
В Европа си сменят спирачната течност на 2 години?
- VW_FEN
- Мнения: 1859
- Регистриран на: Сря 09 юни 2004 11:33
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Ами най-пресния случай е с мен - не бях сменял спирачна течност от три години и преди един месец започна да потъва педала - при рязко натискане хваща и спирам, обче като го натисках постепенно, отиваше до ламарината... и какво стана, отидо при Васко и думите му се потлърдиха. Сега съм с нова течност, и спирам като Шумахер на Монца, без никакви проблеми 

- wili98
- Щраусолог
- Мнения: 7566
- Регистриран на: Вто 07 дек 2004 12:42
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
С веро навремето баща ми твърдеше, че ще кара москвича.. дали го е карал не знам...
А по въпроса: нещо май си се объркал за верото и водата и "нямането" на разлика, говори ги на некой друг...
Позапознай се с коефициентите на топлинно разширение на спирачната течност и твоята "смеска" и тогава ми твърди каквото и да е... Все пак има малко физика.
Ако ти се смяташ за по-умен от конструкторите/инжинерите на автомобили които слагат такива препоръки за смяна добре, но само моля те недей да караш зад мен с такива спирачки, защото предполагам си си изключил и аирбега, щото и от него няма смисъл, пък да не говорим за зимните гуми, които са пълна глупост особенно когато няма сняг, защото аз си возя детето в колата, и не искам разни хора които смятат, че това което са чували от каквито и да е самозвани майстори не са митове и легенди а чиста истина да нарани който и да е от моето семейство...
Със здраве и приятно каране с веро. И благодаря ти че с дългогодишният си опит в сервиз под кодовото име "Майсторе" ни "светна" тук какви сме балъци. ТОЧКА.
А по въпроса: нещо май си се объркал за верото и водата и "нямането" на разлика, говори ги на некой друг...
Позапознай се с коефициентите на топлинно разширение на спирачната течност и твоята "смеска" и тогава ми твърди каквото и да е... Все пак има малко физика.
Ако ти се смяташ за по-умен от конструкторите/инжинерите на автомобили които слагат такива препоръки за смяна добре, но само моля те недей да караш зад мен с такива спирачки, защото предполагам си си изключил и аирбега, щото и от него няма смисъл, пък да не говорим за зимните гуми, които са пълна глупост особенно когато няма сняг, защото аз си возя детето в колата, и не искам разни хора които смятат, че това което са чували от каквито и да е самозвани майстори не са митове и легенди а чиста истина да нарани който и да е от моето семейство...
Със здраве и приятно каране с веро. И благодаря ти че с дългогодишният си опит в сервиз под кодовото име "Майсторе" ни "светна" тук какви сме балъци. ТОЧКА.
Последна промяна от wili98 на Пон 05 дек 2005 12:49, променено общо 1 път.
- Tyan
- Ън Мън
- Мнения: 7962
- Регистриран на: Вто 14 дек 2004 21:31
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Морски
То спирачките ще работят и със захарен сироп.. все пак са хидравлична система!!!! въпроса е като прегреят спирачките и като се изпари водата се образува газов мехур в спирачната течност което значи че те вече не са обезвъздушени
. Газа като е с пъти по-малка плътност от течното си състояние и педала пропада 



- МОРСКИЯ
- Мнения: 244
- Регистриран на: Съб 30 апр 2005 15:24
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
VW_FEN написа:Ами най-пресния случай е с мен - не бях сменял спирачна течност от три години и преди един месец започна да потъва педала - при рязко натискане хваща и спирам, обче като го натисках постепенно, отиваше до ламарината... и какво стана, отидо при Васко и думите му се потлърдиха. Сега съм с нова течност, и спирам като Шумахер на Монца, без никакви проблеми
Този резултат си можел да го постигнеш , просто като си обезвъздушиш системата .И Щеше пак да си спираш като Шумахер на Монца, само че със старата си течност . Това че си имал разхерметизиране на системата някъде и е дръпнала малко въздух , не го отдавайте на завирането на течноста .
- rmk
- Мнения: 740
- Регистриран на: Чет 10 юни 2004 19:37
- Автомобил: KIA Sportage 3
- Двигател: 1.6 GDI
- Местоположение: София
Леле, мале!
Загряти дискове до червено, завряла спирачна течност и изпарена вода (в херметична система
)
Тука май само рацерчета са се насабрали.
Мислех доста да напиша ама май няма особен смисъл.
Само две неща:
1. Не на две години, на 2 дни ако искате си сменяйте спирачната течност това няма да ви спаси ако си карате колите само в червената зона на оборотомера.
2. Писанията ви до тук хич не се връзват с призивите за нормално каране в разни други теми или то май някой изциден трябва да се случи за да се замислите.
Успех и умната
Загряти дискове до червено, завряла спирачна течност и изпарена вода (в херметична система

Тука май само рацерчета са се насабрали.
Мислех доста да напиша ама май няма особен смисъл.
Само две неща:
1. Не на две години, на 2 дни ако искате си сменяйте спирачната течност това няма да ви спаси ако си карате колите само в червената зона на оборотомера.
2. Писанията ви до тук хич не се връзват с призивите за нормално каране в разни други теми или то май някой изциден трябва да се случи за да се замислите.
Успех и умната

При мотоциклетите спирачната течност се сменя на около 10000км. Поради това, че седи на видно място пред очите ви тя си променя цвета от бистра като вода, през жълтеникава до мътна/доста мътна.
Не виждам логика автомобилите да правят изключение за по-честа смяна на спирачната течност
Съветвам на когото му се занимава да си я смени.
Не виждам логика автомобилите да правят изключение за по-честа смяна на спирачната течност

- SnowMaster
- Мнения: 699
- Регистриран на: Вто 22 ное 2005 12:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
МОРСКИЯ написа:Колите са си ваши , правете каквото искате с тях ! Аз се отказвам вече да споря . Пък ако искате си сменяйте и бензина в резервоара , защото с времето му пада октановото число . Правете каквото искате.Няма да се заяждам с никой от вас, просто няма да посещавам тази тема повече.
Moрски, а окото на шарана дет го хвана по по миналата година да таляна срещу Калиакра фи 200 или 250 беше



Нищо лично, но твърденията ти граничат с опасна некомпетентност, все пак за спирачки става въпрос. Ако не си наясно какво ще рече "хигроскопичност" питай ще ти се обясни. Едно време майстори като теб, "оправяха" гумичките на спирачни помпи като ги накисваха за една вечер в бензин. Гумата се надува и върши работа за 1 седмица, после е пак същата и то точно когато ти потрябва.
Имаше едно руско филмче за знайко дето изобрети двидател с гтазирана вода и смазване с плодов сироп.



Ваското, както обикновенно е прав, слушайте него!
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
rmk написа:Леле, мале!
Загряти дискове до червено, завряла спирачна течност и изпарена вода (в херметична система)...
Не е херметична, а затворена колега. Ако беше херметична, нямаше да има проблеми с хигроскопичността. Нищо не пречи обаче, течен флуид да се превръне в газообразен (пара) в една затворена (още по-лесно става в херметична) система. Достатъчното условие да се случи това е налягането на наситените пари (т. нар парен натиск) да стане равно на налягането в системата. А при наличие на два флуида с различни температури на кипене, при едно и също налягане надделява този с по-голям парен натиск.
Ако някой не е разбрал горното или просто не вярва, нека доближи ухо до някой от елементите на домашния си хладилник. И ако успее да се абстрахира от шума на компресора, ще чуе всичко онова, което казах по-горе. Там в един непрекъснат кръговрат протичат бурни процеси на кипене, изпарение и кондензация в една ХЕРМЕТИЧЕСКИ затворена система.
Повече подробности в учебниците по физика.
И така, наличието на вода в спирачната течност не е желателно, защото води до:
– намаляване на темп. на кипене;
– увеличаване на вискозитета на течността при ниски температури;
– увеличаване на корозията в системата.
На долната графика се вижда, че след 12 месеца експлоатация, съдържадието на вода в системата достига повече от 2%.

Следващата графика показва, че след 18 месеца експлоатация, температурата на кипене е намаляла почти 2 пъти!

Източник: Jackson, SAE paper 971007,Corrosion Prevention SP-1265, 1997
Не знам що за позиция е тази, когато не можеш да дискутираш с аргументи, да започнеш да плещиш глупости. Колеги, докъде стигнахме… Да караме автомобилите си с… ВЕРО в спирачната система. Апелирам за малко повече ОТГОВОРНОСТ, когато се пишат подобни неща. Защото призивите за безопасно каране включват не само стила на управление на автомобила, а и неговото техническо състояние, включително и способността за спиране. А с това веро… станахме за смях.
Или ако накрая перефразирам МОРСКИЯ, да колата си е моя и моят личен избор e да я карам със спирачна течност DOT 4 или DOT 5.1 и да я сменям ако не на 2, то поне на 3-4 години. Последното може да се счита и за съвет към автора на темата g1.6s.
- yossarian
- Мнения: 526
- Регистриран на: Вто 29 юни 2004 10:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: ...
stil написа:Апелирам за малко повече ОТГОВОРНОСТ, когато се пишат подобни неща. Защото призивите за безопасно каране включват не само стила на управление на автомобила, а и неговото техническо състояние, включително и способността за спиране. А с това веро… станахме за смях..
Ба, химия физика, я ги покажи тия работи на някой "мастор" с 4 години работа в аФтомотор и 3 в частен сервиз да видиш ко шти кажят

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 30 госта