Правилна смяна на предавки?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
maxpayne
Мнения: 2808
Регистриран на: Нед 28 сеп 2008 12:56
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот maxpayne » Вто 01 ное 2011 12:43


dushanov написа:maxpayne, ДА, отказвали са ми. На Пасат В3. Причина няма да споменавам, защото е дълго за обяснение. И така наложи се да спирам със скорост от около 60км/ч до светофара, който беше с червена сигнализация и имаше колона пред мен.

Кофти работа, ама това какво общо има със спирането с двигател като ежедневна практика? В твоя случай си имал екстремна ситуация, случило ти се е веднъж на 10 години, ама да спираш с двигател всеки път... защо да правиш 5 движения за нещо, което можеш да направиш с 1. Ок, хубаво е да знаеш как се прави и до там. Пак казвам, изключвам дълги спускания или заледяване или опасен завой - все неща, които се случват МНОГО рядко и за които трябва да сме внимателни по принцип.




Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот vaiper 1 » Вто 01 ное 2011 15:51


Хаиде зимата по заледен пат спираи с мотора и вече накрая сас спирачки а за лятото хм, има ограничениа, за екстремни ситуации не говорим :talk:


s8_tdi
Мнения: 23
Регистриран на: Чет 27 дек 2007 11:34
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Велинград
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот s8_tdi » Вто 01 ное 2011 17:33


Колкото и да ви е странно, в дадени моменти за двигателя е по-добре да се спира, чрез него. Примерът е следния: Виждаме, че поради някаква причина се изисква намаляване на скоростта на автомобила, атмосферни условия не коментираме, но сме на 4-та предавка с около 60 км/ч и за да преминем безопасно трябва да понижим до 30 км/ч за дизела е задължително сваляне на предавка, заради ниските обороти, в които го принуждаваме да работи, а те са пагубни за него. Искаме или не, в тази ситуация двигателя ни помага при намаляването на скоростта, от там и двигателя работи на ППХ и се получава икономия на гориво, заради малко по-високите обороти спестяваме тормоза върху коляно-мотовилковата група, а чрез двойното амбреиране спестяваме от товара както върху двигателя и скоростите, така и ангренажното задвижване - по-често ремък. И в това цялото уравнение като добавим, че не сме използвали спирачната уредба, а сме запазили свойствата и за някоя непредвидена ситуация, в която ще ни трябва много повече, всичко си идва по местата. 8)


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот joker » Вто 01 ное 2011 20:11


Като шофьор с над 30 г стаж ....макар,че според мен стажът не е критерий за добър шофьор!Но все пак!
1.За какво каране се говори...едно е спортното друго е ежедневното(особено,когато желаем безопасност и икономия)...разликите са доста големи!
2.Спирането с ДВГ на хлъзгав път е без алтернатива...дори и АБС-а не дава такава плавност и контрол както внимателното превключване на предавките...с такова каране миналата зима АБС-ът на ТДИ-то не е сработил нито един път!При нашите коли с предно предаване контролът е лесен...олекне ли воланът значи започваме губим сцепление....
3.Само един единствен ДВГ драстично се износва при спиране с него(то и спирането с него не е ефективно заради ниската компресия) и това е двутактовият ДВГ....лощо мазане при високи обороти,заради малкото постъпващо гориво...затова и старите Вартбурзи имаха т.н freilauf


Потребителски аватар
dushanov
Мнения: 855
Регистриран на: Съб 19 сеп 2009 12:33
Автомобил: Seat Toledo 2
Двигател: AGN
Местоположение: Стара Загора

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот dushanov » Вто 01 ное 2011 22:16


Точно такива отговори търсех като на joker-а. :applause:


Pinto_mm
Мнения: 298
Регистриран на: Пон 06 дек 2010 15:55
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Qgoda

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот Pinto_mm » Сря 02 ное 2011 8:51


Аз гледам да държа 2000-2500 об/мин. Паднат ли сменям на по-ниска предавка и обратно. Не знам колко е правилно това. Става въпрос за извън града.


Потребителски аватар
nikson85
Мнения: 1721
Регистриран на: Пет 07 май 2010 20:02
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот nikson85 » Сря 02 ное 2011 10:06


Спиране с помоща на скоростите го правя само зимата на равен участък. Спускането на скорост е подходящо при много стръмен наклон. Когато изпозваш този метот за спортно каране , трябва да знаеш възможностите на колата на коя предафка каква скорост се развива, дали е с задно или предно задвижване на колелата , или е 4х4, дали е с спортно окачване , за да взимаш завоите по-ускорено. Много е важно също с какъв съединител си и дали има система против боксуване на колелата , защото е опасно при дрифтове може да се обърнеш. Спирачките са консуматиф при тях има най бързо износване както при спортното каране ,така и при нормалното градско шофиране се сменят части от спирачната система. Двигателя се износва от високи обороти независимо как спираш. По принцип лятото освобождавам лоста когато следва спиране на червен светофар и изобщо не използвам двигателя, а и ръчната спирачка работи. :Mr Green Fun :beer


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот VWGT » Сря 02 ное 2011 11:01


само да вметна, че автоматиците не отговарят на нито едно от изброените правила, даже напротив, но при нормално каране никой не се е оплакал от тях.


myrshavija
Мнения: 5553
Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
Автомобил:
Двигател:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот myrshavija » Сря 02 ное 2011 14:33


VWGT, какво искаш да кажеш за автоматиците? На кое правило не отговарят? Там междинна газ не можеш да подадеш наистина, но да използваш мотора за спирачка може ...


Потребителски аватар
vaiper 1
Неграмотен
Мнения: 1244
Регистриран на: Нед 03 апр 2011 12:45
Автомобил: Pasat
Двигател:
Местоположение: Сливен

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот vaiper 1 » Сря 02 ное 2011 14:40


joker написа:Като шофьор с над 30 г стаж ....макар,че според мен стажът не е критерий за добър шофьор!Но все пак!
1.За какво каране се говори...едно е спортното друго е ежедневното(особено,когато желаем безопасност и икономия)...разликите са доста големи!
2.Спирането с ДВГ на хлъзгав път е без алтернатива...дори и АБС-а не дава такава плавност и контрол както внимателното превключване на предавките...с такова каране миналата зима АБС-ът на ТДИ-то не е сработил нито един път!При нашите коли с предно предаване контролът е лесен...олекне ли воланът значи започваме губим сцепление....
3.Само един единствен ДВГ драстично се износва при спиране с него(то и спирането с него не е ефективно заради ниската компресия) и това е двутактовият ДВГ....лощо мазане при високи обороти,заради малкото постъпващо гориво...затова и старите Вартбурзи имаха т.н freilauf

Стажа винаги е важен колега :beer.Имаше преди години книжки за управление да прочете автора и даси направи изводи тука всеки сам си решава как да постапи,за вартбурзи дане говорим,че некои беха с мотори от наш :beer ата марка :D


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот icoico » Сря 02 ное 2011 15:15


dushanov написа:Колеги, преди малко прочетох тази тема: viewtopic.php?f=17&t=216780 В мен се породиха 3 въпроса.
И за накратко цитирам:
[i]"Понижаването на предавка е най - неразбраната и най - неправилно използваната техника в карането на автомобил. А е необходимост за извличането на пълния потенциал от колата ти. Не винаги е лесно – изисква точна последователност на действията за определено време, умение и практика – но когато е усвоено, ще ти помогне да караш на ръба...

Мани ги тия съвети освен ако наистина не се опитваш да караш на ръба :idea: Оня ден ми се наложи четири пъти за един следобяд да мина по пътя Белово-Велинград през Юндола- ми ако се бях опитал да извлека пълния потенциал от колата си по такива рецепти да съм изгорил накладките оше по средата на упражнението...


Потребителски аватар
forski
Мнения: 4160
Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
Двигател:
Местоположение: Сенник/Севлиево
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот forski » Чет 03 ное 2011 17:27


Спирачките са за намаляване на скороста а двигателя за увечличаване използвай ги по-предназначение и няма да имаш проблеми.Не съм съгласен с това че спортното шофиране или по-точно казано пилотиране си е спортно и нас обикновенните шофьори не ни касае.Напротив точно там са всички истини свързани с шофирането и колкото по-добре сме запознати с тези правила толкова по-безопастно ще си шофираме автомобилите и ще се справяме в различните ситуации.
Всичко е игра с баланса и местене най образно казано на центъра на тежеста в предната и задната част на автомобила.Най просто казано като натиснеш спирачка центъра на тежеста се мести в предната част на автомобила и задницата ти олеква и обратното като подадеш газ центъра на тежеста се мести в задната част на автомобила.Това най лесно може да го изпиташ при спускане или изкачване,щом усетиш чувството на безтегловност значи нещо не е на ред :mrgreen:


Потребителски аватар
веселин
Мнения: 8226
Регистриран на: Пет 20 май 2005 18:36
Автомобил: SkodaFabia 1 sedan
Двигател: BNM 1.4 TDI-PD 2007
Местоположение: София
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот веселин » Чет 03 ное 2011 18:01


Аз съм изцяло на принципа - колкото може по-често моторна - отколкото интензивно крачна спирачка
е - при съобразени обороти на двигателя естествено - надали в екстремна ситуация някой от вас ще спира с моторна спирачка - от 120 на четвърта да ръгаш трета не върви някак mhihi - визирам дизелови двигатели - бензиновия не го плашат малко по-високите обороти


Потребителски аватар
VWGT
Мнения: 6249
Регистриран на: Пет 09 дек 2005 10:09
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот VWGT » Чет 03 ное 2011 18:04


myrshavija написа:VWGT, какво искаш да кажеш за автоматиците? На кое правило не отговарят? Там междинна газ не можеш да подадеш наистина, но да използваш мотора за спирачка може ...

е именно, въпросите от първото мнение точно това питат, хаби ли се двигателя при използване на двигателната спирачка, получава ли се нестабилност и тн. та мисълта ми беше, че при автоматиците тези неща са постоянно така, и при нормално каране няма проблеми нито с ресурса на двигателя, нито със стабилността => това изобщо не би следвало да притеснява питащия и това може и да са добри съвети на пистата, но за нормално каране е точно обратното дори


Потребителски аватар
icoico
Мнения: 3795
Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: Правилна смяна на предавки?

Мнениеот icoico » Чет 03 ное 2011 19:16


forski написа:Спирачките са за намаляване на скороста а двигателя за увечличаване използвай ги по-предназначение и няма да имаш проблеми.Не съм съгласен с това че спортното шофиране или по-точно казано пилотиране си е спортно и нас обикновенните шофьори не ни касае.Напротив точно там са всички истини свързани с шофирането и колкото по-добре сме запознати с тези правила толкова по-безопастно ще си шофираме автомобилите и ще се справяме в различните ситуации.


Пример 1: Ти си на пистата и наближаваш края на правата с 200 км/ч. на пета предавка и да речем на обороти в червеното.Естествено ще натиснеш спирачката ,а няма да ръгнеш четвърта и да наблюдаваш стрелката на оборотомера как изкъртва ограничителя :lol:
Пример 2: Аз съм на околовръстното и наближавам червен светофар с 80 км/ч. на пета предавка и 2000 оборота.Много ясно ,че ще превключа на четвърта преди да натисна спирачката ,щото едно така ме е учил тате едно време,друго на двигателя нищо няма да му стане от това,трето ще икономисам 0.001 литра бензин на спиране от ППХ ,както пише в дебелите книги :)
За всичко си има време и място както е казал един там как му беше името... :012:



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта