Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Мисля мисля ии.... да обяснявам ли какво върти или няма смисъл. Тези дето сме писали знаем какво върти. Ами теорията ми за компресията беше, че при дизела "уж" ремъка се натоварва повече и затова трябва да е по обтегнат ама май тука съм се заблудил. А иначе ремъка си се отпуска, така че при поставянето му може да е леко по обтегнат. Ся ще кажете няма как да се отпусне. Няма да споря с вас ама с очите и ръцете си го видях, как преди се въртеше да кажем до ~45-50*, а сега си стига до ~55-60*(проверявано между ролки на малко разстояние) с не автоматичен обтегач. И ремък е дайко на около 100-150км от монтажа.
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
На дизеларката върти и ГНП, ама затова и ремъците са по-масивни. Усилието върху ремъка зависи от пружините на клапаните, лифта на гърбиците, маслото и най-вече от температурата. Зимно време съм правил винаги повече скъсани, или окъртени ремъци.
За натягането. Моето мнение е, че при фиксирани ролки е по-добре леко хлабав, до нормален. При самообтяжни - малко по-натегнат. Имаше по едно време едни ролки ментаци за Фиат 1,6 16V, които не можеше да се обтегне както трябва ремъка и прехвърляше зъби, защото беше спестена дупчица за законтряне и не всеки се сещаше да я пробие.
За натягането. Моето мнение е, че при фиксирани ролки е по-добре леко хлабав, до нормален. При самообтяжни - малко по-натегнат. Имаше по едно време едни ролки ментаци за Фиат 1,6 16V, които не можеше да се обтегне както трябва ремъка и прехвърляше зъби, защото беше спестена дупчица за законтряне и не всеки се сещаше да я пробие.
Последна промяна от muns61 на Чет 24 май 2012 17:35, променено общо 1 път.
- radotom
- Модератор
- Мнения: 19707
- Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
- Автомобил: Passat B6
- Двигател: CBBB
- Местоположение: Пловдив
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Мдам!...
Публични извинения към производителите на ремъци ГЕЙтс
Тъй като ползвам главно моторната спирачка за намаляне на скороста, а след малко потеглям за Троян, реших леко, с 1 идея да обтегна ремъка... и видях, че е Континентал!
Бе то се е видяло, че ще го сменям - само да спре да ме мързи толкова ...
Публични извинения към производителите на ремъци ГЕЙтс

Тъй като ползвам главно моторната спирачка за намаляне на скороста, а след малко потеглям за Троян, реших леко, с 1 идея да обтегна ремъка... и видях, че е Континентал!

Бе то се е видяло, че ще го сменям - само да спре да ме мързи толкова ...

- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Моето наблюдение е, че на пазара няма отчаяни ментаци. Общо взето, всички биват, като най-лошо мнение имам за Родрайв и Оптибелт. Те най-много си променят характеристиките от температурата. Доволен съм от Дайко и Гейтс, както ги сложиш, така стоят. Особено на моторите без ролки, сваляш стария и слагаш новия, без да въртиш водната помпа. Конти сравнително малко съм наблюдавал, добре се държат, но не мога да дам обобщено мнение.
- stefan4o
- Мнения: 19310
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Аз мисля, че бях споменавал и в друга тема по друг въпрос, но тук е по темата - свалих Гейтс на около 60 000км и каране 4 години скоро. Изглеждаше почти като нов, нямаше нито една пукнатина. Явно съм случил на нементе. Сега карам с Конти на негово място.
п.п. моторът ми няма обтяжна ролка, ако е от значение.
п.п. моторът ми няма обтяжна ролка, ако е от значение.
- joker
- Мнения: 5889
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
- Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
- Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
- Местоположение: Варна
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
muns61 написа:На дизелараката върти и ГНП, ама затова и ремъците са по-масивни. Усилието върху ремъка зависи от пружините на клапаните, лифта на гърбиците, маслото и най-вече от температурата. Зимно време съм правил винаги повече скъсани, или окъртени ремъци.
За натягането. Моето мнение е, че при фиксирани ролки е по-добре леко хлабав, до нормален. При самообтяжни - малко по-натегнат. Имаше по едно време едни ролки ментаци за Фиат 1,6 16V, които не можеше да се обтегне както трябва ремъка и прехвърляше зъби, защото беше спестена дупчица за законтряне и не всеки се сещаше да я пробие.
И водна помпа (е не при всички)и има малко повече обтяжни ролки...
Ремъкът се натяга сам допълнително от високата температура...там е болестта на ментаците-сами се пренатягат...и ги има бол на пазара.Не,че се късат(както едно време фалшивите Бош),ама дрънчат отвратително!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Тези, дето въртят водна помпа, не въртят пък маслената.
- ludiq1918
- Мнения: 340
- Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
- Автомобил: Honda Civic
- Двигател: D14A2 - 1997
- Местоположение: Свищов + други ;)
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Цялата работа с тези ремъци е малко на късмет май. И със самия ремък, и с монтажа и с обтягането, чист късмет, и това е. Затова най добре като слагаш ремъка гледаш да не е нито хлабав нито обтегнат, някакво средно положение и се молиш да изкара до следващата смяна без проблеми.
-
- Мнения: 1139
- Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Нови Искър
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Браво на теб! Все пак си стигнал до правилният извод - нито хлабав, нито прекалено обтегнат! 

- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Така и така темата е обтягане на ангренажа. Става дума за мотор AVF 1.9 tdi 130к.с. 2001. Сменях му ремъка преди два дена. Мотора има хидравличен оптегач на обтягащата ролка и разстояните трябва да е 4 мм, аз годокарах 3 мм, а си играх доста. Не мога точно да определя какво значение има и 3мм зле ли е? някъде го гледах, че е 4мм но с толеранс 1 мм. Другата ролка я стегнах с към 25 Nm вместо 20 Nm, знаете ли кога е критично при неспазване примерно от 35 нагоре и тн или толеранс в проценти.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
За това разстояние става дума където на снимката е пъхнато свредло, не мога да си представя , че никой не знае.
- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Тъй като никой не казва или не знае, ще си отговоря сам за да се знае. Открих , че доста хора в чужди форуми са задавали този въпрос, но там има по-компетентни, или такива които си правят сами колите, та някой се олакват че , при 4мм ремъка или ролките им свирят и се налагало да правят разстоянието дори до 10 мм, При мен като отворих стария ремък определено беше много повече от 4 мм, 4мм е много критична стойност ,а под 4 направо е противопоказно, сега го нагласих на 6,5 мм та се надявам да е добре. Верно нещо свири , но свиренето си го имаше и преди та силно се надявам да е от друго, пък и не се промени ни най-малко като промених разстоянието от 3 на 6,5мм.
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
За да прескочи зъб ремъка трябва а е хлабав на загрял мотор...много хора си мислят че като е хлавав на студен мотор значи е хлабав...и го пренатягат ..от тампочва едно чегъртане а ако не му обърнат внимание преебват лагеруването на междниния вал после проблеми с налягане на масло и т.н... Не мога д дам по интернет мярка и обяснения колко да се стяга ангренажен ремък...но най общо на студен мотор може с малко усилие да е завърти на над 90гр. както и да се мести аксиално по оста на ремъчното колело... при загрял мотор обаче ремъка е чуствително стегнат .
- mitkovbg
- Мнения: 35
- Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
- Автомобил: VW Golf 4
- Двигател: TDI ASZ 2002
- Местоположение: Бургас
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Момчета, извинявам се, че повдигам темата от праха, интересува ме същото, а именно:
Колко трябва да е разстоянието м/у ролката и корпуса на хидравличния обтегач, говорим за мотор ASZ Помпа дюза 2002 година? В Autodata 3.38 пише 7 +/- 1мм, обаче пише за всички AYZ? Има ли такъв мотор, понеже в аутодата, обяснението го дават и за Beetle, Polo, Lupo, Bora? Или просто това е правописна грешка и разстоянието 7 +/- 1 се отнася за всички ASZ мотори, а 5 +/-1 се отнася за всички останали? Забравил съм да направя и синхронизация на валовете, като охлабя 3-те болта на разпределителния вал, това проблем ли е? Иначе ролките и ремъците са сменени, аз се притеснявам обаче, че май много го натегнах, понеже тези неща в аутодата ги видях в последствие.!?

Колко трябва да е разстоянието м/у ролката и корпуса на хидравличния обтегач, говорим за мотор ASZ Помпа дюза 2002 година? В Autodata 3.38 пише 7 +/- 1мм, обаче пише за всички AYZ? Има ли такъв мотор, понеже в аутодата, обяснението го дават и за Beetle, Polo, Lupo, Bora? Или просто това е правописна грешка и разстоянието 7 +/- 1 се отнася за всички ASZ мотори, а 5 +/-1 се отнася за всички останали? Забравил съм да направя и синхронизация на валовете, като охлабя 3-те болта на разпределителния вал, това проблем ли е? Иначе ролките и ремъците са сменени, аз се притеснявам обаче, че май много го натегнах, понеже тези неща в аутодата ги видях в последствие.!?


- sim_ex
- Мнения: 107
- Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
- Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
- Двигател: AVF
Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.
Синхронизацията на зъбното колело горе на разпределителния вал е много много важна. И аз не я направих и по чуго мотора работеше но, работата там е на милиметри и части от милиметъра. Променя се разхода много от това както и звука на двигателя. Гледа се с диагноза едно отклонение да е колкото може по близо до нула градуса, май беше Блок 12 на двигателя. Разхлабваш трите гайки на това зъбно колело и на централната с ключ 19 май неше почукваш леко колото да мръдне наляво или надясно зависи накъде искаш. Това се прави най накрая. Гледаш с диагноза дали си на 0.00 и ако не гасиш , и отново наместваш, затягаш и пак, след 4-5 меренета ще си на 0.00. Става дума за ПД мотора. Не се чуди ако някой път не пали, при над 3 градуса отклонение не пали, а това са 1-2 мм повече или по-малко
А разстоянието на обтегача го дай по смело по голямо, че от натягане почва да грее паразитната ролка и да лепи гума от ремъка по себе си и става черна. Огледай я хубаво.
А разстоянието на обтегача го дай по смело по голямо, че от натягане почва да грее паразитната ролка и да лепи гума от ремъка по себе си и става черна. Огледай я хубаво.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 62 госта