкциите на производителя на антифриза.
2) Диаграмата важи САМО за най-разпространеният антифриз - на основата на етиленгликол. Съществуват и други. Така, че ВНИМАТЕЛНО!



stil написа:Трябва да се прави разлика между "концентриран антифриз" и "чист етиленгликол". В концентрата се добавят инхибитори срещу корозията. Реномираните производители когато напишат на опаковката "концентрат" - това наистина е така (т.е. не е воден разтвор). От тази гледна точка за да се гарантира антикорозионната защита на системата повечето производители препоръчват да се използва min 35 %-тен разтвор (35-етиленгликол, 65-вода), дори ако температурата, която искаме да постигнем да е висока. У нас се продават какви ли не екземпляри и на всички пише "концентрат", което в 80 % от случаите е спекула. Затова при разреждането трябва да се ръководите единствено от това, което пише на опаковката.
Като пример за коректност мога да дам фирмата Motul (естествено има и други фирми). Motul винаги разграничават нещата – концентратите означават с “pure condensed”, a разтворите с “ready to use”.

Не знам каква марка препоръчват VW, а и това не винаги е най-обективният критерий. Техните изисквания към охл. течности са регламентирани в спецификациите TL 774C (G11) и TL744D (G12). Следователно всички антифризи, които отговарят на тези изисквания би трябвало да са подходящи.

Опасно е използването на "чист" от гледна точка на хим. състав етиленгликол. А такива случаи в миналото има доста. Гепил някой от химзавода тубичка 5 л и налива смело в системата. А ако забрави и да разреди… тогава под -10 може да стане фатално.


http://forum.vwclub.bg/viewtopic.php?t=1747


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 10 юни 2007 13:42


yossarian написа:...


:да: :bowdown



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: humanic и 38 госта