Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот VWGT » Чет 04 фев 2021 11:23


Ама разбира се, аз така както съм затъвал с вранглера и 6х6 няма да ме оправи. За това като карам мисля, за съжаление ми откраднаха видеорегистртора, иначе щях да ви покажа по какви гръцки плажове се ходи без проблем само на предно. Е разбира се само в сухо време, защото е един ситен прахоляк, който ако се намокри става мега яката глина. А от плажа сме вадили само СУВ-вове 4х4 легнали по корем. Много хора с летни гуми се подлъгват по това 4х4 и си причиняват доста главоболия, които със сигурност биха си спестили, ако бяха само на предно.




thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот thanis » Чет 04 фев 2021 11:34


Тук се говори основно за лек автомобил. Който в ежедневието това 4х4 освен да създава фалшива увереност във водача друга невероятна полза няма. Ако си планинар и катериш чукари и баири и всякакви мизерии или си началник и ходиш по мини и обекти в необятната пустощ - не си вземаш примерно B8 Alltrack, ами си вземаш Туарег, Хилукс, Рейнджър и т.н. За проходимост колегите многократно споменаха, че повече работа върши клиренс + изключено ESP. Ние нямаме чак толкова добри пътища да излизаме с аргумент, че в завой е по-стабилно. Още повече от 4х4 до 4х4 има балкан разлика. Ако вкарваме на Сузуки Игнис и примерно Тойота Тундра/Хилукс задвижването .... ем ... за кво говорим изобщо ....


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Чет 04 фев 2021 12:04


Хората с 4х4 се изтъркахме да повтаряме 'ако има нужда', че е екстра, че е благинка и т.н. умерени постове. Никой не е казал, че без 4х4 си загубен.

Обаче мине не мине, дойде някой на предно с крайно мнение :icon_lol
Па коя система, каква била. Как Сибир на предно със спукани гуми ще мине. Как 4х4 било за кофти шофьори, за комплексирани, за нам си кви. Смисъл нямало, те го слагали на колите, щот някой от ГЕРБ да лапне едни пари.

Замислете се малко, че смешно става вече icon_idea


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 04 фев 2021 12:32


Прост въпрос:
Дават ви нова служебна кола. Избирате между две абсолютно еднакви, ама едната 4х4, а другата само с един задвижващ мост. Не ви интересува поддръжка, разход, ремонти...нищо. Като вървене вървят еднакво, екстри, клиренс, всичко друго еднакво.
Коя избирате???
Няма бонуси за спестени пари на фирмата. И не се знае кога и къде ще се налага да шофирате.


thanis
Мнения: 1867
Регистриран на: Пет 21 юли 2017 9:36
Автомобил: Polo 9N
Двигател: BBY 2004

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот thanis » Чет 04 фев 2021 12:52


Колега, явно споровете и неразбирането идват от няколко факта:

1. Необходимо ли е 4х4 в ежедневието на лек автомобил - почти сигурно не
2. Препоръчително ли е 4х4 в ежедневието на лек автомобил - в определени случай, но пак над 90% от времето не
3. Готино ли е 4х4 и искате ли да карате такъв автомобил - със сигурност !!!

В темата се фокусираме за 1-вото, което каквото и да си говорим е неприложимо за ежедневието. Когато на 5 човека им е необходимо, обаче на други 10.000 не - не можеш да кажеш, че е необходимо.
Ако питаш всички при равни други условия и абстрахиране от поддръжка и цена. Би ли взел преден мост/ заден мост или 4х4 е съвсем, съвсем друга бира.

Не искам да се засяга никой. Колегите с 4х4 им завиждам, но това е по-скоро от човешката нужда към по-добро. Трактор е по-добро от 4х4, Урал е по-добро от трактор, Танк е по-добро от Урал, ама нито едно от тях не е необходимо в ежедневието.

TL DR: Искаме ли 4х4 - С две ръце ДА !!! Необходимо ли е 4х4 - общо взето - НЕ ...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 04 фев 2021 12:59


А защо искаме нещо, което не е необходимо???


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот silent » Чет 04 фев 2021 13:08


За зор заман нейне на някой баирец ако се случи кофти сцепление да имаме нещо в повече дет я помогне я не ма пък си сигурност ни дава поне една надежда....
И аз да кажа за последно че май аз разпалих пожара....повечето хора тук отговаряме с " НЕ" на конкретния въпрос: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?
Никой не спори че ако го имаш е все едно че го нямаш или че не е по-хубаво да го имаш....Също така споменаваме че при равни други условия колата е по-проходима но не е панацея и със сигурност не е чак толкова проходима на колкото им се иска на собствениците....


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 04 фев 2021 13:35


Ами хлъзгав е въпроса. То за придвижване и само едно задвижващо колело е достатъчно... Що са ни нужни две?!


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20264
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот Vlad777 » Чет 04 фев 2021 13:35


Единствената ситуация, при която бих предпочел кола на предно е майсторското шофиране на писта Дракон, когато заради обратните завои и обиколките около конуси е доста удобно да даваш газ и да държиш ръчната, което няма как да стане с 4х4.

Във всички други ситуации, които мога да си представя, 4х4 би било по-предпочитано от кола на предно. Кола на задно - нямам такъв дългосрочен опит, за да коментирам със сигурност.

Настоящият ми Пасат е толкова нисък отпред, че и през ум не ми минава да го карам по офроуд режим. Въпреки това, както написах и по-горе, 4х4 го ползвам всеки ден. Особено ако е мокро или хлъзгаво, какъвто е повечето асфалт в София.

Освен това при доста от моделите задното окачване при 4x4 версията е различно от това, когато колата е само на предно. Лично съм се убедил като съм срвнявал моя Пасат 5.5 1.9 ТДИ с Пасата на брат ми, който обаче има и 4motion. По пътищата на втория ръкав на Халкидики. Подобреното задно окачване само по себе си дава допълнителна стабилност на колата. Горе един колега беше писал, че сме нямали пътища, с което не мога да се съглася. Пътища имаме достатъчно, макар и не всичките в топ състояние, но масово хората не умеят да шофират. Стряскат се, правят резки движения и откровени глупости, натискат спирачка, когато трябва да дават газ и т.н. и предизвикват ПТП с много по-ниска скорост от тази, с която автомобилът би могъл да премине през същата ситуация, преди да загуби сцепление. А ако е 4х4 скоростта може да бъде още по-висока преди колата да отиде в канавката.

И тук опираме до въпроса - защо тогава избираме предно? И отговорът е прост - единствено и само заради финансите. Няма нито един логичен довод да се избере предно. Много рядко има модели, които нямат версия 4x4. Например при Голф 4 няма комбинация 1.8Т и 4x4, което е нарочно, защото има Ауди А3 с 4x4.

Едно е покупната цена, която по правило е по-висока за коли с 4х4 спрямо същата само на предно, а друго е и поддръжката. Трябва да се отговори на няколко въпроса:
- Мога ли да си купувам комплекти от 4 еднакви гуми, препоръчително нови?
- Мога ли на 30/60 000 км да правя обслужване, което е на стойност 3-5% от стойността на колата?
- Мога ли да си позволя малко по-висок разход на гориво - това важи за Passat B5 и B5.5, където задвижването е перманентно. При Халдекс разлика почти няма, спрямо същата кола на предно.

Естествено има и непредвидени разходи, в случай, че по тази система нещо се повреди, но тя е като всяко останало нещо в автомобила - иска си поддръжка, която струва пари.

Мисля, че не е случайно, че всички автопроизводители започнаха да предлагат 4х4, включително Porsche, Mercedes, BMW и то в топ моделите си, като при някои топ модели дори не се предлаг само един задвижващ мост - например Passat TDI 240 к.с., Golf R и т.н. Технологията навлезе масово и вече е достъпна за всички.

Оказва се, че в днешно време да имаш 4x4 в колата си за ежедневна употреба не е толкова скъпо, колкото е било навремето, когато тази технология хич не беше толкова масова и беше запазена марка на високопроходимите машини.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10081
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот group® » Чет 04 фев 2021 13:43


Аха, значи и мисли четем вече - кой, какво си мисли за проходимостта на колата си :mhihi

Аз съм имал почти всички видове 4х4. Много добре знам способностите на всяка. Никога не са ме вадили (факт е, че не съм екстремист).
Дали ми е необходимост - да 100%.
3 деца, 400метра над София, когато долу слагат летни гуми, ние там още имаме сняг. И имаме снях поне 2 пъти повече от долу.
Та с кола на 1 мост, която да ми събира децата и тежи поне 1.5 тонаще си жуля пеш до нас редовно. С 3 деца на гръб.
Е да мога и така, ама когато всички си изтърбушите климатиците, хидравликите и всички ел. неща. Няма само само аз да се мъча :Mr Green Fun

А за жена ми е още повече необходимост. Защото ще се наметка по деретата.
Всеки ден зимата виждам съседите, за които не е необходимост :mhihi

Та може ли да бъде необходимост - да.
По-добре ли ми е по обратните виражи на нашите хубави пътища - да.
По-комфортно ли тръгвам на запрашените ни улици (еле на дъжд) - да.
Дава ли повече възможности - да.
Задължително ли е - не!


Потребителски аватар
viksanlg
Мнения: 898
Регистриран на: Пет 10 авг 2012 18:46
Автомобил: Пасат б3 Лада Калина
Двигател: пб
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот viksanlg » Чет 04 фев 2021 13:50


Vlad777 написа:
................И тук опираме до въпроса - защо тогава избираме предно? И отговорът е прост - единствено и само заради финансите. ...........

Едно е покупната цена, която по правило е по-висока за коли с 4х4 спрямо същата само на предно, а друго е и поддръжката. Трябва да се отговори на няколко въпроса:
- Мога ли да си купувам комплекти от 4 еднакви гуми, препоръчително нови?
- Мога ли на 30/60 000 км да правя обслужване, което е на стойност 3-5% от стойността на колата?
- Мога ли да си позволя малко по-висок разход на гориво...

Естествено има и непредвидени разходи, в случай, че по тази система нещо се повреди, но тя е като всяко останало нещо в автомобила - иска си поддръжка, която струва пари.

Това което съм извадил като цитат от колегата за мен е точно в десятката. :th_up


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот VWGT » Чет 04 фев 2021 14:01


И значи какъв е извода, за някои е необходимост, за другите 90% не е. В общия смисъл няма как да се определи еднозначно и темата е просто спам партенка.

90% от колежките ми са със СУВчета 4х4, макар денивелацията м/у офиса и дома им да е +/- 10м само по асфалт. Колко да им е необходимо ... но така са им казали, по-добре било да е 4х4. Което никой не го отрича, по-добре е, но необходимо ли е... едва ли.

И какво е общото между това дали мога да си го позволя, или ми е необходимо?
Обикновено ако нещо ти е необходимо, то намираш начин да си го осигуриш.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот silent » Чет 04 фев 2021 14:57


Ако легнеш под сувчетата на колежките ше видиш че половината са 2x4 или 4х2...а още една половина не знаят въобще каква е колата или вярват че е 4x4...куриозен автентичен случай отпреди няколко години ...в Пловдив сме и колега иска да види едно Инфинити...обажда се на собственика оня казва че е зает обаче колата е пред еди кой си блок да я огледа ....ляга колегата единия мост е без нищо....казва на собственика и оня почва да го убеждава че е 4х4 защото има едно копче което като го натисне и включва 4х4 и колата става проходима и минава отвсякъде....вероятно наистина не е знаел защото след това промени обявата....


Потребителски аватар
katmai
Мнения: 315
Регистриран на: Съб 05 юни 2010 19:32
Автомобил: VW Passat B8 Alltrack
Двигател: 2000 BiTDI CUAA
Местоположение: София

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот katmai » Чет 04 фев 2021 14:59


group® написа:....400метра над София, когато долу слагат летни гуми, ние там още имаме сняг. И имаме снях поне 2 пъти повече от долу.
..

В момента аз съм със зимните гуми(живея в София), но нека кажем, че някой вече е сложил летните, би ли снимал пред вас? Искам да видя, колко точно сняг има в момента!


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2008
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Необходимо ли е 4х4 в ежедневното ползване на автомобила?

Мнениеот cecoa1 » Чет 04 фев 2021 17:33


Е хубаво де, на никой ли не му пробоксуват гумите поне по веднъж или два пъти на ден?! А при дъжд, сняг и подобни и по много повече пъти... При почти всеки такъв случай, на мен ми се ще колата да не боксува, а просто да ускори колкото на мен ми се иска или поне колкото възможностите на мотора и позволяват. И не е същото, като ми светне оранжева лампа на таблото, и ми се включат системи против боксуване, които ми отнемат газта. Т.е. всеки път при такава ситуация 4х4 ми е нужно. Дали за удоволствие, или за излизане от ситуация все тая.
Който кара много лежерно, слаба кола, хубави пътища, не бърза никога за никъде, ОК, ще му е все тая какво е задвижването. Ето, аз съм автобусен шофьор, лятото няма къде да пробоксува автобуса, и 4х4 на него не ми липсва. Но зимата, дори и в Южна Германия, това не е баш така, въпреки че дори да боксуваме все пак се движим.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта