



Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Купувайте кой каквото си хареса, магазините продават части, а сервизите дерат кожи! Никой не е на загуба, ако и клиента е оправен качествено! 

- radotom
- Модератор
- Мнения: 19712
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
1637 написа:...Сутрин като запаля държи 4 атмосфери и на празен ход и на максимални обороти.Просто редукционния клапан сработва на около 4.2 атмосфери.Проблема на М10Д и М16Д е че като загреят на около 100 градуса драстично им пада вискозитета...
Само не мога да разбера какво целиш - да потвърдиш или да отхвърлиш написаното от muns?!?
Кой идиот! мери налягане на студено масло??!

Ами че от всичко написано се потвърждава точно казаното от него - боклуците, като загреят, им пада вискозитета!
Налягане няма!
Свири зумер и свети лампа!
При качествените масла това не се случва.
Ето подробна информация къде какво се случва:
viewtopic.php?f=17&t=37407&start=0&hilit=%D0%BC%D0%B0%D1%81%D0%BB%D0%B0
Тъй като теб цитирах, макар и неумишлено - да продължа:
FIAT работят на доста по-високо налягане в маслената магистрала (да, 1.5бара е) от VW.
При Фолксваген минималното налягане на маслото при празен ход е 0.65бара.
При продължително и силно натоварване на двигателя температурата на маслото спокойно може да надхвърли 140*. Едно минерално или полусинтетично масло при такива температури отдавна ще се е превърнало в приятно задушлив дим, излизащ през щеката и капачката за наливане

Аз също вече имам термометър и манометър на маслото (от около 1/2 година.)
За момента не съм виждал температурата на маслото да прехвърли 110* (изкачвах Беклемето и нещо ме бяха хванали лудите - не щадях бензина

При 2 000 оборота стабилно надхвърля изискваните 2 бара налягане при същите тия 110*
Да уточня - уредите ми са лабораторни и достатъчно точни, маслото, с което си карам 21 годишния таралясник е Castrol Magnatec 5W40 и тъй като до сега не съм си правил експерименти, се позовавам на твърдението на колегата spiroff
След смяна на Кастрол 15W40 с Кастрол 10W40 температурата на маслото по борд е паднала с над 10* при същия режим и същото каране.
muns61 написа:Купувайте кой каквото си хареса, магазините продават части, а сервизите
дерат кожи!


Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Чудна работа е човек да спори ,да даде пример (горе линка) който да оборва твърденото от него и пак да си мисли ,че е прав ,какво имам предвид .
Ако вземем за верую написаното в линка ,по конкретно обяснението на индекса <X>W<Y> то ще излезе ,че маслата 15W40 и 10W40 измерени при 100 градуса ще са с приблизително еднакви параметри ,разликата е само при студения старт ,т.е. би имало смисъл да се измери компресия и пр. при момента на студен старт ,щото ако мерим при 100 градуса следва ,че нямаме вяра на себе си ,т.е. на своя избор на това което сме купили ,прочели ,направили ,своево рода се обезсмисля 5W40 ,10W40 ... 501 ,505 ...
Да вземем случая при замерване на 100 градуса на 2 масла от една марка ,един вносител ,купени от един магазин ,но с индекси 10W40 и 15W40 в момента в който манометъра отчете разлика при достигнати 100 градуса не следва ли ,че поне едното масло е фалшиво ,а ако се взрем във фактологията то ще следва ,че може би и двете са фалшиви и съвсем не можем да разчитаме на това което пише на етикета при покупка ,щото това което сме купили днес (намиращото се в тубата масло) и ни устройва като показатели ,не е речено ,че няма да е сменено с друга „кръщавка" след няколко месеца като пак ни дотрябва .
Т.е. разликата в качеството на маслата при „оригинални" продукти съвсем няма да може да се определи с еднократно замерване с термомерър и манометър ,може би ще може да се определи дали това което сме купили не е някакъв отпаден бъркоч в лъскава опаковка (и то ако сме правили многократни замервания с различни масла ,за да имаме база за сравнение).
Ако вземем за верую написаното в линка ,по конкретно обяснението на индекса <X>W<Y> то ще излезе ,че маслата 15W40 и 10W40 измерени при 100 градуса ще са с приблизително еднакви параметри ,разликата е само при студения старт ,т.е. би имало смисъл да се измери компресия и пр. при момента на студен старт ,щото ако мерим при 100 градуса следва ,че нямаме вяра на себе си ,т.е. на своя избор на това което сме купили ,прочели ,направили ,своево рода се обезсмисля 5W40 ,10W40 ... 501 ,505 ...
Да вземем случая при замерване на 100 градуса на 2 масла от една марка ,един вносител ,купени от един магазин ,но с индекси 10W40 и 15W40 в момента в който манометъра отчете разлика при достигнати 100 градуса не следва ли ,че поне едното масло е фалшиво ,а ако се взрем във фактологията то ще следва ,че може би и двете са фалшиви и съвсем не можем да разчитаме на това което пише на етикета при покупка ,щото това което сме купили днес (намиращото се в тубата масло) и ни устройва като показатели ,не е речено ,че няма да е сменено с друга „кръщавка" след няколко месеца като пак ни дотрябва .
Т.е. разликата в качеството на маслата при „оригинални" продукти съвсем няма да може да се определи с еднократно замерване с термомерър и манометър ,може би ще може да се определи дали това което сме купили не е някакъв отпаден бъркоч в лъскава опаковка (и то ако сме правили многократни замервания с различни масла ,за да имаме база за сравнение).
- vladovelin
- Мнения: 1323
- Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:18
- Автомобил: Golf3 GTI
- Двигател: 2E 1994
- Местоположение: Пазарджик
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Да споделя и аз опита си от Кастрола:
Голфа го имам от пет години / 2Е мотор / и слагам масло Кастрол магнетик 10W40.Смяната е в сервиз -те от къде го доставят не знам.Мотора ми претърпя ремонт есента на 2007 - сегменти нови,гумички,гарнитури и семеринги.
При смяната се налива 4л туба цялата- на щеката е малко над максимума.След 10000км се изтакат 4л старо масло. През целия пробег не се долива. Ауспуха е чист като бебешко дупе / цитирам един колега по-нагоре/.
Преди няколко години слушах една лекция за турбинни масла- лектор от Приста оил Русе. За всяка марка масло започваше със състав: основа "базово масло"от Шел и присадка еди коя си,която подобрява еди какво си.
Различните марки масла се различаваха по присадките и съответно по показателите.
Предполагам е така и с моторните масла, обша основа и различни присадки / съответно и цени/.
пс
Днес след обяд се прибрах от София и понеже бързах да стигна в къщи си подгонвах 140 - 160.Когато стигах на Вакарел видях 100* на антифриза и 120* на маслото.Понеже не исках да се лиша от климатика намалих скоростта 120 - 130.Докато се спуснах до Ихтиман антифриза спадна на 90 -95* / маслото не го погледнах/.
Голфа го имам от пет години / 2Е мотор / и слагам масло Кастрол магнетик 10W40.Смяната е в сервиз -те от къде го доставят не знам.Мотора ми претърпя ремонт есента на 2007 - сегменти нови,гумички,гарнитури и семеринги.
При смяната се налива 4л туба цялата- на щеката е малко над максимума.След 10000км се изтакат 4л старо масло. През целия пробег не се долива. Ауспуха е чист като бебешко дупе / цитирам един колега по-нагоре/.
Преди няколко години слушах една лекция за турбинни масла- лектор от Приста оил Русе. За всяка марка масло започваше със състав: основа "базово масло"от Шел и присадка еди коя си,която подобрява еди какво си.
Различните марки масла се различаваха по присадките и съответно по показателите.
Предполагам е така и с моторните масла, обша основа и различни присадки / съответно и цени/.
пс
Днес след обяд се прибрах от София и понеже бързах да стигна в къщи си подгонвах 140 - 160.Когато стигах на Вакарел видях 100* на антифриза и 120* на маслото.Понеже не исках да се лиша от климатика намалих скоростта 120 - 130.Докато се спуснах до Ихтиман антифриза спадна на 90 -95* / маслото не го погледнах/.
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 23:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
"Предполагам е така и с моторните масла, обша основа и различни присадки / съответно и цени/" - така е, но също имаш и синтетична основа или минерална, демек с присадки, демек хидрокрак. После, реклама на съответното масло и знаемост и съответно цената. Малко са производителите на базови масла и са общо взето големите, Шел, мобил и т.н. съответно след това по реда, всички са еднакви бъркочи общо взето с малки разлики, както споменах горе 

Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Колеги как се произвежда маслото ,от къде е сурвината и пр. като ,че мисля да не е нужна информация на крайния клиент ,информацията която трябва да го интересува е фирмата производител която стои зад продукта ,че носи отговорност с името си за продукта ,щото Щил и Щихл и двете се произвеждат от метал и полимери ,но не е нужно на дървосекача да вниква в производствения процес ,доставчици на сурвнни на фирмата и пр, самото име гарантира за качество ,същото важи за Бош ,Мерцедес ... Фолсваген
Същото би трябвало да Важи и за Кастрол ,но там възможноста за злоупотреби с името е лесна ,а именно тези злоупотреби явно носят недоверие към марката ,както е видно и от тази тема.
Нещо което можем да направим по въпроса е да направим запитване към централата на Кастрол с изброени въпросите които пораждат съмнение у потребителите в БГ (защо и каква е разликата в различните разфасовки и пр.).Ако фирмата държи на името си в БГ ,то тя ще отговори на въпросите и ще вземе мерки да ограничи злоупотребата с името и .

Нещо което можем да направим по въпроса е да направим запитване към централата на Кастрол с изброени въпросите които пораждат съмнение у потребителите в БГ (защо и каква е разликата в различните разфасовки и пр.).Ако фирмата държи на името си в БГ ,то тя ще отговори на въпросите и ще вземе мерки да ограничи злоупотребата с името и .
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Тъй, говорим си за качество на маслата…
КАЧЕСТВОТО на продуктите се определя чрез ОЦЕНКА на техните ПОКАЗАТЕЛИ НА КАЧЕСТВОТО. Те са твърде разнообразни, затова са класифицирани в няколко основни групи:
1) геометрически, механически, физически и химически– форма, размери, твърдост, плътност, структура, хим. състав,…;
2) експлоатационни – зравина, якост, безопасност, надежност, удобство при употреба,…
3) сензорни – цвят, мирис, вкус, естетика, хармония, красота…
4) търговски – цена, опаковка, лекота на придобиване, удобство при транспорт, манипулиране и съхранение,…
5) етични и правни – коректност и равнопоставеност в договорните отношения, законосъобразност, патентна чистота,…
6) удовлетвореност от притежанието/употребата – художествена или културна стойност, престиж, уникалност, мода.
Някой от показателите на качеството могат да бъдат лесно оценени чрез директно измерване, други по-трудно, а трети – невъзможно.
По-долу са изброени някои от по-важните физико-химични и екплоатационни показатели на качеството на моторните масла (в скоби са дадени методите на изпитване):
Кинематичен вискозитет (ISO 3104)
Вискозитетен индекс (ISO 2909)
CCS вискозитет (ASTM D5293)
HTHS вискозитет (CEC L-36-A-90)
Температура на течливост (ISO 3016)
Пламна температура (ISO 2592)
Изпаряемост (ASTM D5800, CEC L-40-A-93)
Обща алкалност (ISO3771)
Киселинно число (ASTM D664, ASTM D974)
Пенообразуване (ISO 6247)
Сулфатна пепел (ISO 3987, ASTM D874)
Корозионна агресивност /върху Cu/ (ISO 2160)
Деемулгиращи свойства (ASTM D1401)
Противоизносните и противозадирни свойства (ASTM D2783, ASTM D4172, ASTM D5182)
Въздухоотделителна способност (ISO 9120)
Стабилност срещу механична деструкция (DIN 51382)
Нека сега любителите на оn-board меренето на налягане и температура на маслото отговорят, кой точно показател на качеството измерват, по кой метод и с каква точност, за да аргументират все пак иначе доста уверените си (но неподкрепени със сериозни данни) твърдения от рода на „маслото X от официалния вносител е по-качествено от маслото Y от Сульо” или още по-крайното „маслото Z, закупено от Пульо е пълен боклук”.
Като обикновени потребители сме в състояние да оценяваме качеството на маслата по показателите едва от 3 група нататък (виж по-горе), т.е. по цвят, мирис и вкус
, вид на опаковката, коректност на търговеца, някаква вътрешна удовлетвореност за уникалност (караме 20 годишното си ФауВе със «супер» масло), не на последно място цена и Бог знае още какви показатели, които не са известни дори на производителя.
КАЧЕСТВОТО на продуктите се определя чрез ОЦЕНКА на техните ПОКАЗАТЕЛИ НА КАЧЕСТВОТО. Те са твърде разнообразни, затова са класифицирани в няколко основни групи:
1) геометрически, механически, физически и химически– форма, размери, твърдост, плътност, структура, хим. състав,…;
2) експлоатационни – зравина, якост, безопасност, надежност, удобство при употреба,…
3) сензорни – цвят, мирис, вкус, естетика, хармония, красота…
4) търговски – цена, опаковка, лекота на придобиване, удобство при транспорт, манипулиране и съхранение,…
5) етични и правни – коректност и равнопоставеност в договорните отношения, законосъобразност, патентна чистота,…
6) удовлетвореност от притежанието/употребата – художествена или културна стойност, престиж, уникалност, мода.
Някой от показателите на качеството могат да бъдат лесно оценени чрез директно измерване, други по-трудно, а трети – невъзможно.
По-долу са изброени някои от по-важните физико-химични и екплоатационни показатели на качеството на моторните масла (в скоби са дадени методите на изпитване):
Кинематичен вискозитет (ISO 3104)
Вискозитетен индекс (ISO 2909)
CCS вискозитет (ASTM D5293)
HTHS вискозитет (CEC L-36-A-90)
Температура на течливост (ISO 3016)
Пламна температура (ISO 2592)
Изпаряемост (ASTM D5800, CEC L-40-A-93)
Обща алкалност (ISO3771)
Киселинно число (ASTM D664, ASTM D974)
Пенообразуване (ISO 6247)
Сулфатна пепел (ISO 3987, ASTM D874)
Корозионна агресивност /върху Cu/ (ISO 2160)
Деемулгиращи свойства (ASTM D1401)
Противоизносните и противозадирни свойства (ASTM D2783, ASTM D4172, ASTM D5182)
Въздухоотделителна способност (ISO 9120)
Стабилност срещу механична деструкция (DIN 51382)
Нека сега любителите на оn-board меренето на налягане и температура на маслото отговорят, кой точно показател на качеството измерват, по кой метод и с каква точност, за да аргументират все пак иначе доста уверените си (но неподкрепени със сериозни данни) твърдения от рода на „маслото X от официалния вносител е по-качествено от маслото Y от Сульо” или още по-крайното „маслото Z, закупено от Пульо е пълен боклук”.
Като обикновени потребители сме в състояние да оценяваме качеството на маслата по показателите едва от 3 група нататък (виж по-горе), т.е. по цвят, мирис и вкус

