Пресконференция за отмяната на първия ден на рали „Виктори София 2007”
90 минути след отмяната на първите шест отсечки от маршрута на рали „Виктори София 2007” организаторите на състезанието обясниха мотивите си за това решение на специална пресконференция в щаба на ралито – хотел „Радисън САС”. В нея участваха директорът на ралито Георги Славейков и четирима от пилотите, които днес сутринта стартираха в първия ден на състезанието: Димитър Илиев, Крум Дончев, Румен Дунев и Николай Златков. Първите шест отсечки от ралито бяха отменени днес сутринта заради лошите атмосферни условия – силния снеговалеж в София и около Своге, заледените участъци от пътя и силния вятър.
Георги Славейков, директор на рали „Виктори София 2007”:
„Съжалявам, че метеорологичните условия станаха причина да отложим първия етап от това наистина прекрасно организирано състезание . Спортните комисари взеха това решение на своето заседание в 10.30 ч. днес. Предстои второ заседание в 16 ч., на което ще се вземе решение и за втория етап на състезанието. Съжалявам за полицията, съдиите и останалите хора, които положиха толкова много усилия”.
...Сутринта директорът на ралито Георги Славейков обяви отмяната на съботните отсечки, а по-късно спортните комисари на състезанието решиха, че с оглед на очакваното допълнително влошаване на времето, е по-разумно да бъдат отменени и неделните етапи.
Не ми се искаше да взимам националната титла и тази на Източна Европа по този начин, но нищо не може да се направи – заяви шампионът на България Димитър Илиев, който печели втора поредна титла на България и четвърта на Източна Европа. – С безопасността не може да се правят компромиси.
Не сме подготвени за зимно състезание, няма как да се състезаваме – допълни европейският вицешампион за 2006 г. Крум Дончев. – Исках да се преборя с Митко поне за Източноевропейската купа, но не се получи.
С нашите състезателни коли и с гумите, с които разполагаме, просто е невъзможно да се кара в тези условия – заяви друкратният победител в рали „Виктори София” Димитър Илиев. – В първата отсечка на места минавахме с 20 км/ч и нямах пълен контрол над колата. Дори в това темпо щяхме да изпуснем един завой.
За такова време – мокър сняг, киша, мокри пътища и падащи температури, съпътствани от силен вятър има само един модел гуми, които дори и в световния шампионат се използват само в едно рали – „Монте Карло” – допълни Николай Златков. – Така че като стане така, най-разумното решение е състезанието да бъде спряно. Със смяната на едни гуми нищо не се решава, колите ни са настроени за асфалтово състезание, а не можем да караме с обикновени зимни гуми, все пак те не са хомологирани за автомобилни надбягвания. Смятам, че не си струваше риска да се пускат етапи, безопасността на пилотите и зрителите е най-важното нещо в спорта, нека не го забравяме.
Шампионът в клас N/2 на писта за 2007 година Димитър Генев излетя от пътя малко след началото на първата отсечка, въпреки че той и навигаторът му Кирил Попов не са карали бързо.
На един лек завой, без дори да давам газ, колата просто не зави, там беше мокро и хлъзгаво и се озовахме извън пътя – обясни Генев. – Много трудни атмосферни условия, които щяха да направят състезанието безсмислено опасно. Хубаво е, че пораженията не са големи, само падна задната броня.
Наблюдателят на ФИА, назначен за рали „Виктори София 2007” Джон Агностопулос заяви, че решението за отмяната на състезанието, взето от спортните комисари е било взето трудно, но с оглед на тежките атмосферни условия е било единственото правилно.
Това решение е изцяло на директора на ралито и спортните комисари, те прилагат правилата и те носят отговорността – заяви г-н Агностопулос. – Докладът ми за състезанието още не е готов, но за оценката на ралито не е решаващо дали надбягването се е провело, колкото и абсурдно да ви звучи. Имах възможност да проверя 80% от нещата, по които се оценява едно рали – от самия официален старт, през сервизната зона, закрития парк, екипите по отсечките, промотирането на състезанието и т.н. Естествено, нямам мнение за чисто състезателните елементи, защото нямаше как да ги проверим. Но трябва да ви кажа още нещо – взимането на толкова трудно решение толкова бързо също е доказателство за отлична организация.
Наблюдателят на ФИА имаше възможност лично да провери атмосферните условия в първите три отсечки в съботния ден.
Минахме с една от колите на сигурността през първите три отсечки и беше доста интересно – обясни г-н Агностопулос. – В първата отсечка валеше сняг, пътят беше мокър и хлъзгав, успяхме да минем, но това стана 45-50 минути преди да стартира първата кола, а след това разбрах, че условията са се влошили. Трасето на втората отсечка беше много хлъзгаво, карахме с 20-30 км/ч, едва стигнахме до края на етапа, там наистина беше много тежко. Третата отсечка, която в част от маршрута си се покрива с първата вече се беше променила – снегът започна да покрива пътя, а силният вятър заледяваше цели участъци от трасето. 4-5 километра след старта беше почти невъзможно да се движи автомобил. Впечатлен съм от отличната информационна мрежа на директора на ралито и отговорника по сигурността, които постоянно получаваха информация за състоянието на пътищата. На заседанието, на което бяха отменени и неделните етапи присъстваха и двама от пилотите и от тях имахме възможност да чуем още мнения от първа ръка за състоянието на трасетата. Още веднъж – много трудно решение, но смятам, че беше правилно. Не може да се правят компромиси със сигурността на пилотите и зрителите.
Взето от официалния сайт на Рали Виктори- София 2007