
Иде зима, провери си алтернатора!
- kratunata
- Мнения: 20
- Регистриран на: Вто 10 ное 2009 11:53
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Софийско равно поле
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
значи изчетох почти всички теми за алтернатори и акумулатори във форума ,но не мога да си обясна някой работи та ако може някой да ми каже дали има някаква представа значи онзи ден като тръгнах да паля и колата едвам завъртя и си помислих , че е паднал акумулатора и наистина беше окото му беше станало черно което значи пак за зареждане при положение ,че го зареждах преди няма месец та премерих алтернатора и без нищо ми показа 13,70 а с включени светлини 13,50 та някои дали знае дали от това .че го зареждах скоро и ако му е извряла малко киселината може да го бъзика или нещо такова а и мултицета мие е от 10 кинта така че незнам та някои ако има някво мнение да го сподели 

- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Ми колега ти сам си си отговорил.Колегата пуснал темата е доста в час с нещата.
Какво пише в първия пост като волтаж? и то с консумация?А ти колко имаш с консумация?
Аз друго искам да попитам?
Може ли човек сам да си сервизира Алтернатора?Какво друго се сменя освен четки и лагери?Намират ли се тези лагери в магазините за лагери.
Мерси
Какво пише в първия пост като волтаж? и то с консумация?А ти колко имаш с консумация?
Аз друго искам да попитам?
Може ли човек сам да си сервизира Алтернатора?Какво друго се сменя освен четки и лагери?Намират ли се тези лагери в магазините за лагери.
Мерси
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Всичко се намира човек ако има желание и време ще си оправи и сам алтернатора.
Като резервни части могат да се купят(разбирай има ги в магазините) и заменят ако е нужно, реле регулатор, само четки, преден и заден лагер, пластмасов държач на задният лагер, колекторни пръстени комплект, цяла диодна плочка.
Като резервни части могат да се купят(разбирай има ги в магазините) и заменят ако е нужно, реле регулатор, само четки, преден и заден лагер, пластмасов държач на задният лагер, колекторни пръстени комплект, цяла диодна плочка.
- Matematiks
- Мнения: 3168
- Регистриран на: Вто 27 ное 2007 17:29
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
L&R написа:Всичко се намира човек ако има желание и време ще си оправи и сам алтернатора.
Като резервни части могат да се купят(разбирай има ги в магазините) и заменят ако е нужно, реле регулатор, само четки, преден и заден лагер, пластмасов държач на задният лагер, колекторни пръстени комплект, цяла диодна плочка.
Ами време желание и място също и инструмент има.Преди време го бях носил ама ми обявиха неква сума 120 лева,и аз си купих смо стругована шайба че мойта беше зела сдала-ламаринената.Алтернатора ми зарежда на пълна консумация на 13,6-13,7 но мисля че е малко за зимата и то за дизел.
Какво би било нужно да се смени вътре освен четки и лагерите колега,или така не може да се каже

Колекторните пръстени какво са


- GTspecial
- Мнения: 563
- Регистриран на: Съб 02 авг 2008 11:11
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Добре де, току що замерих акумулатора. При работещ двигател -14.47В ,включвам всички консуматори и напрежението пада до 13-13.2В
,НО това на празен ход (900 об). Като подам малко газ до към 1200 об. и веднага се покачва на 13.9-14.1В. Та въпроса ме е на какво се дължи това слабо напрежение на празен ход. Възможно ли е да е от четките ? 


- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Нормално е при ниски обороти да не може да захрани всичко. Все пак през повечето време колата се движи пък и не се включват всички консуматори
- Formel
- Мнения: 731
- Регистриран на: Сря 05 юли 2006 17:12
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Перник
- Контакти:
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
В автомобила не се следи тока а напрежението и се регулира така че напрежението да не надхвърля 14,4 V.
Наи масово се ползва регулиране чрез интегрална схема в един чип с 3 извода , на входа се подава от втроия плюс а изхода е към подмагнитването. При по старите беше с реле.
Принципа на работа е следния , когато достигне 14,4 V се изключва подмагнитването и започва да консумира системата от акумулатора , когато падне под 14 се включва пак подмагнитването.
Обяснявам ти го защото не можеш да измериш просто така колко ток ти дава алтернатора.
Не е препоръчително да се пуска алтернатора без акумулатор защото има голяма вероятност да повредиш нещо от електрониката в автомобила , когато го пуснеш така при 1000 -5000RPM имаш импулси достигащи до 15-80V.
Ако искаш да постигнеш по голяма мощност на алтернатора не е лошо да се комбинира с по мощен акумулатор, иначе ще нарушиш баланса в системата и така ще намалиш и живота на акумулатора .По принцип, консумирания ток от генератора зависи само от оборотите на двигателя (разбирай - генератора) и напрежението, което пък зависи от тока на възбуждане. При изправен регулатор, който поддържа практически постоянно напрежение на ел. инсталацията, остава зависимостта от оборотите.
Тя е нелинейна и се характеризира със област на насищане - иначе казано самоограничение на максималния ток.
Ако имаш 45А при 2500 оборота, то при >2500 няма да е много повече, но при празен ход е зле. Има минимални обороти, под които генератора изобщо не може да служи като източник на ел. енергия, независимо от това, че тока през възбудитеиата намотка е на макс.
Наи масово се ползва регулиране чрез интегрална схема в един чип с 3 извода , на входа се подава от втроия плюс а изхода е към подмагнитването. При по старите беше с реле.
Принципа на работа е следния , когато достигне 14,4 V се изключва подмагнитването и започва да консумира системата от акумулатора , когато падне под 14 се включва пак подмагнитването.
Обяснявам ти го защото не можеш да измериш просто така колко ток ти дава алтернатора.
Не е препоръчително да се пуска алтернатора без акумулатор защото има голяма вероятност да повредиш нещо от електрониката в автомобила , когато го пуснеш така при 1000 -5000RPM имаш импулси достигащи до 15-80V.
Ако искаш да постигнеш по голяма мощност на алтернатора не е лошо да се комбинира с по мощен акумулатор, иначе ще нарушиш баланса в системата и така ще намалиш и живота на акумулатора .По принцип, консумирания ток от генератора зависи само от оборотите на двигателя (разбирай - генератора) и напрежението, което пък зависи от тока на възбуждане. При изправен регулатор, който поддържа практически постоянно напрежение на ел. инсталацията, остава зависимостта от оборотите.
Тя е нелинейна и се характеризира със област на насищане - иначе казано самоограничение на максималния ток.
Ако имаш 45А при 2500 оборота, то при >2500 няма да е много повече, но при празен ход е зле. Има минимални обороти, под които генератора изобщо не може да служи като източник на ел. енергия, независимо от това, че тока през възбудитеиата намотка е на макс.
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Да взема и аз да се разпиша в тази тема. Та преди малко мерих напрежението - на запален двигател без странични консуматори 14.45; с включени дълги светлини на фаровете, парното на мах, радиото на 6
и включени аварийни - 14.14-14.19 - понеже нали си цъкат там мигачите и се променя. Мисля, че машината е напълно подготвена за зимния период




- Golf_Diesel_
- Мнения: 2929
- Регистриран на: Вто 02 дек 2008 22:08
- Автомобил: Vw Golf 5 TDI
- Двигател: BMM
- Местоположение: Силистра
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Моя го замервах преди месец и ми показа 13.9 на бавни обороти.
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Колеги, дайте съвет какво да правя, ситуацията е следната : на празен ход без консуматори 14.65 волта, с включени консуматори пада на 14.35 волта.
- pesho_sl
- Мнения: 693
- Регистриран на: Сря 09 яну 2008 18:16
- Автомобил: VW Golf IV
- Двигател: AGR 1998
- Местоположение: Варна
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Alek написа:Колеги, дайте съвет какво да правя, ситуацията е следната : на празен ход без консуматори 14.65 волта, с включени консуматори пада на 14.35 волта.
Прочети какво пише по напред в темата и сам ще можеш да си отговориш


- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Alek:Кой проблем по-точно?С глобалното затопляне ли?Или с развратната комшийка?Колега ти нямаш проблем.Радвай се,че е толкова заряда на акумулатора. 

Re: Иде зима, провери си алтернатора!

- rosen79
- Мнения: 3203
- Регистриран на: Чет 04 сеп 2008 8:54
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Иде зима, провери си алтернатора!
Единственото,което трябва да направиш е да си караш колицата без да се косиш.Моята също дава горе долу толкова.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 72 госта