Нищо не разбирам, ако има някой да разбира да се намеси. Темата е за да се изяснят стойностите на консумираната мощност от климата.
Хем ми показваш графиката където мощноста нараства, хем ми казваш че е една и съща.
Благодаря за линка, разгледах го набързо и не видях някой да консумира повече от 5кW , или пак съм сбъркал някъде
Климатикът-митове и легенди...
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
dandan написа:Нищо не разбирам, ако има някой да разбира да се намеси. Темата е за да се изяснят стойностите на консумираната мощност от климата.
добре де, кое не ти е ясно- имаш една скала, по вертикалата ти е консумираната мощност, долу са ти оборотите а компресора. Двете са взаимо свързани.
Като и от това не вдяваш, къде си тръгнал. Поне гледай по вертикалата дето пише киловати и вж най-високата част на графиката докъде стига

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Чакай малко, консумираната мощност нараства от 3000 нагоре. Ти казваш че е постоянна. Кое е вярното
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Темата наистина се поизчерпа. С общи усилия стана ясно че консумацията на климата варира 1.5-5кW в диапазона 1000-3000об/мин на вала на компресора. Това беше за най-големия компресор който намерих в сайта им. Това ще рече 2-7к.с. при различни режими.
Съответно по-малкия вариант е 1-4кW или 1.3- 6к.с.
Мисля че цифрите са по-реалистични от това което се чува в масовото пространство.
Съответно по-малкия вариант е 1-4кW или 1.3- 6к.с.
Мисля че цифрите са по-реалистични от това което се чува в масовото пространство.
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатикът-митове и легенди...
dandan написа:Темата наистина се поизчерпа. С общи усилия стана ясно че консумацията на климата варира 1.5-5кW в диапазона 1000-3000об/мин на вала на компресора. Това беше за най-големия компресор който намерих в сайта им. Това ще рече 2-7к.с. при различни режими.
Съответно по-малкия вариант е 1-4кW или 1.3- 6к.с.
Мисля че цифрите са по-реалистични от това което се чува в масовото пространство.
И какви са? 6кс при 3000 оборота за най-малкия компресор.
Това са точно цифрите от масовото пространство или имаш съмнения че преди 20 години са можели да правят по-ефективни компресори?
- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
restless написа:dandan написа:Темата наистина се поизчерпа. С общи усилия стана ясно че консумацията на климата варира 1.5-5кW в диапазона 1000-3000об/мин на вала на компресора. Това беше за най-големия компресор който намерих в сайта им. Това ще рече 2-7к.с. при различни режими.
Съответно по-малкия вариант е 1-4кW или 1.3- 6к.с.
Мисля че цифрите са по-реалистични от това което се чува в масовото пространство.
И какви са? 6кс при 3000 оборота за най-малкия компресор.
Това са точно цифрите от масовото пространство или имаш съмнения че преди 20 години са можели да правят по-ефективни компресори?
Съгласен, сбърках и с тази тема, климата дърпа 15к.с.
Ключ
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
темата не е глупава, написах нещо което може би е неразбираемо или поне за тесен кръг. Темата се чете доста и на много хора им е интересно какво става и как климатика влияе на мощността/разхода на автомобила От уважение към колегите ще напиша още едно мнение.
Ще се опитам този път да го напиша по-разбираемо.
Нещата са свъразни и за да стане ясно на един човек дето не са му по цял ден автомобили в главата, ще се почне отдалеко и ще има писане.
Първо е важно да се уточни кое е мощност и кое въртящ момент
Прост пример (дано не звучи глупаво
)
Двама души- единия много силен физически, другия слаб(двойно по-слаб)- карат еднакви велосипеди, на една и съша предавка с една и съща скорост. Ако дойде баир, силния ще се напъне, но ще поддържа скорост, слабия колкото и да се напъва- няма сила и ще намалява. Силата е това кой с колко може на натисне педала( въртящия момент) в случая и е ясно- два различни мотора- силен и слаб.
Обаче ако слабия понижи предавката, ще се наложи да прави 2 пъти повече обороти с педалите, за да поддържа същата скорост, но пък и ще вкарва два пъти по-малко сила от другия!
Така се оказва че както силата, така и оборотите са взаимосвързани, не е възможно да се разделят!
В този случай излиза че макар и да имат различна сила(въртящ момент), в случая на половина, факта че единия прави 2 пъти повече обороти от другия води до това че и двамата генерират една и съща мощност в този момент.
Така ако два мотора имат еднакъв въртящ момент(сила), по-мощен ще е този който развива повече обороти. Ако прави два пъти повече обороти, ще е и двойно по-мощен, три пъти- тройно и т.н.
Целта на изписаните глупости е да се разбере мощността и връзката и с въртящия момент и оборотите.
Така става ясно, защо дизела макар че е много силен и има двойно повече сила от един бензинов мотор, са на еднакви коне-няма обороти. Бензиновия мотор просто като слабия велосипедист компенсира с обороти и съответната предавка(подходяща скоростна кутия,в случая с по-къси скорости от тези на дизела)
И самата формула гласи мощност=(въртящ момент Х обороти)/0.9657 Резултата е във киловати
1кв= 1.36к.с
Максимален въртящ момент- ясно е- при тези обороти дето изкара най-голяма стойност- значи е там.
При максимална мощност нещата са по-осбени- имайки кривата на въртящия момент, почва и се смята мощността- като се търси най-голямото произведение м/у обороти и въртящ момент- например 2000оборота по въртящия момент на тези обороти, после на 2001 оборота и върт. момент за тези обороти.....и така за всеки един оборот от цялата графика...
Мисля че имаше математическо название- максимум или екстремум на функция, както и да е...
Мощността е математика малко...продукт на изчисления
Винаги максималната мощност е такива обороти че е след максималния въртящ момент. Макар че кривата на в.момет върви надолу, кривата на мощността расте до едно положение.
ВР6 има макс. мощност от 174к.с/ 5800об/мин и макс въртящ момент 240нм/4200об мин. При оборотите на максималния си въртящ момент (4200об/мин) двигателя генерира 142к.с! На 2100об/мин разполага с 210н.м и генерира 60кс.
Време е да се намеси компресора на климатика в цялата картинка!
Ако предположим че диаметъра на шайбата на коляновия вал и климатика са еднакви, за по-лесно, се оказва че с колкото оборота се върти мотора, с толкова и компресора. Приемаме че компресора развива пълната си мощност на 3000 оборота!
Обаче компресора не е паразитна ролка дето само се върти. Една такава ролка не консумира нищо, освен да се преодолее силата на триенев лагера( има и още, но не това е важното)
По тази причина на компресора дават консумирана мощност- т.е. той отнема сила. Силата, която отнема зависи от оборотите които му се подават- в ниските обороти по-малко, после повече и така докато достигне максималната си мощност.- в случая на 3000 об/мин. Мотора така и иначе се върти, обороти немогат да му се отнемят(освен ако не му се проложи по-голям товар, отколкото може да поеме- да речем голям баир...), следователно се отнема въртящ момент от мотора.
Значи ако компресора в максималната си мощност консумира 5кв при 3000об/мин то това са точно 16 н.м. отнети от мотора. Това както казах с уговорката че шайбите на компресора и кол вал. са еднакви.
Ако шайбата на компресора е два пъти по-малка, то е ясно че ще се върти два пъти по-бързо от тази на вала- то оттук следва че климатика ще има 3000оборота при 1500 на мотора. Реално него не го интересува какво става с мотора, трябват му еднствено 3000-те оборота на шайбата и мощен мотор който да му и осигури.
в случая 5кв с такава шайба 2:1 ще отнемат от мотора 32 н.м.
По тази причина шайбата на компресора не е като шайбата на динамото де речем... голяма е!
Какво са 16н.м.? Понеже това е отнемане на чиста сила от коляновия вал, няма скоростни кутии, предавки и т.н.
за една кола дето е със 320н.м макс. в. момент(една от силните голф тди)е 1/20 о. На 1.8 моно обаче това е 1/9 от макс. и въртящ момент! Ето защо един и същ компресор ще се усети загуба по коренно различен начин на различни коли!!!
Дотук говорихме за това какъв въртящ момент черпи климатика от мотора. Сега да поговорим за това каква мощност черпи от мотора. При разглеждания пример (при 3000об/мин и консумирана мощност на компресора 5кв) ясно е че от мотора ще се отнемат 5кв или 6.8кс но при 3000об/мин!!!
Понеже никой нормален автомобилен мотор вкл и дизелов няма максимална мощност развита при 3000 оборота, почваме една проста сметка:
1.9 тди развива макс. мощност при 4000об/мин. 16н.м. загубени при 4000об/мин са 9к.с загубени от максималната мощност!
1.8 моно развива макс мошност при 5500об/мин. 16н.м загубени при 5500об/мин са 12,5 кс от маск мощност
2.0 АБФ- макс мощност при 6000об/мин- загуба 13.7кс
1.6 хонда втек- при 7600- 17кс.
Ето защо компресора се пдбира според колата и мотора. На хонда, измерено на дино в бг климатика я събаря с 12коня от макс и мощност.
Климатика който ползваме в сметките- 5киловатов, е сравнитено слаб климатик...
РАзхода- всичко е толкова относително че... може да падне под 1л при извънградско продължително каране, може да стане и няколко л/100км при накъсано краткотрайно от порядъка на 2-3 мин особено градско каране...
В новите коли се вграждат все по добри като ефективност компресори, с по-голям СОР...
надявам се с това да съм помогнал да се изясни този въпрос(че покрай него и други неща
) Съжалявам че се получи дълго и може би досадно за четене...
п.п.
по принцип не обичам да си променям мнениеята. Затова само ще го допълня. Понеже с климатика не съм запознат така както трябва, съм го разлгеждал единствено и само като консуматор. Проблема беше че не обясних какво става с излишната, мощност която е отнета от мотора, но не използвана в климатичната система. Наложи се да се консултирам с колега, който се занимава точно с това. В крайна сметка, колко мощност се консумира, зависи от налягането и Т на фреона и системата се "нагажда" сама. При крайни състояния- голяма жега навън и в купето, при повишаване на налягането идва и необходимостта от консумация на по-голяма мощност, и когато дойде предела по налягане, сработва предпазен клапан в самия компресор и разтоварва налягането. По този начин се справя с излишно поетата мощност. За това и въртящия момент се запазва сравнително постоянен при целия диапазон до края на оборотите. Това е при максимално натоварен климатик (откъм условия) Иначе останалите обасянения и сметките са си коректни..
Това дето писах със съединител е глупост, няма как да стане... Не и не е толкова важно Това е за климатика като консуматор.
Ако някой се интересува от климатика като климатик, наш колега си е направил труда-
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=195202&start=0
Ще се опитам този път да го напиша по-разбираемо.
Нещата са свъразни и за да стане ясно на един човек дето не са му по цял ден автомобили в главата, ще се почне отдалеко и ще има писане.
Първо е важно да се уточни кое е мощност и кое въртящ момент
Прост пример (дано не звучи глупаво

Двама души- единия много силен физически, другия слаб(двойно по-слаб)- карат еднакви велосипеди, на една и съша предавка с една и съща скорост. Ако дойде баир, силния ще се напъне, но ще поддържа скорост, слабия колкото и да се напъва- няма сила и ще намалява. Силата е това кой с колко може на натисне педала( въртящия момент) в случая и е ясно- два различни мотора- силен и слаб.
Обаче ако слабия понижи предавката, ще се наложи да прави 2 пъти повече обороти с педалите, за да поддържа същата скорост, но пък и ще вкарва два пъти по-малко сила от другия!
Така се оказва че както силата, така и оборотите са взаимосвързани, не е възможно да се разделят!
В този случай излиза че макар и да имат различна сила(въртящ момент), в случая на половина, факта че единия прави 2 пъти повече обороти от другия води до това че и двамата генерират една и съща мощност в този момент.
Така ако два мотора имат еднакъв въртящ момент(сила), по-мощен ще е този който развива повече обороти. Ако прави два пъти повече обороти, ще е и двойно по-мощен, три пъти- тройно и т.н.
Целта на изписаните глупости е да се разбере мощността и връзката и с въртящия момент и оборотите.
Така става ясно, защо дизела макар че е много силен и има двойно повече сила от един бензинов мотор, са на еднакви коне-няма обороти. Бензиновия мотор просто като слабия велосипедист компенсира с обороти и съответната предавка(подходяща скоростна кутия,в случая с по-къси скорости от тези на дизела)
И самата формула гласи мощност=(въртящ момент Х обороти)/0.9657 Резултата е във киловати
1кв= 1.36к.с
Максимален въртящ момент- ясно е- при тези обороти дето изкара най-голяма стойност- значи е там.
При максимална мощност нещата са по-осбени- имайки кривата на въртящия момент, почва и се смята мощността- като се търси най-голямото произведение м/у обороти и въртящ момент- например 2000оборота по въртящия момент на тези обороти, после на 2001 оборота и върт. момент за тези обороти.....и така за всеки един оборот от цялата графика...
Мисля че имаше математическо название- максимум или екстремум на функция, както и да е...
Мощността е математика малко...продукт на изчисления
Винаги максималната мощност е такива обороти че е след максималния въртящ момент. Макар че кривата на в.момет върви надолу, кривата на мощността расте до едно положение.
ВР6 има макс. мощност от 174к.с/ 5800об/мин и макс въртящ момент 240нм/4200об мин. При оборотите на максималния си въртящ момент (4200об/мин) двигателя генерира 142к.с! На 2100об/мин разполага с 210н.м и генерира 60кс.
Време е да се намеси компресора на климатика в цялата картинка!
Ако предположим че диаметъра на шайбата на коляновия вал и климатика са еднакви, за по-лесно, се оказва че с колкото оборота се върти мотора, с толкова и компресора. Приемаме че компресора развива пълната си мощност на 3000 оборота!
Обаче компресора не е паразитна ролка дето само се върти. Една такава ролка не консумира нищо, освен да се преодолее силата на триенев лагера( има и още, но не това е важното)
По тази причина на компресора дават консумирана мощност- т.е. той отнема сила. Силата, която отнема зависи от оборотите които му се подават- в ниските обороти по-малко, после повече и така докато достигне максималната си мощност.- в случая на 3000 об/мин. Мотора така и иначе се върти, обороти немогат да му се отнемят(освен ако не му се проложи по-голям товар, отколкото може да поеме- да речем голям баир...), следователно се отнема въртящ момент от мотора.
Значи ако компресора в максималната си мощност консумира 5кв при 3000об/мин то това са точно 16 н.м. отнети от мотора. Това както казах с уговорката че шайбите на компресора и кол вал. са еднакви.
Ако шайбата на компресора е два пъти по-малка, то е ясно че ще се върти два пъти по-бързо от тази на вала- то оттук следва че климатика ще има 3000оборота при 1500 на мотора. Реално него не го интересува какво става с мотора, трябват му еднствено 3000-те оборота на шайбата и мощен мотор който да му и осигури.
в случая 5кв с такава шайба 2:1 ще отнемат от мотора 32 н.м.

По тази причина шайбата на компресора не е като шайбата на динамото де речем... голяма е!
Код: Избери всички
След достигане на 3000 оборота, компресора не може да поеме повече обороти/мощност и затова има съединител. Така шайбата се върти с оборотите на мотора, а компресора си остава с 3000. [b]Подчертавам че тук не съм изцяло сигурен, дано не бъркам[/b] Има таван на оборотите до който може да се справи съединителя. В примерния случай от 3000об нагоре си консумира все един и същ въртящ момент.
Какво са 16н.м.? Понеже това е отнемане на чиста сила от коляновия вал, няма скоростни кутии, предавки и т.н.
за една кола дето е със 320н.м макс. в. момент(една от силните голф тди)е 1/20 о. На 1.8 моно обаче това е 1/9 от макс. и въртящ момент! Ето защо един и същ компресор ще се усети загуба по коренно различен начин на различни коли!!!
Дотук говорихме за това какъв въртящ момент черпи климатика от мотора. Сега да поговорим за това каква мощност черпи от мотора. При разглеждания пример (при 3000об/мин и консумирана мощност на компресора 5кв) ясно е че от мотора ще се отнемат 5кв или 6.8кс но при 3000об/мин!!!
Понеже никой нормален автомобилен мотор вкл и дизелов няма максимална мощност развита при 3000 оборота, почваме една проста сметка:
1.9 тди развива макс. мощност при 4000об/мин. 16н.м. загубени при 4000об/мин са 9к.с загубени от максималната мощност!
1.8 моно развива макс мошност при 5500об/мин. 16н.м загубени при 5500об/мин са 12,5 кс от маск мощност
2.0 АБФ- макс мощност при 6000об/мин- загуба 13.7кс
1.6 хонда втек- при 7600- 17кс.
Ето защо компресора се пдбира според колата и мотора. На хонда, измерено на дино в бг климатика я събаря с 12коня от макс и мощност.
Климатика който ползваме в сметките- 5киловатов, е сравнитено слаб климатик...
РАзхода- всичко е толкова относително че... може да падне под 1л при извънградско продължително каране, може да стане и няколко л/100км при накъсано краткотрайно от порядъка на 2-3 мин особено градско каране...
В новите коли се вграждат все по добри като ефективност компресори, с по-голям СОР...
надявам се с това да съм помогнал да се изясни този въпрос(че покрай него и други неща

п.п.
по принцип не обичам да си променям мнениеята. Затова само ще го допълня. Понеже с климатика не съм запознат така както трябва, съм го разлгеждал единствено и само като консуматор. Проблема беше че не обясних какво става с излишната, мощност която е отнета от мотора, но не използвана в климатичната система. Наложи се да се консултирам с колега, който се занимава точно с това. В крайна сметка, колко мощност се консумира, зависи от налягането и Т на фреона и системата се "нагажда" сама. При крайни състояния- голяма жега навън и в купето, при повишаване на налягането идва и необходимостта от консумация на по-голяма мощност, и когато дойде предела по налягане, сработва предпазен клапан в самия компресор и разтоварва налягането. По този начин се справя с излишно поетата мощност. За това и въртящия момент се запазва сравнително постоянен при целия диапазон до края на оборотите. Това е при максимално натоварен климатик (откъм условия) Иначе останалите обасянения и сметките са си коректни..
Това дето писах със съединител е глупост, няма как да стане... Не и не е толкова важно Това е за климатика като консуматор.
Ако някой се интересува от климатика като климатик, наш колега си е направил труда-
http://www.vwclub.bg/forum/viewtopic.php?f=17&t=195202&start=0
Последна промяна от pe6kata на Чет 03 фев 2011 22:50, променено общо 1 път.
- StS
- Мнения: 2401
- Регистриран на: Нед 02 юли 2006 1:02
- Автомобил: Golf VI
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Климатикът-митове и легенди...
Много благодаря за темата, аз предполагах че някаде там е спада, но нямах сметката, изводи иначе 2, в форума има много хора който не знаят какво карат а се пишат "фенове", и по-важния извод, V10 TDI си трябва.
- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Климатикът-митове и легенди...
pe6kata написа:.....
По тази причина шайбата на компресора не е като шайбата на динамото де речем... голяма е!
След достигане на 3000 оборота, компресора не може да поеме повече обороти/мощност и затова има съединител. Така шайбата се върти с оборотите на мотора, а компресора си остава с 3000. Подчертавам че тук не съм изцяло сигурен, дано не бъркам Има таван на оборотите до който може да се справи съединителя. В примерния случай от 3000об нагоре си консумира все един и същ въртящ момент........
Да беше спрял до тук , а ?
Разочарова ме , не можах да дочета до край

Шайбата на климатика е по-голяма от шайбата на генератора по простата причина , че климатика е така или иначе по-мощен консуматор и независимо от оборотите си иска сериозен въртящ момент . При шайба с малък диаметър нали се сещаш каква е повърността на сцепление между нея и ремъка

А има начин да се направи така , че и с по-малки обороти компресора на климатика да достига необходимия дебит . Освен това компресора има сложна механика , която не е нужно да работи на високи обороти .
-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатикът-митове и легенди...
milmar написа:Да беше спрял до тук , а ?
Разочарова ме , не можах да дочета до край!
Шайбата на климатика е по-голяма от шайбата на генератора по простата причина , че климатика е така или иначе по-мощен консуматор и независимо от оборотите си иска сериозен въртящ момент . При шайба с малък диаметър нали се сещаш каква е повърността на сцепление между нея и ремъка.
А има начин да се направи така , че и с по-малки обороти компресора на климатика да достига необходимия дебит . Освен това компресора има сложна механика , която не е нужно да работи на високи обороти .
Чакаме по-доброто обяснение

- Namesata
- Мнения: 728
- Регистриран на: Пон 14 яну 2008 17:31
- Автомобил: VW PASSAT USA
- Двигател: KR 16V 9A
- Местоположение: София
Re: Климатикът-митове и легенди...
Pe6ka ма ти верно си изтрил темата.
Аман от спамари
По темата компресора консумира 10-20коня
температурата на кондензация много зависи от околната среда а това е пряко свързано с компресора които или натоварва повече или не.
Ако има компресор които при загряла кола 90 градуса околна температура 40 градуса и да дърпа 6 коня бих искал да се запозная с него.






По темата компресора консумира 10-20коня
температурата на кондензация много зависи от околната среда а това е пряко свързано с компресора които или натоварва повече или не.
Ако има компресор които при загряла кола 90 градуса околна температура 40 градуса и да дърпа 6 коня бих искал да се запозная с него.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Климатикът-митове и легенди...
restless написа:milmar написа:Да беше спрял до тук , а ?
Разочарова ме , не можах да дочета до край!
Шайбата на климатика е по-голяма от шайбата на генератора по простата причина , че климатика е така или иначе по-мощен консуматор и независимо от оборотите си иска сериозен въртящ момент . При шайба с малък диаметър нали се сещаш каква е повърността на сцепление между нея и ремъка.
А има начин да се направи така , че и с по-малки обороти компресора на климатика да достига необходимия дебит . Освен това компресора има сложна механика , която не е нужно да работи на високи обороти .
Чакаме по-доброто обяснение
Явно трябва да кандидатстваш на работа в санден, да ги светнеш как да си правят компресорите

смятам че обясних каво става с малка шайба и какво става с голяма шайба като загуба на въртящ момент. Проблема с сцеплението не е проблем. Съшия пистов ремък успява да захрани освен хидравлика, климатик, динамо и компресор за принудително пълнене. Мисля че във връзка с твое мнение, (ако не бъркам, мисля че ти беше човека с ремъчите предавки) бях ти пуснал линк в една друга тема за това как се реализира вр6 с компресор. Компресора в случая се върти с 36 000оборота нагнетява 0.5 бара. Шайбата му е много малка. Ремъка наистина е 7 писти- но си е оригинално така. Консумацията там е сериозна.
Дали се сещам за сцеплението или не, факт е че това се реализира по този начин. При положение че има толкова информация, да я игнорирам и да тръгна да правя собствени смети дали ще работи или преплъзва за мен не е вариант. Никакъв не е бил проблема, ако се е получавало приплъзване просто да сложат назъбен ремък. Това че съм разочаровал колегата... незнам как ще го преживея

restless , мисля че имаш по-добро обяснение, ама що чакаш аз да го напиша

какво да кажа... шайбата на алтернатора е по-малка, не защото е по-малък консуматор и няма да има проблем с приплъзването. Акко става въпрос, и водната помпа, и хидравликата и те са малки консуматори, но са с големи шайби. Просто динамото трябва още при празен ход да има висока производителност на ток.
Всичко добро

-
- Мнения: 1118
- Регистриран на: Вто 03 окт 2006 13:57
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Климатикът-митове и легенди...
pe6kata написа:restless написа:milmar написа:Да беше спрял до тук , а ?
Разочарова ме , не можах да дочета до край!
Шайбата на климатика е по-голяма от шайбата на генератора по простата причина , че климатика е така или иначе по-мощен консуматор и независимо от оборотите си иска сериозен въртящ момент . При шайба с малък диаметър нали се сещаш каква е повърността на сцепление между нея и ремъка.
А има начин да се направи така , че и с по-малки обороти компресора на климатика да достига необходимия дебит . Освен това компресора има сложна механика , която не е нужно да работи на високи обороти .
Чакаме по-доброто обяснение
restless , мисля че имаш по-добро обяснение, ама що чакаш аз да го напиша![]()
какво да кажа... шайбата на алтернатора е по-малка, не защото е по-малък консуматор и няма да има проблем с приплъзването. Акко става въпрос, и водната помпа, и хидравликата и те са малки консуматори, но са с големи шайби. Просто динамото трябва още при празен ход да има висока производителност на ток.
Всичко добро
Репликата ми беше към milmar.
За поста ти

- milmar
- Мнения: 4935
- Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
- Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
- Двигател: 1Z and CBDC
- Местоположение: Русе
Re: Климатикът-митове и легенди...
Тя объркацията стана тотална
.
pe6kata , пък кой е човекът с ремъчните предавки дето те бил питал нещо и си му дал линк , също не стана ясно , но не съм аз
... останах с впечатление , че се отнася за мен
. В този форум мисля , че няма много постове дето съм питал аз нещо , но както и да е !
Когато пишеш грешни неща и някой ти прави забележка , очакваната реакция би трябвало да е друга . Аз по тази тема съм до тук , стига ми това дето научих от нея за климатиците
.

pe6kata , пък кой е човекът с ремъчните предавки дето те бил питал нещо и си му дал линк , също не стана ясно , но не съм аз


Когато пишеш грешни неща и някой ти прави забележка , очакваната реакция би трябвало да е друга . Аз по тази тема съм до тук , стига ми това дето научих от нея за климатиците

- dandan
- Мнения: 768
- Регистриран на: Сря 28 мар 2007 7:31
- Автомобил: Passat B5-5
- Двигател: AHA 2003
- Местоположение: Montreal
Re: Климатикът-митове и легенди...
Не знам как да помоля за ключ или да се изтрие направо. Тия мъки някой да им сложи края.
И аз бях до тук
И аз бях до тук
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 82 госта