Дизел VS Бензин

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот stefan4o » Чет 30 юли 2020 6:06


Новите - да. Но старите...




Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Кайзен » Чет 30 юли 2020 6:11


инжектопляктор написа:Колега, не че нещо, но имам 70 литра бутилка. Имам капацитета да отида от морето до София и да се върна, ако карам нормално.
В 70л бутилка се побират 56л, според закона. От София до Бургас са 380км. Значи ти имаш разход от 7,2л/100км. Или си объркал формулата, или има нещо нелегално/незаконно в твоята кола.
инжектопляктор написа:Освен това нещо обърка формулата. 1литър LPG = 1665.
Аз използвам таблица с данни от немското министерство на транспорта.
Пуснах едно бързо търсене в google и ми излязаха толкова много различни стойности, че няма как да зная кои са истинските.

Искам само да покажа, че LPG като гориво не е чак толкова безвредно и дизела като гориво не е чак толкова вредно, колкото се опитваш да ги изкараш. Също така сравняването на различни системи на впръскване не е правилно - сравнявай директно впръскване с директно пръскване и предкамерно с предкамерно, а не директно (на дизел с ДПФ) и предкамерно на бензин/газ. Когато смесиш ябълките и крушите - неможе да извлечеш адекватно заключение.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Чет 30 юли 2020 8:39


инжектопляктор написа:
LPG няма фини прахови частици. Няма сажди. Не мирише. Не пуши.


Това не е вярно!
LPG (ако не е течна фаза) и работещ катализатор са несъвместими неща.
LPG без катализатор отделя повече прахови частици от всяка друга кола с работещ пречиствателен тракт.

А премахването на dpf и/или катализатори, без последствия, е законов проблем. Не е проблем на тази тема.


powerade
Мнения: 1084
Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
Двигател: AHF 2000
Местоположение: Sofia

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот powerade » Чет 30 юли 2020 8:57


Колеги, на дизеловия мотор емисиите са по-ниски от на бензиновите - дори и най-новите. Финните частици са повече при дизела, особено ако не е в добро здраве.
За сравнение - Голф 4 с роторен дизел с технология отпреди 30 години има по-ниски емисии CO2 отколкото 1,4 ТСИ в Голф 6.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... I-110.html
https://www.neowebcar.com/vehicule-neuf ... 5p-1020702

Дизеловия мотор е с по-високо КПД и според мен е логично да има по-ниски емисии, но нека учените хора се занимават с тия неща :)


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот cecoa1 » Чет 30 юли 2020 9:48


От какво се получават прахови частици при LPG, и какво общо има катализатора с тях?
Да, катализатора при LPG, излиза от строя, но това главно при лоши настройки на газовата уредба. Когато работата и не се управлява от компютър, катализатора почти винаги излиза от строя.


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 30 юли 2020 10:45


group® написа:
Това не е вярно!
LPG (ако не е течна фаза) и работещ катализатор са несъвместими неща.

Защо?


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот group® » Чет 30 юли 2020 10:55


Не съм аз човекът, който може да ти отговори на първи въпрос, защото бягах от часовете по химия. Но има замервания за ФПЧ в различни услови - със и без катализатор/DPF, различни горива и т.н. Такива са резултатите.

Относно LPG и катализатор - колкото и да е добра системата, настроена и т.н., винаги има някакъв диапазон, в който не се получава пълно изгаряне на газта (обикновено във високи обороти). Излишното гориво гори в генерацията и вдига температурата в катализатора. Бавно или бързо, той прегаря и питата излиза на малки парчета. Запушен катализатор при LPG е почти невъзможно. В най-добрите случаи се споменава за живот на катализатор и газ - 50к км.
Но най-малкото отклонение в системата (свещи, инжектори, настройки,...) го скапва за норматив.
При течна фаза и ултра яките ГИ шансът за изгаряне в генерацията е друг. Но 90% от хората карат с нормални ГИ, които не позволяват толкова прецизна работа.
Не познавам човек, който да не е забелязал, че разход на газ и отклонението от разход на бензин, се увеличава драстично при високи обороти. Тоест ако караш по магистралата със 120, без никакви изцепки, вероятно ще харчи газ близо до показанията на бордовия (бензиновите инжектори). Карай със 160 и разликата ще е значима. Тази разлика е в голяма степен от неизгоряла в цилиндрите газ.

Всеки честен и начетен газаджия може да ги обясни тези неща :icon_lol
Срещат се из нета такива.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот silent » Чет 30 юли 2020 11:19


Това са митове легенди и недоказани твърдения....пък честен и (или) начетен газаджия е търсене на бяла лястовица....


Zdravko Zankov
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13380
Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
Автомобил: Skoda Octavia
Двигател: AQY 2001
Местоположение: Враца

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Zdravko Zankov » Чет 30 юли 2020 14:05


group® написа:
Относно LPG и катализатор - колкото и да е добра системата, настроена и т.н., винаги има някакъв диапазон, в който не се получава пълно изгаряне на газта (обикновено във високи обороти). Излишното гориво гори в генерацията и вдига температурата в катализатора. Бавно или бързо, той прегаря и питата излиза на малки парчета. Запушен катализатор при LPG е почти невъзможно. В най-добрите случаи се споменава за живот на катализатор и газ - 50к км.
Но най-малкото отклонение в системата (свещи, инжектори, настройки,...) го скапва за норматив.
При течна фаза и ултра яките ГИ шансът за изгаряне в генерацията е друг. Но 90% от хората карат с нормални ГИ, които не позволяват толкова прецизна работа.
.

Без да приемаш мнението ми за заяждане. Пиша от личен опит.
Имам изминати 250000км на газ със катализатор. Който изхвърлих миналата година, защото се разтропа в корубината си. Катализатора беше чист като снега,и грам не беше запушен. Да,на кантара сочеше 1.4кг,този който го купи каза че заводски тежи 2.2кг.Или 800 грама са изгорели. Но за 250000км.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот kris11 » Чет 30 юли 2020 19:53


Stivi написа:
silent написа:Толкова глупости на куп скоро не бях чел :)

Не исках да пиша повече по безмислената тема , но :th_up :th_up :th_up :th_up

@ silent в споменатия ти разход на миксера не е включено маслото :wink при скорост 150км/ч


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот инжектопляктор » Пет 31 юли 2020 16:06


group® написа:LPG без катализатор отделя повече прахови частици от всяка друга кола с работещ пречиствателен тракт.

Саждите и прахът се виждат. Палиш на газ, доближаваш мокър парцал до ауспуха. Става ли черен?
Кайзен написа:Искам само да покажа, че LPG като гориво не е чак толкова безвредно и дизела като гориво не е чак толкова вредно, колкото се опитваш да ги изкараш.

Газовите уредби, които сравняваме са архаични като технология. Ако се сложи LPG уредба с течна фаза, разходът на газ спрямо бензин няма да се вдигне с цели 2 литра, а би бил приблизително колкото на бензин. Цената се вдига. Но не е недъгава технологията, а изпълнението й тук. Освен това моята кола в дизелов вариант би горяла 5.5 дизел комбинирано. С други думи газов инжекцион течна фаза печели пред дизела отново откъм емисии. Иначе като се замисля, колата ми май не ме вози толкова евтино колкото новите. Но от друга страна спестявам скъпи разходи по поддръжка. А и газта е 2 пъти по-евтина от бензин или дизел. Ако гори колкото бензин +2 литра, но цената е наполовина, спестява се немалко като пари.
x> (x+2)/2 за всяко X различно от 1 и 2. За емисии печели спрямо новите течната фаза. Но дори и газовата фаза дава икономия.
И така разхода ми 10 комбинирано спрямо бензин нов с 5.5 комбинирано в парично изражение е по-малък. Спрямо 4.5 дизел няма как да се мерим с 30 годишна кола. Но виж 7.5/100 газ звучи по-добре от 4.5/100 дизел. 5.6лв/100км срещу 7.4лв/100км. 200лв/10 000 км приблизително.


Потребителски аватар
Водния дух1
Мнения: 3481
Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
Автомобил: Golf 3 variant
Двигател: 1Z
Местоположение: Русе

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот Водния дух1 » Пет 31 юли 2020 16:52


То е ясно,че на газ е най-евтино. После следва дизела и после бензина. Не виждам за какво се спори толкова.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13541
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот kris11 » Пет 31 юли 2020 19:58


Водния дух1 написа:То е ясно,че на газ е най-евтино. После следва дизела и после бензина. Не виждам за какво се спори толкова.


Затова ,че като се срещне кенеф дизел димящ 20м черен дим или сив неизгоряла нафта моментално спиране от движение и поне 4 цифрена глоба за назидание на избушващите катализаторите затапващо ДПФ и т.н всякакви хитреения., също и за спортен ауспух бучащ от километри. Сега ясно ли е ?


Потребителски аватар
netizen
VW експерт
VW експерт
Мнения: 1262
Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
Автомобил: ID7 Pro Tourer
Двигател: APP550
Местоположение: Велико Търново
Контакти:

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот netizen » Пет 31 юли 2020 20:13


А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: Дизел VS Бензин

Мнениеот samo_pechka » Пет 31 юли 2020 20:20


Преди време имаше една сходна тема за дизела и се засегнаха доста аспекти , като замърсяване , прилики и разлики . Засегнахме частично и на бенз, на газ и ел. автомобилите , техните акумулатори, мръсното им производство, добиваната енергия и т.н. Бях драскал някои неща в нея тема, но не ми се повтарят наново нещата. То за колите как да е, камионите и тях как да е, селскостопанските машини пък няма разправям колко от тях са с ликвидирани ДПФ-и , които са били напълно работещи дори. Причините да ги махнат са ясни, по-ниски разходи като цяло, премахване на възможни/евентуални проблеми в бъдеще, по-висока мощност, по-нисък разход и последното : тотална липса на контрол и безнаказаност. Дори и след 30 години ще е така ( у нас поне ) Не ми се смята какво бълва една комбайна или трактор ( мощен ) с премахнат ДПФ под напън .
Все си мисля, че темата екология е малко тема-табу. Всеки от нас е чел за боклуците дето се внасят на поразия в нас и се горят , дали се спазват екоизискванията , а дано , ма надали нали..
Прокарват изисквания за нас , нашите автомобили и нашите пари, но за тоя боклук дето се гори, за горите дето се секат... нищо.
За праховите частици , за ФПЧ , при горенето на газ си го има . Не е казано, че нещо което не се вижда, го няма. По време на тоталната липса на движение преди няколко месеца имаше малко куриозни случаи в някои евр. градове с писнали аларми и превишени нива на ФПЧ във въздуха. Движението в него момент обаче е било близо до нула. Предприятия с частична заетост
и работа минимум три-четири пъти под нормалното натоварване, други пък тотално спрени. Предполага се, че причината била в ...Сахарски пясък и ветрове към Европа ?! Така да е, добре, значи нещо куца в тази насока ?
Мисълта ми е, че някои неща се преекспонират свръх много, а други- не, не им се обръща внимание.
Защо въобще се коментират окиси, ФПЧ, факторите за тях, числа и други, когато има супер утежняващи други фактори и липса на воля за справянето им ?!
Сега отново по темата: засегнаха се доста неща, мощност, пъргавина, разход , емисии и други. Аз бих добавил един важен фактор: безпроблемност ! Честно казано предпочитам малко повече да ми лапа колцата, ама да не знам какво има под предния капак. Да знам къде му е капачката за зареждане и да ходи в сервиз предимно за профилактики, спирачки , акумулатор, смяна течности примерно. И сега малко риторичен въпрос: има ли такива коли дето са произведени след 2015 да речем?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта