Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот ludiq1918 » Чет 24 май 2012 10:53


Мисля мисля ии.... да обяснявам ли какво върти или няма смисъл. Тези дето сме писали знаем какво върти. Ами теорията ми за компресията беше, че при дизела "уж" ремъка се натоварва повече и затова трябва да е по обтегнат ама май тука съм се заблудил. А иначе ремъка си се отпуска, така че при поставянето му може да е леко по обтегнат. Ся ще кажете няма как да се отпусне. Няма да споря с вас ама с очите и ръцете си го видях, как преди се въртеше да кажем до ~45-50*, а сега си стига до ~55-60*(проверявано между ролки на малко разстояние) с не автоматичен обтегач. И ремък е дайко на около 100-150км от монтажа.




Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот muns61 » Чет 24 май 2012 11:13


На дизеларката върти и ГНП, ама затова и ремъците са по-масивни. Усилието върху ремъка зависи от пружините на клапаните, лифта на гърбиците, маслото и най-вече от температурата. Зимно време съм правил винаги повече скъсани, или окъртени ремъци.
За натягането. Моето мнение е, че при фиксирани ролки е по-добре леко хлабав, до нормален. При самообтяжни - малко по-натегнат. Имаше по едно време едни ролки ментаци за Фиат 1,6 16V, които не можеше да се обтегне както трябва ремъка и прехвърляше зъби, защото беше спестена дупчица за законтряне и не всеки се сещаше да я пробие.

Последна промяна от muns61 на Чет 24 май 2012 17:35, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
radotom
Модератор
Модератор
Мнения: 19707
Регистриран на: Пет 10 мар 2006 19:42
Автомобил: Passat B6
Двигател: CBBB
Местоположение: Пловдив

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот radotom » Чет 24 май 2012 12:45


Мдам!...
Публични извинения към производителите на ремъци ГЕЙтс :lol:
Тъй като ползвам главно моторната спирачка за намаляне на скороста, а след малко потеглям за Троян, реших леко, с 1 идея да обтегна ремъка... и видях, че е Континентал! :banghead:
Бе то се е видяло, че ще го сменям - само да спре да ме мързи толкова ... mhihi


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот muns61 » Чет 24 май 2012 13:12


Моето наблюдение е, че на пазара няма отчаяни ментаци. Общо взето, всички биват, като най-лошо мнение имам за Родрайв и Оптибелт. Те най-много си променят характеристиките от температурата. Доволен съм от Дайко и Гейтс, както ги сложиш, така стоят. Особено на моторите без ролки, сваляш стария и слагаш новия, без да въртиш водната помпа. Конти сравнително малко съм наблюдавал, добре се държат, но не мога да дам обобщено мнение.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот stefan4o » Чет 24 май 2012 13:15


Аз мисля, че бях споменавал и в друга тема по друг въпрос, но тук е по темата - свалих Гейтс на около 60 000км и каране 4 години скоро. Изглеждаше почти като нов, нямаше нито една пукнатина. Явно съм случил на нементе. Сега карам с Конти на негово място.
п.п. моторът ми няма обтяжна ролка, ако е от значение.


Потребителски аватар
joker
Мнения: 5889
Регистриран на: Вто 21 ное 2006 10:38
Автомобил: Golf 3 Variant _Golf4 Variant
Двигател: 1800 ABS _1900 TDI AHF
Местоположение: Варна

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот joker » Чет 24 май 2012 17:25


muns61 написа:На дизелараката върти и ГНП, ама затова и ремъците са по-масивни. Усилието върху ремъка зависи от пружините на клапаните, лифта на гърбиците, маслото и най-вече от температурата. Зимно време съм правил винаги повече скъсани, или окъртени ремъци.
За натягането. Моето мнение е, че при фиксирани ролки е по-добре леко хлабав, до нормален. При самообтяжни - малко по-натегнат. Имаше по едно време едни ролки ментаци за Фиат 1,6 16V, които не можеше да се обтегне както трябва ремъка и прехвърляше зъби, защото беше спестена дупчица за законтряне и не всеки се сещаше да я пробие.

И водна помпа (е не при всички)и има малко повече обтяжни ролки...
Ремъкът се натяга сам допълнително от високата температура...там е болестта на ментаците-сами се пренатягат...и ги има бол на пазара.Не,че се късат(както едно време фалшивите Бош),ама дрънчат отвратително!


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот muns61 » Чет 24 май 2012 17:37


Тези, дето въртят водна помпа, не въртят пък маслената.


Потребителски аватар
ludiq1918
Мнения: 340
Регистриран на: Вто 03 мар 2009 10:02
Автомобил: Honda Civic
Двигател: D14A2 - 1997
Местоположение: Свищов + други ;)

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот ludiq1918 » Чет 24 май 2012 21:54


Цялата работа с тези ремъци е малко на късмет май. И със самия ремък, и с монтажа и с обтягането, чист късмет, и това е. Затова най добре като слагаш ремъка гледаш да не е нито хлабав нито обтегнат, някакво средно положение и се молиш да изкара до следващата смяна без проблеми.


