Ицо ,досега бях с впечетлението че се опитваш да ни убедиш че термостата е нещо излишно и безнислено.Сега в последния си пост обясняваш ролята на термостата и дори последното ти изречение се припокрива по смисъл с цитата над него (цитирал си ме доста обилно в последния си пост)
Така,ти казваш (въпреки статията ,която ви извадих) че термостата не контролира потока,а само го разпределя...
Поток на флуид се разпределя от тройник(тетка),кръстачка и др. подобни.,които са КУХИ.
Тук говорим за съоражение ,чиято роля е доста по-интелигентна от разпределянето на течност наляво-надясно. Да малкия кръг не се охлажда,но затова са тия два кръга-когато отвори трм.,тоя загрят антифриз не потича през празна тръба до радиатора за да се охлади,а се смесва с "почиващия" и охладен антифриз от големия кръг Резултата е- нормализирането на раб. темп. на охл.течност става по -бързо, и по-сигурно.
Защо се твърди че ТРМ контролира потока-защото отваря контролирано според темп. разширение на восъка в него клапата и колкото по-горещ е антифриза ,толкова по-вече е отворен клапана му (е има си пределно фи,затова тук вече инжинерите изчисляват и т.н.)
Но предполагам на всички ни е ясно че макс. фи на ТРМ е по-малко от фи на водното съединение .Т.е. имаме протичане на гореща течност,която заради темп. си разширение е и с по-голямо налягане ,от малко фи към по-голямо.Получава се спад на налягането и скоростта на тази течност.Един вид след термостата водното съединение към входа на радиатора освен другото се явява донякъде и успокоител на потока .Това е необходимо ,защото тази течност следва да премине в един кръг от тръбички(за да се намали скоростта и и за да се охлади по-добре) Ето това е една от ролите на термостата и с усъвършенстването на ДВГ възниква и необходимостта от по-"реактивни" и по-надежни термостати.Абсолютен пример е рекламната анимация на Mahle ,която си представил по-горе.Обърни внимание на тази анимация ,особенно в края на клипчето как се представя термостатът при колебания на раб. темп. -клапата на термостата се движи в посока отваряне или обратно(представена е отличната му работа на границата м/у 2-та кръга) и то завидно бързо. Е все пак говорим и за реклама,но става ясна и концепцията на производителя.
п.с.Водните помпи и на Пасат 2 и Г2 също са заложени като консуматив от VW.Щом няма както Москвичите навремето гресьорка за обслужване,значи трябва да се подменя (фибъра) на опр. време или пробег.Това че не го правим е друга бира.