:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

F1 Бразилия

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Кой според вас ще спечели в Бразилия

Райконен
57
66%
Маса
11
13%
Хамилтън
9
10%
Алонсо
8
9%
или др.
1
1%
 
Общо гласове: 86
Потребителски аватар
Vizor
Изгубена душа
Мнения: 12509
Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
Автомобил: Subaru Forester XT
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Vizor » Пон 22 окт 2007 13:56


Излагат се така според мен.. толкова много пари а се държат като деца




Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Мнениеот madmen » Пон 22 окт 2007 14:11


leavon написа:Някой случайно да е чул нещо от сорта, че двама от пилотите, които бяха пред Хамилтън са получили някакво наказание и Хамилтън се класира две позиции напред, грабвайки титлата???


Ами според правилника горивото в резервоара трябва да с до 10 градуса разлика спрямо температурата на въздуха. Според стюадрите температурата в резервоарите на БМВ и Уилиамс е била с между 12 и 14 градуса по ниска от температурата на въздуха, но наказание не е наложено тъй като има няколко градуса разлика между температурата на въздуха според ФИА и метеорологичната служба на Бразилия :lol:
Казва се в комюникето че апаратурата с която са правени изследванията е неточна и т.н.
Макларън са обявили че ще обжалват...

Ето го по-пълно:
Отборите на БМВ Заубер и Уилямс няма да бъдат наказани, въпреки нередностите в горивните им проби по време на Гран при на Бразилия, решиха стюардите.

Проби от горивото, взети по време на спиранията в бокса от колите на двата отбора, показаха температура на сместа извън позволените граници.

Правило 6.5.5 от техническия правилник на Формула 1 гласи: „Горивото в болидите не може да бъде с по-ниска от 10 градуса температура от околната среда”.

Техническият делегат на ФИА заяви, че пробите от четирите коли са показали температури с около 12 до 14 градуса по-ниски от температурата на околната среда.

Въпреки това, след обсъждане на ситуацията на Интерлагос, стюардите решиха да не наказват отборите и потвърдиха резултатите от Гран при на Бразилия като официални.

Това означава, че Кими Райконен официално е признат за световен шампион за 2007-ма година.


Макларън ще обжалват решението


Макларън Мерцедес са уведомили ФИА за намерението си да обжалват решението на стюардите да не накажат отборите на БМВ Заубер и Уилямс.

Официалните лица на Гран при на Бразилия потвърдиха резултатите от състезанието и решиха да не предприемат действия срещу БМВ Заубер и Уилямс, въпреки доклада от техническия делегат на ФИА за по-ниската температура на горивните смеси в четирите болида.

Решението на Макларън да обжалва оставя резултатите от шампионата несигурни. Ако Апелативният съд на ФИА отмени решението на стюардите и дисквалифицира пилотите на БМВ и Уилямс, това ще означава четвърто място за Люис Хамилтън, което ще му даде достатъчно точки, за да бъде световен шампион.

Апелативният съд все още трябва да приеме жалбата на Макларън и да насрочи дата за изслушването.


Стюардите: Температурите са неясни


Отборите на БМВ Заубер и Уилямс не са били наказани за несъответствията в температурата на горивната им смес по време на Гран при на Бразилия, защото стюардите на ФИА не могат да докажат, че температурите са били извън позволените граници.

В изявление от стюардите на Итерлагос те казват, че не могат да определят със сигурност дали температурата на горивната смес в четирите болида, е била под позволената по-ниска с 10 градуса от околната среда граница.

Стюардите добавиха, че има разминаване между температурата, измерена от мениджмънта на Формула 1 и метеорологичната агенция Метео Франс, с която работят двата отбора. Освен това, те изясниха, че нямат точна информация, която да може да докаже, че БМВ и Уилямс са нарушили спортния правилник.

Поради тези причини, изявлението завършва с думите, че с оглед на наличните факти, стюардите не смятат за необходимо и уместно да бъде наложено наказание на БМВ Заубер и Уилямс.


Потребителски аватар
dready
Мнения: 1844
Регистриран на: Сря 25 май 2005 19:36
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот dready » Пон 22 окт 2007 15:42


Мога да кажа само едно:Пълни смешници.Та се надяваха да отпадне някой , та се надяваха друго ,сега искат да подават жалба те изпуснаха питомното сега ще гонят дивото


Потребителски аватар
Ludia
Most Wanted
Мнения: 7924
Регистриран на: Пон 09 яну 2006 16:57
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот Ludia » Пон 22 окт 2007 16:03


бях против Хамилтън.....който и да спечели друг ми беше все тая.Попринцип предпочитах Алонсо да спечели :D


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Пон 22 окт 2007 16:47


dobrinb написа:Кими Райконен Е световен шампион за 2007 година! Удивителна!
Айде нека тегленето на локуми да продължи - нали това е целта, да има интерес към тоя спорт, толкова пари се дават, трябва да се връщат! Големи криминалисти се извъдиха тука всички. Нагласено - кое по-точно? Смях голям ...


Добри, кое по-точно не ти стана ясно?
Не се заяждам , просто си мисля.
Вероятността всичко да се подреди по този начин е много по-малка от 1:5 както е заложил колегата.
Така:
1. Маса странно засича Хамилтън на старта за да може Райконен да дръпне.
2.Колата на Хамилтън не върви 1 обиколка и пак тръгва.
3. Алонсо кюта на трето място без въобше да се пъне.
4. Вкарват Хамилтън в бокса извънредно само за да му сменят гумите, ебати тактиката при положение че се опитваш да се измъкнеш от трафик, за това е най-добре един стоп, не три.
5. Маса допуска странна грешка, Райконен го настига.
6. Четирима пилоти се нареждат по-единствения възможен начин, за да може Райконен да е първи, всяко разместване променя шампиона.
Ебати шанса- едно на милион. Според Тери Пратчет едно на милион е много по-вероятно да се случи отколкото 1 на 1000. :wink:

Иначе както казах съм фен на Райконен и Ферари.


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Пон 22 окт 2007 16:57


Колега изопачаваш.Маса найстина блокира ,ама така е на всеки старт/да не споменавам кво прави Хамилтън на полпозишъна :lol: /.Ма дори и на 2 и 3то и еди кое си място да 5 то да беше останал пак си беше шампион.Обаче стана "Лаком гъз - кръв сере".След това Райконен стана шампион заради помоща от Маса -а ма нали все пак са съотборници - ти кво очакваше да влезат в люта битка за първото място и да се блъснат ли :? В общи линий Хамилтън си беше за титла на 90%/няма какво да се спори дори с 2ро място той си остава звездата на сезона/ ,ама той си се прекара макар и тъпо съвсем сам :cry: Кими естествено не спеше и с помоща на Маса просто бяха 100% в час и заслужено взе титлата/всъщност повече от заслужено като се има предвид какъв карък беше преди/.


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Пон 22 окт 2007 17:15


Veso101 написа:1. Маса странно засича Хамилтън на старта за да може Райконен да дръпне.

Eстествено, няма нищо странно, нали са от един отбор, какво очакваш, Маса да затвори Райконен ли?
Veso101 написа:2.Колата на Хамилтън не върви 1 обиколка и пак тръгва.

E има късмет, че изобщо тръгна. А сигурно е инсценировка и момента, в който Хамилтън отпадна при влизането в бокса онова състезание - ако не беше направил тази грешка нямаше да има изобщо такива сметки.
Veso101 написа:3. Алонсо кюта на трето място без въобше да се пъне.

Алонсо сам си призна, че не могъл да се конкурира с тях, какво повече. Смяташ ли, че така лесно се пренебрегва амбиция за трета поредна титла? А и не забравяй, че той единствен беше с двигател от предното състезание.
Veso101 написа:4. Вкарват Хамилтън в бокса извънредно само за да му сменят гумите, ебати тактиката при положение че се опитваш да се измъкнеш от трафик, за това е най-добре един стоп, не три.

Тактиката е ясна - при такова изоставане е по-добре през по-голяма част от състезанието да караш с по-малко количество гориво, за да си по-бърз, нещо, което дори в този случай не успяха, просто защото на тази писта Ферари бяха няколко класи над тях.
Veso101 написа:5. Маса допуска странна грешка, Райконен го настига.

Грешката не беше никак странна, като се има предвид, че едва успя да остане на пистата. Пък и ако беше отпаднал можеше да направи Хамилтън шампион. Освен това няма безгрешни пилоти, дори Райконен греши. :wink:
Veso101 написа:6. Четирима пилоти се нареждат по-единствения възможен начин, за да може Райконен да е първи, всяко разместване променя шампиона.

Не всяко разместване - просто ако Хамилтън не беше се хвърлил така нелепо да атакува Алонсо от външната страна, нямаше да се стигне до всичко, което се случи след това. Можеше спокойно да си кара на четвърто място, скоростната му кутия можеше и да не прояви този дефект, който може да е последица от излитането през бордюрите. И завършвайки така, с 5 точки, щеше да стане шампион.
Всичко е стечение на обстоятелствата - началото до края на шампионата. Ако Маса не беше отпадал, ако Хамилтън не беше отпадал, ако Райконен не беше отпадал, ако ... Винаги има печеливши и губещи от дадена ситуация. Но да се твърди, че има инсценировка и предварително нагласен сценарий - ако човек се замисли добре ще разбере, че такова нещо тук не е възможно.


Потребителски аватар
jettro
Мнения: 662
Регистриран на: Съб 29 яну 2005 13:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Русе / Любимец
Контакти:

Мнениеот jettro » Пон 22 окт 2007 17:32


Добре де, като целия "сценарий" е толкова прозрачен за някой колеги защо не ни го разяснихте в събота още кой как ще тръгне, къде ще сбърка нарочно, на кой ще му блокират скоростната кутия .....ама на изгледан филм лесно се прави сценарий...... Аз ако започна сега мога и намеса на ЦРУ да докажа че е имало.
Само че реалност е че Ф1 не е шах и не може някой да си мести пешките как си иска по всяко време.....Прекалено много неща зависят от шанс, късмет, човешки грешки....както се казва една секунда невнимание, цял живот претендент за титлата (каквато май ще е участта на Хами :lol: )
Кими и Ферари имаха голям шанс, голям късмет в това състезание....просто защото късмета помага на най-добрите!!!!!!!! :D


Потребителски аватар
greda
Мнения: 727
Регистриран на: Вто 04 сеп 2007 14:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот greda » Пон 22 окт 2007 18:18


по принцип съм лют фен на МакЛарън... Само ще преразкажа какво е писал италианският :idea: вестник "Гадзета де ла спорт" в сряда или четвъртък миналата седмица.
шефовете на фиа, ферари и МакЛарън са се споразумели да не изхвърлят пилотите на МакЛарън от шампионата заради спонсорите, а те от своя страна да не се пречкат на Кими в последните стартове за да спечели титлата
Не мога да съм сигурен, че е така, но всъщност съм на път да започна да пиша и МакЛарън с малка буква :wink:
Извинете, но няма нормален отбор, който миналото състезание ще си държи водещия пилот със скапани гуми три обиколки допълнително на пистата. Много се кефех на Рон Денис, но мисля, че тази година се изтакова на метеното!
Парите са си пари. И което не се купува с пари се купува с много пари.
Айде наздраве :beer


Потребителски аватар
varbanoff
Мнения: 490
Регистриран на: Съб 27 май 2006 13:46
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот varbanoff » Пон 22 окт 2007 18:39


Цялото състезание беше доста особено,това е :!: Райконен е шампион това е :!: А на мен ми идваше да изхвъля телевизора :!: :beer


Потребителски аватар
bbboiko2004
Мнения: 4295
Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
Автомобил: VW Polo 2f
Двигател: 3f - 1993

