Дизел VS Бензин
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Новите - да. Но старите...
- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Дизел VS Бензин
В 70л бутилка се побират 56л, според закона. От София до Бургас са 380км. Значи ти имаш разход от 7,2л/100км. Или си объркал формулата, или има нещо нелегално/незаконно в твоята кола.инжектопляктор написа:Колега, не че нещо, но имам 70 литра бутилка. Имам капацитета да отида от морето до София и да се върна, ако карам нормално.
Аз използвам таблица с данни от немското министерство на транспорта.инжектопляктор написа:Освен това нещо обърка формулата. 1литър LPG = 1665.
Пуснах едно бързо търсене в google и ми излязаха толкова много различни стойности, че няма как да зная кои са истинските.
Искам само да покажа, че LPG като гориво не е чак толкова безвредно и дизела като гориво не е чак толкова вредно, колкото се опитваш да ги изкараш. Също така сравняването на различни системи на впръскване не е правилно - сравнявай директно впръскване с директно пръскване и предкамерно с предкамерно, а не директно (на дизел с ДПФ) и предкамерно на бензин/газ. Когато смесиш ябълките и крушите - неможе да извлечеш адекватно заключение.
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
инжектопляктор написа:
LPG няма фини прахови частици. Няма сажди. Не мирише. Не пуши.
Това не е вярно!
LPG (ако не е течна фаза) и работещ катализатор са несъвместими неща.
LPG без катализатор отделя повече прахови частици от всяка друга кола с работещ пречиствателен тракт.
А премахването на dpf и/или катализатори, без последствия, е законов проблем. Не е проблем на тази тема.
-
- Мнения: 1084
- Регистриран на: Нед 19 сеп 2010 19:33
- Автомобил: Seat Toledo 2 1M2
- Двигател: AHF 2000
- Местоположение: Sofia
Re: Дизел VS Бензин
Колеги, на дизеловия мотор емисиите са по-ниски от на бензиновите - дори и най-новите. Финните частици са повече при дизела, особено ако не е в добро здраве.
За сравнение - Голф 4 с роторен дизел с технология отпреди 30 години има по-ниски емисии CO2 отколкото 1,4 ТСИ в Голф 6.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... I-110.html
https://www.neowebcar.com/vehicule-neuf ... 5p-1020702
Дизеловия мотор е с по-високо КПД и според мен е логично да има по-ниски емисии, но нека учените хора се занимават с тия неща :)
За сравнение - Голф 4 с роторен дизел с технология отпреди 30 години има по-ниски емисии CO2 отколкото 1,4 ТСИ в Голф 6.
https://www.ultimatespecs.com/car-specs ... I-110.html
https://www.neowebcar.com/vehicule-neuf ... 5p-1020702
Дизеловия мотор е с по-високо КПД и според мен е логично да има по-ниски емисии, но нека учените хора се занимават с тия неща :)
-
- VW експерт
- Мнения: 2004
- Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
- Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
- Двигател: AVF
Re: Дизел VS Бензин
От какво се получават прахови частици при LPG, и какво общо има катализатора с тях?
Да, катализатора при LPG, излиза от строя, но това главно при лоши настройки на газовата уредба. Когато работата и не се управлява от компютър, катализатора почти винаги излиза от строя.
Да, катализатора при LPG, излиза от строя, но това главно при лоши настройки на газовата уредба. Когато работата и не се управлява от компютър, катализатора почти винаги излиза от строя.
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:
Това не е вярно!
LPG (ако не е течна фаза) и работещ катализатор са несъвместими неща.
Защо?
- group®
- Темерут
- Мнения: 10072
- Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
- Автомобил: Passat B8 Alltrack
- Двигател: DFCA
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Не съм аз човекът, който може да ти отговори на първи въпрос, защото бягах от часовете по химия. Но има замервания за ФПЧ в различни услови - със и без катализатор/DPF, различни горива и т.н. Такива са резултатите.
Относно LPG и катализатор - колкото и да е добра системата, настроена и т.н., винаги има някакъв диапазон, в който не се получава пълно изгаряне на газта (обикновено във високи обороти). Излишното гориво гори в генерацията и вдига температурата в катализатора. Бавно или бързо, той прегаря и питата излиза на малки парчета. Запушен катализатор при LPG е почти невъзможно. В най-добрите случаи се споменава за живот на катализатор и газ - 50к км.
Но най-малкото отклонение в системата (свещи, инжектори, настройки,...) го скапва за норматив.
При течна фаза и ултра яките ГИ шансът за изгаряне в генерацията е друг. Но 90% от хората карат с нормални ГИ, които не позволяват толкова прецизна работа.
Не познавам човек, който да не е забелязал, че разход на газ и отклонението от разход на бензин, се увеличава драстично при високи обороти. Тоест ако караш по магистралата със 120, без никакви изцепки, вероятно ще харчи газ близо до показанията на бордовия (бензиновите инжектори). Карай със 160 и разликата ще е значима. Тази разлика е в голяма степен от неизгоряла в цилиндрите газ.
Всеки честен и начетен газаджия може да ги обясни тези неща
Срещат се из нета такива.
Относно LPG и катализатор - колкото и да е добра системата, настроена и т.н., винаги има някакъв диапазон, в който не се получава пълно изгаряне на газта (обикновено във високи обороти). Излишното гориво гори в генерацията и вдига температурата в катализатора. Бавно или бързо, той прегаря и питата излиза на малки парчета. Запушен катализатор при LPG е почти невъзможно. В най-добрите случаи се споменава за живот на катализатор и газ - 50к км.
Но най-малкото отклонение в системата (свещи, инжектори, настройки,...) го скапва за норматив.
При течна фаза и ултра яките ГИ шансът за изгаряне в генерацията е друг. Но 90% от хората карат с нормални ГИ, които не позволяват толкова прецизна работа.
Не познавам човек, който да не е забелязал, че разход на газ и отклонението от разход на бензин, се увеличава драстично при високи обороти. Тоест ако караш по магистралата със 120, без никакви изцепки, вероятно ще харчи газ близо до показанията на бордовия (бензиновите инжектори). Карай със 160 и разликата ще е значима. Тази разлика е в голяма степен от неизгоряла в цилиндрите газ.
Всеки честен и начетен газаджия може да ги обясни тези неща

Срещат се из нета такива.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Дизел VS Бензин
Това са митове легенди и недоказани твърдения....пък честен и (или) начетен газаджия е търсене на бяла лястовица....
-
- VW експерт
- Мнения: 13380
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:
Относно LPG и катализатор - колкото и да е добра системата, настроена и т.н., винаги има някакъв диапазон, в който не се получава пълно изгаряне на газта (обикновено във високи обороти). Излишното гориво гори в генерацията и вдига температурата в катализатора. Бавно или бързо, той прегаря и питата излиза на малки парчета. Запушен катализатор при LPG е почти невъзможно. В най-добрите случаи се споменава за живот на катализатор и газ - 50к км.
Но най-малкото отклонение в системата (свещи, инжектори, настройки,...) го скапва за норматив.
При течна фаза и ултра яките ГИ шансът за изгаряне в генерацията е друг. Но 90% от хората карат с нормални ГИ, които не позволяват толкова прецизна работа.
.
Без да приемаш мнението ми за заяждане. Пиша от личен опит.
Имам изминати 250000км на газ със катализатор. Който изхвърлих миналата година, защото се разтропа в корубината си. Катализатора беше чист като снега,и грам не беше запушен. Да,на кантара сочеше 1.4кг,този който го купи каза че заводски тежи 2.2кг.Или 800 грама са изгорели. Но за 250000км.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Stivi написа:silent написа:Толкова глупости на куп скоро не бях чел :)
Не исках да пиша повече по безмислената тема , но




@ silent в споменатия ти разход на миксера не е включено маслото

- инжектопляктор
- Мнения: 4192
- Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Дизел VS Бензин
group® написа:LPG без катализатор отделя повече прахови частици от всяка друга кола с работещ пречиствателен тракт.
Саждите и прахът се виждат. Палиш на газ, доближаваш мокър парцал до ауспуха. Става ли черен?
Кайзен написа:Искам само да покажа, че LPG като гориво не е чак толкова безвредно и дизела като гориво не е чак толкова вредно, колкото се опитваш да ги изкараш.
Газовите уредби, които сравняваме са архаични като технология. Ако се сложи LPG уредба с течна фаза, разходът на газ спрямо бензин няма да се вдигне с цели 2 литра, а би бил приблизително колкото на бензин. Цената се вдига. Но не е недъгава технологията, а изпълнението й тук. Освен това моята кола в дизелов вариант би горяла 5.5 дизел комбинирано. С други думи газов инжекцион течна фаза печели пред дизела отново откъм емисии. Иначе като се замисля, колата ми май не ме вози толкова евтино колкото новите. Но от друга страна спестявам скъпи разходи по поддръжка. А и газта е 2 пъти по-евтина от бензин или дизел. Ако гори колкото бензин +2 литра, но цената е наполовина, спестява се немалко като пари.
x> (x+2)/2 за всяко X различно от 1 и 2. За емисии печели спрямо новите течната фаза. Но дори и газовата фаза дава икономия.
И така разхода ми 10 комбинирано спрямо бензин нов с 5.5 комбинирано в парично изражение е по-малък. Спрямо 4.5 дизел няма как да се мерим с 30 годишна кола. Но виж 7.5/100 газ звучи по-добре от 4.5/100 дизел. 5.6лв/100км срещу 7.4лв/100км. 200лв/10 000 км приблизително.
- Водния дух1
- Мнения: 3481
- Регистриран на: Вто 21 май 2013 21:17
- Автомобил: Golf 3 variant
- Двигател: 1Z
- Местоположение: Русе
Re: Дизел VS Бензин
То е ясно,че на газ е най-евтино. После следва дизела и после бензина. Не виждам за какво се спори толкова.
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13541
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
Водния дух1 написа:То е ясно,че на газ е най-евтино. После следва дизела и после бензина. Не виждам за какво се спори толкова.
Затова ,че като се срещне кенеф дизел димящ 20м черен дим или сив неизгоряла нафта моментално спиране от движение и поне 4 цифрена глоба за назидание на избушващите катализаторите затапващо ДПФ и т.н всякакви хитреения., също и за спортен ауспух бучащ от километри. Сега ясно ли е ?
- netizen
- VW експерт
- Мнения: 1262
- Регистриран на: Пон 12 юли 2004 22:12
- Автомобил: ID7 Pro Tourer
- Двигател: APP550
- Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
Re: Дизел VS Бензин
А за масларник на газ дето ти люти на очите какво трябва да се очаква? 5 цифрена глоба?
- samo_pechka
- Мнения: 8979
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: Дизел VS Бензин
Преди време имаше една сходна тема за дизела и се засегнаха доста аспекти , като замърсяване , прилики и разлики . Засегнахме частично и на бенз, на газ и ел. автомобилите , техните акумулатори, мръсното им производство, добиваната енергия и т.н. Бях драскал някои неща в нея тема, но не ми се повтарят наново нещата. То за колите как да е, камионите и тях как да е, селскостопанските машини пък няма разправям колко от тях са с ликвидирани ДПФ-и , които са били напълно работещи дори. Причините да ги махнат са ясни, по-ниски разходи като цяло, премахване на възможни/евентуални проблеми в бъдеще, по-висока мощност, по-нисък разход и последното : тотална липса на контрол и безнаказаност. Дори и след 30 години ще е така ( у нас поне ) Не ми се смята какво бълва една комбайна или трактор ( мощен ) с премахнат ДПФ под напън .
Все си мисля, че темата екология е малко тема-табу. Всеки от нас е чел за боклуците дето се внасят на поразия в нас и се горят , дали се спазват екоизискванията , а дано , ма надали нали..
Прокарват изисквания за нас , нашите автомобили и нашите пари, но за тоя боклук дето се гори, за горите дето се секат... нищо.
За праховите частици , за ФПЧ , при горенето на газ си го има . Не е казано, че нещо което не се вижда, го няма. По време на тоталната липса на движение преди няколко месеца имаше малко куриозни случаи в някои евр. градове с писнали аларми и превишени нива на ФПЧ във въздуха. Движението в него момент обаче е било близо до нула. Предприятия с частична заетост
и работа минимум три-четири пъти под нормалното натоварване, други пък тотално спрени. Предполага се, че причината била в ...Сахарски пясък и ветрове към Европа ?! Така да е, добре, значи нещо куца в тази насока ?
Мисълта ми е, че някои неща се преекспонират свръх много, а други- не, не им се обръща внимание.
Защо въобще се коментират окиси, ФПЧ, факторите за тях, числа и други, когато има супер утежняващи други фактори и липса на воля за справянето им ?!
Сега отново по темата: засегнаха се доста неща, мощност, пъргавина, разход , емисии и други. Аз бих добавил един важен фактор: безпроблемност ! Честно казано предпочитам малко повече да ми лапа колцата, ама да не знам какво има под предния капак. Да знам къде му е капачката за зареждане и да ходи в сервиз предимно за профилактики, спирачки , акумулатор, смяна течности примерно. И сега малко риторичен въпрос: има ли такива коли дето са произведени след 2015 да речем?
Все си мисля, че темата екология е малко тема-табу. Всеки от нас е чел за боклуците дето се внасят на поразия в нас и се горят , дали се спазват екоизискванията , а дано , ма надали нали..
Прокарват изисквания за нас , нашите автомобили и нашите пари, но за тоя боклук дето се гори, за горите дето се секат... нищо.
За праховите частици , за ФПЧ , при горенето на газ си го има . Не е казано, че нещо което не се вижда, го няма. По време на тоталната липса на движение преди няколко месеца имаше малко куриозни случаи в някои евр. градове с писнали аларми и превишени нива на ФПЧ във въздуха. Движението в него момент обаче е било близо до нула. Предприятия с частична заетост
и работа минимум три-четири пъти под нормалното натоварване, други пък тотално спрени. Предполага се, че причината била в ...Сахарски пясък и ветрове към Европа ?! Така да е, добре, значи нещо куца в тази насока ?
Мисълта ми е, че някои неща се преекспонират свръх много, а други- не, не им се обръща внимание.
Защо въобще се коментират окиси, ФПЧ, факторите за тях, числа и други, когато има супер утежняващи други фактори и липса на воля за справянето им ?!
Сега отново по темата: засегнаха се доста неща, мощност, пъргавина, разход , емисии и други. Аз бих добавил един важен фактор: безпроблемност ! Честно казано предпочитам малко повече да ми лапа колцата, ама да не знам какво има под предния капак. Да знам къде му е капачката за зареждане и да ходи в сервиз предимно за профилактики, спирачки , акумулатор, смяна течности примерно. И сега малко риторичен въпрос: има ли такива коли дето са произведени след 2015 да речем?
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта