Малко размисли относно загряване на двигатели

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Чет 07 юли 2016 18:53


gergeto написа:виж цитата и ми кажи какво значи "заиграваш се с думите".

gergeto написа:Така,ти казваш че термостата не контролира потока,а само го разпределя... :screwy
Поток на флуид се разпределя от тройник(тетка),кръстачка и др. подобни.,които са КУХИ.

Тук говорим за съоражение ,чиято роля е доста по-интелигентна от разпределянето на течност наляво-надясно.
Защо се твърди че ТРМ контролира потока-защото отваря контролирано
За да не те обидя няма да коментирам маркуча успокоител,малко към голямо фи,тръбички на радиатор и прочие.Просто практически можеш да провериш думите си
Zdravko Zankov написа:Лада-та си има водна помпа,не забравяй.

Ами и печката с водна риза и двата радиатора има помпа,ама не върти през по-високите обекти.Ако нямаше,можеше да е обратното.Просто вярвам на МУНС правя за себе си елементарно сравнение,което би обяснило защо трябва да се затапи малкия кръг в случая.
1637 написа:Давам личен пример веднага

И аз го дадох някъде,при мен е обратното.Като свърша газта на бензин загрява доста по-бързо.Аз си го обясних така-газта идва с ниска температура и отнема топлина от изпаритела/това му е работата/,изпаритела пък загрява и отдава топлина/като радиатор/.При теб щом е обратното,може причината да е в изпаритела/ако имаш/.Другия вариант е да не съм прав и да се даде друго обяснение за моя случай.
stefan4o написа:Тоя с Вектрата работи ли му климатикът, в смисъл духа ли студено.
Да,нали за това и глупавото обяснение за заледяване на климатичния радиатор-от там и водния.




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19315
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот stefan4o » Чет 07 юли 2016 19:35


Климатичният радиатор може да се обледи ако системата е вързана наобратно, доколкото зная - така вътре на изпарителя в купето духа топло, а вън става студено, както е при климатиците вкъщи.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот muns61 » Чет 07 юли 2016 19:44


gergeto написа:

l написа:Много добре знаеш че Жигули ,Лада 1200,та и 1300 нямаха много държелива охл. система.Дори и напълно да му е изправно охлаждането,при едно по-сериозно "настъпване" на магистралата,в по-топло време, в продължение на километри,не една и две Жигулки са "фърляли водите"

Пак пишеш глупости. На изправна Жигула не можеш да вдигнеш температурата над 95 градуса, колкото и да я настъпваш. Това е най-преоразмерения като охлаждане мотор. На 1200 радиаторът е като на 1600 и е с 3 реда плоски тръбички, площта му е по-голяма от на Г2 1600. Радиаторчето на парното също е с по-голяма площ. Мога да ти дам моята да я покараш и да опиташ да я прегрееш, на газ спокойно поддържа 140 на магистралата, което реално е 130, ама няма да успееш.

Ако се изтърбуши ладовия термостат, повтарям - ИЗТЪРБУШИ, защото той е в отделен корпус и не можеш просто да го махнеш, а с отверка и клещи изскубваш термостатния елемент, няма какво да затвори малкия кръг и водата минава предимно през него. Радиаторът има значително по-голямо съпротивление и малко от течността минава там и мотора не се охлажда ефективно. Затова се слага тапа на малкия кръг, за да се насочи водата по големия. Този ефект се наблюдава и при други мотори.

Изображение


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6365
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот ktamen » Чет 07 юли 2016 21:04


Между другото, ако ладовият термостат не се изтърбуши, а се извади малко по-деликатно, може да бъде заменен с термостат от Г2 1,6 бензин, напълно еднакви са. Затварянето е сложничко, но не е невъзможно.


Потребителски аватар
Iezekil
Мнения: 6185
Регистриран на: Вто 14 фев 2012 15:53
Автомобил: Passat B4 Variant
Двигател: ABS 94
Местоположение: Шумен

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Iezekil » Чет 07 юли 2016 22:00


gergeto написа:Обърни внимание..... как се представя термостатът при колебания на раб. темп. ...(представена е отличната му работа на границата м/у 2-та кръга) и то завидно бързо....

п.с.Водните помпи и на Пасат 2 и Г2 също са заложени като консуматив от VW.Щом няма както Москвичите навремето гресьорка за обслужване,значи трябва да се подменя (фибъра) на опр. време или пробег.Това че не го правим е друга бира.

Някой знае ли защо не подменяме фибъра?И колко завидно бързо се движи термостата?Не се сдържах,ама верно незнам.


Потребителски аватар
1637
Мнения: 59
Регистриран на: Съб 21 май 2011 9:47
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Бургас

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот 1637 » Пет 08 юли 2016 17:55


[quote="muns61 Радиаторът има значително по-голямо съпротивление и малко от течността минава там и мотора не се охлажда ефективно. Затова се слага тапа на малкия кръг, за да се насочи водата по големия.
Ето тук май се крие ключа от палатката във по-голямото съпротивление на радиатора особенно както в случая явно с БМВ,на които системата работи с 2 бара и съпропивлението е над 2 пъти по-голямо от на други автомобили.


Потребителски аватар
tdi fen
Мнения: 4704
Регистриран на: Пет 05 юни 2009 19:45
Автомобил: Skoda Octavia 1U Renault Clio
Двигател: TDI AGR
Местоположение: София

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот tdi fen » Пет 08 юли 2016 18:09


при мен се случи днес странна аномалия като тръгнах и няма и 4 км гледам стрелката отминала средата и е между средата и прегряването веднага отбих и отворих капака водната помпа си върти но маркуча след термостата студен,съответно радиаторите студени и перките на охлаждането не работят,така ли трябва да бъде,ако термостата не отворил ? изгасих я и след 10 минути запалих стрелката си застана на средата и не мръдна повече може би да се образувала някаква въздушна тапа или нещо подобно защото преди няколко дни доливах антифриз около 500мл


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13389
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Малко размисли относно загряване на двигатели

Мнениеот Zdravko Zankov » Пет 08 юли 2016 19:34


tdi fen написа:

Следи я, съмнявам се да е от доливането.
По -скоро на термостат прилича.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта