:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Проблем с КАТ и дневни светлини

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 11 дек 2014 11:37


VWGT написа:и аз смятам да приключа с темата като дам моите сметки (които не знам дали са верни, щото не разбирам толкова от светлина, но снощи съм гледал да прочета и разбера максимално нещата). Ако някъде бъркам, кажете, няма лошо да науча нещо :)

та, кандели с лумени не могат пряко да се сравняват, защото измерват различни неща. Биха могли само ако разпределението на светлината е еднакво, т.е. в случая на фаровете, ако светят по един и същи начин. Според споменатите по-горе документи, DRL разпределя свелината в лъч от 40 градуса, напред. Така светят и дългите светлини на колата.

Стандартна халогенна крушка H7 на 55W при захранване с 12 V излъчва 1200-1400 лумена видима светлина.

Според изискванията DRL трябва да свети с 400-1200cd. Коефициентът м/у двете мерни еденици при разпръскване 40 градуса е 2,67. Т.е. 1200cd/2.67 ~ 450 лумена.

сега, тук нямах време да проверявам, дали ако намалим фара на 30% това става линейно (ние реално май му намаляме напрежението от 12V на ~4V) т.е. 1400 лумена * 0,3 = 420 лумена
При 20-те процента на Stivi е още по-малко.

В цяла С.Америка колите без DRL използват като такъв дългите намелени с определен %. пример

Снимки няколко страници напред, сметки в това мнение, на човека звяр обаче му пречат, не знам как но му пречат. Да може би пречат ако се кара на намалени дълги вечерно време, но не виждам кой може да кара само на това, осветеността му за водача е равносилна на пуснати габарити, т.е отвътре нищо не се вижда, а като си пуснеш късите тоя дрл се изключва.
Смея да твърдя че това пречи много по малко от сертифицирани две ленти фарчета дневни с по 5-7 диода монтирани дори и според закона на колата пък били те и Филипс за 120 кинта комплекта




Потребителски аватар
malin.angelov
Мнения: 322
Регистриран на: Вто 19 юли 2011 23:33
Автомобил: vw passat
Двигател: BMP 07
Местоположение: Sofia

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот malin.angelov » Чет 11 дек 2014 11:39


А така обясни им го на псевдо - инженерите!!! :th_up

Само да ви споделя нещо интересно ( според мен )

Вчера прибирайки се от работа, реших да си направя малка статистика. На междуселския път се разминах с 29 коли, от които 6 бяха в нарушение.

Това е 17,4%

Нарушенията бяха :

Нерегулирани фарове - отврат!!
Халогени - адски дразнещо
Ксенон на рефлектор - Нищо не виждах!
За моя голяма изненада, един от тези беше с намалени дълги!
Само че, не беше светнал нищо друго освен тях. Ми не ме заслепи, само заради това че бяха толкова намалени, че не знам как той самия виждаше нещо.

Тази статистика при мокър път се увеличава двойно. Сами си правете изводите, колко се спазват законите и дали куките са виновни или то си е до манталитет! :death


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19319
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот stefan4o » Чет 11 дек 2014 11:45


Куките не са виновни, просто сме ганьовци... Да ни видят всички, че на колата си имаме фарове за мъгла :mhihi :screwy
дали ако намалим фара на 30% това става линейно (ние реално май му намаляме напрежението от 12V на ~4V) т.е. 1400 лумена * 0,3 = 420 лумена

Някъде из форума имаше графика за халогените. Всеки волт надолу води до около 30% по-малко лумени, ако правилно си спомням. Ако ги пуснеш на 4 волта според мен все едно караш на габарити.


Потребителски аватар
vurgala
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 16 юни 2010 11:12
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: sofia
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот vurgala » Чет 11 дек 2014 11:50


Хора задайте си въпрос колко често се ползват дългите светлини и кога се ползват?защо неможем да си караме всеки на каквито си светлини поиска?как са насочени и какво е предназначението им?как фар който пречи на отсрещните бихте ползвали нонстоп та дори и намален да е без да го настройвате.защото с каквато и да е допълнителна настройка вече нямате дълги а някаква уродлива светлина.и на това не се ли казва изменение.и какъв е проблема да намалите късите светлини.там ми се вижда по безболезнено,но тогава ксенонаджийте ще страдат.
Една заслепяваща светлина не е редно да я квалифицирате за дневна.....


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот VWGT » Чет 11 дек 2014 11:57


преди го написах, сега пак: проблемите нощно време е съвсем друга тема. Все едно сега в тази тема да споменем и всички които си карат попринцип на дълги светлини. BTW нерегулирани къси светлини може да заслепяват много повече от пуснати дълги, особено ако точката на осветяване съвпадне с очите ни (ако са толкова криви и вдигнати), защото имат много по-концетриран сноп светлина от дългите, което предполага и много по-високa стойност cd (десетки хиляди).
Дори най-регулираните оригинални ксенонин при дъжд също могат да заслепят, защото там светлината е към 3000 лумена, много насочена (високи cd), а дъжда и мокрия път пречупват и отразяват всичко това, но това си е друг проблем.

stefan4o


значи ще е още по-малко, то затова пишеше че дългите могат да се намалят и с 50% и пак да вършат работа на DRL.


Потребителски аватар
К.Одаджийски
VW експерт
VW експерт
Мнения: 12125
Регистриран на: Пон 11 сеп 2006 20:11
Автомобил: Saab 9-3 SS ARC
Двигател: B207L
Местоположение: София / Берковица

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот К.Одаджийски » Чет 11 дек 2014 11:59


Ама четете бре пичове, не само да пишете
VWGT написа:Според споменатите по-горе документи, DRL разпределя свелината в лъч от 40 градуса, напред. Така светят и дългите светлини на колата.

Пак ще направя предложението което направих преди сигурно десетина страници вече, за Монтанска и Врачанска област и около столицата съм напълно готов на демонстрация в удобно за двете страни време, просто трябва да се уточним за времето на лични. Карам пасат Б3 с оригинални хела фарове с Н4 лампи и дрл производство на форумен колега, намаляващ дългите светлини на 15,20 и 30%


Потребителски аватар
JoroHondata
Мнения: 134
Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
Автомобил: Honda Legend KB1 V6
Двигател: J35A8 от 2007
Местоположение: Сердика
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот JoroHondata » Чет 11 дек 2014 12:54


virus_2005 написа:
JoroHondata написа:...........


Глупостите ги пишат хора, като теб. При една проверка от контролен орган, тя се прави на основание на закон/и , а твоето субективно мнение и на останалите нарушители няма никаква стойност в съда.


Здравейте
Колега- ясно съм написал, че още от далечната 1996 година в автомобилите Honda (и не само разбира се) за Канада (а вече и за USA) фабрично се вграждат DLR- модули с намаляване на Дълги светлини.
Ти ако си купиш автомобил с вграден DLR, който редуцира Дълги светлини- ще го демонтираш ли от автомобила си ?
П.С. При една проверка в моят случай показвам схемата, че този автомобил има фабрично вграден модул DLR. Просто аз съм го поставил в предвиденото за това място, без да се променя каквото и да било в конструкцията на автомобила.
Поздрави

Последна промяна от JoroHondata на Чет 11 дек 2014 13:51, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
plameney
Мнения: 397
Регистриран на: Вто 25 май 2010 21:46
Автомобил: Passat B5 1.6
Двигател: ARM 2000
Местоположение: Асеновград
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот plameney » Чет 11 дек 2014 13:21


Ето още една такава тема.
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=1&t=30048&start=210
Ако един закон не се нарушава,не винаги значи че се спазва.
Но ако не го нарушаваш защо да си санкциониран?


