ALESYZ написа:petiaivanova12 написа:.ALESYZ написа:Не е толкова малка разликата между премиум сегмента и масовата шир потреба. От 80 до 120 лв. за гума, не е малка разлика, особено ако се вземат 4 нови премиум марка, това означава че за същите пари, мога да си купя 5 или 6 от евтините и едва ли ще ги търкалям една зима. Каквото и да си говорим, става дума за пари, а собственият живот е на по-заден план. Аз ако не мога да си купя нови зимни гуми от премиум марки, карам техните по-стари модели от минали години.
Първо провери после разсъждавай на глас-http://shop.medina-med.com/Tyres/?vehicle=pass,4x4,van&season=winter,allseason&width=195&height=65&rim=15&brand=Continental ----http://shop.medina-med.com/Tyre/3528707742582/KLEBER%20KRISALP%20HP2%20195/65R15%2091T/
Разликата между първата и третата е 140 лв. Между първата и втората е 80 лв. И това далеч не е най-скъпата гума. Така че би следвало да си ревизираш изказването.
В постовете се имат предвид най - масовите размери гуми. Човек като си купува кола, трябва да си направи сметка как ще я поддържа. Обикновенно се смята, че като имаш пари за голяма кола или големи джанти(които не за всички коли са необходимост) си си направил сметката така че да можеш да си купиш гуми, а и други неща по нея.
А за поведението на различните гуми... явно критериите на много хора са твърде различно. Действително, с какви да е нови гуми, можеш да тръгнеш на сняг. При тръгване, най - голямо значение има дълбочината и криво ляво шарката на грайфера, смесите тук неиграят, а това са неща, които ги докарват при почти всички марки и модели гуми. По интересния за мен въпрос е как тези гуми се държат на мокро, при спиране на всякакви условия, в завой ... Тука вече играят абселютно всички компоненти на 1 гума. Файда ако си тръгнал, като неможеш да спреш бързо при нужда или изправиш завоя. Или при сухо и мокро е пълна скръб. И тук някой ще каже - ми карай внимателно. ОК карай внимателно. Ама понякой път няма как да предвидиш всичко и дори с ниска скорост може да стане беля. Прост пример планински път, преди завоя може да е сухо, влизаш в завоя и на средата му вече имаш сняг или неразтопен лед. Или пътя е предимно сух, но на някое място, точно къде нетрябва малко петно със заскрежаване и заледяване и ти се наложи да натиснеш спирачките там. Или си ето пример от вчера, който при зимни условия би бил интересен. Карам си с около 40-50, наближавам кръстовище, всичко наред, зелено за мен, изведнъж някъв тапанар на няма и 20 метра от колата тръгва да минава на червено за него. ОК спрях, ама при зимни условия в тази ситулация далеч не всички биха могли да спрат. Там 4-5 метра разлика от тестовете, ще ти докара главоболия, че си блъснал кретена тръгнал на червено. А тоя едва ли му е първи или последен път.
Друго, за много хора е нормално(невизирам тук пишещите), колите при малко по кофти зимни условия почти да не спират и да се радват, че тръгват, те няма как да кажат, че дадена гума е кофти. Напротив, той отива напролет при гумаджията и казва, "ей тия зимните дето ги взех - глЕй к'ва далавера, евтини, па вървят" като минат 20 човека така, дори и гумаджията почва да вярва, че са супер (в някой случай). Други пък, свикнали да търсят най - доброто на пазара, виждат и усещат, че модела Х на марката Y е маалко по - зле от друг модел на друга марка, която са карали и не са доволни. И в един момент става така, че хора каращи с много по - добри гуми от други хора, са много по - недоволни от тях - чиста проба субективизъм. И да... това е реалност, и далеч не е само при гумите....