
как да караме икономично градско и извънградско
Не е от любов към спора, ама а тогава ми кажете защо двигателя не гасне щом нещо му спира горивото а?
Дали повече или по-малко в единия или другия случай вече остава на втори план, но все пак за да работи двигателя явно пак гори онези да кажем 2 л/час ...
а щом нещо му бъзика оборотите (т.е. въпросната включената предавка) то склонен съм да вчрвам, че разхода е и повече от просто работа на празен ход.....
но хубаво, заключвайте, айде.....
Дали повече или по-малко в единия или другия случай вече остава на втори план, но все пак за да работи двигателя явно пак гори онези да кажем 2 л/час ...
а щом нещо му бъзика оборотите (т.е. въпросната включената предавка) то склонен съм да вчрвам, че разхода е и повече от просто работа на празен ход.....
но хубаво, заключвайте, айде.....
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 13 юни 2005 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Темата определено си е за заключване, ама...
Ами той двигателя реално е на път да "загасне" - на това се вика "моторна спирачка" (основно се ползва при камионите) - ефекта е, че ако пуснеш по инерция (изключен от скорост) с начална скорост 100км/ч ще изминеш например 1 км. по равен път преди да спре колата,
а ако със същата начална скорост на същия път пуснеш колата без газ, но на включена 5 скорост - ще изминеш 500 метра преди колата да спре (и изгасне съответно).
Просто във втория случай двигателя се върти от колелата през скоростната кутия и съответно отнема от инерцията.
Абе обяснено е много пъти надолу, по-просто от това, здраве му кажи.
Не е от любов към спора, ама а тогава ми кажете защо двигателя не гасне щом нещо му спира горивото а?
Ами той двигателя реално е на път да "загасне" - на това се вика "моторна спирачка" (основно се ползва при камионите) - ефекта е, че ако пуснеш по инерция (изключен от скорост) с начална скорост 100км/ч ще изминеш например 1 км. по равен път преди да спре колата,
а ако със същата начална скорост на същия път пуснеш колата без газ, но на включена 5 скорост - ще изминеш 500 метра преди колата да спре (и изгасне съответно).
Просто във втория случай двигателя се върти от колелата през скоростната кутия и съответно отнема от инерцията.
Абе обяснено е много пъти надолу, по-просто от това, здраве му кажи.
- musura
- Сър
- Мнения: 7129
- Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Голям Поровец
kiik написа:ама а тогава ми кажете защо двигателя не гасне щом нещо му спира горивото а?
Колега, какво да ти кажа? Първо трябва да изясним какво разбираш под "запален" и "изгаснал" двигател. Ако си склонен да се съгласиш с мен, че "запален" е този двигател, който посредством процес на изгаряне на така нареченото гориво в цилиндрите "работи" и предава някаква сила към двигателните колела, то веднага следва извода, че всеки друг модел на движение на двигателя, който се различава от предходно описания се счита за "изгаснал" двигател. От там веднага следва извода, че когато няма гориво - двигателя е "изгаснал". А както знаем, "изгасналия" двигател гори нула литра на километър, понеже няма гориво. А това, че докато е "изгаснал" се движи вътре в него нещо, се дължи на това, че ако не си изключил от скорост автомобила по време на движение по инерция, двигателните колела предават силата по обратния път към двигателя.
Няма такова понятие, да е "почти изгаснал" - като се движиш по инерция на скорост без да подаваш газ двигателя си е дибидюс "изгаснал". Всъщност, ако наемеш 2 циганчета срещу 5 лева да въртят мотора с една манивела, разхода също ще е нула литра на км (или на час, ако автомобила стои на място), независимо, че нещо в двигателя ще се движи и ще изглежда досущ като "полузагаснал" или още така нареченият "аха-аха и да загасне двигател"

А по принцип се кара по инерция на скорост, не заради огромната икономия от 0.3 лева на 100 км., а заради голямата вероятност, при движение не на скорост, автомобила да загасне и тогава се получава ситуацията позната като "грам'фон сфири, майка плачи" ...
-
- Мнения: 116
- Регистриран на: Пон 13 юни 2005 20:28
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
kiik написа:... - за какво ми е хем да гори гориво, хем да отнема от инерцията и да спре по-бързо....
За последно - като е на моторна спирачка, ако е инжекцион и някои карбуратори - НЕ ХАБИ ГОРИВО, защото то е принудително спряно. Двигателя се върти от колелата, и понеже има компресия, съответно колата спира по-бързо.
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Много се изписа по темата, ама аз също ще си кажа мнението
Незнам какво показват вашите MFA, ама аз си го усещам по парите в портфейла
На 5-та с 50 km/h няма никакъв проблем да се кара....по нанадолнище даже и при 45 съм я включвал...говорим като съм само аз в колата или макс още един човек. И ще ви кажа, че разхода ПАДА неимоверно....просто всеки трябва да си усети колата, кога може да включи 5-та без да се мъчи...при мен това е някъде 50-60 км/ч....просто гледам да я държа в диапазона 1600-2000 оборота и да видиш как Голф-а е икономичен
А който гледа MFA-то, за инфо ще му кажа, че лично съм виждал на служебен голф 4-ка 1.6 бензин 110 коня, как MFA-то показва 4.8 на сто на 5-та с 60 км/ч 




-
- Фотограф на VWClubFest
- Мнения: 2271
- Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
- Klikacha
- Мнения: 132
- Регистриран на: Чет 14 окт 2004 9:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Ясно - като спускаш наклони е икономично да оставяш колата на скорост, но има ли смисъл това да се прави в града, преди да спреш на някой светофар?
Ако изключиш от скорост и намаляваш със спирачките износваш накладките и харчиш гориво.
Ако понижаваш предавките - пестиш гориво и накладки, но износваш амбреажа....
Ако изключиш от скорост и намаляваш със спирачките износваш накладките и харчиш гориво.
Ако понижаваш предавките - пестиш гориво и накладки, но износваш амбреажа....
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
mad_doctor написа:Много се изписа по темата, ама аз също ще си кажа мнениетоНезнам какво показват вашите MFA, ама аз си го усещам по парите в портфейла
На 5-та с 50 km/h няма никакъв проблем да се кара....по нанадолнище даже и при 45 съм я включвал...говорим като съм само аз в колата или макс още един човек. И ще ви кажа, че разхода ПАДА неимоверно....просто всеки трябва да си усети колата, кога може да включи 5-та без да се мъчи...при мен това е някъде 50-60 км/ч....просто гледам да я държа в диапазона 1600-2000 оборота и да видиш как Голф-а е икономичен
А който гледа MFA-то, за инфо ще му кажа, че лично съм виждал на служебен голф 4-ка 1.6 бензин 110 коня, как MFA-то показва 4.8 на сто на 5-та с 60 км/ч
Май това ще да е единственото смислено мнение от цялата тема...
Примен когато се движа със 100 км/ч, и ми свърши бензинът, колата забива нос и изобщо не се движи един километър ами спира по най-бързия начин. Отново не съм склонен да се съглася, че загаснал двигател ще се движи когато е зацепен на скорост просто хей така от инерцията!!!!!!! Хора, не ви ли е свършвал бензина на вас бе, да му се не види...
musura, батка, айде ти като толкова знаеш, кажи какво е това загасен двигател и какво е това работещ... щото аз пак си подхванах старото мнение - когато не се подава никакво гориво, ако ще и с 200 да се движиш - ще спреш след 100 метра, докато се убие инерцията и ще излетиш през предното стъкло... 100% съм сигурен, че дори когато си на скорост и се спускаш да кажем на 5-та със 100 и си махнал крака от газта, дори тогава колата харчи колкото и на празен ход. А това с компютрите не мисля, че трябва да се взема много под внимание, щото стават и доста грешки.
Може да съм последния аматьор на тема коли, обаче аз нещата ги виждам по следния начин за да е кратко и ясно в крайна сметка:
1. движение по инерция (работещ двигател, но изключена предавка) - двигателя си гори колкото за "собствена консумация" така да се каже и е да кажем Х литра на час
2. При всяко друго движение на скорост, ако ще и при спускане, двигателя предава мощност и няма начин да не харчи поне една идея повече...
И аз съм фан на тез, които смятат, че първия начин на каране по добър
1. движение по инерция (работещ двигател, но изключена предавка) - двигателя си гори колкото за "собствена консумация" така да се каже и е да кажем Х литра на час
2. При всяко друго движение на скорост, ако ще и при спускане, двигателя предава мощност и няма начин да не харчи поне една идея повече...
И аз съм фан на тез, които смятат, че първия начин на каране по добър
-
- Мнения: 743
- Регистриран на: Нед 27 юни 2004 9:34
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
То това с инерцията е ясно, аз съм си човекът - инерция, където мога пускам по инерция, но когато е равно или лек наклон, за да не се тътриме чак като охлюв по инерция, си включвам на 5-та примерно с 50-60 и си е екстра, разбира се че харчи повече, отколкото по инерция, но пък със сигурност е по-малко отколкото ако карам на 4-та с 70-80 или като някои дето 5-та в града не ползвали, камо ли инерция
Сега, който има пари, да си жига газ до дупка, но ако човек реши (особено вечер като няма трафик) може да си направи колата много икономична
:):)


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 55 госта