


Електроавтомобили
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Ford Ranger EV, Toyota RAV4 EV и GM EV1 никога не са продавани. Отдавани са само под наем и след като производителите на автомобили успяха спечелят делото срещу прословутия Лос Анджелис-ки закон, който ги задължаваше 5% процента от новите коли, които предлагат да са електрички всички си прибраха колите обратно и ги смачкаха. И това защото решиха, че масовото производство на електромобили е заплаха за петролния бизнес.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 12 дек 2011 11:27, променено общо 1 път.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електроавтомобили
Електроавтомобили има от времето на прадядовците ни (скороста от 100км/ч е преодоляна за пръв път от електроавтомобил). Въпреки, че през ден съобщават по ТВ, че изобретили нов елавтомобил аз много не се връзвам, защото акумулатори, които да конкурират резервоар с бензин по тегло и складирана енергия все още няма (а май няма и да има близките 100 години). На приказките за водородни клетки се връзват само наивници. Горивните клетки са безбожно скъпи.
Мисля, че е глупаво да си купиш електроавтомобил втора употреба защото той ще е със скапан акумулатор, а цената на акумулатора е колкото една цяла нова кола.
Тук наистина имаше тема за един електрически голф2 - евала за ентусиазма на колегата. Но дори и направен вкъщи пак е извънредно скъп заради батериите, а разхода на километър на елкола е 2ст за ток и още 20ст за амортизацията на акумулатора.
Затова мисля, че електроавтомобилите още дълги години ще бъдат само екзотични играчки за богати.
Мисля, че е глупаво да си купиш електроавтомобил втора употреба защото той ще е със скапан акумулатор, а цената на акумулатора е колкото една цяла нова кола.
Тук наистина имаше тема за един електрически голф2 - евала за ентусиазма на колегата. Но дори и направен вкъщи пак е извънредно скъп заради батериите, а разхода на километър на елкола е 2ст за ток и още 20ст за амортизацията на акумулатора.
Затова мисля, че електроавтомобилите още дълги години ще бъдат само екзотични играчки за богати.
Re: Електроавтомобили
за батериите е така, и не е така 
дано пак да не прозвучи много конспиративно, но ... имам приятел, който навремето следваше в един от най-сериозните тех унита в УСА (казвам го най-вече заради материалната база, с която разполагат и следствията от това). Та той ми говореше тогава за разни проекти на батерии, които имат само няколко цикъла на разреждане-зареждане, но пък издържат по 1 година
или за разни мини-реакторчета, способни да осигурят независимост от външен достачик на ел.енергия на една бизнес или жилищна сграда, и тн неща. С други думи по въпроса се работи отдавна и според мен скоро ще има нещо подхвърлено и на (л)юзърите като нас.

дано пак да не прозвучи много конспиративно, но ... имам приятел, който навремето следваше в един от най-сериозните тех унита в УСА (казвам го най-вече заради материалната база, с която разполагат и следствията от това). Та той ми говореше тогава за разни проекти на батерии, които имат само няколко цикъла на разреждане-зареждане, но пък издържат по 1 година

- staraplanina
- Мнения: 114
- Регистриран на: Пон 02 фев 2009 14:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Варна
Re: Електроавтомобили
Холандците са направили доста сполучлива конверсия на едно Лупо:
http://www.greencarcongress.com/2011/04 ... 10409.html
Лошото е, че са използвали швейцарски части, които са дооооооста скъпи и цялата преработка сигурно е излязла над 20 000, ама евро
Ето и едно видео:
http://youtu.be/XXmnjXCxy-I
http://www.greencarcongress.com/2011/04 ... 10409.html
Лошото е, че са използвали швейцарски части, които са дооооооста скъпи и цялата преработка сигурно е излязла над 20 000, ама евро

Ето и едно видео:
http://youtu.be/XXmnjXCxy-I
Re: Електроавтомобили
ktamen написа:Електроавтомобили има от времето на прадядовците ни (скороста от 100км/ч е преодоляна за пръв път от електроавтомобил). Въпреки, че през ден съобщават по ТВ, че изобретили нов елавтомобил аз много не се връзвам, защото акумулатори, които да конкурират резервоар с бензин по тегло и складирана енергия все още няма (а май няма и да има близките 100 години). На приказките за водородни клетки се връзват само наивници. Горивните клетки са безбожно скъпи.
Мисля, че е глупаво да си купиш електроавтомобил втора употреба защото той ще е със скапан акумулатор, а цената на акумулатора е колкото една цяла нова кола.
Тук наистина имаше тема за един електрически голф2 - евала за ентусиазма на колегата. Но дори и направен вкъщи пак е извънредно скъп заради батериите, а разхода на километър на елкола е 2ст за ток и още 20ст за амортизацията на акумулатора.
Затова мисля, че електроавтомобилите още дълги години ще бъдат само екзотични играчки за богати.
Един комплект батерии от онези жълтите играчки струва около 10 000лв за автомобил който ще се движи с максимум 100км в час. С едно зареждане ще кара приблизително 100км разтояние. Ще използва от електроммрежата приблизително 13 киоват часа електроенергия която е около 2-3лв зависи от тарифата нощтна, дневна. Батериите имат по 3000 цикъла заряд х 100км пробег е равно около 300 000км живот на батериите , че и повече защото след тази 3000 цикъла има един период на отслабване на батериите и пробега и мощноста спадат докато се скапат на пълно батериите и това не става изведнъж, примерно още 500-600 цикъла и до там. И какво излиза , че 10 000лв делено на 300 000км е равно на 3 стотинки за амортизация на батериите и още 2 стотинки за пробега е равно на 5 стотинки на километър. Ако говориш за тесла роудстър там може да е по 20 стотинки за амортизация или за други спортни електроавтомобили.
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електроавтомобили
Моите сметки показват друго затова не съм си купил батерии. Щом според теб е толкова евтино - действай 

Re: Електроавтомобили
По моите изчисления да направиш кола на ток която да се движи със 200км в час ти трябва над 200 волта система. А батериите трябва да са поне по 200-250 ампера едната и ако са от онези жълтите батерии просто не ми го побира акъла как ще мушниш 45 батерии по 4.5 волта кито са по 200-250 ампера. А за парите не ми се говори над 20 000лв може да те оправят. Може да се получи още по добър резултат , но не и с тези жълтите батрии а цената сигурно ще е двойна.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Електроавтомобили
Електричките НЯМА да се движат с 200 км/ч! При такава скорост пробега ще пада драстично и ще се научим да се движим икономично.
По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
-
- Мнения: 304
- Регистриран на: Вто 20 дек 2011 14:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Bulgaria
Re: Електроавтомобили
radi_nrj написа:Ford Ranger EV, Toyota RAV4 EV и GM EV1 никога не са продавани. Отдавани са само под наем и след като производителите на автомобили успяха спечелят делото срещу прословутия Лос Анджелис-ки закон, който ги задължаваше 5% процента от новите коли, които предлагат да са електрички всички си прибраха колите обратно и ги смачкаха. И това защото решиха, че масовото производство на електромобили е заплаха за петролния бизнес.
колега позволявам си да те цитирам и да предложа интересен филм точно по темата за ел. автомобилите на GM
извинявам се предварително ако вече е пускано
Кой уби електрическата кола - 1/9
-
- Мнения: 740
- Регистриран на: Пон 14 юни 2004 9:31
- Автомобил: E60_LCI_M57TU2_235+Golf4_ASV
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
muns61 написа:Електричките НЯМА да се движат с 200 км/ч! При такава скорост пробега ще пада драстично и ще се научим да се движим икономично.
По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
Ще внасяме ток...и тогава ще се сетим ама ще е късно

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Електроавтомобили
WasteLand_TD написа:muns61 написа:Електричките НЯМА да се движат с 200 км/ч! При такава скорост пробега ще пада драстично и ще се научим да се движим икономично.
По-интересно е от къде ще вземаме ток за тях, като се отказахме от Белене, а след някоя и друга година ще изтече срока и на Козлодуй - продължаването е несигурно. И странно, никой не зачеква въпроса за това...
Ще внасяме ток...и тогава ще се сетим ама ще е късно
Не мога да си обясня оглушителната тишина по въпроса!
- ktamen
- Мнения: 6368
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Електроавтомобили
А какво може да се каже по-въпроса, освен за пореден път да теглим по една майна на всевъзможните партийни функционери, ама файда - йок 

Re: Електроавтомобили
Всичко е въпрос на усъвършенстване. Как едно време жиесемите бяха по 2000лв и то размера им беше една тухла. Така и ще стане с електромобилите, но това е въпрос на усъвършенстване, който не става изведнъж , а става с времето. Вече започнаха да правят слънчеви фотоволтаични панели за производство на електричество от слънцето. Може да си монтираш едни фотоволтаични панели на покрива за около 15 000 евро и ще имаш безплатна електроенергия таман 30 години напред и ще може да зареждаш 5 електромобила без пари във вкъщи. Но на вънка ще има електростанции за бързо зареждане за половин час там тока е много висок около 380 волта , но там ще трябва да си платиш за зареждането и електромобилите имат такова зарядно за бързо зареждане , както при Нисан Лифт.
Но проблема с бързото зареждане е , че батериите си скъсяват живота с 80%. Иначе си зареждаш колата от мрежата от вкъщи за около 8 часа на 220 напрежение. С времето ще има електромобили които ще изминават и 400км с едно зареждане.
Но проблема с бързото зареждане е , че батериите си скъсяват живота с 80%. Иначе си зареждаш колата от мрежата от вкъщи за около 8 часа на 220 напрежение. С времето ще има електромобили които ще изминават и 400км с едно зареждане.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: Електроавтомобили
Фотоволтаици има от време оно. Слънчевите батерии на старите калкулатори които ползвахме още през 80-те са точно фотоволтаици. В момента новия Приус се предлага с фотоволтаичен панел на тавана, който може да зарежда батериите или да захранва електрическия климатик, който може да настроиш да се пусне половин час преди да си тръгнеш от работа и да се качиш в в охладен автомобил. Лошото при фотоволтаиците е високата цена и ниското КПД (гъзарско нали
). При най-добрите в момента само 15-20% от слънчевата енергия се преобразува в електрическа. Освен това какво правим когато няма слънце.
П.С. Нисана е Лийф, а не Лифт
Ето една задачка за всички. За сега най-добрите батерии са Литиево-полимерните, а основната суровина за производство на полимери е петрол

П.С. Нисана е Лийф, а не Лифт

Ето една задачка за всички. За сега най-добрите батерии са Литиево-полимерните, а основната суровина за производство на полимери е петрол

- relaxxx
- Мнения: 1279
- Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
- Автомобил: 4x4
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Електроавтомобили
Наскоро бях отвъд голямата локва и да ви кажа там хората вече ги раздвижват нещата.....не си чешат езиците само като нас.. проблема обаче май че даже и при тях е бая скъпичко чист електромобил... ето.. даже и колонки има за зареждане
... това според мен е чиста електичка щото нямаше капаче за бензин.... обаче не бяха много парко места за такива електрички...


ето как се зареждат...

зареждачка

а освен това мисля че и на покрива имат слънчев панел...
Мноо е готина искам и аз хаха



ето как се зареждат...

зареждачка

а освен това мисля че и на покрива имат слънчев панел...
Мноо е готина искам и аз хаха
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 33 госта