как да караме икономично градско и извънградско

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
momo 1
Мнения: 561
Регистриран на: Вто 13 сеп 2005 8:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: БУРГАС

Мнениеот momo 1 » Пет 10 фев 2006 17:53


Истината е в книгите който е чел чел който не верва да си направи труда
мисля че няма смисъл се обяснява повече




kiik
Мнения: 148
Регистриран на: Пон 12 дек 2005 21:29
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот kiik » Пет 10 фев 2006 18:57


mad_doctor написа:То това с инерцията е ясно, аз съм си човекът - инерция, където мога пускам по инерция...........


Съгласен !
Е друго си е началник (модератор) като го каже :)


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Пет 10 фев 2006 23:29


mad_doctor написа:То това с инерцията е ясно, аз съм си човекът - инерция, където мога пускам по инерция, но когато е равно или лек наклон, за да не се тътриме чак като охлюв по инерция, си включвам на 5-та примерно с 50-60 и си е екстра, разбира се че харчи повече, отколкото по инерция, но пък със сигурност е по-малко отколкото ако карам на 4-та с 70-80 или като някои дето 5-та в града не ползвали, камо ли инерция :P Сега, който има пари, да си жига газ до дупка, но ако човек реши (особено вечер като няма трафик) може да си направи колата много икономична :):):)


Отново и абсолютно напълно съм съгласен с тебе!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Особено вечер ми е много приятно да карам, защото няма идиоти, които да ми светкат,за дето се движа с 40-50... Вечер като няма коли, бутам на пета с 60 и все едно карам извънградско сигурно с около 7 на сто разход!!!


Потребителски аватар
vladtod®
Мнения: 2079
Регистриран на: Вто 28 мар 2006 15:39
Автомобил: Passat
Двигател:

Re: как да караме икономично градско и извънградско

Мнениеот vladtod® » Нед 09 апр 2006 10:10


buFka написа:отварям темата тъй като не намерих подобна. някой може ли да даде съвети за икономично каране в градски и извънградски условия....аз извън града карам с 90-100 км и въпреки всичко разхода ми е 9-10 л газ на 100 км. Все ми се струва, че при мойта кола трябва да е около 7 л, айде нали е зима да кажеме че са 8 л на 100 км.....но 9-10 ми се види много. Предполагам, че причината е в мен понеже съм неопитен (опита ми е около 5000-6000 км) и затова все още търся начина за икономично каране.

ПС. Ако обаче има подобна тема, дайте линк и заключете тази

От личен опит съм забелязъл ,4е извън града ,на газ с 100 км гори пове4е отколкото с 120-130,на 100 гори 10 лт а на 120 пада под 8лт,обяснявам си го в работния режим на мотора,явно на 3500 оборота мотора не се тормози и не сму4е много,а като го мъ4иш на 2500 лапа яко


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 09 апр 2006 11:32


Разходът на гориво е най-малък когато караме в оборотите на максимален въртящ момент,който за различните двигатели е в различни граници :idea: :idea: :idea:


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 09 апр 2006 11:57


georgipass написа:Разходът на гориво е най-малък когато караме в оборотите на максимален въртящ момент,който за различните двигатели е в различни граници :idea: :idea: :idea:


5500rpm :shock :shock


Потребителски аватар
tankishev
Мнения: 437
Регистриран на: Пон 19 сеп 2005 17:16
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот tankishev » Нед 09 апр 2006 12:07


ох божке божке ...
... VW_FEN .... относно ППХ ... теб случвало ли ти се е да ти свърши горивото докато се спускаш по наклон ? ... (да не се случва на никой да му свършва въобще ) ... какво става - колата забива нос и спира на 3тия метър ? ... или колата забива нос след 100м ? ....

... факт е, че при продължителен наклон, висока предавка, никакво гориво в колата, и начална скорост (инерция) колата ще си върви ли върви .... е постепенно ще спира (зависи от предавката), но на 5та ще пропътува бая път ... още повече ... да включим в картинката и ускоряване на празен резервоар .... ако се спускаш по наклон без бензин и си на 3та или 4та и превключиш на 5та колата ускорява малко до определена скорост дори при празен резервоар ..... казаното до тук има за цел да отвори очите на тези който си мислят, че зада се търкаля камък по нанадолнище първо е трябвало да мине през ОМВ да зареди ....

... това е .... просто и ясно ... съжалявам, че го описах толко дълго, но нали все питаш "ами ако няма бензин в колата"


Потребителски аватар
VW_FEN
Мнения: 1859
Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот VW_FEN » Нед 09 апр 2006 12:10


tankishev написа:ох божке божке ...
... VW_FEN .... относно ППХ ... теб случвало ли ти се е да ти свърши горивото докато се спускаш по наклон ? ... (да не се случва на никой да му свършва въобще ) ... какво става - колата забива нос и спира на 3тия метър ? ... или колата забива нос след 100м ? ....

... факт е, че при продължителен наклон, висока предавка, никакво гориво в колата, и начална скорост (инерция) колата ще си върви ли върви .... е постепенно ще спира (зависи от предавката), но на 5та ще пропътува бая път ... още повече ... да включим в картинката и ускоряване на празен резервоар .... ако се спускаш по наклон без бензин и си на 3та или 4та и превключиш на 5та колата ускорява малко до определена скорост дори при празен резервоар ..... казаното до тук има за цел да отвори очите на тези който си мислят, че зада се търкаля камък по нанадолнище първо е трябвало да мине през ОМВ да зареди ....

... това е .... просто и ясно ... съжелявам, че го описах толко дълго, но нали все питаш "ами ако няма бензин в колата"


Да бе, то па егати наклона трябва да е сигурно - 30-45 градуса...


Потребителски аватар
Tishku
Мнения: 3141
Регистриран на: Пон 16 яну 2006 16:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София/Бургас

Мнениеот Tishku » Нед 09 апр 2006 12:27


Икономично?? Ако колата ти върви на ФОТОСИНТЕЗА може , с тези цени на горивата....


Потребителски аватар
georgipass
Мнения: 1061
Регистриран на: Чет 10 юни 2004 20:22
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Варна
Контакти:

Мнениеот georgipass » Нед 09 апр 2006 14:05


didoriginal написа:
georgipass написа:Разходът на гориво е най-малък когато караме в оборотите на максимален въртящ момент,който за различните двигатели е в различни граници :idea: :idea: :idea:


5500rpm :shock :shock



Хаха,не обороти постигаща се максималната мощност ами въртащия момент....което е нещо различно :wink: Говоря за обороти от порядъка на 2600 до 3500 за бензиновите мотори!


didoriginal
Фотограф на VWClubFest
Мнения: 2271
Регистриран на: Нед 23 яну 2005 16:44
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот didoriginal » Нед 09 апр 2006 14:08


Аха! :oops: :roll:


Потребителски аватар
musura
Сър
Мнения: 7129
Регистриран на: Пон 28 мар 2005 21:01
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Голям Поровец

Мнениеот musura » Нед 09 апр 2006 18:02


Според мои скромни наблюдение, най-икономично се движи автомобила, когато оборотите са възможно най-малки и съответно педала на газта е почри ненатиснат.

При мен това е около 50км/ч на 5-та с 1000 об и разход по равно 5/100км :) което е непостижимо да се кара постоянно така.

Ако искам да съм икономичен, следя да няма рязко ускорение/спиране и оборотите да не са повече от 2500 :)


Потребителски аватар
rojo
Мнения: 318
Регистриран на: Чет 11 авг 2005 11:44
Автомобил:
Двигател:

Мнениеот rojo » Вто 11 апр 2006 13:12


ACCELERATOR написа:Пичове, значи ще се опитам да ви обесня... :roll:
Подаването на гориво се регулира от ECU, т.е. от компютъра на колата. Той определя колко гориво да се впръсква при различните режими на работа, на базата на показания на различни датчици - главните при бензиновите коли са: детонационен, дебитомер, ламбда сонда и датчик за оборотите.
Така например при празен ход ECU-то отчита, че дроселовата клапа е затворена, т.е. не се подава газ, и впръсква толкова гориво, колкото да поддържа 800 оборота (примерно).
При принудителен празен ход обаче, дроселовата клапа пак е затворена (не е натиснат педала на газта), но оборотите вече не са 800, а да кажем 2500 (например спускане на наклон на 5-а). По този начин ECU-то отчита, че това е принудителен празен ход, и НЕ впръсква никакво гориво, защото то просто не е необходимо.


Звучи доста логично. Някой може ли да направи аналогия при колите с карбуратор? Там все пак доста от компонентите, споменати по-горе липсват.


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот веселин » Чет 13 апр 2006 9:18


Шел подеха кампания за икономично шофиране преди време-психически ни подготвят за ново поскъпване на горивата! :mad: :mad: :mad:


Потребителски аватар
ACCELERATOR
Мнения: 2979
Регистриран на: Съб 23 окт 2004 19:00
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Враца
Контакти:

Мнениеот ACCELERATOR » Чет 13 апр 2006 10:16


VW_FEN, твоя пасат сигурно има ебаси компресията, може би някъде между 500 и 700 атмосфери, щом му трябва наклон от 40 градуса, за да върви на 5-а скорост без гориво... :shock, и да забие нос, и да спре след 3 метра... :shock :shock :shock
Защото моя дизел, със смешните му 30-тина атмосферки, няма никакъв проблем да спуска наклон на скорост, пък ако ще и без гориво...
Пък даже и се засилва, да г. е.а., требе и спирачка да натискам...



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 98 госта