Мнениеот bbboiko2004 » Пон 22 окт 2007 19:20


Състезанието беше уникално готино, от години не съм гледал такова състезание. Кими спечели малко на гърба на Маса ама караи да върви,според мен тои беше истинския шампион на Бразилия. :wink:


Потребителски аватар
Rabbit_TDI
Мнения: 8410
Регистриран на: Сря 07 юни 2006 17:32
Автомобил: A6 C5
Двигател: BFC
Местоположение: Карлово/Натрапник в София
Контакти:

Мнениеот Rabbit_TDI » Вто 23 окт 2007 7:33


bbboiko2004 написа:Състезанието беше уникално готино, от години не съм гледал такова състезание. Кими спечели малко на гърба на Маса ама караи да върви,според мен тои беше истинския шампион на Бразилия. :wink:

Е кво му беше на гърба - верно бая бири трябва да го черпи ,ама все пак са съотборници ,а Маса нищо не губи че е втори.Всъщност губи ,но преди доста състезания когато изостана от Райконен по точки.Иначе Кими беше казал преди състезанието ,че почти няма шанс/те за това го питаха първо на пресконференцията/ и е доволен и на 3то място.


Потребителски аватар
wili98
Щраусолог
Мнения: 7566
Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот wili98 » Вто 23 окт 2007 11:57


Може и да е имало уговорка.. ама чак пък толкоз.
По въпросите на Veso101..
малко по-детайлни отговори:
1/ Ферари имат по-добра система за стартиране - респективно всичко беше тактика.. Маса затвори Хамилтън да не се изстреля, и Райчо се шмугна.. както всички знаем, имат право на 1 или 2 корекции на траекторията, по време на старт.!

2. Не върви, защото самият Хамилтън, си призна, че е натиснал копчето за стартиране на сартовата програма, и колата е изключила от скорост, след което е рестартирал софта за скоростната кутия.

3. ТОлкова си можеше.. + това и да беше заорал в чакъла /а за кво да прави Хамилтън шампион/ нямаше файда.. трябваше още една точка на Хами.

4. Това а бокса беше умен ход, но нямаха потенциал самите коли.
Идеята беше, да е ултра лек, на меки гуми, за да може да не се пъне с трафика.
Да не говорим, че стартираха с твърди гуми, нямаше гориво, да удължи първият стунт. Ако трябваше да кара с две спирания това значи, че едно от спиранията щеше да е с меки гуми, а те не издържат при Макларън.
И щеше да е кошмарно тежък в трафика, и нямаше дори да вземе и това което взе.
Още повече, че бокса в Бразилия, както сам се убеди, коства около 20-23 сек.. ако самият стоп е около 5-6 сек.
Ха сега си представи пълнене догоре, за около 10-11 сек, след което си представи каква скорост ще има в трафика, и след което си представи какво ще стане с гумите при толкова тежка кола.?
61 градуса беше асфалта.

+ това Хам , беше точно на около 15-16 сек от предната кола..
дори и да беше карал със спиране по-малко.. ГАРАНТИРАНО.. щеше да покаже по-лоши резултати...


5. Естествено.. няма да проваля титлата на Райконен, длъжен беше да се застрахова, да не вземе да дръпне много напред /в последствие самият Маса, каза, че всичко било нормално, ма спирал нормално.. ма се подхлъзнал.. вероятно някакво масло имало... да де ама там кола не гърмя ;)/

6. При настоящата ситуация, всичко зависеше от Хамилтън, ако не може да вземе 3 точки... При 1-2 на ферари.. угърмяваха...


Потребителски аватар
dobrin
Чингис хан
Мнения: 30039
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 20:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот dobrin » Вто 23 окт 2007 12:38


wili98 написа:61 градуса беше асфалта.

63 :wink:


Потребителски аватар
Veso101
Мнения: 913
Регистриран на: Съб 22 яну 2005 22:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Несебър

Мнениеот Veso101 » Вто 23 окт 2007 14:02





Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: bread1978, diwaka, k_garchev, milench0, powerade и 61 госта