beonedge написа:Става дума за :
http://www.bmw.bg/bg/bg/owners/accessor ... rvice.html
(втората снимка) Познат си взе такова и според това което са му казали , се включва в запалката и зарежда акумулатора . Самото зарядно е с размерите на захранване за лаптоп т.е. необичайно малко. Въпроса е дали наистина си струва (струва към 300 лв , не помня точно ). В ebay има аналогични модели на по-нормални цени :
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/CTEK-Mul ... 35ae9d2930
Някой има ли опит с такъв тип зарядни и ако може да сподели кой е най-добрия избор .
Аз съм със CTEK XS4003 от около 7м.Като цяло съм доволен, най-много ме кефи зареждането през запалката.Зарядно + кабел за зареждане през запалката + доставка до БГ ми стъпи ~200 лв.В БГ марката CTEK я дистрибутира вносителя на акумулатори Banner.
Виж документацията на БГ език за по големия модел CTEK XS 7000 за 4003 няма на български.Различават се и по външен вид (на 10 и 11 стр. от ръководството има едни диаграми които са изографисани на CTEK XS 4003, на CTEK XS 7000 има акумулаторчета),различават се и по ампераж (малкия модел зарежда с 4А, а големия със 7А). В общи линии принципа на работа е един и същ.Не ми харесва само, че трябва да му пускам няколко цикъла на заряд понеже според зарядното акумулатора е зареден, а според аеромера гъстотата на електролита не е в границите 1,25-1,28.В комплекта освен стандартните щипки има и едно друго кабелче (на снимката в ляво) което се закача към клемите на акумулатора и към него може да включиш зарядното т.е. няма нужда всеки път да търсиш сгоден начин да закачиш щипките.Устройството е Шведско и е с 5г. гаранция.Предполагам в Българи не важи, но щом му дават толкова гаранция значи би трябвало да е със света направено.Забравих да спомена няма проблем за електрониката на колата дори когато се зарежда акумулатора без да се разкача.Мерил съм какво дава на клемите на акумулатора (14,24v). Тази стойност е при почти зареден акумулатор и не е прескача през цялото време на заряда.