


Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Радвам се, че има доста хора с мислене като моето. Наистина в повечето случаи става въпрос за "омръзване" , което не е сериозна причина да си сменим колата, поне и на тези от нас, на които финансовите ни възможности са ограничени. Добре е да си караме колите докато има хляб в тях , докато има части , докато ни вършат работа. В крайна сметка ако на един човек самочувствието му зависи от това в каква кола се качва и слиза - то този човек има някакви други сериозни липси вътре в себе си. Колегата се е убедил в думите от опит както чета - много екстри и лекота на управление подвеждат водача в много случаи , той не си дава сметка за реалните опасности , не усеща скоростта , може на психиката му действа повече това, че колата е бъкана със системи за сигурност - но ситуация със ситуация не си прилича, а при много високата скорост - тези системи не играят голяма роля, винаги съм давал примера с джип Х5 на Бмв - когато при удар в спрял камион вследствие на аквапланинг водача на джипа умира - е , може би ако беше с пасат б3 нямаше да влезе в локвата с над 100 нали така ? Нима в последните статистика жертви на пътя са хора с автомобили на 20+ години ? Напротив - доста по-новички са , но за съжаление статистиката не се е променила особено!
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
А колкото до това , че ако го удари някой - ще му събере ламарините до седалката - и да , и не . Точно по-новите коли умишлено се правят по-чупливи , за може цялата тази енергия и сила от удара да бъде "поета" от по-слабия материал, това е за да се поеме силата на удара и да останат живи хората - това е замисъла , не се мисли за колата естествено , а за хората вътре! При пасата ако гредата (тялото) в задната броня е изгнило до неузнаваемост - може да има същия ефект като на по-новите коли ( тоест да му съберат ламарините до седалките) , но ако гредата в задната броня е здрава - то тогава какво общо има възрастта на колата ? Всичко зависи дали е читава , дали не е усукано купето от предишен удар , дали не са изгнили основите на броните и т.н. - иначе си говорим само общи приказки , че старото си е старо , а новото ново - ама не го подкрепяме с точни и конкретни неща както правя аз в момента! 

- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
anonym0us написа:Радвам се, че сподели мнение колега. Ако го беше написал това още от началото доста колеги нямаше да пишат!
И аз на твоите години мислех така, но след 5 години опит с по-нови коли (служебни) като се кача на старата кола Г3, разбрах истината АЗ НЯМАМ КОЛА, а изгнил курник за предвижване!
И дано не се засегнеш, с това което ти пиша, но все пак си на 21 и е нормално когато си вложил някой лев в колата си да не ти се сменява, и аз мислих така докато не се качих на по-хубави коли. Да има доста истина в това което казваш, но новото си е ново и ти пожелавам много късмет и дано не разчиташ на опита, защото старата кола си е стара и само докато те подпрят отзад ще те събере до задните седалки новата кола. Дано не го изпитваш, аз вече го изпитах. Моя пост е с цел, да си събереш някой лев докато караш пасата и да си купиш нещо по-новичко и никога защитите не са в излишък да го знаеш. Всичко зависи както каза ти от шофьора но понякога колкото и да си внимателен защитите помагат.
Тук не съм съгласен с теб, много случаи на катастрофи съм виждал с б3-ки и голф 2ки и 3ки, в които по-смачканият е другият автомобил. Дори днес станах свидетел на голф 3-ка забил се отзад в един таксиджия с шевролет може би 2005-6 година. Е на голфа му беше строшен само фара и леко огънат предният капак, а на шевито почти целия багажник го нямаше?
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Точно така колега - тук говорим точно за това , което казах - по-новите коли са направени умишлено с по-слаби ламарини и материали , за да поемат удара - което пак си зависи до определена скорост , един вид - ламарини смачкани , но човека вътре жив, но това при по-леки катастрофи. А иначе по-здравите ламарини си устояват или поне щетите са по-дребни. При по-тежки катастрофи както казах - няма значение слаби или здрави ламарини - там всичко става леш!
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Давам пример! БМВ 320 дизел 2001 година удря отзад Ауди 80 1.8 с бензин без точица ръжда, удара го видях с очите си, скороста не беше с повече от 30 км/ч на БМВ-то а аудито беше спряло. Нагъна му задна лява страна до задната врата. Висе сами си преценете. На БМВ-то само беше изкривен калника и счупен фара и мигача, удара беше ъгъл с ъгъл, не ми се мисли ако беше директен отзад
Виждал съм и много други особено с Г3 и то отзад, направо не ми се говори, Аудито което удари Голфа беше по-малко наранено но нямам намерение да споря, новата ламарина си е нова. Всеки сам преценява, какво да кара, аз казвам истината която няма как да пренабрегна. Няма как да се качиш на тест драйв на НОВА кола и после да се качиш в 20+ годишен пасат и да кажеш, че все повече го харесваш
При мен е обратното! Но всеки с мнението си!

Виждал съм и много други особено с Г3 и то отзад, направо не ми се говори, Аудито което удари Голфа беше по-малко наранено но нямам намерение да споря, новата ламарина си е нова. Всеки сам преценява, какво да кара, аз казвам истината която няма как да пренабрегна. Няма как да се качиш на тест драйв на НОВА кола и после да се качиш в 20+ годишен пасат и да кажеш, че все повече го харесваш

-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Колега а ако това ауди 80 удари въпросното бмв по същия начин отзад - дали бмв-то ще остане с минимум щети ? Естествено че и то ще се огъне по-същия начин , много зависи от това точно как се е случила катастрофата, но в този случай пак според мен не зависи от колко е нова ламарината а от силата на удара , от ъгъла от всичко конкретно свързано със законите на физиката , отколкото с това колко е нова ламарината , а и между впрочем това бмв 2001- че то и то не е първа младост ?
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Колега а ако това ауди 80 удари въпросното бмв по същия начин отзад - дали бмв-то ще остане с минимум щети ? Естествено че и то ще се огъне по-същия начин , много зависи от това точно как се е случила катастрофата, но в този случай пак според мен не зависи от колко е нова ламарината а от силата на удара , от ъгъла от всичко конкретно свързано със законите на физиката , отколкото с това колко е нова ламарината , а и между впрочем това бмв 2001- че то и то не е първа младост ?
- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
anonym0us написа:Давам пример! БМВ 320 дизел 2001 година удря отзад Ауди 80 1.8 с бензин без точица ръжда, удара го видях с очите си, скороста не беше с повече от 30 км/ч на БМВ-то а аудито беше спряло. Нагъна му задна лява страна до задната врата. Висе сами си преценете. На БМВ-то само беше изкривен калника и счупен фара и мигача, удара беше ъгъл с ъгъл, не ми се мисли ако беше директен отзад![]()
Виждал съм и много други особено с Г3 и то отзад, направо не ми се говори, Аудито което удари Голфа беше по-малко наранено но нямам намерение да споря, новата ламарина си е нова. Всеки сам преценява, какво да кара, аз казвам истината която няма как да пренабрегна. Няма как да се качиш на тест драйв на НОВА кола и после да се качиш в 20+ годишен пасат и да кажеш, че все повече го харесвашПри мен е обратното! Но всеки с мнението си!
Не съм казал, че повече съм си харесал пасата, напротив реакцията ми беше, боже какъв таралясник карам... Акцента беше върху това, че не усещам реалната скорост с която карам.
Все пак няма как да сравняваме кола 2013 и кола 1988.
- anonym0us
- Мнения: 1721
- Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ηετρϰζ
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Ами точно това исках да кажа още от първия пост, ама вие ме ядете за най-малкото което пиша. Аз не сравнявам старо с ново, просто ми стана някак интересно как се радваме на такива стари коли. И аз имам стара кола и съм карал поне 5 коли по-нови от моята с 8 години, и няма какво да си кривя душата.
Да не се усеща скоростта, и това мен ме кефи най-много КОГАТО пътувам извън града с цел по-работа и пътя не ме бие по-врата когато се прибера накрая на деня. Докато с ГолфУ 94 година когато ида до столицата а пътя ми е 400 км в двете посоки съм като пребит. Това исках да кажа, че старата кола колкото и да я хвалим и потдържаме няма да стане по-хубава, а по-безпроблемна за в бъдеще. В града става за каране, ама да караш стара кола извън града със скорост 140 км/ч и да се хвалиш, че имаш рефлекси, не ми се коментира
Да всеки го е правил, но не всеки има възможност да се хвали!
Няма какво да се заблуждаваме и да хвалим старото, защото Българите сме малко такива, "Хвали старо, карай ново"
Спирам да пиша, всеки си има мнение, и тое като Гъза, всичко го имат но не всички го показват, аз бях дотук, който ме разбрал, хубаво който не, пак хубаво! 
Да не се усеща скоростта, и това мен ме кефи най-много КОГАТО пътувам извън града с цел по-работа и пътя не ме бие по-врата когато се прибера накрая на деня. Докато с ГолфУ 94 година когато ида до столицата а пътя ми е 400 км в двете посоки съм като пребит. Това исках да кажа, че старата кола колкото и да я хвалим и потдържаме няма да стане по-хубава, а по-безпроблемна за в бъдеще. В града става за каране, ама да караш стара кола извън града със скорост 140 км/ч и да се хвалиш, че имаш рефлекси, не ми се коментира