Петър Петров
Мнения: 1139
Регистриран на: Вто 03 юли 2007 23:03
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Нови Искър

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот Петър Петров » Чет 24 май 2012 23:36


Браво на теб! Все пак си стигнал до правилният извод - нито хлабав, нито прекалено обтегнат! :wink:


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот sim_ex » Сря 18 юни 2014 18:56


Така и така темата е обтягане на ангренажа. Става дума за мотор AVF 1.9 tdi 130к.с. 2001. Сменях му ремъка преди два дена. Мотора има хидравличен оптегач на обтягащата ролка и разстояните трябва да е 4 мм, аз годокарах 3 мм, а си играх доста. Не мога точно да определя какво значение има и 3мм зле ли е? някъде го гледах, че е 4мм но с толеранс 1 мм. Другата ролка я стегнах с към 25 Nm вместо 20 Nm, знаете ли кога е критично при неспазване примерно от 35 нагоре и тн или толеранс в проценти.


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот sim_ex » Пет 20 юни 2014 22:15


За това разстояние става дума където на снимката е пъхнато свредло, не мога да си представя , че никой не знае.
Прикачени файлове
P1010020Copy.jpg


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот sim_ex » Съб 28 юни 2014 17:46


Тъй като никой не казва или не знае, ще си отговоря сам за да се знае. Открих , че доста хора в чужди форуми са задавали този въпрос, но там има по-компетентни, или такива които си правят сами колите, та някой се олакват че , при 4мм ремъка или ролките им свирят и се налагало да правят разстоянието дори до 10 мм, При мен като отворих стария ремък определено беше много повече от 4 мм, 4мм е много критична стойност ,а под 4 направо е противопоказно, сега го нагласих на 6,5 мм та се надявам да е добре. Верно нещо свири , но свиренето си го имаше и преди та силно се надявам да е от друго, пък и не се промени ни най-малко като промених разстоянието от 3 на 6,5мм.


Потребителски аватар
silent
Мнения: 2618
Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот silent » Нед 29 юни 2014 9:46


За да прескочи зъб ремъка трябва а е хлабав на загрял мотор...много хора си мислят че като е хлавав на студен мотор значи е хлабав...и го пренатягат ..от тампочва едно чегъртане а ако не му обърнат внимание преебват лагеруването на междниния вал после проблеми с налягане на масло и т.н... Не мога д дам по интернет мярка и обяснения колко да се стяга ангренажен ремък...но най общо на студен мотор може с малко усилие да е завърти на над 90гр. както и да се мести аксиално по оста на ремъчното колело... при загрял мотор обаче ремъка е чуствително стегнат .


Потребителски аватар
mitkovbg
Мнения: 35
Регистриран на: Нед 14 юли 2013 15:27
Автомобил: VW Golf 4
Двигател: TDI ASZ 2002
Местоположение: Бургас

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот mitkovbg » Нед 12 юли 2015 12:42


Момчета, извинявам се, че повдигам темата от праха, интересува ме същото, а именно:
Колко трябва да е разстоянието м/у ролката и корпуса на хидравличния обтегач, говорим за мотор ASZ Помпа дюза 2002 година? В Autodata 3.38 пише 7 +/- 1мм, обаче пише за всички AYZ? Има ли такъв мотор, понеже в аутодата, обяснението го дават и за Beetle, Polo, Lupo, Bora? Или просто това е правописна грешка и разстоянието 7 +/- 1 се отнася за всички ASZ мотори, а 5 +/-1 се отнася за всички останали? Забравил съм да направя и синхронизация на валовете, като охлабя 3-те болта на разпределителния вал, това проблем ли е? Иначе ролките и ремъците са сменени, аз се притеснявам обаче, че май много го натегнах, понеже тези неща в аутодата ги видях в последствие.!? :redface :redface


Потребителски аватар
sim_ex
Мнения: 107
Регистриран на: Сря 18 юни 2014 18:24
Автомобил: Passat b5.5 1.9 TDI PD
Двигател: AVF

Re: Обтягане на ангренажен ремък ? - Варианти.

Мнениеот sim_ex » Вто 14 юли 2015 20:05


Синхронизацията на зъбното колело горе на разпределителния вал е много много важна. И аз не я направих и по чуго мотора работеше но, работата там е на милиметри и части от милиметъра. Променя се разхода много от това както и звука на двигателя. Гледа се с диагноза едно отклонение да е колкото може по близо до нула градуса, май беше Блок 12 на двигателя. Разхлабваш трите гайки на това зъбно колело и на централната с ключ 19 май неше почукваш леко колото да мръдне наляво или надясно зависи накъде искаш. Това се прави най накрая. Гледаш с диагноза дали си на 0.00 и ако не гасиш , и отново наместваш, затягаш и пак, след 4-5 меренета ще си на 0.00. Става дума за ПД мотора. Не се чуди ако някой път не пали, при над 3 градуса отклонение не пали, а това са 1-2 мм повече или по-малко
А разстоянието на обтегача го дай по смело по голямо, че от натягане почва да грее паразитната ролка и да лепи гума от ремъка по себе си и става черна. Огледай я хубаво.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: tdi fen и 62 госта