TESLA електромобил...

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6362
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот ktamen » Чет 30 май 2024 7:03


group® написа:И как точно ни 'набутват принудително' да ползваме електрички?

Даже директната забрана да отпадне, субсидиите, данъчните облекчения и всевъзможни привилегии, примерно за паркиране, за електричките в по-голяма или по-малка степен са неоспорм факт.
Така че принудата също е факт.




Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20256
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Vlad777 » Чет 30 май 2024 8:30


Започнах да се чудя кой ме е принудил мен да карам VW Passat, вместо Bentley Flying Spur Mulliner? Съсипаха я тая държава!


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Чет 30 май 2024 18:01


ktamen написа:...субсидиите, данъчните облекчения и всевъзможни привилегии, примерно за паркиране...


Значи тея субсидии кат дъвка се дъвчат.
Даже не ми се коментира вече.

А останалото:
- данъка за нови коли също е по-нисък - значи и тва ни принуждават
- а забраната за влизане в централни части на градове (тук още ялова), значи и това е 'принуда' за нова кола
- по-рядкото минаване на технически преглед за нови коли - принуда

Едното паркиране в държава, в която никога нямаше и няма да има субсидии за ЕА, очите им избоде на някои хора :gruebel
30те лв данък също.
Апропо, доколкото знам, във Велико Търново вече ограничиха безплатното паркиране на до 2ч за ЕА. Сигурно когато се махне изобщо тази привилегия, много хора ще са щастливи?!

За велосипед няма данък, няма зона, преглед, ....
Сигурно ни принуждават колела да караме. :eek


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Чет 30 май 2024 19:20


Аз не разбирам много, ама това не значи ли че ако ти изгори крушката или тонколоната във вратата, то всичко вързано на същия кабел загива и то?
Прикачени файлове
IMG_7434.jpeg


thanis
Мнения: 1855
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот thanis » Чет 30 май 2024 19:28


https://www.cybertruckownersclub.com/fo ... bus.10254/

Ето тук е източника на този пост. И на кратко, не - ако ти изгори крушка, няма да умре всичко по кабела.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Чет 30 май 2024 19:39


А ако умре кабела? Гасят ли се всички крушки?


Потребителски аватар
MMX
Мнения: 1747
Регистриран на: Пет 05 мар 2010 14:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: BG

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот MMX » Пет 31 май 2024 19:15


Ако срежеш кабела по средата ще спрат всички неща след прекъсването. Но вероятно е добре екраниран и укрепен и е по-трудно да се прекъсне отколкото при варианта отделно кабелче до всяко устройство.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 31 май 2024 19:36


Пак, имам съвсем бегли познания по темата, но доколкото съм чувал canbus системите са доста стара разработка и идеята на тесла всичко да минава по нея е играна преди повече от 20 години.
Проблемът е че всеки датчик и всеки потребител пълни шината със собствените си сигнали и ако нещо не работи както трябва има голяма вероятност това нещо не просто да спре да излъчва сигналите си, а да започне да пълни шината с глупости.
Старите производители се презапасяват с още един канал за комуникация, който при теслите липсва, оттам и постоянните електрически проблеми точно със сайбър дървото им.
Това че волана върти колелата по същата тази шина няма да го коментирам, но ми се струва супер безотговорно.
С две думи, поредния случай, който елмо преопакова стара идея и я прилага в типичния му безотговорен начин


Потребителски аватар
hvp800
Мнения: 4657
Регистриран на: Вто 29 яну 2013 19:46
Автомобил: VW Bora
Двигател: ASZ

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот hvp800 » Пет 31 май 2024 19:51


А що си се загрижил за Сайбъра при положение , че това нещо никога няма да се продава в Европа ?
А пък тази технология ще се тества доста време в Щатите преди да се приложи на другите модели ! А и така като чета , нямаш намерение да си купуваш Тесла , значи всичко е точно :)


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Пет 31 май 2024 19:59


Аз и на Луната не мисля да ходя, ама все пак знам на какво разстояние е.


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот netizen » Пет 31 май 2024 20:39


group® написа:Апропо, доколкото знам, във Велико Търново вече ограничиха безплатното паркиране на до 2ч за ЕА. Сигурно когато се махне изобщо тази привилегия, много хора ще са щастливи?!


Винаги е било два часа, дори с условности. Но вече поне не изискват талончета и други такива хартийки.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот group® » Пет 31 май 2024 23:36


Petrolhead написа:Старите производители се презапасяват с още един канал за комуникация, който при теслите липсва, ...


Кой е този канал?


chifut
Мнения: 112
Регистриран на: Съб 12 авг 2023 13:50
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот chifut » Съб 01 юни 2024 8:20


Petrolhead написа:Пак, имам съвсем бегли познания по темата, но доколкото съм чувал canbus системите са доста стара разработка и идеята на тесла всичко да минава по нея е играна преди повече от 20 години.
Проблемът е че всеки датчик и всеки потребител пълни шината със собствените си сигнали и ако нещо не работи както трябва има голяма вероятност това нещо не просто да спре да излъчва сигналите си, а да започне да пълни шината с глупости.
Старите производители се презапасяват с още един канал за комуникация, който при теслите липсва, оттам и постоянните електрически проблеми точно със сайбър дървото им.
Това че волана върти колелата по същата тази шина няма да го коментирам, но ми се струва супер безотговорно.
С две думи, поредния случай, който елмо преопакова стара идея и я прилага в типичния му безотговорен начин

Сan bus шината е цифров канал за комуникация между всеки един контролер с всички останали . Там няма директно свързани аналогови устройсва. Едно аналогово устройсво се свързва с линията само през контролер който обслужва само него или няколко или много такива устройства.. При повреда в самата линия -прекъсване на кабел в зависимост от мястото на прекъсване част от нея може да работи макар и не добре или въобще да не работи. При късо съединени линията не работи. При повреда в някой контролер,контролера спира да коминикира което веднага се докладва от останалите или събаря цялата линия като например я окъси. Всички производители се съобразяват с важноста на кан бъс комуникацията и разчитат на няколко такива линии. Обикновенно има основна кан бус линия която свързва всички основни контролери и локални кан бъс линии. Например в спомагателна линия се отделят контролерите които обслужват и на които двигателния контрлер-основен котролер е шефа. Те подват информация само на двигателния контролер и нямат връзка с контролерите извън тяхната локална линия. Аз поне не съм срещал архитектура с дублирани кан бъс линии.


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Petrolhead » Съб 01 юни 2024 9:03


group® написа:
Petrolhead написа:Старите производители се презапасяват с още един канал за комуникация, който при теслите липсва, ...


Кой е този канал?


Въпреки че търкалата на Кадито се въртят от моторчета, ако някое от тях напусне чата, волана продължава да бъде физически свързан с рейката и си работи и без тях
Просто пример.


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: TESLA електромобил...

Мнениеот Кайзен » Съб 01 юни 2024 10:36


Май си говорите за LIN и CAN комуникации..
Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: georgebonev и 41 госта