ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
С тоя карб си най лесен, просто както си караш минаваш с ключа на нулево положение и си в джаза.
-
- Мнения: 3377
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 13:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Global
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Да. И аз после загрях че е така. Щото досега не ми се е налагало да го гася при спускане. 

- stefan4o
- Мнения: 19302
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
При карбураторите също има система за ППХ. Тая система не се е появила с инжекционите.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Има я Стефчо, ама на газ както и при инджекциите не работи деа.
- Asko VW
- Мнения: 836
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
То вие хубаво ги мислите тия пинизи, ама като сложиш ключа така, фаровете не минават ли в режим габарит, може ли заради спестяването на няколко милимунди газ да отнесете глоба за фарове. Да не говорим, че ако се наложи рязко да ускорите, по някаква причина, може да изгубите някоя ценна секунда.
Ама вие си знаете де
П.П. Освен ако под "ключа" не визирате копчето за газта, а не контактния ключ.
Ама вие си знаете де

П.П. Освен ако под "ключа" не визирате копчето за газта, а не контактния ключ.
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Ами аз съм написал че за копчето на газта става въпрос. Другия вариант който аз правех лятото, понеже съм с автоматично копче за газ и няма средно положение, връщам контакта и пускам така малко над 30сек за да ми се задейства имобилайзера, давам си на контакт и си продължавам, гориво не пастъпва в двигателя, обаче генератора си зарежда и дрл-а си свети, хидравлика и спирачки си има щото се пуска на скорост и те така. Запалването на мотора е на разстояние и време необходимо за натискането на един бутон от дистанционното.
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Покрай една друга "умна" тема за ППХ се отбих и тук и ще постна каквото писах и там:
Божееее....
И това е Автомобилен форум където се предполага че хората имат поне базова представа какво е ДВГ...
Колко мъка има на този свят, Божееее....
Чета и ми става мъчно. За нивото на образованието в последните 15+ години....
На Колегите които като Шопа в зоологическата градина дето гледал жирафа и накрая отсякъл - "Е те такова животно - НЕМА!"
Принудителен Празен Ход е точно това - Принудителен Празен Ход. ПРАЗЕН - БЕЗ разход на гориво, БЕЗ извършена положителна работа на ДВГ.
И това го има от времето на Ладите и Жигулите на дядовците ви, само че там се постига с нещо наречено "Компенсационно Кладенче" в карбураторите - като пускаш на скорост по надолнище с отнета газ генерираният от мотора вакуум изсмуква бързо бензина от това кладенче и после смуче само въздух през него а не бензин.(ЕДИТ - за обикновените АГУ с плочка това не важи - смуче ли въздух - смуче и газ от плочката, за това колегите се бъзикат с ключа за средно положение)
На инжекционите е по-лесно - Ако газта не е натисната а оборотите са високи - начи си надоле и не даваш газ, начи не ти требе - що да харчим горивото - и клъц на дюзата(ите) докато оборотите не паднат до определено ниво или докато не дадеш газ.
Ако бяхте стояли или поне - внимавали в час щяхте да сте чували що е това - "топлинна машина" и "Адиабатно свиване и разширение на газове", "Положителна и отрицателна работа" И щяхте да знаете защо ДВГ-то ви забавя като отнемете газта. И защо се чува шум от него.
Жокер - не е от ТРИЕНЕТО.
За неразбралите - отидете в някой сервиз или завод и отидете до буталния компресор. Ама да е БУТАЛЕН, като ДВГ-то под капака ви. Щото има и винтови. Ама това е друга тема де.
И се заслушайте в звука му (около 75-90 Децибела) - странно наподобява шума на ДВГ-то на любимото ви возило.
И ако се решите да се замислите, поне малко, ще забележите голям мотор който върти БУТАЛНИЯ компресор за да сгътява въздуха. И че духа досте топло. Следствие от адиабатното свиване на въздух.
Странна работа..... Точно така РАБОТА - Електродвигателя извършва положителна механична работа да върти компресора, който е като паразит и я усвоява за сгъстяване на въздуха. И понеже поема а не отделя - това се нарича отрицателна работа.
И ако още някой има съмнения - нека приеме думите ми на доверие - тоя БУТАЛЕН компресор и ДВГ-то са учудващо подобни топлинни машини. Само дето че ДВГ може да работи в 2 режима. 1 - да генерира енергия когато има горене - положителна работа и 2 - да поглъща енергия когато му спреш горивото и го ползваш като бутален компресор - отрицателна работа.
Просто при нанадолнище Гравитацията и инерцията вършат работата на електромотора на гореспоменатия компресор. Сгъстяват АДИАБАТНО въздух. И така превръща енергията на движение в топлина. (да вметна - като спирате със спирачките правите същото - превръщате енергията на движение в топлина. Само че в накладките и дисковете) При което колата се забавя. Толкоз. И за тая работа ГОРИВО НЕ ВИ ТРЯБВА. Имате гравитация за целта.
Защото Принудително караме двигатела да върши Празен Ход (ППХ)
Мъка....
Сега ще си сипя една ракия в памет на родното образование.
Наздраве!
Божееее....
И това е Автомобилен форум където се предполага че хората имат поне базова представа какво е ДВГ...
Колко мъка има на този свят, Божееее....
Чета и ми става мъчно. За нивото на образованието в последните 15+ години....
На Колегите които като Шопа в зоологическата градина дето гледал жирафа и накрая отсякъл - "Е те такова животно - НЕМА!"
Принудителен Празен Ход е точно това - Принудителен Празен Ход. ПРАЗЕН - БЕЗ разход на гориво, БЕЗ извършена положителна работа на ДВГ.
И това го има от времето на Ладите и Жигулите на дядовците ви, само че там се постига с нещо наречено "Компенсационно Кладенче" в карбураторите - като пускаш на скорост по надолнище с отнета газ генерираният от мотора вакуум изсмуква бързо бензина от това кладенче и после смуче само въздух през него а не бензин.(ЕДИТ - за обикновените АГУ с плочка това не важи - смуче ли въздух - смуче и газ от плочката, за това колегите се бъзикат с ключа за средно положение)
На инжекционите е по-лесно - Ако газта не е натисната а оборотите са високи - начи си надоле и не даваш газ, начи не ти требе - що да харчим горивото - и клъц на дюзата(ите) докато оборотите не паднат до определено ниво или докато не дадеш газ.
Ако бяхте стояли или поне - внимавали в час щяхте да сте чували що е това - "топлинна машина" и "Адиабатно свиване и разширение на газове", "Положителна и отрицателна работа" И щяхте да знаете защо ДВГ-то ви забавя като отнемете газта. И защо се чува шум от него.
Жокер - не е от ТРИЕНЕТО.
За неразбралите - отидете в някой сервиз или завод и отидете до буталния компресор. Ама да е БУТАЛЕН, като ДВГ-то под капака ви. Щото има и винтови. Ама това е друга тема де.
И се заслушайте в звука му (около 75-90 Децибела) - странно наподобява шума на ДВГ-то на любимото ви возило.
И ако се решите да се замислите, поне малко, ще забележите голям мотор който върти БУТАЛНИЯ компресор за да сгътява въздуха. И че духа досте топло. Следствие от адиабатното свиване на въздух.
Странна работа..... Точно така РАБОТА - Електродвигателя извършва положителна механична работа да върти компресора, който е като паразит и я усвоява за сгъстяване на въздуха. И понеже поема а не отделя - това се нарича отрицателна работа.
И ако още някой има съмнения - нека приеме думите ми на доверие - тоя БУТАЛЕН компресор и ДВГ-то са учудващо подобни топлинни машини. Само дето че ДВГ може да работи в 2 режима. 1 - да генерира енергия когато има горене - положителна работа и 2 - да поглъща енергия когато му спреш горивото и го ползваш като бутален компресор - отрицателна работа.
Просто при нанадолнище Гравитацията и инерцията вършат работата на електромотора на гореспоменатия компресор. Сгъстяват АДИАБАТНО въздух. И така превръща енергията на движение в топлина. (да вметна - като спирате със спирачките правите същото - превръщате енергията на движение в топлина. Само че в накладките и дисковете) При което колата се забавя. Толкоз. И за тая работа ГОРИВО НЕ ВИ ТРЯБВА. Имате гравитация за целта.
Защото Принудително караме двигатела да върши Празен Ход (ППХ)
Мъка....
Сега ще си сипя една ракия в памет на родното образование.
Наздраве!
- К.Одаджийски
- VW експерт
- Мнения: 12111
- Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
- Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
- Двигател: B207L
- Местоположение: София / Берковица
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Евала Митак, няма как да бъде обяснено по добре, сега обаче адиабатно, изохорен и изобарен процес в мотора са думи които не всеки е учил




- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Колкото и адиабатно да е написано, има много глупости. На инжекционите дросела, ако не е пипан от някой сръчко, при ППХ затваря напълно и не пуска нищо, та ППХ го има и на газ с плочка. Щото ако пускаше въздух, а дюзите не пръскат бензин, при спускане на някой дълъг проход ламбдата ще отчете бедна смес и после ще блъска яко бензин. Със стъпковото моторче е същото.
И за Лада и Жигули. Описаното изобщо не е вярно, никакви кладенци и герани!
ППХ има само на карбураторите Озон, реализиран е със следящо оборотите и дросела реле и електромагнитен клапан, който управлява вакуумен клапан.
Та наистина има много мъка в интернет...
И за Лада и Жигули. Описаното изобщо не е вярно, никакви кладенци и герани!

Та наистина има много мъка в интернет...
- dimitarpetrov
- Мнения: 794
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 14:05
- Автомобил: HONDA CR-V 2003
- Двигател: K20 i-VTEC - 150 hp
- Местоположение: София / Зверино
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
muns61 написа:Колкото и адиабатно да е написано, има много глупости. На инжекционите дросела, ако не е пипан от някой сръчко, при ППХ затваря напълно и не пуска нищо, та ППХ го има и на газ с плочка. ...............
Та наистина има много мъка в интернет...
Колега,
Както е казал народния гений - " да - ама - не"...
Никой дросел (хеле пък на бензин) не затвяря докрай заради минималното необходимо количестно въздух за работа на празен ход.
Като минимално необходимо. А щом смуче "вятър" покрай плочката - смуче и газ...
Относно Ладите - гледам ти аватара - трябва да ги "чуваш" нещата, но все пак - Относно карбураторите монтирани в автомобилите ВАЗ - ти най-вероятно си се занимавал с по-модерните карбурато тип "озон", производство на ДААЗ (Димитровградский автоагрегатный завод). Там това за което говоря се постига или с електромагнитен клапан или като вакуума изпразни емулсионната тръбичка.
При по-старите модели е това кладенче за което говоря. Него го дадох като пример че системи за ППХ има от мнооого отдавна.
Озон е ДВУКАМЕРЕН карбуратор с вакуумно отваряне на втора клапа при повишено натоварване на ДВГ с цел икономия на гориво. Старите карбове бяха с механично отваряне и за това "състезателите" слагаха на по-новите Лади старите модели карбове за да реагират по-пъргаво без оглед на разхода и да "бягат".
А относно електромагнитният клапан на Озон-а - ако загледаш гърбиците на щангата за газта има едно микро ключе - точно то го задейства този клапан.
Работи малко странно - не спира горивото към целия карб а затваря жигльора за празен ход (клапана управлява вакуума към мембраната)за прзен ход откъм горивото и кара мотора да смуче само въздух вместо гориво - има по схемите едни обходни канали които са под дроселовата клапа и над поплавковата камера и така прави магията.
Тъй че "глупостите" не са чак толкова много, да не кажа - никак....
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Според мен грешиш за не-затварянето на дросела.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
А според мен-не. На свален карбуратор(на тико, който не се различава особено от другите) при всичко върнато докрай се вижда лееекичък просвет (на големия дросел, малкия е затворен плътно) откъдето минава въздуха
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Т.нар стъпков мотор на пълните инжекции прави байпас на дросела.
Дроселът затваря напълно и в режим на ппх вакуума във всм колектор е почти -1 бар. В режим на празен ход е около -0.6 бара.
Твърдението, че дросела не затварял изцяло - без коментар.
Дроселът затваря напълно и в режим на ппх вакуума във всм колектор е почти -1 бар. В режим на празен ход е около -0.6 бара.
Твърдението, че дросела не затварял изцяло - без коментар.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Достатъчно стар съм, та да зная и карбураторите на ЗАЗ, Москвич, Шкода и куп мотоциклети и какви ли не още. На механичните никъде не се управлява ППХ.
Просвет на дросела има на тези, дето ПХ се настройва от дросела. Това е жигулският карбуратор, наречен механичен. На Озон ПХ е байпас на дросела и там той затваря плътно. Има стпорни вимчета на клапите, които се настройват заводски и не се пипат, което не пречеше на разни самоуки да ги въртят и после да се мъчиш да му докараш качеството на сместта на ПХ и оборотите.
На инжекциите обясних вече защо дросела затваря плътно, което не е гаранция, че и там някой не е бъзикал. Може и да минава някакъв въздух покрай затворената клапа, но той е пренебрежимо малък. Правил съм опит при спускане на старопланински проход - спирам газта и се движа няколко километра без да давам газ, на моторна спирачка. При подаване на газ имам един тягов импулс, от газта в изпарителя. За 100 метра спускане и за 2 километра - импулсът е еднакъв по време, газта си седи в изпарителя и не ходи в мотора, щото няма засмукване. Това, обаче, важи само за изправна горична система.
Просвет на дросела има на тези, дето ПХ се настройва от дросела. Това е жигулският карбуратор, наречен механичен. На Озон ПХ е байпас на дросела и там той затваря плътно. Има стпорни вимчета на клапите, които се настройват заводски и не се пипат, което не пречеше на разни самоуки да ги въртят и после да се мъчиш да му докараш качеството на сместта на ПХ и оборотите.
На инжекциите обясних вече защо дросела затваря плътно, което не е гаранция, че и там някой не е бъзикал. Може и да минава някакъв въздух покрай затворената клапа, но той е пренебрежимо малък. Правил съм опит при спускане на старопланински проход - спирам газта и се движа няколко километра без да давам газ, на моторна спирачка. При подаване на газ имам един тягов импулс, от газта в изпарителя. За 100 метра спускане и за 2 километра - импулсът е еднакъв по време, газта си седи в изпарителя и не ходи в мотора, щото няма засмукване. Това, обаче, важи само за изправна горична система.
- Dagestan
- Мнения: 958
- Регистриран на: Съб 30 ное 2013 19:04
- Автомобил: Toledo 1M2 и един Фокус
- Двигател: AGN 2000
- Местоположение: Разград
Re: ППХ и ПХ /принудителен празен ход и празен ход/
Не видях някъде да беше писано, но има измислена опция
при Ваг от поколението на Голф 4, където се премахва ППХ - 7L0 - Without inertia benefit system/deceleration fuel cut-off/idle stop valve

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 56 госта