Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот fox_vt » Съб 01 фев 2014 20:31


samo_pechka написа:Признавам не е в ценовата категория на Лид'л-ското :redface , тройно по-скъпо е ( беше) , сега не знам дали го има още на пазара , и да го има ще е малко по-модерно със сигурност , въпреки ,че не знам на него какво може да му се подобри- перфектно е :bowdown . По него няма бутони , защитено от влага ( май и от дъжд) , може да стои на открито без проблем - е вече от крадливите бълг.ръчики няма спасение :Mr Green Fun Като спре/прекъсне тока - пак си започва заряда оставял съм го с месеци на мотора си , както и на едни "къмпинг" акумулатори . Борави се мн лесно , абсолютен пъпеш да си - то си знае какво да прави :icon_lol Ще кача снимката му , само да не ме домързи да го фотна .


TecMate Optimate 4
Доставката още толкова :wink




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8455
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Съб 01 фев 2014 20:52


Ходих да нагледам аку-тата и използвах момента да ги фотна зарядните , както виждате двете си ги ползвам и бяха включени и в него момент само поддържаха заряда на два акумулатора , а от Лид'л - стои на една страна и не се ползва , обира праха , не знам за какво го купих :redface
Зарядно 1.jpg

Това малкото в момента е включено нон стоп на мотоциклетен акумулатор - пак е на фирмата TecMate :beer спец за гелови пак .
Зарядно 2.jpg

Сравнение.jpg

Лице.jpg


Отдолу.jpg


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Vag_activator » Нед 02 фев 2014 10:50




Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8455
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Нед 02 фев 2014 11:10


Чак сега се загледах по поста на колегата fox_vt зарядното дето го е постнал е малко по-различно от моето и с екстра , която при мен я няма . Има две нива за десулфатизация с проверка дали самия акумулатор е откачен от колата/мотора или не . За цената ..ами то го има и в Европа , често и в по-известните магазини за мото-аксесоари .


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Slacoth » Вто 04 фев 2014 9:01


Здравейте, пиша в темата защото е по моя въпрос и да не отварям нова.
Става въпрос за сравнение между способностите на зарядните с траф и тези импулсните от новото поколение, които са с размерите на мултицет и доста от тях са произведени в Германия и Италия.Аз ползвам пернишко зарядно "респром", акумулатора ми е 62Ah с капацитет 480A.От момент на изтощено състояние до 12,4V се зарежда с Пернишкия траф за 6 часа.

Бих желал да чуя отзиви и получа съвет от хора ползвали и двата типа зарядни, а въпроса ми е следния:

Има ли смисъл да си купувам импулсно зарядно?

Спестил съм парите, харесва ми че са компактни и чисти, но от чисто технологична и функционална гледна точка кои са им недостатъците пред тези с траф и по-конкретно пред Респром Перник?
Защо тези с трансформатор са по-скъпи: заради използваните части, по-мощтни ли са, по надежни ли са или най-важното - "трафовете" по-качествено ли зареждат и защо?

Благодаря предварително за разясненията.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13448
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот kris11 » Вто 04 фев 2014 10:39


Има импулсни и с трансформатор и електроника.


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Slacoth » Вто 04 фев 2014 10:50


Да, но мен лично ме интересува сравнението с тези съвсем компактните импулсни (например, като продаваните в Lidl и други подобни).

По-конкретно говоря за този модел: http://www.weltdertechnik.de/technik/auto-xs-batterieladegerat-fur-autos-und-motorrader-im-angebot-bei-aldi-schweiz-kw-12-ab-18-3-2013


Потребителски аватар
Vag_activator
Мнения: 941
Регистриран на: Пет 27 юли 2012 17:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Ruse

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Vag_activator » Вто 04 фев 2014 10:59


То това кат му гледам параметрите,и как изглежда смятам че няма никаква разлика с лидълското око ги отвориш едно до друго!
PDF:
http://www.lidl-service.com/static/65812880/92517_HR_RO_BG_EL.pdf


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8455
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Вто 04 фев 2014 11:14


"Братчета" са , една майка ги е ...правила :icon_lol Конкретно към питането на колегата дали има файда- категорично има ! Позволяват заряд както е монтирано аку-то на колата/прев.средство , може да стои с месеци закачено , някои имат опция десулфатизация . Недостатъци - често са с ниска мощност , това по принцип не е проблем , но когато човек бърза и не може да палне каляската :banghead Конкретно при Лид'л-ското и сие модели не ми харесва ,че при прекъсване на тока спира и заряда , остава в стенд бай. Трябва да се гледа да не е такова ,т.е. при идване на тока - да си продължава заряда .


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Slacoth » Вто 04 фев 2014 11:34


Да подобни са, гледам и функциите им са еднакви.
Чувал съм от други хора, че за тези захранвания е опасно, ако зареждането се извършва на автомобила при закачен акумулатор, защото имали някаква част, която лесно се съсипвала.
После, ако акумулатора е разреден под 6,3 волта, зарядното не може да го припознае като 12 волтов и пуска зареждането в режим 6 волтов акумулатор.
И основното, което ме притеснява е че я има тази функция за продължително постоянно подържане, защото може да не съм много наясно, но тогава не се ли редува зареждане с разреждане?
И тогава аз откъде да съм сигурен, че като включа акумулатора няма първо да тръгне да го разрежда, вместо направо да зарежда?Не знам, може и глупости да пиша.

Абе май ще си държа пернишкото.Още повече, че то е ъпгрейтнато, като му е добавен ограничител от презареждане (изключва при определен заряд), регулиране на ампеража и дисплей.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8455
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот samo_pechka » Вто 04 фев 2014 11:49


Е тя вече ако аку-то е паднало под 6.3 волта...можеш да го метнеш в кофата ( за акумулатора имах в предвид ) Стартерните батерии по коли мразят дълбокия разряд и са често фатални за тях . Тяговите по-носят на дълбок разряд (електрокари и др) но темата е за авто акумулатор. Тия микропроцесорните зарядни за коли никога не допускат разряд по акумулатора, като и презареждане - особено съсипващо за гел аку-та . Разряд и заряд се прави с много малка амплитуда в напрежението . В крайна сметка винаги акумулатора стои зареден ! Закачаш си го и ако вс ти е наред , не би трябвало никога да имаш проблем с акумулатор и палене


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот fox_vt » Вто 04 фев 2014 11:51


Бъркаш се със десулфатизацията-при нея се редуват разряд и заряд но за части от секундата докато зарежда.Грубо казано една част време разрежда две части време зарежда и така докато зареди напълно акумулатора.След това се минава в режим поддържане на акумулатора като се подава много малък ток от порядъка на 20-50mA за да се компенсира саморазряда и така акуто може да стои напълно зареден с години докато не изключиш зарядното.


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Slacoth » Вто 04 фев 2014 12:48


Така вече ми се изясни, благодаря за което.
Обаче това означава ли, че старото ми зарядно (е пак се връщам към него) няма предимства, а има само недостатъци - обемно е, грубо е и зарежда с онова специфично шумно бръмчене.
Интересно ми е защо едно импулсно ако струва 50-100 лева, то тези тежките с трансформаторите струват от 100 лева нагоре.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6173
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот ktamen » Вто 04 фев 2014 13:04


Защото бакъра е скъп. Тия лекичките също имат транформатор, но до първичната му не стигат 50 херца, а примерно 10 килохерца и затова при една и съща мощност размерите (и цената) на такъв трансформатор са много по-малки.
ПП Ако махнеш капака на пернишкото е много вероятно звука да намалее 10 пъти.


Потребителски аватар
Slacoth
Мнения: 57
Регистриран на: Вто 16 мар 2010 18:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Враца

Re: Помощ за избор на зарядно за акумулатор

Мнениеот Slacoth » Вто 04 фев 2014 13:16


Честно казано очаквах по-крайни мнения насочени против импулсните устройства,
но явно компактните размери при тях не са за сметка на качеството на зареждане.

Благодаря много на всички за помоща.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: loopci и 45 госта