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
Тази сутрин в Еконт видях доставка на едни бели тубички, скоро ще се появи някое масло или антифриз, или нещо от сорта на страхотна цена, внесено директно от фабриката в Западна Германия, дето навремето е правила масло за личната кола на Херман Гьоринг...
Едни такива белички, с квадратно сечение и ушенце горе, да влезе в него едно пръстче. И май бели капачки...
Едни такива белички, с квадратно сечение и ушенце горе, да влезе в него едно пръстче. И май бели капачки...
- valko.80
- Мнения: 36
- Регистриран на: Нед 06 фев 2011 19:36
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
На мен пък напоследък ми прави впечатление,че всичкия кастрол магнатек-10W40 за дизел в пет литровите туби навсякъде където се предлага от онлайн магазини,верига магазини и.н. се продава приблизително на една цена,около 60лв - 65лв,и на всяка една от тубите пише на немски език,бар кода започва с 400 и всеки казва И пише,че е 100% от Германия-защото само за Германия се продава в пет литрови туби И е предназначен за немския пазар....но пък на всяка една от тубите пише,че е производство EU.
Май всеки е намерил по-ЕДИН общ магазин в Германия от който внася кастрол в пет литрови туби....лично на мен това ми се струва или някакво съвпадение или всичко е едно ГОЛЯМО менте.
Разлика от едно масло могат да усетят Само хората който си познават много добре колата
Май всеки е намерил по-ЕДИН общ магазин в Германия от който внася кастрол в пет литрови туби....лично на мен това ми се струва или някакво съвпадение или всичко е едно ГОЛЯМО менте.
Разлика от едно масло могат да усетят Само хората който си познават много добре колата

-
- Мнения: 467
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 23:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
valko.80 написа:На мен пък напоследък ми прави впечатление,че всичкия кастрол магнатек-10W40 за дизел в пет литровите туби навсякъде където се предлага от онлайн магазини,верига магазини и.н. се продава приблизително на една цена,около 60лв - 65лв,и на всяка една от тубите пише на немски език,бар кода започва с 400 и всеки казва И пише,че е 100% от Германия-защото само за Германия се продава в пет литрови туби И е предназначен за немския пазар....но пък на всяка една от тубите пише,че е производство EU.
Май всеки е намерил по-ЕДИН общ магазин в Германия от който внася кастрол в пет литрови туби....лично на мен това ми се струва или някакво съвпадение или всичко е едно ГОЛЯМО менте.
Разлика от едно масло могат да усетят Само хората който си познават много добре колата
носиш коя да е туба на едни гаражи в турция и до 1 час имаш същата 1 към 1 с масло и холограми и каквото ти дойде на акъла. да не говорим пък за кастрол или мотул...
п.с. само от немския ибей от продавачи които продават много. те и да са по малко, шанса да те излъжат там е минимален. да не кажа почти никакъв...

- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
wolff1 написа:valko.80 написа:На мен пък напоследък ми прави впечатление,че всичкия кастрол магнатек-10W40 за дизел в пет литровите туби навсякъде където се предлага от онлайн магазини,верига магазини и.н. се продава приблизително на една цена,около 60лв - 65лв,и на всяка една от тубите пише на немски език,бар кода започва с 400 и всеки казва И пише,че е 100% от Германия-защото само за Германия се продава в пет литрови туби И е предназначен за немския пазар....но пък на всяка една от тубите пише,че е производство EU.
Май всеки е намерил по-ЕДИН общ магазин в Германия от който внася кастрол в пет литрови туби....лично на мен това ми се струва или някакво съвпадение или всичко е едно ГОЛЯМО менте.
Разлика от едно масло могат да усетят Само хората който си познават много добре колата
носиш коя да е туба на едни гаражи в турция и до 1 час имаш същата 1 към 1 с масло и холограми и каквото ти дойде на акъла. да не говорим пък за кастрол или мотул...
п.с. само от немския ибей от продавачи които продават много. те и да са по малко, шанса да те излъжат там е минимален. да не кажа почти никакъв...
Дай адреса на тия гаражи в Турция?
-
- Мнения: 467
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 23:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
tisho_psg написа:wolff1 написа:valko.80 написа:На мен пък напоследък ми прави впечатление,че всичкия кастрол магнатек-10W40 за дизел в пет литровите туби навсякъде където се предлага от онлайн магазини,верига магазини и.н. се продава приблизително на една цена,около 60лв - 65лв,и на всяка една от тубите пише на немски език,бар кода започва с 400 и всеки казва И пише,че е 100% от Германия-защото само за Германия се продава в пет литрови туби И е предназначен за немския пазар....но пък на всяка една от тубите пише,че е производство EU.
Май всеки е намерил по-ЕДИН общ магазин в Германия от който внася кастрол в пет литрови туби....лично на мен това ми се струва или някакво съвпадение или всичко е едно ГОЛЯМО менте.
Разлика от едно масло могат да усетят Само хората който си познават много добре колата
носиш коя да е туба на едни гаражи в турция и до 1 час имаш същата 1 към 1 с масло и холограми и каквото ти дойде на акъла. да не говорим пък за кастрол или мотул...
п.с. само от немския ибей от продавачи които продават много. те и да са по малко, шанса да те излъжат там е минимален. да не кажа почти никакъв...
Дай адреса на тия гаражи в Турция?
около одрин и истанбул. не съм задалбавал баш в детайли но мога да ги намера ако искам. но вярвай - има ги

- parno
- Мнения: 7309
- Регистриран на: Сря 19 сеп 2007 13:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Бургас
- Контакти:
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
на колегата АСЕ кастрола също е 5литра и на тубата пише МАДЕ В ЕУ
въпреки това маслото е много добро - много се филмирате с тея марки,оригинали и фалшификати
я кажете като обръщате толкова внимание на маслото - интересувате ли се толкова като си купувате бира или цигарки
въпреки това маслото е много добро - много се филмирате с тея марки,оригинали и фалшификати
я кажете като обръщате толкова внимание на маслото - интересувате ли се толкова като си купувате бира или цигарки

- tisho_psg
- Мнения: 1334
- Регистриран на: Нед 29 мар 2009 19:01
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: BG
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
wolff1 написа:около одрин и истанбул. не съм задалбавал баш в детайли но мога да ги намера ако искам. но вярвай - има ги
Браво на теб,ти си ебати пича

От кастрол вероятно ще те позлатят ако им дадеш точния адрес

-
- Мнения: 467
- Регистриран на: Чет 03 мар 2011 23:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: plovdiv
Re: Въпрос за масло Кастрол Оригинали и фалшификати
tisho_psg написа:wolff1 написа:около одрин и истанбул. не съм задалбавал баш в детайли но мога да ги намера ако искам. но вярвай - има ги
Браво на теб,ти си ебати пича![]()
От кастрол вероятно ще те позлатят ако им дадеш точния адрес
хаха, жив и здрав пич. ти си идеалния клиент


Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта