викторе, не се бъзикам с тва за затоплянето, дърти майстори са ме учили - най-сигурния начин да разбереш кога се е заредил акумулатора е да го пипаш. когато започне леко да се стопля отстрани значи е зареден.
иначе аз бих заложил на 14.4 волта
направи си зарядното с регулируем праг на изключване



Акумулаторен въпрос за химици и физици.
- L&R
- Мнения: 9371
- Регистриран на: Чет 09 юни 2005 15:19
- Автомобил: CCC
- Двигател:
- Местоположение: coffeeforums.bg
- Контакти:
Ще се изключва Nii много ясно, то даже идеята ми е докато зареди батерията да и изреди няколко програми на заряд, ама засега сбирам инфо изчетох и доста из нета.
Да ви кажа всичко започна с това че си купих супер ментеливо и от него мога да ползвам само трафа и кутията
.
ПП Дано ме ме домързи и да си остана само с инфото
Да ви кажа всичко започна с това че си купих супер ментеливо и от него мога да ползвам само трафа и кутията

ПП Дано ме ме домързи и да си остана само с инфото

Скоро правих зарядно да си имаме в службата с TEA1102. Стара е но работи прекрасно. Потърси си pdf из нета, там е описано доста добре. Има професионални зареждачки за сервизите с на 30А заряден ток дори разчета им е за 1 или 2 часов заряд. В Дарукар имат такава.
За професионално "почесване" има по интересна тема като стартерно захранване за зимата - от 220 на 14V, но 150А импулсно и т.н. Е това е предизвикателство според мен. 


- nii
- Незабравим член
- Мнения: 4234
- Регистриран на: Пон 24 яну 2005 13:33
- Автомобил: Golf 2 Automatic
- Двигател: RP
- Местоположение: кръчмата
4ep написа: За професионално "почесване" има по интересна тема като стартерно захранване за зимата - от 220 на 14V, но 150А импулсно и т.н. Е това е предизвикателство според мен.
мога да ти продам такова фабрично на LAMBDA ако искаш... ако не ме лъже паметта 220 ампера на 15 волта 100% дюти сайкъл... някъде към 3.3 киловата на изхода
за ударен заряд може да опиташ с това - http://www.bgaudio.org/modules.php?name ... pic&t=4716
аз купих другото, с вентилатора...
п.с. сега проверих, мога да доставя и 12.5 волта 800 ампера... можеш да палиш 4 коли едновременно ама не питай колко струва
-
- Мнения: 534
- Регистриран на: Вто 13 юли 2004 9:04
- Автомобил: VW Polo 1991
- Двигател: NZ
- Местоположение: София
U1 (зарядното напрежение на една клетка) от една страна трябва да бъде по-голямо от Е1 (ЕДН на една клетка) със стойността на вътрешното и съпротивление, но от друга страна не трябва да превищава стойността, след която започва бурното газоотделяне (кипене), т. е.
U1min>E1±Iз.Ra
U1max<2,6V
Вътрешното съпротивление Ra=f(R електролит; R плочи;…). Приемаме с първо приближение, че зависи само от R на електролита:
Е1=0,85+р=0,85+1,28=2,13V
р=1.28 – плътност на електролита
Ra=E1/(15.C)=2,13/(15.55)=0,0026ohm
C=55Аh - капацитет
n=6 – брой клетки
Iз=5A – заряден ток
Следователно
U1min>2,13+5.0,0026=2,14V
U1max<2,6V
Долната картинка показва приблизително същото:
Отнесено за автомобилен 55Аh оловно-кисел акумулатор, напрежението на заряд трябва да бъде в рамките на 12,8-15,6V.
Това на теория и с някой приближения. На практика и двете граници (долна и горна) се презастраховат – долната нагоре, а горната – надолу и се стига до някаква оптимална стойност в границите на 14-14.8 V, където са настроени да работят почти всички днешни автомобилни генератори. Както се вижда, това не е някаква точна стойност, а обхват. Така е, защото съществуват различни видове оловно-кисели акумулатори и всеки един от тях изисква РАЗЛИЧНО зарядно напрежение. Например:
Sb/Sb – 14.5-14.8;
Ca/Ca – 14.8;
Sb/Ca – 14.4-14.6;
Gel Cell VRLA – 13.8-14.1
Моето мнение е, че зарядното трябва да се настрои да изключва при компромисните 14.5-14.6V. Естествено най-добре би било да може да се избира в зависимост от вида на акумулатора. Задачата може да се усложни и ако се въведе температурна корекция по схемата:
71.1° -1.584
65.6° -1.386
60.0° -1.188
54.4° -.990
48.9° -.792
43.3° -.594
37.8° -.396
32.2° -.20
26.7° 0
21.1° +.198
15.6° +.396
10° +.594
4.4° +.792
-1.1° +.990
-6.7° +1.188
-12.2° +1.386
-17.8° +1.584
Ама дали си струва?
Тука изрових и една принципна схема на зарядно устройство с импулсен заряден ток:
и цикъла, с който работи:
Iз=5A; Iр=-0.5A; Тц=10ms
U1min>E1±Iз.Ra
U1max<2,6V
Вътрешното съпротивление Ra=f(R електролит; R плочи;…). Приемаме с първо приближение, че зависи само от R на електролита:
Е1=0,85+р=0,85+1,28=2,13V
р=1.28 – плътност на електролита
Ra=E1/(15.C)=2,13/(15.55)=0,0026ohm
C=55Аh - капацитет
n=6 – брой клетки
Iз=5A – заряден ток
Следователно
U1min>2,13+5.0,0026=2,14V
U1max<2,6V
Долната картинка показва приблизително същото:

Отнесено за автомобилен 55Аh оловно-кисел акумулатор, напрежението на заряд трябва да бъде в рамките на 12,8-15,6V.
Това на теория и с някой приближения. На практика и двете граници (долна и горна) се презастраховат – долната нагоре, а горната – надолу и се стига до някаква оптимална стойност в границите на 14-14.8 V, където са настроени да работят почти всички днешни автомобилни генератори. Както се вижда, това не е някаква точна стойност, а обхват. Така е, защото съществуват различни видове оловно-кисели акумулатори и всеки един от тях изисква РАЗЛИЧНО зарядно напрежение. Например:
Sb/Sb – 14.5-14.8;
Ca/Ca – 14.8;
Sb/Ca – 14.4-14.6;
Gel Cell VRLA – 13.8-14.1
Моето мнение е, че зарядното трябва да се настрои да изключва при компромисните 14.5-14.6V. Естествено най-добре би било да може да се избира в зависимост от вида на акумулатора. Задачата може да се усложни и ако се въведе температурна корекция по схемата:
71.1° -1.584
65.6° -1.386
60.0° -1.188
54.4° -.990
48.9° -.792
43.3° -.594
37.8° -.396
32.2° -.20
26.7° 0
21.1° +.198
15.6° +.396
10° +.594
4.4° +.792
-1.1° +.990
-6.7° +1.188
-12.2° +1.386
-17.8° +1.584
Ама дали си струва?
Тука изрових и една принципна схема на зарядно устройство с импулсен заряден ток:

и цикъла, с който работи:

Iз=5A; Iр=-0.5A; Тц=10ms
Последна промяна от stil на Чет 01 мар 2007 11:42, променено общо 2 пъти.
-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулаторен въпрос за химици и физици.
Ето какво ми показва на мен симулацияата, въпреки че при изчисленияата, нещата са други.Това е най-лесния вариант с управляващ елемент, ако не го включим директно към трансформатора с 2 диода.
https://www.dropbox.com/s/2bdr4ulg4abwu4o/Screenshot%202015-07-30%2015.56.33.png?dl=0
https://www.dropbox.com/s/2bdr4ulg4abwu4o/Screenshot%202015-07-30%2015.56.33.png?dl=0
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулаторен въпрос за химици и физици.
Данчо, като изключим, че схемата е начертана отвратителски разхвърляно, то с тази симулация нищо не правиш
Тук симулираш с 8V акумулатор (от де изкопа такъв - не знам) и на практика токовете нямат нищо общо с тези при автомобилните акумулатори.
К'ъф го дири 100 ома резистор в базата на повторител... и това не го разбрах
И накрая не си емулирал акумулатор, а идеален източник на напрежение.
В резултат - добро упражнение за начинаещи с PSpice, но за съжаление без практическа полза
Но е похвално желанието, де!

Тук симулираш с 8V акумулатор (от де изкопа такъв - не знам) и на практика токовете нямат нищо общо с тези при автомобилните акумулатори.
К'ъф го дири 100 ома резистор в базата на повторител... и това не го разбрах

И накрая не си емулирал акумулатор, а идеален източник на напрежение.
В резултат - добро упражнение за начинаещи с PSpice, но за съжаление без практическа полза

Но е похвално желанието, де!

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулаторен въпрос за химици и физици.
Не съм толкова добър със Proteus.По принцип съм се учил на оркад.Ако го изчислявам се получава друго, добър съм с изчисленията.Имаме просто един транзистор с ценер на базата, така получаваме генератор на ток, имаме стабилно напрежение в емитера, където е акумулатора, тока се променя според промяната стойността на резистора на базата, може да се сложи тример до 1кило ом.Горния резистор над ценера ограничава тока през него и базата.Предлагам транзистор 2N3055 тъй като е правен за такива работи-тоест нагряване.По добре ще е да има една лампа в емитера и товара да е свързан към емитера.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19711
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Акумулаторен въпрос за химици и физици.
jordanelektronika написа:Имаме просто един транзистор с ценер на базата, така получаваме генератор на ток, ...

Тук грешиш.
Това, цитираното прави повторител на напрежение
Т.е. изходното напрежение (Ue) e равно на напрежението на ценера - Ube -> Ue = Uz-Ube
При повечето биполярни транзистори се приема, че Ube=0.6V
Тъй като Uz на 1N4744 е 15V, то изходното напрежение (Ue) ще е 15-0.6=14.4V <- добра, според стандартите стойност за зареждане на 12V акумулатор

Но резистора R2 няма никаква работа там!

-
- Мнения: 11
- Регистриран на: Пон 20 юли 2015 18:16
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Акумулаторен въпрос за химици и физици.
Знам че ще е 14.4, не виждам къде греша, но съм писъл 14.2 защото за някои акумулатори е проблем 14.4 и нямах диод за симулация на 14.8.Иначе е от 0.5 до 0.7 по принцип.Ние го взимаме 0.6.Ако не сложим резистора, няма да имаме никакво ограничение на тока през акумулатора?Най-добре е един DSP процесор който включва и изклчва 2 транзистора с различен резистор на базата или различен драйвер за да управляме тока през акумулатора, в зависимост дали е много разреден или малко разреден.Като драйвера управлява и защитата от десулфатизация по ток.Примерно не знам дали ще стане с един операционен усилвател с положителна обратна връзка.Подаваме му 5 и изкарваме 14,8 горе долу.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tomata и 40 госта