ЗазEмяване на съвременните коли

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
madmen
Мнения: 3037
Регистриран на: Сря 08 дек 2004 10:48
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Сливница

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот madmen » Чет 21 юли 2011 15:09


Sashko_Trg написа:Колеги :) снощи започна една буря при нас и бях с едни приятели малко на цацка с биричка и взехме да си говорим как се прави зазимяването на новите коли и има ли вероятност да я удари мълния? Навремето на старите жигулите и москвичи висяка разни гуми които си влачиха по-земята или на камиониоте висяка синджири и т.н. И започнах да се замислям и викам чакай да пусна една тема :)

онуи дет виси на жигули и москвичи е антистатик - Ода-та ти е написал по-горе за него. За отвеждане на статичното електричество служи. Не е гръмоотвод mhihi




Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот milmar » Чет 21 юли 2011 16:31


madmen написа:.... За отвеждане на статичното електричество служи. Не е гръмоотвод mhihi

Може да стане и грамоотвод при нужда , а мълнията си е баш статично електричество :idea: .
Така че в дъжд и гръмотевици - врътнеш манивелата и си караш Москвето и да не ти пука mhihi .

Вече съвсем изпростя темата , не че много се промени от началото до сега :mrgreen: .


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Sashko_Trg » Чет 21 юли 2011 19:17


Ясно разбрах :) значи всичко идва от гумите :) съдържат някакъв вид антистатик и това играе ролята гръмоотвод :D :D


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Ljubon » Пет 22 юли 2011 10:01


milmar написа:
madmen написа:.... За отвеждане на статичното електричество служи. Не е гръмоотвод mhihi

Може да стане и грамоотвод при нужда , а мълнията си е баш статично електричество :idea: .

Мълнията си е статично електричество, но енергията и е огромна, а токът на разряд достига до 200000 (двеста хиляди)ампера! :horror: Обикновеното статично електричество, което се натрупва в колата при триене и движение е нищожно, а токът на разряд е милиампери и този ток именно може да се отведе от антистатичната лентичка, която всъщност е проводяща гума (гумата е изолатор, но в тази има метални стружки). За отвеждане на мълнии от нея забрави! :screwy mhihi
Ето едно Ауди, поразено от мълния и за съжаление било БЕЗ антистатична лентичка: mhihi
lightning_struck_audi_640_02.jpg
lightning_struck_audi_640_03.jpg
lightning_struck_audi_640_04.jpg

Много слаби излязоха тия коли! mhihi


eddyman
Мнения: 672
Регистриран на: Чет 12 фев 2009 16:26
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот eddyman » Пет 22 юли 2011 10:05


еееебати :shock По физика помня как учихме, че колите, самолетите и тн. са т.нар. Фарадеева клетка и светкавицата/мълнията не причинява щети върху тях


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Ljubon » Пет 22 юли 2011 10:33


eddyman написа:еееебати :shock По физика помня как учихме, че колите, самолетите и тн. са т.нар. Фарадеева клетка и светкавицата/мълнията не причинява щети върху тях

Физиката не е това, което беше! mhihi


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот milmar » Пет 22 юли 2011 12:53


Ljubon написа:....
Физиката не е това, което беше! mhihi


Напротив , едно и също е , и тогава , и сега - една непозната тема mhihi .

Трябва да правите разлика между статично електричество , мълния , плазма и т.н. Това което се е случило с Аудито с "калпавата" :D ламарина , не знам дали се сещате , няма връзка с протичане на ток , а с топлинното действие на мълнията :idea: . Фарадей не е засегнал много тоя аспект mhihi .


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот icoico » Пет 22 юли 2011 13:09


Мълнията се е заземила от калника на джантата и от там на асфалта,затова липсва такова парче :lol: Който слага жанти деветнайски да има предвид, че поставя голяма табела "УДРИ ТУКА" пред мерника на дедо Боже :roll:


Потребителски аватар
Sashko_Trg
Мнения: 2756
Регистриран на: Вто 10 мар 2009 18:38
Автомобил: Audi A4 Avant
Двигател: 2 0 TDI
Местоположение: Търговище

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Sashko_Trg » Пет 22 юли 2011 14:23


Общо взето трябва да се надяваме че като сме в колата не може да ни удари мълния ... Макар и шанса да е супер минимален :) На голфа му пусната 342342 ампера ток и нищо му няма, на това ауди пък се е изпепелило :) Физиката е наука с която та*ак не трябва да си правим :D


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Ljubon » Пет 22 юли 2011 14:38


milmar написа:... не знам дали се сещате , няма връзка с протичане на ток , а с топлинното действие на мълнията ...

Аз се сещам, че мълнията няма топлинно действие, а загряването (топлинното действие) е резултат от протичане на тока и съпротивлението на материала, през който протича. В идеалния случай, ако няма съпротивление, няма и загряване. Затова и гръмоотводите се правят от дебели медни шини - да няма загряване. А земята на гръмоотвода трябва да се мокри, за подобряване на проводимостта. :012:
Ако Аудито беше без гуми, стъпило на земята върху джантите, нямаше да има толкова голямо поражение. :да:


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот lent » Пет 22 юли 2011 14:47


В този ред на мисли ми се струва,че клипа с Голф-а не е реален.Май този голф скришно е заземен с някаква шина и затова нищо му няма.Някой видя ли да прескача искра от купето към земята?Най-лесно това става от джантата вртикално надолу.Ама те този Голф го пекоха бая време и за това време ако не е заземена стабилно каросерията направо щяха да му се стопят гумите,защото искрата преминава през тях,а щеше да се образува дъга с няколко хиляди градуса температура :012: Това е все едно да те удари светкавица 5 секунди,вместо примерно 0,5с. което е типично.Така че не им вярвайте много много.

Ето ви малко дъгови разряди,ако им се кефите:
http://vbox7.com/play:02b04d09
http://www.vbox7.com/play:582b20f1


Потребителски аватар
milmar
Мнения: 4935
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 2:57
Автомобил: Passat B4 and B6 Variant
Двигател: 1Z and CBDC
Местоположение: Русе

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот milmar » Пет 22 юли 2011 15:09


Ljubon написа:
milmar написа:... не знам дали се сещате , няма връзка с протичане на ток , а с топлинното действие на мълнията ...

Аз се сещам, че мълнията няма топлинно действие....


И аз това казвам :) , за това чети : :да:
кълбовидна мълния
Това е особенно състояние на материята , плазма .

ПП само да добавя , това което се вижда като гръмотевица , мълния и т.н. , не си мислите че виждате тока нали mhihi ? Токът е невидим с просто око . Токът сам по себе си не свети , свети плазмата , която се образува при разряда , и тя свети ярко бяло именно заради високата температура :idea: .

Последна промяна от milmar на Пет 22 юли 2011 15:17, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
Ljubon
Мнения: 3327
Регистриран на: Съб 15 авг 2009 10:54
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Sofia

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот Ljubon » Пет 22 юли 2011 15:16


lent написа:В този ред на мисли ми се струва,че клипа с Голф-а не е реален.Това е все едно да те удари светкавица 5 секунди,вместо примерно 0,5с. което е типично.

Разковничето тук се крие в мощността (енергията) на източника, а не колко високо напрежение дава той. При високо напрежение между две тела прескача искра, но ако източникът е маломощен, то токът е слаб. :012:


Потребителски аватар
lent
Мнения: 481
Регистриран на: Пон 28 юни 2010 9:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Стара Загора

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот lent » Пет 22 юли 2011 15:20


Абе този ток не е много слаб - то се вижда от плътността на искрата - със сигурност е няколко kA!


Потребителски аватар
fox_vt
Мнения: 2788
Регистриран на: Съб 22 мар 2008 18:22
Автомобил: Seat Toledo
Двигател: AHU 97
Местоположение: Велико Търново

Re: ЗазEмяване на съвременните коли

Мнениеот fox_vt » Пет 22 юли 2011 15:21


eddyman написа:еееебати :shock По физика помня как учихме, че колите, самолетите и тн. са т.нар. Фарадеева клетка и светкавицата/мълнията не причинява щети върху тях


В грешка си колега фарадеевата клетка пази от щети всичко което е в нея и не се докосва до нея,а самата клетка си понася последствията според законите на електротехниката.В случая с аудито светкавицата е минала по дължината на колата и е прескочила към земята от най ниската точка,и вероятно боята и лака са причината въпреки краткото време на разряда да се получи загряване присъщо на тела с по високо съпротивление,като дървета,земята и т н ,където се отделя доста топлина.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 35 госта