Потребителски аватар
polovera_9n3
Мнения: 1916
Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
Автомобил: VW POLO TDI
Двигател: BNM 2007
Местоположение: Кърджали

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот polovera_9n3 » Чет 11 дек 2014 15:39


Днес чух за партрулка с ДРЛ на дългите :beer ако я видя ще снимам и ще кача :th_up


virus_2005
Мнения: 256
Регистриран на: Чет 04 яну 2007 22:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот virus_2005 » Чет 11 дек 2014 15:46


Vlad777 написа:Единствената спорна точка в закона е това дали намалените дълги светлини отговарят на поставените технически изисквания за дневни светлини. Доста е спорно, тъй като в закона не е поставено изискване за притежание на сертификат за това и реално зависи от фактическото изпълнение на изискванията за дневни светлини - т.е. измерване на всеки конкретен случай. Реално полицаите на пътя, ако решат да те глобяват, трябва да докажат, че светлините не отговарят на изискванията за осветеност и разположение на дневни светлини.


Полицая лесно ще ти напише АКТ по чл. от ЗДвП, който цитирах в преден пост за нарушаване правилата за използване светлините на пътно превозно средство за това, че караш на дълги светлини през деня. В съда има две страни. Какви доказателства ще представиш, че полицая е съставил АКТ-а неправомерно?! Липсата ти на маркировка на фара или сертификат от производителя, че колата е с фабрични дневни! Загубил си делото гаранция... Или доводите на други писали в темата, че в Америка, Канада.... Това е пълен абсурд. Тук е България и закона си е закон.

Vlad777 написа:Абсурдно е преминаването на Технотест за монтаж на DRL, защото това НЕ Е промяна в конструкцията, тъй като конструктивно нищо не се променя. Пак имаме същия фар, същите крушки, просто по жицата тече по-малко ток, което е смешно да се твърди, че е промяна в конструкцията и няма общо с темата.


В предно мнение споменах да не смесвате нещата. Имах предвид такъв комплект в мнението. По закон Технотест - кликни на линка и ще видиш, че се предлага тази услуга срещу 30 лв.. Тя е задължителна по цитираната от мен наредба!

Изображение

НАРЕДБА № Н-3 от 18 февруари 2013 г.

чл. 22 Чл. 22. (1) При допълнително монтиране на устройства за осветяване и светлинна сигнализация трябва да бъдат изпълнени изискванията на:
1. регулаторен акт, определящ техническите изисквания към съответното устройство за осветяване и светлинна сигнализация;
2. Правило № 48 на Икономическата комисия за Европа на Организацията на обединените нации – Единни предписания относно одобрението на превозни средства по отношение монтирането на устройства за осветяване и светлинна сигнализация – Правило № 48 на ИКЕ – ООН – за ППС от категории M, N и О;

Vlad777 написа:Освен това поставянето на модул за DRL НЕ Е "допълнително средство за осветяване" поради простата причина, че модулът за DRL НЕ ИЗЛЪЧВА светлина.


Прав си не е, но е изменение в конструкцията според наредбата. Препоръчвам ти да я прочетеш.

Vlad777 написа:Колега virus_2005 може ли да кажеш дали имаш афтърмаркет CD/радио или допълнително монтирана аларма или централно заклюване в автомобила? И дали си минал технотест и имаш сертификат за тях или караш незаконно? :mhihi


Как не каза, браво колега поне ти си изряден, а търсиш начин да ме клепаш?!

Използвам да поясня на други писали.
Аз не отричам фабрични дневни светлини на рефлектора за дълги, защото те отговарят на изискванията, а вашите са самоделки.

Истината е в закона, който иска да се информира и да знае да чете.


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот kris11 » Чет 11 дек 2014 17:42


vasstop написа:Те хората спряха да ползват дневни светлини в някои държави, вие тук за някакви буквички в закона ще се изпотрепете.


Спри и ти и опа :death актче или фиш. След като ги намесата бат Б не се виждаха , но от 2 дни забелявам в покрайнините на града след табелата присъствие.
Малине - има и още по зле - неиндифицирани обекти без никакви светлини в мъгла, силен дъжд ,вечер. Пример .Тъмно вече ,крайезерния път в посока гарата -в лявата лента тъмно черен индианец с каруца без грам светлина или отразител :eek
А относно фаровете за мъгла - вечер как да не караш с тях ?? Да е нормален пътя ОК , но дупки , нарязни сектори за някогашно асфалтиране в дъжд залети с вода. Пресен пример -повече от месец разкопаха за преасфалтиране на дупките и толкова. Изсеченото никак не е с приятен ръб. Щели да асфалтират малоумниците като спре да вали.
Ега ти олигофренили са, бавноразвиващи ли са , малоумни ли са - да гледат прогнозите.Над 40 дни трапища, има и с 20-30 см дълбочина, а при силен дъжд се издълбвата още.

Последна промяна от kris11 на Пет 12 дек 2014 11:29, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
anonym0us
Мнения: 1721
Регистриран на: Нед 01 яну 2012 22:11
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: ηετρϰζ

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот anonym0us » Чет 11 дек 2014 17:48


Оня ден съм ръгнал светлините, ама то било на гъбарити а аз си мисля, че карам на къси. Гледам патрулката се засилва към мен и святка с "ламБите" и аз спирам. Слиза хубостника и пита "Знаеш ли за какво те спираме" и аз се изцепих "Сигурно сте се изгубили"? И ме помоли да загася мотора и да сляза от колата. Писаха ми АКТ за без фарове, а габаритните светлини не се броят. Ем разписах се и по-живо по-здраво. Та ако изкарате късмет може и да ви нашарят с тия дълги на 20%.
На мен извън града ми е мн. гот да видя някой вечер да кара на такива 20% дълги. Като му рЪгна дългите и човека няма как да ми отвърне, щот той дефакто си кара на дълги, и нека да види какво е да ти светят 100% дълги :mhihi Щот Българите сме саможивници, никой не мисле за другия, отсреща дали не му пречат твоите самоделки. То затова и тировете слагат допълнителни фарове по-покривите заради такива майстори на гаражните светлини. Аз на моята кола, нямам никакви такива доработки, и фаровете ми са настроени, и не заслепявам никого, но вечер такива направо ми горят ретините, като знам какви пътища имаме!


Потребителски аватар
mely
Мнения: 2728
Регистриран на: Пет 26 авг 2005 10:28
Автомобил: Citroen C crosser
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот mely » Чет 11 дек 2014 22:14


Аз едно искам да питам, защо не си слагате модулите на късите.Моите са така и проблеми съм нямал.Намалени са на 50%.И са ме спирали за еутинна и прожлеми съм нямал.Направо си ги питах...отговориха че няма проблем.По закон пише включени къси светлини нез да споменават как, но не пише дълги намалени на...логика...


Потребителски аватар
Vlad777
King of the Road
King of the Road
Мнения: 20284
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 16:34
Автомобил: Passat B8 BiTDI 4m CUAA
Двигател: MK2 RP+PG+PB Jetta Coupe+T-Roc
Местоположение: София
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот Vlad777 » Чет 11 дек 2014 22:24


Крушките с повече светлина (например тези) деградират и започват да светят по-слабо, след определен брой часове работа.

Поради тази причина е по-добре да си сложиш DRL на дългите, които и без това не се използват толкова често, а и поне аз не съм си сложил толкова скъпи крушки там.


Потребителски аватар
vucata
Мнения: 3610
Регистриран на: Пон 28 сеп 2009 8:38
Автомобил: Ford Mondeo MK2
Двигател: 1.8TD 2000
Местоположение: Bulgaria- Sofia
Контакти:

Re: Проблем с КАТ и дневни светлини

Мнениеот vucata » Чет 11 дек 2014 22:29


И цялата тая простотия влезе в сила от както караме на фавове постоянно...сакън да не се похарчи някой лев за гориво, трее да имаме дневни светлини, дълги на 20% и тем подобни глупости.... :c010



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 61 госта