харесва ми когато нещата се назовават с истинските им имена. Уважение към няколкото колеги, които го правят, щото хептен се отвратих от лицемерието във форума.
всяка трета тема е как на някой колата му забила на 150км/ч, не искала повече от 200... и как по сто човека му обясняват че със същия автомобил вдигат повече... Къде са тия състезатели ?
интересно как става така, че обикновено по магистралата в трафик вървят две колони- едната с около 100км/ч, другата с около 150-160. Ако караш със 120-130 постоянно си в спирачки и ускоряване, щото не се вписваш отникъде в движението. Как от 240 души, само няколко се оказа че превишават скоростта на магистрала, или по-скоро имат доблестта да си го кажат. И да ми излезе пак някой моралист с тезата за примерите...
Когато магистралата е разтоварена, при много слаб трафик си позволявам да карам доста бързо. Важно е да се мисли и да се спазва някаква толерантност на пътя, в което отношение съм безупречен.
п.п. колежке, не се хаби! да се разправяш с .... е мисия невъзможна. Преиначават ти думите по много грозен начин, даже ти вкарават думи в устата, дето не си ги и изрекла... няма смисъл, паззи си нервите.



Как карате на магистрала
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Как карате на магистрала
myrshavija написа:но не виждам защо да не мога да карам ПОД ограниченията, ако е позволено.
Еми колега... не можем защото явно им се пречкаме като си караме с 90 км/ч на съобразителните нископрелитащи месершмити

- elimn
- Мнения: 407
- Регистриран на: Пон 30 авг 2010 14:31
- Автомобил: Golf V
- Двигател: BKD 2004
- Местоположение: Varna
Re: Как карате на магистрала
Petrolhead написа:Преди време вадих един чичка от колата му обърната по таван, и той се съобразяваше. Обаче със 150-160 му беше убегнало едно мокро петно точно след завой.
Знаеш ли колко съобразително изглеждаше докато си висеше на колана
Петно след завой, пукната гума, дупка, дупчица, лед, гигантска буболечка да ти се размаже... какви ли не причини има всички съпроводени с несъобразена скорост. Дай да караме с 3км/ч или да си държим колите в гаража. И с 20 и 50, 90, 200 блейкаш ли гаргите... еми няма оттървия от инциденти.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Как карате на магистрала
с под 90-100 на магистралата почваш да става опасен за другите(и за себе си разбира се), да не говорим за скорости от порядъка на 60-70.
определено не се вписваш отникъде в движението
определено не се вписваш отникъде в движението

Re: Как карате на магистрала
pe6kata написа:с под 90-100 на магистралата почваш да става опасен за другите(и за себе си разбира се), да не говорим за скорости от порядъка на 60-70.
определено не се вписваш отникъде в движението
и все пак, това няма значение ... щом е в рамките на ограничението и правилата за движение (не кара в средата, безпричинно да стои в най-лява лента, не засича и тн), другите трябва да се съобразят с него без да протестират ... разликата в скоростта е 50-60км, което по никакъв начин не е предпоставка за инцидент
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: Как карате на магистрала
Има поне 10 души, които са писали преди колежката, че превишават ограниченията (и аз в кюпа), но само нея я изядохте...
Някой да поясни защо се получава така...

Някой да поясни защо се получава така...

Re: Как карате на магистрала
Само малко разяснения от физична гледна точка, за това каква е разликата да караш с 130, със 150 и със 170.
По законите на физиката, кинетичната енергия е равна на масата по скоростта на квадрат.
Да вземем за пример една средностатистическа кола, тежаща 1.5 тона( примерно пасат с 2 души в него ), движеща се със 130км/ч, със 150км/ч и със 170км/ч. Това са съответно 1500 кг, 36.11 м/с ,41.67 м/с, 47,22 м/с.
Кинетичната енергия на първата кола е = 1500 * 36.11 * 36.11 = 1955898.15 J
Кинетичната енергия на втората кола е = 1500 * 41.67 * 41.67 = 2604583.35 J
Кинетичната енергия на третата кола е = 1500 * 47.22 * 47.22 = 3344592.6 J
Т.е. кинетичната енергия при кола движеща се със само 20 км/ч над разрешеното е нараснала с 33%, а на колата, движеща се със 40 км/ч по-бързо е нараснала с 71%.
Оставям на разумните водачи да си правят изводите сами ...
По законите на физиката, кинетичната енергия е равна на масата по скоростта на квадрат.
Да вземем за пример една средностатистическа кола, тежаща 1.5 тона( примерно пасат с 2 души в него ), движеща се със 130км/ч, със 150км/ч и със 170км/ч. Това са съответно 1500 кг, 36.11 м/с ,41.67 м/с, 47,22 м/с.
Кинетичната енергия на първата кола е = 1500 * 36.11 * 36.11 = 1955898.15 J
Кинетичната енергия на втората кола е = 1500 * 41.67 * 41.67 = 2604583.35 J
Кинетичната енергия на третата кола е = 1500 * 47.22 * 47.22 = 3344592.6 J
Т.е. кинетичната енергия при кола движеща се със само 20 км/ч над разрешеното е нараснала с 33%, а на колата, движеща се със 40 км/ч по-бързо е нараснала с 71%.
Оставям на разумните водачи да си правят изводите сами ...
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как карате на магистрала
pe6kata написа:с под 90-100 на магистралата почваш да става опасен за другите(и за себе си разбира се), да не говорим за скорости от порядъка на 60-70.
определено не се вписваш отникъде в движението
Този път няма да се съглася с теб. Както аз се съобразявам с другите, които карат по-бързо от мен на магистралата и едното ми око е постоянно в огледалото, така очаквам и те да се съобразяват с моето желание да карам със скоростта, която автомобилът ми и законът позволяват. Имаме равни права. Недоволните имат право да лобират за промяна в законите, която да увеличи минималната скорост за движение на автомагистрала.

Re: Как карате на магистрала
И тая тема отива към раздел - Лични НАпадки.Стане ли дума за колани,скорост,ксенони,млади или стари щоФери работата оттича много яко и бАят нерви се хабят.Колкото и да се хулим във форума, никой няма да си (ми) промени стила на каране.Нека сме колегиални и като му се залепя на задния капак де не блее само напред, а да се сеща и за задното си огледало (говоря за моралистите с 90 на АМ). Изключително рядко споменавам роднини,а за пръсти (най-вече средния) нямам спомен.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как карате на магистрала
escrime написа:Има поне 10 души, които са писали преди колежката, че превишават ограниченията (и аз в кюпа), но само нея я изядохте...![]()
Някой да поясни защо се получава така...
Почти никой освен нея не се бие в гърдите, че може да прави каквото си иска, щом като е преценил, че е допустимо и възможно.
Аз също съм правил глупости, пробвал съм колата за колко време ускорява до 200км/ч, но осъзнавам, че е опасно и не се репча на тези, които ми казват, че е опасно, както и не заявявам публично, че смятам да го правя и занапред. Напротив - все по-често карам под ограниченията. Предната ми кола я пробвах колко може да вдигне макс, а сегашната не съм и нямам и намерение да опитвам, което смятам за голям напредък.
- Aprilia
- Мнения: 1300
- Регистриран на: Съб 15 мар 2008 0:44
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Торино, Италия
Re: Как карате на магистрала
ak_47 написа:Само малко разяснения от физична гледна точка, за това каква е разликата да караш с 130, със 150 и със 170.
По законите на физиката, кинетичната енергия е равна на масата по скоростта на квадрат.
Да вземем за пример една средностатистическа кола, тежаща 1.5 тона( примерно пасат с 2 души в него ), движеща се със 130км/ч, със 150км/ч и със 170км/ч. Това са съответно 1500 кг, 36.11 м/с ,41.67 м/с, 47,22 м/с.
Кинетичната енергия на първата кола е = 1500 * 36.11 * 36.11 = 1955898.15 J
Кинетичната енергия на втората кола е = 1500 * 41.67 * 41.67 = 2604583.35 J
Кинетичната енергия на третата кола е = 1500 * 47.22 * 47.22 = 3344592.6 J
Т.е. кинетичната енергия при кола движеща се със само 20 км/ч над разрешеното е нараснала с 33%, а на колата, движеща се със 40 км/ч по-бързо е нараснала с 71%.
Оставям на разумните водачи да си правят изводите сами ...
Сега ако сметнеш и кинетичната енергия при движение с 50км/ч и видиш каква е разликата спрямо 130, ти повече на магистрала няма да се качиш, ше си бръмчиш само градско


Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколение

До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж


- JaDaWiN
- Мнения: 921
- Регистриран на: Пет 30 окт 2009 21:52
- Автомобил: [VW Golf 3][VW Passat B5.5]
- Двигател: [AHU 1996 ][AVF 2002]
- Местоположение: София
Re: Как карате на магистрала
Аз пък си карам със 110-120. Нагоре по нашите магистрали Голфа става нестабилен, а и започва да харчи повечко (ТДИ 90 к.с.). Случвало се е, разбира се и да го понатискам, но много много рядко и над 160 не съм вдигал.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Как карате на магистрала
Мирка, разбира се че е законно и имаш право да се движиш с каквато си поискаш скорост, стига да е в рамките на позволеното. И разбира се, че хората ще се съобразят с теб, но ще пречиш! Това е.
Трафик... поток... това е автомобилното движение и с 60-70 в случая си препятствие. И в двете крайности- бързо и прекалено бавно движещи се елементи не се вписват в това движение.
Както казах, позволявам си да давам газ, когато има възможност.
Трафик... поток... това е автомобилното движение и с 60-70 в случая си препятствие. И в двете крайности- бързо и прекалено бавно движещи се елементи не се вписват в това движение.
Както казах, позволявам си да давам газ, когато има възможност.
- nokiangage
- Мнения: 3374
- Регистриран на: Сря 03 фев 2010 12:40
- Автомобил: Passat B3 - 35i
- Двигател: 1.8 RP 1990 - 90 hp. LPG only
- Местоположение: Плевен, Варна
- Контакти:
Re: Как карате на магистрала
Aprilia написа:До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж![]()
Да обсъждаше се и к'во стана, промениха ли я


За справка с ограниченията и глобите тук:
http://zaedno.eu/content-61.html
ПС. Само 20 км/ч отгоре Ви носят бонус от(средно де, че има и по 160 ойро

20км над позволеното- 100€ +
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Как карате на магистрала
Aprilia написа:...Тези ограничения по магистрали градове и извънградско са мислени през годините когато трабанта е бил модерна соц кола, а волгата извънземна технология от ново поколениеСлед 98-ма година смея да твърдя почти всяка кола безпроблемно достига 150-160км/ч да не говорим че средният клас 1.6-1.8 достигат 200 без особен проблем, защо така ? Нали всички са моралисти и спазват ограниченията ?
До скоро се обсъждаше в Европа вдигане на максималната скорост на магистрала на 150км/ч що ли така, нали много опасно уж![]()
Хайде сега виж линкчето, което ще добавя. Като махнем най-ниските и най-високите стойноси, ще се окаже, че ограничението при нас е в горната граница - варира между 100 и 130 в почти всички цитирани страни:
http://en.wikipedia.org/wiki/Speed_limits_by_country
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 45 госта