Разлика между компресор и турбо

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
altanivan
Мнения: 1159
Регистриран на: Чет 21 юни 2007 14:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот altanivan » Нед 19 сеп 2010 18:29


rufkata написа:
groznika написа:
altanivan написа:Незнам дали г40 е несполучливо ,но за мен това от по-старите коли е най голямата бегачка..


Полото G40 се явява основно бегачка заради малкото си килограми. Иначе моторът е 1.3 компресор 115 коня (нищо особено). За сметка на това е морално остарял, чуплив и капризен. Компресора иска обслужване което не е никак евтино, колата е спартанска, несигурна и без никаква возия.
За бегачка също можем да поспорим... Други марки в същия и близките класове се представят доста по-добре...
Бегачки също са рено 5 турбо, ситроен саксо vts и пежо 106 16v при това да не казвам силна дума са една идея по-бегачки ;)
В този ред на мисли поло G40 е доста несправедливо издигнато в култ основно на сектантски принцип :beer

От изброените най бегач е Реното но вярвайте имал съм такава и колкото исках да я задържа тя толкова а и повече ме отказваше,до към 100 000 хил.км. сигурно са добри,но после нищо общо със прослувутата издръжливост на фолксвагена :D



Може би на мен ми харесва ,щот не е моя и чат пат само я карам 8)




Потребителски аватар
mirogti1983
Мнения: 215
Регистриран на: Чет 16 юли 2009 18:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: plovdiv

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот mirogti1983 » Нед 19 сеп 2010 18:34


бля- бля-бля
истината е че компресора е пълна пръдня ама без да преовеличавам
защо ли вече коли с компресори се срещат все по рядко. мож би защото турбинаторите са по-качествени , по- мощни , по-малко се чупят и по евтини за поддръжка. но да не отварям много приказката. и ако не ви е срам че не разбирате продължаваите да си мислите там за някви си компресори. :012:


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот rufkata » Нед 19 сеп 2010 18:51


mirogti1983 написа:бля- бля-бля
истината е че компресора е пълна пръдня ама без да преовеличавам
защо ли вече коли с компресори се срещат все по рядко. мож би защото турбинаторите са по-качествени , по- мощни , по-малко се чупят и по евтини за поддръжка. но да не отварям много приказката. и ако не ви е срам че не разбирате продължаваите да си мислите там за някви си компресори. :012:

Не може да обиждаш без да знаеш кой колко разбира.Лично аз имам претенциите че съм много във час със турбините и компресорите,най малкото защото съм ремонтирал от същите.Дано не те засегна нещо.И да безспорно турбото е по добрия вариянт :applause:


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 19:03


Не видях някой да спори за турбото. Просто обсъждаме разликите, плюсовете и минусите на двете.
Иначе ако говорим за предпочитания... Естествено, че тУрбалан рулира heavy metal zork


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Petrolhead » Нед 19 сеп 2010 19:23


mirogti1983 написа:бля- бля-бля
истината е че компресора е пълна пръдня ама без да преовеличавам
защо ли вече коли с компресори се срещат все по рядко. мож би защото турбинаторите са по-качествени , по- мощни , по-малко се чупят и по евтини за поддръжка. но да не отварям много приказката. и ако не ви е срам че не разбирате продължаваите да си мислите там за някви си компресори. :012:


някой път може да те кача да се повозиш на кола с компресор и ще си говорим пак.

грозник и за теб се отнася


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот rufkata » Нед 19 сеп 2010 19:38


Petrolhead написа:
mirogti1983 написа:бля- бля-бля
истината е че компресора е пълна пръдня ама без да преовеличавам
защо ли вече коли с компресори се срещат все по рядко. мож би защото турбинаторите са по-качествени , по- мощни , по-малко се чупят и по евтини за поддръжка. но да не отварям много приказката. и ако не ви е срам че не разбирате продължаваите да си мислите там за някви си компресори. :012:


някой път може да те кача да се повозиш на кола с компресор и ще си говорим пак.

грозник и за теб се отнася

За G60 моторите а то се отнася и за другите ако се престърже шайбата на компресора му се вдигат оборотите,респективно и надува,респективно и вървежа :mrgreen:.Компресора се скапва по бързо но това със същата сила важи и за надутите турбини.
Все пак нека отдадем дължимото уважение на Корадото G60 и Golf 2 Rally два според мен емблематични модела за марката.Който плюе по тях или си криви душата,или заслужава да кара пежо или ситроен :mrgreen:


Потребителски аватар
brabus
R-циклопедист на VW
R-циклопедист на VW
Мнения: 11164
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 8:17
Автомобил: Golf II GTI PB A4 Avant 1.8 TQ
Двигател: 1991 2003
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот brabus » Нед 19 сеп 2010 19:43


Според мен тук седи въпросът каква кола с принудително пълнене искаш.
Ако ти трябва по-ежедневна, но същевременно мощна кола, аз предпочитам компресор.
Ако търсиш в колата "бегачка", нещо с турбо дупка и лаг, но същевременно по-мощна, тогава турбина.
Да не си кривим душата, но с турбо се вадят по-лесно големи коне, сравнено с компресор.
Аз лично за себе си бих предпочел компресор.
Що се отнася до G40, G60 все пак да не забравяме, че са френски патент mhihi
С целия ми обаче респект към тези мотори. Ако мога бих притежавал кола с такъв двигател. Нека да е претенциозен и с кратки интервали на обслужване, сравнен с турбо еквивалент.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 19:44


Истината за G60 е доста горчива и тук много хора ще ме препсуват mhihi
Да! Мощен и еластичен агрегат с много добър вървеж Нооооо... е един от най-скапаните и чупливи мотори на VW :)
Предхождащият го G40 е доста по-сполучлив според мен заради опростената му реализация и липсата на всички безумни клапички и вакумчета на G60.
Другата истина е, че тези двигатели стигат в България скъсани от каране, а добър майстор за G60 се намира доста трудно. Пиронски може да потвърди, а и не е единствен. Трудно се попада на читав и поддържан екземпляр на прилични километри...
G60 е силен, но доста болнав мотор :)


Потребителски аватар
rufkata
Предупреждение за вечен БАН
Мнения: 778
Регистриран на: Съб 18 сеп 2010 11:06
Автомобил: Seat Ibiza 1.9 TDI 305 Nm
Двигател: 1.9 TDI ASV

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот rufkata » Нед 19 сеп 2010 19:47


groznika написа:Истината за G60 е доста горчива и тук много хора ще ме препсуват mhihi
Да! Мощен и еластичен агрегат с много добър вървеж Нооооо... е един от най-скапаните и чупливи мотори на VW :)
Предхождащият го G40 е доста по-сполучлив според мен заради опростената му реализация и липсата на всички безумни клапички и вакумчета на G60.
Другата истина е, че тези двигатели в стигат в България скъсани от каране, а добър майстор за G60 се намира доста трудно. Пиронски може да потвърди, а и не е единствен.
G60 е силен, но доста болнав мотор :)

Може и да бъркам но защо си мисля че като е G40 това не означава по стара концепция,а мотор който се слага на Polo ,по малка кубатура


Потребителски аватар
Petrolhead
Мнения: 2178
Регистриран на: Сря 02 сеп 2009 9:52
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Petrolhead » Нед 19 сеп 2010 19:50


честно казано вече повече от година каране на налягане между 1.0 и 1.2 бара, основно градско, няма грижи г60то. да, маслото му е 300v, да вътре е като фурна, но си върви и няма грижи. последният скалп е на ГЛ450 на доускорение до към 180.

г60 не е чуплив мотор, но мрази мърлячи.


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 19:51


rufkata написа:Може и да бъркам но защо си мисля че като е G40 това не означава по стара концепция,а мотор който се слага на Polo ,по малка кубатура


Тук мисля, че си прав :)


Потребителски аватар
groznika
Мнения: 4928
Регистриран на: Вто 16 яну 2007 11:23
Автомобил: Bora 1.8T
Двигател: AUM
Местоположение: София

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот groznika » Нед 19 сеп 2010 19:53


Petrolhead написа:честно казано вече повече от година каране на налягане между 1.0 и 1.2 бара, основно градско, няма грижи г60то. да, маслото му е 300v, да вътре е като фурна, но си върви и няма грижи. последният скалп е на ГЛ450 на доускорение до към 180.

г60 не е чуплив мотор, но мрази мърлячи.


Твоите коли са съвсем друга бира. Нито влизаш в категорията средностатистически притежател на Г60, нито си стоковица...
А бе я марш в раздела за тунингизми ;)


Потребителски аватар
ogidog
Мнения: 38
Регистриран на: Нед 06 апр 2008 13:09
Автомобил: vw passat cc 36
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот ogidog » Чет 19 май 2011 14:59


според мене компресора ако го поддържаш ще е доста по здрав и евтин!! от една турбина ,на която консумативите за да се рециклира са доста по скъпи(знаете за какво говоря) ,имал съм G60 рали и след смянатана на специалните уплътнения закупени от Волен и малкото ремъче,всичко на стоиност 100 долара забравих за всякакви проблеми и изваждания.друг е въпроса ако караш без да погледнеш докато се счупи!


Потребителски аватар
kaiser666
Мнения: 4670
Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
Автомобил: Bmw E34
Двигател: M20B20
Местоположение: South Of Heaven

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот kaiser666 » Чет 19 май 2011 19:31


groznika написа:
altanivan написа:Компресора надува но и спъва "леко" двигателя,за сметка на турбото-то само надува и летиш .. :)


Това е доста странно наистина... Хем надува, хем спъва. А ако го махнеш нема ли да отпуши бе да го е** mhihi

Основната разлика е, че компресорът е постоянно зацепен (обикновено с ремък) и надува постоянно, а турбото се развърта от изгорелите газове и започва да надува след достигането на определени обороти.
.


Така е, компресора надува още от ниските обороти, защото се задвижва механично от двигателя и има някакъв товар над него, докато турбото се задвижва от изгорелите газове, които колкото са по-високи оборотите, толкова повече се отделят, в такъв смисъл компресора спъва.
"Турбото само надува и летиш", но докато почне да надува, пълзиш.
Evo VS Fiat Stilo 1.6 :)

Последна промяна от kaiser666 на Чет 19 май 2011 21:59, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
Velko
Мнения: 1453
Регистриран на: Пон 22 мар 2010 13:18
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Разлика между компресор и турбо

Мнениеот Velko » Чет 19 май 2011 19:34


На дизел може ли да се сложи компресор? Има ли такива коли тук във форума?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта