Видяхме за жалост приоритетите на чичо Мъск къде са били толкова време. Вместо да получим "Модел 2" сиреч опростена електричка без чак толкова мощни мотори и екстри за приемлива цена от 25-30 хиляди долара, получихме роботакси - двуврато без волан,педали, без контрол от водача, без дръжки на вратите вътре и вън и относително голям багажник, без задно огледало и стъкло и без класическия преден багажник.
https://insideevs.com/reviews/722798/te ... explainer/Концепцията е да се "закараш" на работа и след това уникалната ти кола ще може да работи като "uber" и да ти "печели" пари, защото няма нужда от външна намеса и няма портове за зареждане и ще се зарежда само индукционно (принципно звучи готино, но скоростите са драстично по-бавни и генерално има проблеми с отделянето на топлина заради методиката, което от своя страна още сваля скоростта за зареждане) Няма инфраструктура за зареждане и генерално в Европа това трудно ще получи разрешение да се движи. Колата няма да има LIDAR технология, а ще разчита само на камерите.
Съответно, заради събитието и не толкова големия ентусиазъм и множеството въпроси по този и други проекти, цената на акция падна с почти 10%.
За 2024 имаме спад от до Q3 от около 30 хил автомобила 2023 до Q3 - 1.324 млн срещу 1.294млн 2024.
В Словакия, базов модел 3 (513км обхват по WLTP, 0-100 6.1сек) остава на 34870 Евро с административна такса + доставка. Базов ID3 пак там е 33 хил евро

- tslrbtaxi.PNG (235.33 KиБ) Видяна 1100 пъти

- tslrbtaxi1.PNG (312.48 KиБ) Видяна 1100 пъти

- tslrbtaxi2.PNG (316.67 KиБ) Видяна 1100 пъти