DRL, диодни лентички или късите светлини
- mely
- Мнения: 2728
- Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
- Автомобил: Citroen C crosser
- Двигател:
- Местоположение: Стара Загора
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
София имаха гратисен период до 12.08 от понеделник пускайте ги и не експириментирайте да не олекнете с 20-50
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Благовест написа:Благодарение на схемата на един колега с шаран(но,има лека неточност),ги вързахме през 2 релета и сега дневните се включват с подаването на контакт,а при включване на гарабит/къси се изключват.
При мен си работи, както съм дал схемата.
И моите са такива и са монтирани там.Не стърчат.Оргиналните планки могат да се завъртят така, че фарчетата да не стърчат.
- einfoodeinz
- Мнения: 77
- Регистриран на: Съб 03 мар 2012 1:10
- Автомобил: Passat B5 Variant 1.9TDI
- Двигател: AHU 1998
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
аз поръчах от тук http://www.smartdrl.com - скоро ще го получа и след монтирането ще пиша дали съм доволен. отзивите от други колеги са добри.
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Това май си е най-чистият вариант от законова гледна точка, поне за сега. Мен още ме блазни варианта с допълнителни LED-DRL, но ще изчакам до края на месеца (тъкмо да дадат заплата
), да видя какво ще е отношението на полицаите към тях и ако остане същото - неясно (едни ги признават, други не) си слагам едно модулче и "кой от каде е" 


-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Вчера се консултирах с трима полицаи които пазеха парка в Русе. За дългите с намален интензитет не знаеха, че съществува такава практика, но казаха ,че не е законно. Вади ми закона да ми покаже- къси или дневни. За дневни сертифицирани допълнително монтирани казаха ,че е най-разумното решение. За да не се натоварва акумулатор и т.н.
Дневните светлини трябва да имат знака 00RL това показва ,че са дневни светлини. Е показва само в коя държава са сертифицирани. Е4 е Холандия. Така че в случая RL е по-важното обозначение.
http://nssc-europe.com/certificate/nssc_drl_510hp.pdf
Ето сертификата на моите бъдещи LED(вече съм го разпечатал). А до края на месеца ще си ги купя.
http://nssc-europe.com/daytime-running- ... 0hp-6.html
Ще ги сложа на Фабията на мястото на фаровете за мъгла. Като са монтирани по правило 87 и 48 , то фаровете отговарят за дневни светлини.
http://eur-law.eu/BG/Pravilo-No-87-Ikon ... e,451071,d
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:BG:PDF
Явно рязане на брони, правене на прорези в тях е неприемливо, но ако ги сложиш на място определено за фарове от производителя не би трябвало да има проблеми. На Голф 3 примерно място е фалшивите светлини до мигача. На Пасат с такива фалшиви светлини до мигача също става. Някои имат фар за мъгла там , но все пак едно прозорче остава празно за кръгла 70 mm LED светлина.
Дневните светлини трябва да имат знака 00RL това показва ,че са дневни светлини. Е показва само в коя държава са сертифицирани. Е4 е Холандия. Така че в случая RL е по-важното обозначение.
http://nssc-europe.com/certificate/nssc_drl_510hp.pdf
Ето сертификата на моите бъдещи LED(вече съм го разпечатал). А до края на месеца ще си ги купя.
http://nssc-europe.com/daytime-running- ... 0hp-6.html
Ще ги сложа на Фабията на мястото на фаровете за мъгла. Като са монтирани по правило 87 и 48 , то фаровете отговарят за дневни светлини.
http://eur-law.eu/BG/Pravilo-No-87-Ikon ... e,451071,d
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 152:BG:PDF
Явно рязане на брони, правене на прорези в тях е неприемливо, но ако ги сложиш на място определено за фарове от производителя не би трябвало да има проблеми. На Голф 3 примерно място е фалшивите светлини до мигача. На Пасат с такива фалшиви светлини до мигача също става. Някои имат фар за мъгла там , но все пак едно прозорче остава празно за кръгла 70 mm LED светлина.
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
ivand911 написа:...За дългите с намален интензитет не знаеха, че съществува такава практика, но казаха ,че не е законно...
Описано ли е в закона това?
Т.е. в български закон дефиниция за дневни светлини има ли?
Щото според мен на мястото на халогените ти се пече акт за употреба на светлини за мъгла.
На мен полицаи ми искаха валиден преглед на газовата след новите правила за ГТП.
Ако мине номера...

- nvrmnd
- Мнения: 95
- Регистриран на: Нед 04 дек 2011 9:03
- Автомобил: Golf MK5
- Двигател: 1.6 FSI BLF
- Местоположение: София/Пловдив
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Въпрос: В VCDS имам опция "Fog lights as DRL"
Този номер ще мине ли с нашите закони или да не си правя експерименти?
Този номер ще мине ли с нашите закони или да не си правя експерименти?
- eminem94
- Мнения: 671
- Регистриран на: Вто 20 юли 2010 18:51
- Автомобил: Audi A4 B5 Avant
- Двигател: AVG
- Местоположение: София-град
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Прясно инфо от днес .... Минавам покрай едни пътни полицай и на пръв поглед няма за какво да ме спрът,но аз сам си спрях,пуснах си аварийките и най-любезно ги попитах: Законно ли е поставянето на такива светлини(диодни ,дневни светлини),отговоора беше Да (но само след като се мине техно тест),пожелах им хубав ден и приятна работа и продължих към Гео Миле,на Румънскоро обаче,гледам една патрулка с Катаджий и пак така (те си дебнеха там на сенка,аз си спрях и им зададох същия въпрос,като отговора беше почти същия),свърших си работата в Гео МИлев и викам,чеки да се разходя до Летището да видя тоя Техно тест какво ще кажат,влизам там и попитах отговора беше: "Пффффф,тия к'во пак си измислят бре .... Няма такова нещо,казвай им ,да си обновят информацията" ,а кажете сега на кого да вярвам и как да процедирам,едни познат ме посъветва да си ги вържа пак и като ми напишат АКТ да настоявам да пише,че е за Дневни Светлини и после да го обжалвам ... Какво е вашето мнение,защото честно казано ми писна в тая държавица да се опитват да правят някакви неща,който са недоизмислени ....
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
escrime написа:ivand911 написа:...За дългите с намален интензитет не знаеха, че съществува такава практика, но казаха ,че не е законно...
Описано ли е в закона това?
Т.е. в български закон дефиниция за дневни светлини има ли?
Щото според мен на мястото на халогените ти се пече акт за употреба на светлини за мъгла.
На мен полицаи ми искаха валиден преглед на газовата след новите правила за ГТП.
Ако мине номера...
Ами двата линка за правило 87 и 48 съм ги дал по-горе. Да има български закон с дефиниция за дневни светлини. Просто ние приемаме европейските закони.
Ами няма как да се объркат ЛЕД светлини с обозначение RL(дневни) и сертификат с фар за мъгла(халоген) обозначения В на стъклото.
Видове светлини(от Шкода форум):
B Fog lamp
C Low (dip) beam headlamp, tungsten filament
R High (main) beam headlamp or driving lamp, tungsten filament
CR Low/high (dip/main) beam headlamp, tungsten filament
HC Low (dip) beam headlamp, halogen
HR High (main) beam headlamp or driving lamp, halogen
HCR Low/high (dip/main) beam headlamp, halogen
DC Low (dip) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
DR High (main) beam headlamp or driving lamp, gas discharge (HID Xenon)
DCR Low/high (dip/main) beam headlamp, gas discharge (HID Xenon)
A Front position lamp ("parking lamp", "city light", "sidelight")
RL Daytime Running Lamp ("DRL")
PL Plastic lens (may occur with any of above markings)
На това попаднах преди малко:
mely написа:Сложих дрл модул на КЪСИТЕ светлини и ги намалих на 50%.ЗАщо.Ами дойдоха пътни полицаи точно докато ми слагаха модула/имаха някъкав проблем с радиото на астрата.Питахме ги ...може ли на дългите но намалени.Те казаха - В закона пише къси или дневни.Никъде не пише намалени дълги.Като те спрем и накараме пусни къси дълги и ииии.....20 лв.Така че колеги явно ще почнат да ни ядат за това.Слагайте модулите на късите.
Но все пак си мисля че тези които са с H4 крушка трудно ше могат да ги хванат.При двусекционните фарове си личи.
"Fog lights as DRL" може и да стане. Така минаваш със заводски дневни светлини, нищо че са халогени крушките. Все пак светлините трябва да реагират като дневни такива заводски. Ако си сложиш едни ЛЕД(без модул за управление,тъй като инсталацията вече си я имаш) там ,пък въобще няма да имаш проблеми си мисля.
- escrime
- Мнения: 3073
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 10:34
- Автомобил: X218 [ex VW137 R53 typ53i]
- Двигател: OM642
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Подготовката ти по въпроса е похвална. Надявам се рядко да те спират и да не ти се налага в сняг, дъжд и жега да показваш, че де факто това не са светлини за мъгла, а дневни светлини... както мой добър приятел трябваше да обяснява, че завиващите фарове на чисто нов автомобил включват халогенните светлини при завой и че това е екстра, която струва торба с пари.
Питането ми по отношение на дългите светлини с намален интензитет (т.е. приравняването и употребата им като дневни светлини, а не дълги) е в друга насока.
Директивата предвижда ли автомобилите с фабрични DRL на дългите светлини да станат незаконни?
Откровено казано нямам време и нерви да изчета абсолютно всички правила и директиви на ЕС относно дневните светлини.
