
въпрос относно акт за спукан прозорец
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
по принцип си прав, но не и в неговия случай 

- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
прозореца вече сменен
олекнах със 150 лева остава да видя и акта какво става защото само го удължиха че не е дошло постановлението а то чак от софия додето дойде до троян 


Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
Моя беше пукнат долу в дясно около 20 см. Смениха ми го в Добрич в Мустанг-140лв. всичко.Иначе доста потрепервах при среща с Кат.
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
Profa написа:Моя беше пукнат долу в дясно около 20 см. Смениха ми го в Добрич в Мустанг-140лв. всичко.Иначе доста потрепервах при среща с Кат.
на мен ми го смениха за 125лв в кобра ама стикерите ги бяха направили мармалад

- Barboukov
- Мнения: 6090
- Регистриран на: Вто 21 апр 2009 21:35
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Русе
- Контакти:
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
vaso18 написа:Здравейте ! Както си карам днес из София отскочи явно някакво камъче от камиона, движещ се пред мен, и ми се спука предното стъкло пред пасажера. Една цепнатина по височината на прозореца,взех да си тръгвам от София и на излизане точно преди бензиностанция шел ме спират докименти и и.т.н и от къде мамицата му видя спуканото и не можах да му обясня и ми писа акт![]()
![]()
Колко ли ще е акта дали ще ми вземат точки
Процедурата е следната:
Викаш КАТ. Идват и ти съставят протокол, с който ти се разрешава движение със спукано стъкло в продължение на максимум 24 часа взависимост от цепнатината. В протокола се споменава дата и час и периода, в който можеш да шофираш така за да занесеш колата в сервиз да ти сменят стъклото. По този начин при евентуално спиране от други полицаи няма да имаш проблеми.
Имай го предвид за вбъдеще недай си боже пак да се случи.
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
малко ъп по темата още не ми е дошло наказателното постановление и го одължиха с още един месец.пък днес като се замислик акта ми го писаха на 13 юли точно правех 2 години от както съм взел книжка
- Winner25
- Мнения: 7339
- Регистриран на: Пон 14 мар 2005 15:33
- Автомобил: VW Passat B4 B6
- Двигател: ABS BKC
- Местоположение: Казанлък
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
От някъде чух (или прочетох) че може да се кара ако пукнатината е до 2 см. Не знам дали оначе това е със сигурност така.
И на мен скоро ми се пукна стъклото. Спираха ме полицаии и нищо не казаха, но те чакаха други жертви
И на мен скоро ми се пукна стъклото. Спираха ме полицаии и нищо не казаха, но те чакаха други жертви

- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
най накрая постановление във размер на 30 лв без точки доволно само трябва да ида да го платя и съм готов
почаках си доста за постановлението но от софия било така докато дойдело и т н

- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
Колеги днеска ми писаха акт за спукано предно стъкло и ми взеха талона на колата и талона на книжката. За талона на колата ще ми го върнат като сменя джама и отида в кат да покажа че е сменен, а талона на книжката ще ми го върнат като излезе постановлението и ми казаха че акта ще е 10лв без точки. Това вярно ли е или са ме излагали?????
- vaso18
- T.N.T.
- Мнения: 2590
- Регистриран на: Сря 18 юли 2007 13:27
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Троян
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
кой ти каза че ще е 10лв
ако са полицаите не вярвам да са те излъгали
ако са полицаите не вярвам да са те излъгали
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
полицаите ми казаха
-
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2709
- Регистриран на: Сря 18 мар 2009 13:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
За пръв път чувам за прибран талон на МПС Те изобщо имат ли това право?
- boss_901
- Мнения: 340
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 16:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: пазарджик
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
Колега и аз незнам и се чудя



- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
KirilGeorgiev написа:За пръв път чувам за прибран талон на МПС Те изобщо имат ли това право?
Взимат ти го при неизправност на автомобила


- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Спука ми се прозореца и ми писаха акт
ИЗИСКВАНИЯ КЪМ ПЪТНИТЕ ПРЕВОЗНИ СРЕДСТВА
Чл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата,
ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на
този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението
по пътищата.
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е
технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
1. по основната спирачна уредба:
а) не се осигурява равномерно спиране на всички колела, както и
необходимите спирачни усилия за всяко колело;
б) има лошо закрепени възли или части;
в) има триене на тръбопроводи и гумени съединения в други конструктивни
елементи на превозното средство;
г) има изтичане на спирачна течност или на въздух;
д) ефективността на работа на колесните спирачни механизми не съответства
на нормативните изисквания;
е) ремаркетата, които нямат работна спирачка, са без допълнителна връзка
или тя е неизправна;
ж) има износени спирачни накладки;
2. по хидравличната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) свободният ход на педала е различен от предписаните нормативни
стойности;
б) нивото на спирачната течност в резервоара е под нормата;
в) не работи вакуумният усилвател;
г) има неизправности по главния спирачен цилиндър, по някой от колесните
спирачни цилиндри, по тръбопроводите или по техните връзки;
д) неизправен е регулаторът за налягането на отделните колесни спирачни
механизми;
3. по пневматичната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) компресорът не осигурява необходимото налягане на въздуха за
захранване на уредбата;
б) неизправно е устройството за отнемане на влагата в сгъстения въздух;
в) има неизправен, нерегулиран или изолиран: четирипътен кран; регулатор
на налягането; главен спирачен кран; кран за регулиране на спирачното усилие на
състава от пътни превозни средства в зависимост от натоварването или кран
"влекач-ремарке";
г) има неизправни, нерегулирани или изолирани колесни спирачни механизми;
д) връзката за подаване на въздух между влекача и ремаркето не отговаря на
съответните изисквания на стандартизационните документи;
е) има недопустимо износване на шарнирите и на тресчотките на колесните
спирачни механизми;
ж) ходът на ексцентрика на някой от колесните спирачни механизми не
съответства на предписаните нормативни стойности;
з) има неизправни или изолирани блокиращи цилиндри;
4. по спирачната уредба за паркиране - ефективността на работа на
спирачната уредба не съответства на предписаните нормативни стойности;
5. по кормилната уредба:
а) хлабината на кормилния механизъм не съответства на предписаните
нормативни стойности;
б) усилията при въртене на кормилното колело не съответстват на
предписаните нормативни стойности;
в) има незакрепени, неосигурени против саморазвиване или повредени възли
и части;
г) неизправен е пневмо- или хидроусилвателят;
д) има възли или части, ремонтирани чрез заваряване, нагряване или
запояване;
е) стойностите на монтажните ъгли на управляемите колела не съответстват
на предписаните норми;
6. по рамата, кабината, каросерията и допълнителното оборудване:
а) има повреди или деформации по рамата, кабината или каросерията, които
могат да окажат влияние на безопасността на движението на моторното превозно
средство;
б) има неизправни брави или фиксатори на ключалките на вратите, а на
товарните автомобили - неизправни ключалки на капаците;
в) има счупени или повредени външни стъкла или стъкла, които не отговарят
на съответните изисквания на стандартизационните документи;
г) има неизправности по механизмите за управление;
д) за автомобилите, за които са предвидени, липсват или са повредени
обезопасителните колани или елементи за тяхното закрепване;
е) липсват или са повредени предписаните огледала за виждане назад;
ж) не работят стъклочистачките;
з) не работи стъклоумивателното устройство;
и) на моторните превозни средства, които извършват обществен превоз, е
неизправен или непломбиран километропоказателят или тахографът;
к) неизправен е скоростомерът;
л) неизправно е устройството за звуков сигнал;
м) неизправно е теглително-прикачното устройство на автомобила или
ремаркето или опорно-прикачното устройство на влекача или полуремаркето;
н) повредени са престилките на задните калници на товарните автомобили,
автобусите, тролейбусите и ремаркетата;
о) повредени или нечетливи са табелите с регистрационния номер;
п) няма пожарогасител или е неизправен;
р) няма аптечка;
с) няма светлоотразителен триъгълник или е неизправен;
т) няма необходимите опознавателни знаци;
7. по силовото предаване:
а) не е изправен съединителят;
б) има включващи се трудно или самоизключващи се предавки;
в) повреден е карданният вал или полуваловете;
г) повредено е главното предаване или диференциалът;
8. по окачването - има повреден ресор, амортисьор или някой от елементите
на пневматичното окачване;
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и
скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент
за закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на
мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;
10. по двигателя:
а) съдържанието на вредни вещества в отработилите газове, а при
дизеловите двигатели - и степента на димност, не съответстват на предписаните
нормативни стойности;
б) нивото на шума не съответства на предписаните нормативни стойности;
в) има изтичане на гориво;
г) радиосмущенията не съответстват на предписаните нормативни стойности;
11. по електрическата уредба - има повредени проводници или
предпазителите не отговарят на нормативните изисквания;
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните
светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
(2) Моторно превозно средство за обществен превоз на пътници е технически
неизправно, когато освен посочените в ал. 1 има и някоя от следните повреди или
неизправности:
1. неизправни са управлението или механизмите за автоматично отваряне и
затваряне на вратите;
2. неизправни са седалките, липсват или са повредени елементи за
закрепването им;
3. повредени са подът или стъпалата на каросерията;
4. неизправни са отоплението или вентилацията или се отделят вредни газове
в салона;
5. неизправна е системата за аварийно напускане или не е оборудвана в
съответствие с изискванията на производителя.
Чл. 11. (1) (Попр. - ДВ, бр. 72 от 1996 г.) При възникване по време на
движение на някоя от техническите неизправности, посочени в чл. 10, ал. 1, т. 1,
букви "г" и "д", т. 2, буква "г", т. 3, букви "а" и "в", т. 5, буква "в", т. 6, буква "е", буква "ж"
- по време на дъжд или снеговалеж, и буква "м", т. 7, букви "а", "в" и "г", т. 9, буква "в",
т. 10, буква "в" и т. 12, буква "в" - през нощта и при намалена видимост, водачът е
длъжен да спре моторното превозно средство или ремаркето до отстраняване на
неизправността.
(2) В останалите случаи на възникване на техническа неизправност по време
на движение, когато отстраняването на неизправността на място е невъзможно, на
водача се разрешава да придвижи на собствен ход моторното превозно средство или
да тегли ремаркето до гараж или сервиз. В този случай придвижването може да се
осъществи само ако водачът е осигурил необходимата безопасност на движението.
http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/C0ACA3F9 ... ZDP_BG.pdf
Нямат право да ти пишат акт ,имаш право да се предвижиш до сервиза .Обжалвай.
Чл. 9. Разрешава се движението на пътно превозно средство по пътищата,
ако то отговаря на определените от производителя изисквания за експлоатация, на
този правилник и на наредбите по чл. 8, ал. 3 и чл. 36, ал. 3 от Закона за движението
по пътищата.
Чл. 10. (1) Моторно превозно средство или тегленото от него ремарке е
технически неизправно, ако има някоя от следните повреди или неизправности:
1. по основната спирачна уредба:
а) не се осигурява равномерно спиране на всички колела, както и
необходимите спирачни усилия за всяко колело;
б) има лошо закрепени възли или части;
в) има триене на тръбопроводи и гумени съединения в други конструктивни
елементи на превозното средство;
г) има изтичане на спирачна течност или на въздух;
д) ефективността на работа на колесните спирачни механизми не съответства
на нормативните изисквания;
е) ремаркетата, които нямат работна спирачка, са без допълнителна връзка
или тя е неизправна;
ж) има износени спирачни накладки;
2. по хидравличната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) свободният ход на педала е различен от предписаните нормативни
стойности;
б) нивото на спирачната течност в резервоара е под нормата;
в) не работи вакуумният усилвател;
г) има неизправности по главния спирачен цилиндър, по някой от колесните
спирачни цилиндри, по тръбопроводите или по техните връзки;
д) неизправен е регулаторът за налягането на отделните колесни спирачни
механизми;
3. по пневматичната спирачна уредба, освен посочените в т. 1 неизправности:
а) компресорът не осигурява необходимото налягане на въздуха за
захранване на уредбата;
б) неизправно е устройството за отнемане на влагата в сгъстения въздух;
в) има неизправен, нерегулиран или изолиран: четирипътен кран; регулатор
на налягането; главен спирачен кран; кран за регулиране на спирачното усилие на
състава от пътни превозни средства в зависимост от натоварването или кран
"влекач-ремарке";
г) има неизправни, нерегулирани или изолирани колесни спирачни механизми;
д) връзката за подаване на въздух между влекача и ремаркето не отговаря на
съответните изисквания на стандартизационните документи;
е) има недопустимо износване на шарнирите и на тресчотките на колесните
спирачни механизми;
ж) ходът на ексцентрика на някой от колесните спирачни механизми не
съответства на предписаните нормативни стойности;
з) има неизправни или изолирани блокиращи цилиндри;
4. по спирачната уредба за паркиране - ефективността на работа на
спирачната уредба не съответства на предписаните нормативни стойности;
5. по кормилната уредба:
а) хлабината на кормилния механизъм не съответства на предписаните
нормативни стойности;
б) усилията при въртене на кормилното колело не съответстват на
предписаните нормативни стойности;
в) има незакрепени, неосигурени против саморазвиване или повредени възли
и части;
г) неизправен е пневмо- или хидроусилвателят;
д) има възли или части, ремонтирани чрез заваряване, нагряване или
запояване;
е) стойностите на монтажните ъгли на управляемите колела не съответстват
на предписаните норми;
6. по рамата, кабината, каросерията и допълнителното оборудване:
а) има повреди или деформации по рамата, кабината или каросерията, които
могат да окажат влияние на безопасността на движението на моторното превозно
средство;
б) има неизправни брави или фиксатори на ключалките на вратите, а на
товарните автомобили - неизправни ключалки на капаците;
в) има счупени или повредени външни стъкла или стъкла, които не отговарят
на съответните изисквания на стандартизационните документи;
г) има неизправности по механизмите за управление;
д) за автомобилите, за които са предвидени, липсват или са повредени
обезопасителните колани или елементи за тяхното закрепване;
е) липсват или са повредени предписаните огледала за виждане назад;
ж) не работят стъклочистачките;
з) не работи стъклоумивателното устройство;
и) на моторните превозни средства, които извършват обществен превоз, е
неизправен или непломбиран километропоказателят или тахографът;
к) неизправен е скоростомерът;
л) неизправно е устройството за звуков сигнал;
м) неизправно е теглително-прикачното устройство на автомобила или
ремаркето или опорно-прикачното устройство на влекача или полуремаркето;
н) повредени са престилките на задните калници на товарните автомобили,
автобусите, тролейбусите и ремаркетата;
о) повредени или нечетливи са табелите с регистрационния номер;
п) няма пожарогасител или е неизправен;
р) няма аптечка;
с) няма светлоотразителен триъгълник или е неизправен;
т) няма необходимите опознавателни знаци;
7. по силовото предаване:
а) не е изправен съединителят;
б) има включващи се трудно или самоизключващи се предавки;
в) повреден е карданният вал или полуваловете;
г) повредено е главното предаване или диференциалът;
8. по окачването - има повреден ресор, амортисьор или някой от елементите
на пневматичното окачване;
9. по колелата и гумите:
а) гумата не съответства по размер, налягане, допустимо натоварване и
скорост на марката и модела на моторното превозно средство;
б) гумата има разкъсвания;
в) джантата е повредена или деформирана, липсва или е повреден елемент
за закрепване на джантата към главината на колелото;
г) дълбочината на протекторния рисунък на гумите на автомобилите и на
мотоциклетите е по-малка от 1,6 мм;
д) има вулканизирани или регенерирани предни гуми;
е) не са балансирани колелата на лекия автомобил;
10. по двигателя:
а) съдържанието на вредни вещества в отработилите газове, а при
дизеловите двигатели - и степента на димност, не съответстват на предписаните
нормативни стойности;
б) нивото на шума не съответства на предписаните нормативни стойности;
в) има изтичане на гориво;
г) радиосмущенията не съответстват на предписаните нормативни стойности;
11. по електрическата уредба - има повредени проводници или
предпазителите не отговарят на нормативните изисквания;
12. по осветителната уредба:
а) изменени са броят, типът, цветът и разположението на предписаните
светлини, с изключение на светлините за мъгла;
б) светлините не са регулирани;
в) не светят дългите, късите, габаритните светлини или стоп-светлините;
г) пътепоказателите не работят;
д) липсват предвидените светлоотразители;
е) недостатъчно осветена е задната табела с регистрационния номер.
(2) Моторно превозно средство за обществен превоз на пътници е технически
неизправно, когато освен посочените в ал. 1 има и някоя от следните повреди или
неизправности:
1. неизправни са управлението или механизмите за автоматично отваряне и
затваряне на вратите;
2. неизправни са седалките, липсват или са повредени елементи за
закрепването им;
3. повредени са подът или стъпалата на каросерията;
4. неизправни са отоплението или вентилацията или се отделят вредни газове
в салона;
5. неизправна е системата за аварийно напускане или не е оборудвана в
съответствие с изискванията на производителя.
Чл. 11. (1) (Попр. - ДВ, бр. 72 от 1996 г.) При възникване по време на
движение на някоя от техническите неизправности, посочени в чл. 10, ал. 1, т. 1,
букви "г" и "д", т. 2, буква "г", т. 3, букви "а" и "в", т. 5, буква "в", т. 6, буква "е", буква "ж"
- по време на дъжд или снеговалеж, и буква "м", т. 7, букви "а", "в" и "г", т. 9, буква "в",
т. 10, буква "в" и т. 12, буква "в" - през нощта и при намалена видимост, водачът е
длъжен да спре моторното превозно средство или ремаркето до отстраняване на
неизправността.
(2) В останалите случаи на възникване на техническа неизправност по време
на движение, когато отстраняването на неизправността на място е невъзможно, на
водача се разрешава да придвижи на собствен ход моторното превозно средство или
да тегли ремаркето до гараж или сервиз. В този случай придвижването може да се
осъществи само ако водачът е осигурил необходимата безопасност на движението.
http://www.mvr.bg/NR/rdonlyres/C0ACA3F9 ... ZDP_BG.pdf
Нямат право да ти пишат акт ,имаш право да се предвижиш до сервиза .Обжалвай.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot], fur1ous и 49 госта