
От юли 2021: Колите в София с екостикер
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Един въпрос.Ако колата ми е Euro 5 /нали казват ,че няма значение какъв стандарт е излязла от завода ,а какво ще покаже машината в пункта на ГТП/ и отчете ,че е Euro 2.Какво се случва с данъка на колата.Да не трябва да плащам дакък като за Euro 2? 

-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Може би това ще важи само в обратния вариант, ако някак е станала по-екологична... А като си е под стандарта, се спира от движение и готово. 

- group®
- Темерут
- Мнения: 10075
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
cecoa1 написа:...се спира от движение и готово.
Това не вярвам да стане.
Може да се свали по категория и да не я допускат във въпросните зони, да се вдигне данъка и кой знае още какви неща, но не мисля, че спират.
Мисля питах назад в темата - как стои въпросът в Германия? Най-вече с тунинга?
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
то свалянето на категорията и отчитането на данъка са си достатъчно голям проблем сами
по себе си, аз за чиповете се притеснявам ... :) кога ще ти връщат, кога ти ще додаваш ... сложна работа е това.
според мен тази година програма максимум е да започнат да поставят евентуално стикери, нещо реално може да започне да се случва най-рано след 12.07.24г (новите коли минават гтп на 3 години! няма как да ги стикират по-рано). А до тогава има много време и мандати.
Доколкото знам в Германия ако си произведен като евро5, трябва да покриеш на прегледа евро5, иначе не минаваш. Тунинг може само ако е TUV сертифициран и не ти пречи на евро категорията.
по себе си, аз за чиповете се притеснявам ... :) кога ще ти връщат, кога ти ще додаваш ... сложна работа е това.
според мен тази година програма максимум е да започнат да поставят евентуално стикери, нещо реално може да започне да се случва най-рано след 12.07.24г (новите коли минават гтп на 3 години! няма как да ги стикират по-рано). А до тогава има много време и мандати.
Доколкото знам в Германия ако си произведен като евро5, трябва да покриеш на прегледа евро5, иначе не минаваш. Тунинг може само ако е TUV сертифициран и не ти пречи на евро категорията.
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Кола непокриваща заводските си параметри, винаги се е водела неизправна. И работата на ГТП е да не допуска движението на неизправни превозни средства.
Отделен въпрос е, че те дори не мерят газовете на принципа според който се определя екологичната категория на колата от завода. Дори не мерят всички газове. Дори в Германия мерят само димност на дизела, и гледат да няма записани грешки свързани с екологията в компютъра. Е, верно, при меренето на димност си имат изисквания как и колко газ да се дава, та направо и вадят буталата на колата, но и това мисля е до определени години на производство, после само грешки гледат. Като и в двата варианта, няма да хванат чип-тунинг, освен ако не е направен хептен некадърно.
Всъщност най-проблемните газове на дизела - NOx - на място няма как да се мерят, тях ги има при голямо натоварване на мотора. Т.е. трябва им нещо като диностенд, и тогава много работи ще могат да замерят. Или реални пътни изпитания, по време на които да се мерят газовете. И двата варианта ги ползват за да сертифицират модела, че отговаря на Евро нещо си, но в пунктовете за ГТП няма как да стане.
ПП: И процентът на ползващите тунинг на Запад е много по-малък.
Отделен въпрос е, че те дори не мерят газовете на принципа според който се определя екологичната категория на колата от завода. Дори не мерят всички газове. Дори в Германия мерят само димност на дизела, и гледат да няма записани грешки свързани с екологията в компютъра. Е, верно, при меренето на димност си имат изисквания как и колко газ да се дава, та направо и вадят буталата на колата, но и това мисля е до определени години на производство, после само грешки гледат. Като и в двата варианта, няма да хванат чип-тунинг, освен ако не е направен хептен некадърно.
Всъщност най-проблемните газове на дизела - NOx - на място няма как да се мерят, тях ги има при голямо натоварване на мотора. Т.е. трябва им нещо като диностенд, и тогава много работи ще могат да замерят. Или реални пътни изпитания, по време на които да се мерят газовете. И двата варианта ги ползват за да сертифицират модела, че отговаря на Евро нещо си, но в пунктовете за ГТП няма как да стане.
ПП: И процентът на ползващите тунинг на Запад е много по-малък.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12115
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
На мен ми е по интересно как бай Цонко от Горно надолнище идва с колата в София 2 пъти в годината и да речем, че са обявени ограничения за коли като на бай Цонко, как той ще разбере че не трябва да влиза в центъра? Те два пъти обявяват зелен билет за градския, ама се разбира след обедните новини, който ги гледа. Иначе отиваш и ако ти кажат левче, супер, ама ако не ти кажат редовна цена на билетчето.
Та как бай Цонко ще отърве глобата ако има такава забрана в деня на идването му до големия град
Та как бай Цонко ще отърве глобата ако има такава забрана в деня на идването му до големия град

-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Добър въпрос.
Сигурно ще сложат знаци, които да се включват и изключват, примерно със светлини. Ще ги впишат в закона, ОК. Ама кога ще се включват? Ако си влязъл при изключен знак, пък после ги включат, пак ли глоба?
ПП: Най-вероятно няма да си усложняват живота, и ще станат тия ограничения за постоянно. С някое изключение за живущите там, ако се налага.
Сигурно ще сложат знаци, които да се включват и изключват, примерно със светлини. Ще ги впишат в закона, ОК. Ама кога ще се включват? Ако си влязъл при изключен знак, пък после ги включат, пак ли глоба?
ПП: Най-вероятно няма да си усложняват живота, и ще станат тия ограничения за постоянно. С някое изключение за живущите там, ако се налага.
- richko25
- Мнения: 392
- Регистриран на: Сря 09 дек 2009 12:28
- Автомобил: VAG
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Смисъл от чипове? - /то е ясно, че правилния човек трябва да спечели поръчка и да ги прави/. По номера на автомобила може да се вкара цялата информация - Euro стандарт - ГТП, гражданска, винетка. Вярно е, че при такова решение сигурно ще има крадене на предни номера. 

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
К.Одаджийски написа:На мен ми е по интересно как бай Цонко от Горно надолнище
евентуално ще стане като в Италия и техния "данък турист". Сигурно 80% от туристите, които са наемали кола под наем там, са се нахендряли на техните зони и глоби.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
VWGT написа:К.Одаджийски написа:На мен ми е по интересно как бай Цонко от Горно надолнище
евентуално ще стане като в Италия и техния "данък турист". Сигурно 80% от туристите, които са наемали кола под наем там, са се нахендряли на техните зони и глоби.
Няма как да стане колега, защото ZTL зоните в Италия се контролират от камери и никой не си прави труда да те спира. Само че, там контрола става през номерата на колата. Не знам каква ще е тая българска камера, дето ще хваща стикер/чип. Общо взето, ще е лека пародия и като цяло според мен, ще правят чистки периодично и основно ще следят за мега пушещи коли без значение бензин или дизел. Един бензин, дето гори масло си е пак мъка. То същественото е да се види как ще се упражнява контрола. Ако ще карат хората, дето следят за зоните/синя и зелена/ да гледат и за стикери, оле-майко .... Още повече, след изборите това тотално може и да го замразят. Аз като цяло съм ЗА контрол, ама няма как техн. преглед да ти е пародия и след това да се биеш в гърдите, че слагаш зони както в Германия.... Много деликатна тема е това.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Абсолютно съм съгласен за камерите и недоумявам през цялото време какви ще са тия чипове, но нашите власти си държат много на тях, явно са измислили схемата.
Изобщо тая дейност по "чипиране" е много модерна в последното време, то не са коли, ваксини, маймуни...
Изобщо тая дейност по "чипиране" е много модерна в последното време, то не са коли, ваксини, маймуни...
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
К.Одаджийски написа:На мен ми е по интересно как бай Цонко от Горно надолнище идва с колата в София 2 пъти в годината и да речем, че са обявени ограничения за коли като на бай Цонко, как той ще разбере че не трябва да влиза в центъра? Те два пъти обявяват зелен билет за градския, ама се разбира след обедните новини, който ги гледа. Иначе отиваш и ако ти кажат левче, супер, ама ако не ти кажат редовна цена на билетчето.
Та как бай Цонко ще отърве глобата ако има такава забрана в деня на идването му до големия град
Би следвало да има знаци, както са указани зелените и сините зони. Най-лесно би било да въведат огрничение по евро категория, което съответства на същите тези зони. Или по просто казано, синя зона има право да се ползва от евро 5 и евро 6 + електрички и двигатели на газ ,зелена зона от евро 3, 4, 5 и 6 електрички и двигатели на газ. Необозначените като синя и зелена зона да се ползват от всички. Бай Цонко като не гледа знаците и не се интересува къде може и не може с кола значи не трябва да шофира. Законите в държавата , в която живееш или посещаваш са ангажимент на живеещия/посещаващия държавата. Иначе с оправдание не знаех може да правиш каквото си искаш.
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Аз направо съм го снесъл... Карам 2.0 тди 2013г. категория 5б, с ЕГР съм на почти година , но преди 3 месеца се наложи да махна дпф-а а имам и катализатор. Как ще мине гтп според вас? ..
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Точно това е, че сега ни омайват, че ограниченията ще са сааамо лекинко и в дни когато е много замърсено. Т.е. убеждават ни, че ще направят нещо сложно до почти невъзможно, за да ни ограничат възможно най-малко... Предизборно така се говори. После ще видим.
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер
Немаа са пуашите момци... Ще има една имитация на дейност ( за пред ората и еу-то) , ще има едни кинти за усвояване и толкоз . Нищо няма се промени реално !
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: chifut, Google [Bot] и 49 госта