Ще постъпя мързеливо - докато не стане всичко съвсем ясно, просто ще карам на къси светлини.
От прочетеното до момента ми става ясно, че "правилата" подлежат на широко "тълкуване".
Питането ми по отношение на дългите светлини с намален интензитет (т.е. приравняването и употребата им като дневни светлини, а не дълги) е в друга насока.
Директивата предвижда ли автомобилите с фабрични DRL на дългите светлини да станат незаконни?
Откровено казано нямам време и нерви да изчета абсолютно всички правила и директиви на ЕС относно дневните светлини.
Ще постъпя мързеливо - докато не стане всичко съвсем ясно, просто ще карам на къси светлини.
От прочетеното до момента ми става ясно, че "правилата" подлежат на широко "тълкуване".
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
escrime написа:Питането ми по отношение на дългите светлини с намален интензитет (т.е. приравняването и употребата им като дневни светлини, а не дълги) е в друга насока.
Директивата предвижда ли автомобилите с фабрични DRL на дългите светлини да станат незаконни?
Ще постъпя мързеливо - докато не стане всичко съвсем ясно, просто ще карам на къси светлини.
От прочетеното до момента ми става ясно, че "правилата" подлежат на широко "тълкуване".
За съжаление е така, за широкото тълкуване. Доколкото се вижда и полицаите не са съвсем наясно още относно дневни светлини, има или няма нужда от ходене до Технотест за сертифициране и т.н.
А относно автомобилите с фабрични DRL на дългите светлини , не не се предвиждат да станат незаконни защото това са фабрични дневни светлини(тоест те спазват закона). Фаровете им са сертифицирани за това. Би трябвало и на секцията на фара да пише RL. Но реално те все пак дали използват същата жичка като дългите светлини? Малко ме съмнява, но фабричните дневни светлини не са тема за обсъждане. Те са такива каквито са в зависимост от годината на производство.
Това го изтеглих от кеша на tuning.bg:
Могат ли да се използват DRL – Дневни светлини в България?
Трябва да бъдат спазени определени правила. На официално запитване от страна на LUXIMA към ТехноТест беше отговорено следното:
„Светлините за движение през деня трябва да съответстват на изискванията на Правило 87, рев.2 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации (ИКЕ на ООН), като на тях трябва да има съответната маркировка, предвидена в правилото.
Монтирането им на автомобила трябва да съответства на изискванията на Правило 48, рев.5 на ИКЕ-ООН.”
В Правило 87 е записано, че интензитетът на светлината трябва да бъде в границите между 400 кандела и 800 кандела. За сравнение – лампа с нажежаема жичка 100W има интензитет 100 кандела.
В правило 87 се определя също така маркировката, която потвърждава, че продуктът е сертифициран като „фар за движение през деня” или дневни светлини. На стъклото на светлините трябва да има буквата „Е”, оградена с кръг. След буквата „Е” следва кодът държавата от Европейския съюз, която е сертифицирала продукта. Обикновено там пише „Е4” , което означава, че продуктът е сертифициран в Холандия. Обозначението за дневни светлини е „00RL”. В близост до знака „Е” трябва да е изписан и номерът на сертификата.
В Правило № 48 е записано как трябва да бъдат монтирани дневните светлини. Външният край на светлините не трябва да бъде на повече от 400 мм. от най-крайния външен ръб на превозното средство. Разстоянието между вътрешните краища на двете дневни светлини не трябва да бъде под 600 мм. или 400 мм., когато общата ширина на превозното средство е под 1 300 мм. Височината от земята трябва да бъде между 250 мм. и 1 500 мм.
Всички светлини, които отговарят на тези изисквания, трябва да бъдат признавани за Дневни светлини.
Могат ли да ме глобят за използването на Дневни светлини?
Основното притеснение на всички нас е дали няма да бъдем глобени за включени „фарове за мъгла” или „нерегламентирани светлини”. Има такива случаи и техните оплаквания могат да бъдат намерени по форумите.
Бих препоръчал на всички да отпечатат отговорът на ТехноТест, заедно с Правилата на ООН, Директивите на ЕК, Наредбите на АА и Закона за движение по пътищата, да ги съхраняват в автомобила си и да ги показват на органите на КАТ в случай на нужда.
Логиката трябва да бъде следната:
1. В Закона за движение по пътищата е регламентиран терминът „Дневни светлини”. В чл. 70, ал.(3), изменена през 2006 г. е записано, че автомобилите имат право да се движат с включени Дневни светлини през деня.
2. В Наредба № 86 е описано обстойно какви са изискванията към Дневните светлини и има препратки към Правило 87 на ИКЕ на ООН.
3. В правило 87 на ИКЕ на ООН е описано какви трябва да бъдат характеристиките и маркировката на Дневните светлини. Ако те имат нужната маркировка и са сертифицирани в една Европейска държава, то би трябвало този сертификат да важи за всички държави-членки на Европейския съюз.
4. В правило 48 на ИКЕ на ООН е описано как и къде трябва да бъдат монтирани Дневните светлини.
5. В заключение – ако Вашите Дневни светлини имат нужните обозначения, доказващи, че са сертифицирани като „Дневни светлини” и са монтирани по стандарта, определен в Правило 48, то органите на КАТ нямат основание да констатират нарушение или, ако го направят, Вие можете да обжалвате този акт.
Най-общо ако дневните Ви светлини са сертифицирани в Европа, те няма нужда да се сертифицират отново в България. Почти задължително е да се купуват фарове с RL надпис върху тях и да вървят заедно със сертификат(който да се пази в колата). Има много LED светлини които нямат нужната сертификация и не се признават за дневни светлини. И като говорим за сертификат е важно номера на сертификата да съвпада с номера на сертификата от стъклото на дневните светлини. Например номер RL00 0052 на стъклото , трябва да има и същия съответстващ номер на сертификата. Защото като го сертифицират това изделие и от този момент номера на сертификата се щампова върху стъклото на изделието. По този начин се доказва ,че този сертификат е за тези дневни светлини.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
ivand911 написа:"Fog lights as DRL" може и да стане. Така минаваш със заводски дневни светлини, нищо че са халогени крушките. Все пак светлините трябва да реагират като дневни такива заводски.
Гориш - не става. Почти 1 г. бях с намалена светлина на фарчетата а мъгла. Колко пъти са ме спирали и раправии, покавам, че като включа фаровете а мъгла светят силно, че намалената светлина автоматично се включва при старт на двигателя - не та не. Само проблеми ,накрая ми писна и сложих ЛЕД ове.асега е спокойно.
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
kris11 написа:ivand911 написа:"Fog lights as DRL" може и да стане. Така минаваш със заводски дневни светлини, нищо че са халогени крушките. Все пак светлините трябва да реагират като дневни такива заводски.
Гориш - не става. Почти 1 г. бях с намалена светлина на фарчетата а мъгла. Колко пъти са ме спирали и раправии, покавам, че като включа фаровете а мъгла светят силно, че намалената светлина автоматично се включва при старт на двигателя - не та не. Само проблеми ,накрая ми писна и сложих ЛЕД ове.асега е спокойно.
При теб това не е било заводска дневна светлина. Твоята кола няма такова чудо нали? При него става дума за софтуерно да си пусне фаровете за мъгла като дневни. Поне така го разбирам колегата. Това е направено от производителя и не би трябвало да е проблем законово, няма промяна в конструкцията.
На практика може да има проблем с нашите полицаи. Ще трябва всеки път да им обяснява и показва ,че това е заводски дневни светлини. А те първите дневни светлини са си били и те халогенни.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13545
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
[quote="ivand911"][quote="kris11"][quote="ivand911"]
На практика може да има проблем с нашите полицаи. Ще трябва всеки път да им обяснява и показва ,че това е заводски дневни светлини.
Tи на куха /пробита/ лейка пълнил ли си вода? Същото е и с нашите полицаи. И пак отиваме на намален интензитет на дългите . За тях минава за намален интензитет на фарове за мъгла не може.
На практика може да има проблем с нашите полицаи. Ще трябва всеки път да им обяснява и показва ,че това е заводски дневни светлини.
Tи на куха /пробита/ лейка пълнил ли си вода? Същото е и с нашите полицаи. И пак отиваме на намален интензитет на дългите . За тях минава за намален интензитет на фарове за мъгла не може.
Последна промяна от kris11 на Сря 15 авг 2012 11:29, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 131
- Регистриран на: Чет 08 дек 2011 18:15
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
Re: DRL, диодни лентички или късите светлини
Има и разбрани хора. Не може да се каже кой как ще реагира. При него ако това стане заводска дневна светлина чрез софтуерна промяна. Ако го пише и в книжката му на колата тая опция, какво могат да му кажат. Това си е заводска дневна светлина, предвидена от производителя. Но аз също му предложих там да сложи ЛЕД за да не се създава грешно впечатление и постоянно да го спират. Той не е в нарушение в случая. Пък и полицаите не познават всеки модел кола и едва ли знаят ,че точно на тоя модел може да се пуснат дневните през фаровете за мъгла. Те ги възприемат визуално като фарове за мъгла.
За намаляване на интензитета на дългите изобщо няма да коментирам. Това е незащитаемо. Уважавайте останалите участници в движението. Слагайте си модулите на късите светлини.
За намаляване на интензитета на дългите изобщо няма да коментирам. Това е незащитаемо. Уважавайте останалите участници в движението. Слагайте си модулите на късите светлини.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 40 госта