Акумулатор - оловен или калций/сребро?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen

Акумулатор: Оловен или с покритие калций/сребро

Класически оловен си е най-добре, доливам си вода и съм на коня
13
30%
Калций/сребро - съвременната технология е по-надеждна
17
40%
Резултатът е еднакъв, разликата е само в цената
13
30%
 
Общо гласове: 43
Потребителски аватар
icefire
Мнения: 1777
Регистриран на: Сря 04 юли 2007 9:27
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Мünchen/София

Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?

Мнениеот icefire » Пет 18 ное 2011 12:24


Тука има още един аспект - акумулаторите преди и след. Познавам хора, които са изкарали по 7-10 години с един и същи български акумулатор без проблеми. Само че така е било преди време. Сега и най-скъпата батерия да се купи, няма да изкара 10 години. Средният живот на една съвременна батерия е около 4 години.

Освен това зависи и как се ползва батерията. Например, Ca+/Ca- има по-нисък разход на вода от хибридните и по-нисък саморазряд, но пък издържа по-малко цикли на пълно разреждане/зареждане.

Важна е и разликата в цената - ако е с решетка сребро/калций може да струва с до 40-50% повече от един хибриден акумулатор, само че дали ще изкара 50% по-дълго време? Едва ли. Ако обслужваемият издържи 4 години с доливане на водица, едва ли другият ще изкара 6. :012:




gancho
Мнения: 1063
Регистриран на: Вто 26 яну 2010 10:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: българия,София

Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?

Мнениеот gancho » Пет 18 ное 2011 12:26


Там е въпроса, че на един Динамик, който е хибрид при една пак казвам нормална експлоатация също не би трябвало в рамките на от 3 до 5 години (колкото е нормалния живот на една батерия) няма да се наложи повече от 2-3 пъти доливане на вода. Това е голата истина останалото са рекламни трикове

Виждам,разбираш доста повече от мен, но с горното не съм съгласен.Личен пример-с МОНБАТ 62 АЧ изкарах 8г.,с ВАРТА 62 АЧ изкарах 6г.И двата с тапи,и двата при еднакви условия-на една кола,като първо беше Вартата-по-нова ел.инсталация :D
П.п.като купувах Монбата в магазина ме посъветваха да взема не калциевия,а обикновения,повече издържал на по-големи зарядни напрежения (лада -имали по-големи разлики в зарядното напрежение от новите коли).


Потребителски аватар
radi_nrj
Мнения: 9331
Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
Двигател: AEL ALH
Местоположение: София

Re: Акумулатор - оловен или калций/сребро?

Мнениеот radi_nrj » Пет 18 ное 2011 12:45


5 години е нормален живот на една батерия, всичко над 5 години е бонус mhihi mhihi mhihi

Ето малко нагледно за какво говоря:

Решетка (отляво) и плоча - решетка с нанесена по нея активна маса (отдясно)
Изображение

Конкретната решетка е отлята, но има и друг вид - експанцирани:

Изображение

Поглед от вътре:

Изображение



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 25 госта