Проблем с КАТ и дневни светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Сря 10 дек 2014 13:56


Монтирането на DRL модул е точно толкова изменение в конструкцията на автомобила, колкото и монтирането на алармена система, CD player вместо касетофон или инвертор на 220V или Xcarlink в жабката... :screwy

Пак ще поясня, че при монтажа на DRL модул фаровете изобщо не се докосват и нищо в тях не се променя. Дори предния капак на колата не се отваря, защото модулът се свързва към ел. инсталацията в купето, така както и алармата, както и радиото.




Потребителски аватар
vurgala
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот vurgala » Сря 10 дек 2014 14:07


Извода за мен е че не се доближават нито до нормалните късите светлини, нито до дневните като интезитет на светене.в най ярката част от деня да ме простите но няма кой да ви забележи от далеч.а пък да не говорим че до скоро сменяхте габаритната крушка с лед че се разминават светлините да сте в тон с ксенона на късите,а видиш ли сега тези намалени дълги са супер ефективни дневни светлини.нещо не ми се връзва.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Сря 10 дек 2014 16:07


има няколко човека, които си спорят за спорта, говорят за някакви закони и наредби, но никаква конкретна информация не споделят. Та ако идеята е в спора, добре, вие биете. Но ако някой иска да прочете и може да посмята малко за обща култура, ето тук има материал за това: http://www.theaa.com/motoring_advice/safety/daytime-running-lights.html
Тук не става дума за усета на тоя или на оня, а за конкретни параметри. Преди да пишете потърсете какво е кандела, лумени, как горе-долу едното може да се обърне в другото, какви са изискванията за DRL фар , как трябва да разсейва светлината и тн и тн. И после с конкретните цифри можем да говорим дали и при какви условия дългите светлини на 30% могат да бъдат DRL или не.

Как един или друг си е направил сам дневните светлини и дали заслепява с тях не е проблем на горното, а на човека, ТНТМ-то и липсващия контрол. Колегата пуснал темата вече разбра къде бърка и дано се е поправил.


virus_2005
Мнения: 256
Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот virus_2005 » Сря 10 дек 2014 17:05


Понеже много хора ме цитираха не ми се занимава да отделям цитати и да отговаря поотделно. С някой от цитиралите ме сме на едно мнение, но нещо не сме се разбрали...

Тази част от закона я пускам за да направите връзка и да не пишете, че закони, правила и наредба не важат за вас.

ЗДвП

Чл. 138. (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 79 от 2005 г., изм. - ДВ, бр. 54 от 2010 г.) (1) На пътищата, отворени за обществено ползване, се допускат превозни средства, които отговарят на изискванията на този закон и на издадените въз основа на него подзаконови актове.

(4) Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията издава наредби за условията и реда за одобряване на типа на нови пътни превозни средства, системи, компоненти и отделни технически възли, както и за индивидуално одобряване на нови превозни средства.


Наредба № 86 от 8 януари 2004 г. за одобряване типа на габаритни светлини, стоп-сигнали и дневни светлини на моторни превозни средства и техните ремаркета

(Издадена: от министъра на транспорта и съобщенията, Обн.: ДВ, бр. 24 от 23 март 2004 г.; в сила три дни след 23 март 2004 г., с изключение за категория М1 - в сила от 1 юни 2004 г., а за категории М2, М3, N1, N2, N3, О1, О2, О3 и О4 - от 31 декември 2005 г.)


Раздел II

Технически изисквания към дневните светлини

Чл. 17. Техническите изисквания към дневните светлини са определени в т. 2, 6, 7, 8, 9, 10 и 11 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН и в приложения 3 и 4 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН.
Чл. 18. За случайно избрано светлинно устройство от производствена серия изискванията относно минималния интензитет на излъчваната светлина, измерен на стандартна нажежаема лампа, както е определено в т. 10 от Правило № 87 на ИКЕ/ООН, трябва да бъдат най-малко 80 % от минималните стойности, определени в т. 7.1 и 7.2 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН, и не трябва да надвишават 120 % от максималните стойности, определени в т. 7.3 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН


Stivi, хубаво е да прочетеш цитата от наредбата и когато коментираме и не само с теб е хубаво да четете преди да пишете и да не смесвате нещата“.

1. Когато си купиш дневни светлини и искаш да ги монтираш, минаваш по реда описан в наредбата. Технотест, иначе си в нарушение... Тук не коментираме, кой какво си е сложил и има ли контрол от страна на проверяващите органи, това е отделна тема.

НАРЕДБА № Н-3 от 18 февруари 2013 г.

чл. 22 Чл. 22. (1) При допълнително монтиране на устройства за осветяване и светлинна сигнализация трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответното устройство за осветяване и светлинна сигнализация;
2. Правило № 48 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация – Правило № 48 на ИКЕ – ООН – за ППС от категории M, N и О;

2. В твоя случай ползвайки дългите светлини с намален процент за дневни, трябва да отговаряш на изискванията. Маркировката на фаровете е фабрична или я имаш или не. Ако смениш фара за да е с необходимата маркировка по закон Технотест, не че се прави.

Това което правиш ти, според наредбата си в нарушение, а не според мен. Пак казва, кой какво сложил да се оправдаваме с него и контрола е отделна тема. Въпроса е да знаете, че сте в нарушение.

НАРЕДБА № Н-3

Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:
1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в свидетелството му за регистрация или в конструктивни или технически характеристики на ППС, които са заложени от производителя по време на неговото производство или които са били одобрени по реда на наредбата;
2. добавянето на системи, компоненти, отделни технически възли и оборудване.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот kris11 » Сря 10 дек 2014 17:18


Piqndurnik написа:Ако са ти хомологизирани дневните, нищо не могат да ти кажат. Ако не го мързи, да се надупи и да намери Е-знака.

Имат си Е4.С ЛЕД-овете дойде от Германия, мина си през КАТ за регистрация 08.2011 и следващите ГТП.
Проблеми само с помиярските патрулки особено по празници.


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Сря 10 дек 2014 17:26


virus_2005 написа:
Технически изисквания към дневните светлини

Чл. 17. Техническите изисквания към дневните светлини са определени в т. 2, 6, 7, 8, 9, 10 и 11 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН и в приложения 3 и 4 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН.
Чл. 18. За случайно избрано светлинно устройство от производствена серия изискванията относно минималния интензитет на излъчваната светлина, измерен на стандартна нажежаема лампа, както е определено в т. 10 от Правило № 87 на ИКЕ/ООН, трябва да бъдат най-малко 80 % от минималните стойности, определени в т. 7.1 и 7.2 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН, и не трябва да надвишават 120 % от максималните стойности, определени в т. 7.3 на Правило № 87 на ИКЕ/ООН


ах какво съвпадените, това е същото Правило 87 от моя линк, малко над теб (да не говорим, че има и допълнения към Правило 87, които не са цитирани тук, но да не се вталяваме). Давай сега да смятаме по чл.18 дали 30% дълги влизат в тези цифри ...


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот anonym0us » Сря 10 дек 2014 17:51


Да всички спорите за дневните светлини, но никой не спомена нищо за тях, че се ползват вечер? Ако не вярвате, излезте след 22:00 часа и вижте какво става из града. Боцнал дневните светлини, направил дългите да светят на 30% пуснал и на къси с ксенон и като кара с-у тебе не ми се говори, все едно НЛО слиза от небето. А ако кара зад-тебе не ми се мисли. Според мен трябва да ги забранят тия глупости, и да се санкционира всяка една промяна по осветителната у-а на колата.
Ето един хубостник по-доло, още като го видят направо да го глобят, защото нямаш право да имаш повече от 4-ри фара на колата, а тоя има цял лунапарк! :no
Прикачени файлове
a6502763o.jpg


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Stivi » Сря 10 дек 2014 17:57


Аз приключих с тази тема,ако някой ден в близките години ме спре полицай заради дневните ми светлини /дългите на 20%/ обещавам тържествено веднага да го обява във форума :wink Вие дерзайте с алинеите,членовете,процентите,точките и запетайките :th_up


thebeast22
Мнения: 24
Регистриран на: Пет 04 юли 2014 13:55
Автомобил:
Двигател:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот thebeast22 » Сря 10 дек 2014 22:38


Мен,лично,повтарям -за мен дългите намалени на не знам колко си процента са много дразнещи за очите през деня,а за през ноща нямам думи.Аз поне не съм чул за фабрични намалени дълги.


Потребителски аватар
JoroHondata
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
Автомобил: Honda Legend KB1 V6
Двигател: J35A8 от 2007
Местоположение: Сердика
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот JoroHondata » Чет 11 дек 2014 9:19


Здравейте
Колеги, много неверни неща се изписаха, и продължават да се пишат.
Преди няколко месеца аз също си монтирах DLR (и съм намалил дългите светлини на 20 % за H4). При същите модели автомобили (конкретно за Honda Civic 6 генерация- 1996 г, вероятно и за останалите модели), но за Канада има и фабрично монтирани DLR, който намалява с % отново дългите светлини (има приложена схема на ел. инсталацията на фаровете с и без фабричен DLR- модул). Просто за Европа и др. този модул не се вгражда фабрично, но има изградено място за него.
При включване на габарити, къси или дълги- дневните светлини (DLR- модула) се изключват автоматично (това може би го има във всички DLR- модули, които намаляват къси/дълги светлини и се продават навсякъде в България).
Разминаваме се с коли за секунди (и части от секундата): как може да се разбере за това кратко време DLR модула към къси или дълги светлини е свързан; на колко % са намалени светлините от DLR-модула; какви са крушките (Night breaker, cool blue, обикновени, евтини ксенони и т.н.); дали са регулирани фаровете правилно или не...
Именно поради това се пишат страшно много глупости и неверни твърдения.
Поздрави


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13544
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот kris11 » Чет 11 дек 2014 10:40


anonym0us написа:..Ето един хубостник .., защото нямаш право да имаш повече от 4-ри фара на колата, а тоя има цял лунапарк! :no


Хайде бре. Я направи сверка с ТИР -аджиите по колко имат :Mr Green Fun Виждал съм с по 6-8 накичени. Един такъв насреща ти и си ослепял. На този са поне ниско долу, а на ТИР овете са или на нивото на основните по бронята или над кабината. НЛО ряпа да яде в сравнение с тях.


virus_2005
Мнения: 256
Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот virus_2005 » Чет 11 дек 2014 10:53


JoroHondata написа:...........


Глупостите ги пишат хора, като теб. При една проверка от контролен орган, тя се прави на основание на закон/и , а твоето субективно мнение и на останалите нарушители няма никаква стойност в съда.

Единствено съм съгласен със Stivi, че контрол няма и вероятността да ви санкционират е минимална, но за това което правите подлежите на санкция.

В закона ясно е записано...

Чл. 70. (3) През деня моторните превозни средства се движат с включени светлини за движение през деня или с къси светлини.

Не виждам да има в закона дълги на процент или такова споменато изключение.

Вие реално карате на дълги светлини, вашите дълги не стават дневни светлини с намален процент на интензитета на светлина.
Всичко извън фабричното или такива, които не са одобрени по реда на закона, получили одобрение в Технотест, не отговаряте на чл. 70 от ЗДвП. Както виждате в закона има изисквания към дневните светлини и там никъде не пише дълги на процент. Интензитета на светлина не е единственото условие за да станат вашите дълги светлини дневни.
Рефлектора на дългите светлини пречупва по такъв начин светлината, че свети директно в очите на насрещно движещите се и независимо, че сте намалили интензитета това дразни. Все едно карате с нерегулирани фарове вдигнати на горе.
Ако не беше така, нямаше да има този текст в ЗДвП

(2) Използването на дългите светлини е забранено:
1. при разминаване; в този случай превключването от дълги на къси светлини става, когато разстоянието между превозните средства е не по-малко от 150 метра или в момента, в който насрещният водач подаде сигнал чрез превключването на светлините;

Спокойно може да ви бъде съставен АКТ по тази точка от ЗДвП

Чл. 180. (1) (Изм. - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г.) Наказва се с глоба от 20 до 150 лв. водач, който:
1. (доп. - ДВ, бр. 51 от 2007 г.) наруши правилата за използване светлините на пътно превозно средство....

Видяхте какво пише в наредбата

НАРЕДБА № Н-3

Чл. 3. (1) Изменение в конструкцията на ППС е:
1. всяка процедура по промяна в техническите данни на ППС, посочени в свидетелството му за регистрация или в конструктивни или технически характеристики на ППС, които са заложени от производителя по време на неговото производство или които са били одобрени по реда на наредбата;
2. добавянето на системи, компоненти, отделни технически възли и оборудване.

Ако сте много отворени на пътя и попаднете на контролен орган, а не поредния гащник с униформа, за нарушение на наредбата, такъв АКТ могат да ви съставят, че дълго ще го помните.

ЗДвП

Чл. 178. (1) (Предишен текст на чл. 178 - ДВ, бр. 43 от 2002 г., в сила от 26.04.2002 г., изм. - ДВ, бр. 39 от 2011 г.) Наказва се с глоба от 2000 до 7000 лв.:
2. който, без да спазва установения ред, комплектува с основни агрегати от различни модели или изменя конструкцията на моторно превозно средство;

За пример, имам автомобил с ксенон на рефлекторен фар (фабричен), рефлектора е съобразен, лампата има и "шапка" на лампата, а когато допълнително се монтира ксенон на рефлекторен фар, знаем ефекта. Вие сте същите и когато ви споменават роднините не се чудете защо е :mhihi


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20287
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Чет 11 дек 2014 11:19


Единствената спорна точка в закона е това дали намалените дълги светлини отговарят на поставените технически изисквания за дневни светлини. Доста е спорно, тъй като в закона не е поставено изискване за притежание на сертификат за това и реално зависи от фактическото изпълнение на изискванията за дневни светлини - т.е. измерване на всеки конкретен случай. Реално полицаите на пътя, ако решат да те глобяват, трябва да докажат, че светлините не отговарят на изискванията за осветеност и разположение на дневни светлини.

Абсурдно е преминаването на Технотест за монтаж на DRL, защото това НЕ Е промяна в конструкцията, тъй като конструктивно нищо не се променя. Пак имаме същия фар, същите крушки, просто по жицата тече по-малко ток, което е смешно да се твърди, че е промяна в конструкцията и няма общо с темата.

Освен това поставянето на модул за DRL НЕ Е "допълнително средство за осветяване" поради простата причина, че модулът за DRL НЕ ИЗЛЪЧВА светлина.

Колега virus_2005 може ли да кажеш дали имаш афтърмаркет CD/радио или допълнително монтирана аларма или централно заклюване в автомобила? И дали си минал технотест и имаш сертификат за тях или караш незаконно? :mhihi


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Чет 11 дек 2014 11:23


и аз смятам да приключа с темата като дам моите сметки (които не знам дали са верни, щото не разбирам толкова от светлина, но снощи съм гледал да прочета и разбера максимално нещата). Ако някъде бъркам, кажете, няма лошо да науча нещо :)

та, кандели с лумени не могат пряко да се сравняват, защото измерват различни неща. Биха могли само ако разпределението на светлината е еднакво, т.е. в случая на фаровете, ако светят по един и същи начин. Според споменатите по-горе документи, DRL разпределя свелината в лъч от 40 градуса, напред. Така светят и дългите светлини на колата.

Стандартна халогенна крушка H7 на 55W при захранване с 12 V излъчва 1200-1400 лумена видима светлина.

Според изискванията DRL трябва да свети с 400-1200cd. Коефициентът м/у двете мерни еденици при разпръскване 40 градуса е 2,67. Т.е. 1200cd/2.67 ~ 450 лумена.

сега, тук нямах време да проверявам, дали ако намалим фара на 30% това става линейно (ние реално май му намаляме напрежението от 12V на ~4V) т.е. 1400 лумена * 0,3 = 420 лумена
При 20-те процента на Stivi е още по-малко.

В цяла С.Америка колите без DRL използват като такъв дългите намелени с определен %. пример


Потребителски аватар
vasstop
Гадфадъ'
Гадфадъ'
Мнения: 17179
Регистриран на: Сря 11 авг 2004 6:15
Автомобил: Golf 2 syncro
Двигател: 1P 1990
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот vasstop » Чет 11 дек 2014 11:24


Те хората спряха да ползват дневни светлини в някои държави, вие тук за някакви буквички в закона ще се изпотрепете.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: pietrokaja, Steels и 44 госта