Чухте ли че февруари 2011 първите бълг. коли са на пазара?
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Очевидно gwm е техен представител,но аз останах много очарован.Разгледах всички снимки,които бяха качени там,и наистина има голям прогрес.
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Колеги Грейт Уол марката по принцип това са китайски автомобили само дето почнаха да се зглобяват в Бг в сервиза в който работя шефа преди 3 години караше грейт уол хоувър джип с двигател на мицубиши !!! 2.4 бензинов купи си го за 30 000лв. и добре че бързо се отърва от него !!!!



- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
gwm написа:Не си прав колега:]
Снимки на завода на Great Wall Motors и Litex Motors
Строи се с невероятни темпове. От ливадите дето бях там Май миналата година до сега има толкова, толкова много свършена работа (сам можеш да видиш). Инвестицията не е малка, дори някой да смята, че на Гриша Ганчев му се перат пари, не е особено прав, защото Great Wall са направили 80% от инвестицията у нас, а те си правят коли от половин век, тях ги интересува автомобилопроизводството у нас да върви и да влезнат на европейския пазар. А ние трябва да се равдаме на голямата инвестиция и търсенето на ръботна ръка в провинцията, където в тия райони е страшна беднотия.
Виждам обяви за работа за поддръжка на инсталации,конвейер,помощен персонал...кой ще сглобява колите?Т.е.има ли работници в завода,или всичко е роботизирано?
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
би трябвало да има, няма 100% роботизиран завод. За Русия съм чел че примерно една смяна в завода на ФВ (Калуга) са 200-300 човека по поточната линия + 100-на непряко свързани с поточната линия
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Пише,че в момента голяма част от персонала е нает и е на обучение в Китай.Също и,че екипите ще са с немски италиански наши и китайски специалисти.Което ме кара да мисля,че тези които ще сглобяват са у Чайна.
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Не мога да повярвам, че 300 души от такъв регион ще са толкова дълбоко засекретени. Все някой щеше да познава някого. Кой знае каква е реалната картина.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Един написа:Не мога да повярвам, че 300 души от такъв регион ще са толкова дълбоко засекретени. Все някой щеше да познава някого. Кой знае каква е реалната картина.
Ами...да допуснем, че 300 ловчанлии са се изпарили безследно.Но преди това да допуснем,че някъде в завода се строи сграда(голяма) с функции на общежитие за 300-400 души-ако някой колега има достъп до площадката е лесно за проверяване, аз бих огледал някъде тук:
Ако има наистина такава сграда...ъъъ...да продължавам ли?
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Някой знае ли къде се намира сайта на фирмата 

Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Накрая дали няма да ни изненадат с десант на 300 броя китайци. Тогава ще коментираме темата за "препитанието" в "тая безработица".
- aRoGaNsS
- Мнения: 412
- Регистриран на: Съб 09 окт 2010 9:40
- Автомобил: Golf 4 TDI GTI
- Двигател: 1.9 ARL 2002
- Местоположение: Габрово
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
IceHeart написа:Лично аз се радвам че ще имаме родно производство автомобили! Искренно ще се изкефя да видя някаде по шосетата да се движи, и не на последно място, ако имам добри доходи за напред бих си взел чисто нов автомобил, нищо че е Български, тръпката да караш НОВА кола е адски добра (Поне така ми казаха, друго е боло да пръднеш 1-ви в автомобила, а не да се качваш на автомобили кой знае колко пъти е пърдено)

- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Днес коментирах с един бивш заместник министър,доцент сега.Дискутирахме въпросния завод и т.н. той изказа тезата,че самото производство е много много много навързано.Нали,че ще трябва примерно цех за тапицериите,завод за амортисьори и прочие и прочие.Даде пример с Булгар рено,отначало само се сглобявало,после когато от Рено поискали да се премине на производство нашите се дръпнали.Предположи и за сегашни случай сценария.Ок всичко е наред,тръгне СГЛОБЯВАНЕТО,защото първите три години ще се сглобява,докато се изградят допълнителните изброени по-горе съоръжения и цехове.Ок,специалистите,които ще са там обаче какво биха направили-ами ще вазират,обучен персонал,може да работи в Германия или Франция да не казвам на колко пъти по-висока заплата.Освен ако не ги обвържат с 10 годишни договори (не знам кой ще подпише такъв).Другото,че алуминия за купетата ние го нямаме като руда (боксит) и ще трябва да се внася-ок,не е толкова трудно.Ами тия хора,които ще ги леят примерно тези купета?Първите една две години докато се обработят и т.н. ще леят нужните за 9 месеца,а после? Ще почнат за 7-6 и т.н. защото се усъвършенстват.
Още нещо,техникумите преди бълващи кадри,които първата година следващи инженерни науки,знаят материала,сега гледат като коте- календар.Обвързани са и с обучението на кадри.
Браво на г-н Ганчев,но тук трябва да се включи и държавата,да каже-така и така,има няколко техникума и МЕИ-та за двг с вътрешно,ще се обучат и ще работят.Ама не го казва никой-Ганчев е сам срещу Рим.(Ако всичко разбира се е така както изглежда)
Това бяха минусите,плюсовете са също не малко:
От гледна точка на регионалното развитие-създаването на въпросните работни места,които изобщо няма да са само тези 300,ще има хора ангажирани в много други области (тапицерските цехчета,пружинки,хидравлики....) което е добре за добре познатия ни северозападнал район.
Създава се добра инвестиционна почва.Примерно след 5 години идва представител на Тойота (примерно) и казва,къде имаме завод-в Испания,другаде - в Норвегия...Ок,ето хората вече имат опит,може да изградим въпросната производствена инфраструктура в България.
И така на татък продължава приказката която само е в устите ни и в теориите за възможностите.Поживьом по видим.Успех на "Гришата" дано нещо все пак стане тук.
Още нещо,техникумите преди бълващи кадри,които първата година следващи инженерни науки,знаят материала,сега гледат като коте- календар.Обвързани са и с обучението на кадри.
Браво на г-н Ганчев,но тук трябва да се включи и държавата,да каже-така и така,има няколко техникума и МЕИ-та за двг с вътрешно,ще се обучат и ще работят.Ама не го казва никой-Ганчев е сам срещу Рим.(Ако всичко разбира се е така както изглежда)
Това бяха минусите,плюсовете са също не малко:
От гледна точка на регионалното развитие-създаването на въпросните работни места,които изобщо няма да са само тези 300,ще има хора ангажирани в много други области (тапицерските цехчета,пружинки,хидравлики....) което е добре за добре познатия ни северозападнал район.
Създава се добра инвестиционна почва.Примерно след 5 години идва представител на Тойота (примерно) и казва,къде имаме завод-в Испания,другаде - в Норвегия...Ок,ето хората вече имат опит,може да изградим въпросната производствена инфраструктура в България.
И така на татък продължава приказката която само е в устите ни и в теориите за възможностите.Поживьом по видим.Успех на "Гришата" дано нещо все пак стане тук.
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
feikot написа:Очевидно gwm е техен представител,но аз останах много очарован.Разгледах всички снимки,които бяха качени там,и наистина има голям прогрес.
Не съм, колега. Аз съм обикновен човек, който няма нищо общо с цялата тази работа, освен че е запален авто фен, бивш собственик на VW Passat, настоящ собственик на Honda Accord, който едва ли ще си вземе Great Wall, но имам роднини в региона - в провинцията е страшна беднотия и безработица. Младите хора идват в големите градове от липса на избор. Новините за инвестиции, работни места и тн ме радват безкрайно, за което реших да направя форума и от фенщина и любопитство да ровя за информация.
Регнах ника gwm просто от бързане, пък и е тематично - нали съм влезнал да покажа форума.
Иначе ще наемат много персонал (по информацията която съм намирал), за сега търсят специалисти, които да се оправят с конвейри, автоматизация, добри техници и механици, пък накрая ще наемат и по-общ персонал без квалификации, но такъв по-лесно се намира и за това е оставено за накрая.
Между другото трябва да добавя, че ще пратят около 300 китаеца със семействата си за първата фаза. Официално това го обявиха от Литекс Моторс. Те ще са предимни специалисти и инжинери, каквито тук не могат да се намерят. С времето броят им ще намалее, когато се появят кадърни кадри. Така че общежитията вероятно са за тях - в Китай са свикнали да живеят в заводите, където работят (често те са далеч от родните места на работниците) и да се прибират само за празници и отпуски по домовете си.
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
L40 написа:Някой знае ли къде се намира сайта на фирмата
Предполагам на някой сървър ще да се намира сайта

Иначе това излиза от гугъл - http://www.greatwall-bg.com/
И по темата - дано стане - България наистина има нужда от подобни инициативи - само с публична администрация, мениджъри и финансисти не се прави икономика - трябва и бай Иван да произведе нещо. Иначе става работата много вожд, малко индианец ...
- Petrolhead
- Мнения: 2178
- Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
feikot написа:
като говориш с умни доценти, нека поне малко да разбират от съвременно автомобилостроене.
да сравняваш съвременен завод с фабрика на булгар рено е меко казано малоумно.
съвременните заводи за автомобили са основно складове на готова продукция. всички части, или поне 80% от тях идват от външни поддоставчици и само се влагат в продукта. Заводите за масово производство, нямат почти никаква друга дейност различна от сглобяване и временен склад.
само за пример, за да знаете колко глобализирано е производството на автомобили:
- в бмв, фв, ауди и тн се вграждат подглавници и подлакътници произведени в село Трудовец до Ботевград.
- в бмв, фв, ауди и тн се вграждат хидравлични помпи и рейки произведени в град Раковски до Пловдив
примерите са много, до мен не е достигнала информация китайците да търсят български подизпълнители, та си мисля че всичко ще си внасят от там, а при нас само сглобка
- feikot
- Мнения: 3659
- Регистриран на: Сря 25 фев 2009 16:37
- Автомобил: Passat B5
- Двигател: AFN AVG
- Местоположение: Казанлък/София
Re: Чухте ли че февруари 2011 първите бъл. коли са на пазара?
Окабеляването на рено от завода до Ямбол,хирдравликите на голф от голф хидросистемс-Шипка,окабеляването на Голф-от АркОмат -Казанлък.
Доцента говореше хипотетично с оглед на това,че ще се ПРОИЗВЕЖДАТ в България.Защото такива са плановете.
Доцента говореше хипотетично с оглед на това,че ще се ПРОИЗВЕЖДАТ в България.Защото такива са плановете.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 44 госта