Няма какво да се заблуждаваме и да хвалим старото, защото Българите сме малко такива, "Хвали старо, карай ново"


-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Виждам , че колегата , господин Polo6R , е изразил някакво мнение срещу моите коментари , виждам , че има и отправени въпроси, ще отговоря (също без да се заяждам) .Колега - първо грешно си мислите , че се стремя да си наложа мнението, мога да пиша и да отстоявам позиция , да я подкрепям с факти, а който иска има пълната свобода да отрича това, което казвам и да си има друго мнение за нещата. Второ това, че фолксваген , както и много други гиганти произвеждат нови автомобили - не значи , че те са качествени, вече няма марки - всичко е горе-долу едно и също според мен в ниския и средния клас (изключая луксозните лимузини, може би при тях да има по-високо качество) ,но на масовите нови коли ако им махнеш емблемите - не можеш да разбереш какви са - пластмаси, доволно поскърцващи вътре , пластмасови фарове , брони като черупки на яйца, претенциозност към гориво , за всяко нещо датчици и електроника, проблеми , които без компютърна диагностика не могат да бъдат решени и много други неща , няма да ги изброявам - разбира се това е моето виждане !Онзи ден в сервиз на мой познат имаше една мазда на 10 години не повече - отвънка свети...дъжда на капчици ставаше , полирана, пастирана - отдолу страх да те хване да я видиш - корозирала яко - няма що! Не мисля, че бих застрашил семейството ми като го возя в 25 годишен автомобил, ако той е читав - бих го застрашил ако карам опасен автомобил ! но това не означава стар автомобил! Бих се притеснявал ако съм с износени гуми в мокро време , в студено време , със слаби или повредени спирачки или изобщо повреди , които представляват опасност! Но не мога да кажа че просто защото колата е на 25 - ще се притеснявам , а с новата няма да се притеснявам. Честито да ви е новото поло и много да ви радва ако на профила - това е вашата кола, бъдете жив и здрав и си го карайте безаварийно! И не - не са балъци хората , които си купуват чисто нови коли , баща ми също си купи чисто нова кола през 2004-та - Пежо Партнер , дизелче , фирмено , доволен беше уж ама го продаде вече.. така че, всеки си има мнение и аз не държа моето да се приема за последна инстанция , в никакъв случай!
- Polo6R
- Мнения: 104
- Регистриран на: Съб 25 окт 2014 16:36
- Автомобил: VW Polo + Audi A4 B8
- Двигател: 1.2 TSI 2014 + 1.8 TFSI 2010
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Здравейте колега, виждам, че си нямате друга работа след като отговаряте на мое мнение от преди почти 2 седмици. Склонен съм да мисля, че може би това ще да е причината за това, че карате такъв автомобил и че толкова ви е кисело гроздето. Извинявам се ако съм ви засегнал с нещо. А колкото до това дали автомобила от снимката е моят, това няма никакво значение в случая. Благодаря все пак за отделеното време.
-
- Мнения: 716
- Регистриран на: Пон 27 дек 2010 13:25
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Pomorie
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Не ми е кисело гроздето - не съм поискал , не съм имал! Ако това беше моето голямо желание - щях да го имам със сигурност дори и с 300 зора! Просто моите приоритети в живота са други,по-важни.Нямам необходимост да оставям една камара пари за ламарина на улицата.Както се вижда в по-горния ми пост - отговорих най-учтиво и възпитано, мнението си го изаказах достатъчно ясно , така че спирам до тук, приемете че света е различен и шарен и всички не можем да мислим еднакво!А сега отивам да празнувам 

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Честно казано автомобили от сорта на Б3 и голф2 са живи до ден днешен и се карат, не защото са много хубави и супер здрави, а заради сиромашията на народа ни. Тъжно, но факт, а вероятно и заслужен.
Скоростта се усеща отлично в новото поколение Фолксвагени, мотора се усеща отлично. Просто отнема няколко месеца за свикване след като си слезнал от редосеялката. Пасат Б3 тежи около 1100кг, Пасат Б7 тежи 1450кг. Габаритите не са много различни, можете да си представите коя кола има по-голяма плътност и повече "желязо" в нея. Зоните на деформация които се програмират с цел плавно отнема на кинетичната енергия при сблъсък пък, са едно страхотно инженерно постижение и нищо по-малко! Благодарение на тази философия, вече 20г гледаме Ф1 без нито един смъртен случай на пистата! Разбира се няма как да има пряко сравнение с болид за 500 000 000 евро, но основния принцип за постигане на пасивна безопасност е това.
Изобщо тук развивате теза според джоба си, а такава теза се защитава всякак, но не и обективно.
Ето и моите 5ст:
1. Има стари екземпляри които безспорно са интересни и си заслужава да се съхранят във времето. Такива коли не се ремонтират, а се реставрират и се карат през уикенда, когато не вали. Хоби за хора с възможности.
2. Едно съвременно ECU е така защитено физически и електронно, че на практика повредите в него се свеждат до производствени дефекти. А софтуера записан върху него не подлежи на амортизация. Байтове и битове отдавна не се губят. Така че хайде не мерси на карбураторите, би металните пластини и вакумните системи на управление на мотора.
3. Осветление/илюминации. В по-новите автомобили виждаш по-добре и те виждат по-добре. Фактор както по отношение на безопасност, така и по отношение на комфорт.
4. Ергономия. Това е постоянна развойна дейност и не се съмнявайте, че всяко следващо поколение от даден модел е по-ергономично от предишното. Критерии тук е средно статистическия хомо-сапиенс от евразийски произход и вероятно това не важи за бай китаец, но такъв е живота. Само ще спомена допълнителните ергономични седалки в Astra J разработени и сертифицирани от NASA.
5. Статистика. Пълна глупост е да я намесвате по отношение на катастрофи и смъртни случай. В целия свят, дори и в 3тия свят с всяка изминала година се навъртат все повече мото часове и километри, автомобилите нарастват главоломно. Малка София успя точно за 9г. да запълни абсолютно всички рег. табели СА... доста показателно. И докато сме на темата статистика. Новите коли навъртат все повече и повече километри. Наш колега от форума не отдавна продаде Б3ка 1990г на реални 220 000км. В момента повечето нови автомобили в България са служебни и въртят над 40 000км годишно. Този показател расте в цяла Европа. И някак си се получава, без да се разпадат картонените нови коли за които говорите.

Скоростта се усеща отлично в новото поколение Фолксвагени, мотора се усеща отлично. Просто отнема няколко месеца за свикване след като си слезнал от редосеялката. Пасат Б3 тежи около 1100кг, Пасат Б7 тежи 1450кг. Габаритите не са много различни, можете да си представите коя кола има по-голяма плътност и повече "желязо" в нея. Зоните на деформация които се програмират с цел плавно отнема на кинетичната енергия при сблъсък пък, са едно страхотно инженерно постижение и нищо по-малко! Благодарение на тази философия, вече 20г гледаме Ф1 без нито един смъртен случай на пистата! Разбира се няма как да има пряко сравнение с болид за 500 000 000 евро, но основния принцип за постигане на пасивна безопасност е това.
Изобщо тук развивате теза според джоба си, а такава теза се защитава всякак, но не и обективно.
Ето и моите 5ст:
1. Има стари екземпляри които безспорно са интересни и си заслужава да се съхранят във времето. Такива коли не се ремонтират, а се реставрират и се карат през уикенда, когато не вали. Хоби за хора с възможности.
2. Едно съвременно ECU е така защитено физически и електронно, че на практика повредите в него се свеждат до производствени дефекти. А софтуера записан върху него не подлежи на амортизация. Байтове и битове отдавна не се губят. Така че хайде не мерси на карбураторите, би металните пластини и вакумните системи на управление на мотора.
3. Осветление/илюминации. В по-новите автомобили виждаш по-добре и те виждат по-добре. Фактор както по отношение на безопасност, така и по отношение на комфорт.
4. Ергономия. Това е постоянна развойна дейност и не се съмнявайте, че всяко следващо поколение от даден модел е по-ергономично от предишното. Критерии тук е средно статистическия хомо-сапиенс от евразийски произход и вероятно това не важи за бай китаец, но такъв е живота. Само ще спомена допълнителните ергономични седалки в Astra J разработени и сертифицирани от NASA.
5. Статистика. Пълна глупост е да я намесвате по отношение на катастрофи и смъртни случай. В целия свят, дори и в 3тия свят с всяка изминала година се навъртат все повече мото часове и километри, автомобилите нарастват главоломно. Малка София успя точно за 9г. да запълни абсолютно всички рег. табели СА... доста показателно. И докато сме на темата статистика. Новите коли навъртат все повече и повече километри. Наш колега от форума не отдавна продаде Б3ка 1990г на реални 220 000км. В момента повечето нови автомобили в България са служебни и въртят над 40 000км годишно. Този показател расте в цяла Европа. И някак си се получава, без да се разпадат картонените нови коли за които говорите.

Последна промяна от hooligan_sk на Съб 06 дек 2014 21:51, променено общо 1 път.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Какви приоритети, какви гъзарии ,какви пет лева бе хора ! Просто всеки си хвали своето понеже няма пари за по-хубаво /ново/
Обяснението как с новата кола не се усещала скоростта и заради системите за безопасност в нея ще влезаш в локва с по-голяма скорост отколкото с таралясника и ще се утрепеш е най-глупавото нещо което съм чел ! Всеки знае при какви пътни условия с каква скорост се кара и това няма нищо общо с възрастта на колата ! Въпросът в случая е че за да се усети разлика трябва да скочиш поне 10 години напред /ако караш 93 набор да вземеш 2003/ а не 3-4 години по-нова на която ремонтите са колкото на старата но по-скъпи !За това кой как оценява колата си трябва да се пита не докато е негова собственост ,а след като е вече с договор за продажбата и в джоба,тогава нещата стават "мааалко" по-различни 


- m0v3r
- Мнения: 149
- Регистриран на: Чет 19 апр 2012 14:11
- Автомобил: VW Passat B3
- Двигател: EZ 1988
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Дилема за покупка на нова кола или стягане на старата
Май пак оставам криворазбран, както и да е здраве да има! И все пак тука ставаше въпрос, че имам бюджет за кола с 10-11 години по-млада, а не за чисто нова. Смятам, че за сега по-разумният избор е да си остана със старата и да я стегна, след което ако въобще се наложи в следващите 3-4 години да и правя някакви по-сериозни ремонти ще съм сигурен, че няма да ми изпразнят джоба. :)
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: dafi_dimo и 58 госта