



"Клинична смърт" на едно POLO
- batko_miro
- Мнения: 1636
- Регистриран на: Сря 31 окт 2007 11:37
- Автомобил: VW Golf
- Двигател: CHGA 2010
- Местоположение: София
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Интересно и увлекателно написана история
. С полото какво се случи?

- hooligan_sk
- Модератор
- Мнения: 7855
- Регистриран на: Пет 04 апр 2008 20:06
- Автомобил: GLC X254 + Golf MKV GTI
- Двигател: EA113
- Местоположение: София
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
emo-gar написа:vw101 написа:Извинявам се за въпроса,но зумера който пищи при прегряване за маслото в двигателя ли е или в скоростната кутия?
Знам че въпросът ми е идиотски,но съм го чувал да пищи при изкачване на Хемус на АБД и АБС двигатели.
Пищи ,колега,когато падне налягането при някакви обороти,това все още не значи ремонт,ама ако зачестява-със сигурност.А налягането защо пада..?Ей това може да е от доста неща.
Това съм го забелязал и на моя ADZ при по-дълго магистрално каране с висока скорост. Въпроса опира по-скоро до маслото за мен. С доста по-скъпи масла, проблема го няма.
Интересна история

-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
batko_miro написа:Интересно и увлекателно написана история. С полото какво се случи?
Предполагам,че в момента търсят сгоден начин за изтегляне от Ст.З. до София..(твърд теглич).и на "операционната".Като науча подробности от "патоанатома"-ще споделя,защото ще е в интерес на всички-къде се крие проблема.
за сега ,моето предположение е следното:як нагар свален в картера вследствие "промивка".Частично задръстване на маслената цедка,следва "хронично" недохранване с масло,особено на р.вал..заминават му лагерите.Помпата в случая е "верижна"-APQ.Допускам и частично задръстване на "връщащите" отвори от главата към картера.
Преди време(не помня колегата),но си беше взел кола и някъде беше прецакал р.вал,снимки беше качил и там имаше сгурия,не масло.При това не е имало предварителни индикации,случило се като си е транспортирал колата след покупката..май някъде преди Русе беше издъхнал.
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
emo-gar написа:vw101 написа:Извинявам се за въпроса,но зумера който пищи при прегряване за маслото в двигателя ли е или в скоростната кутия?
Знам че въпросът ми е идиотски,но съм го чувал да пищи при изкачване на Хемус на АБД и АБС двигатели.
Пищи ,колега,когато падне налягането при някакви обороти,това все още не значи ремонт,ама ако зачестява-със сигурност.А налягането защо пада..?Ей това може да е от доста неща.
Точно това се замислих,че пищи точно поради спадане на налягането.Като е в обороти държи налягане и като отпуснеш газта пада(налягането) Но пищенето спира след определено време(малко) което значи охлаждане на маслото(може би ?)
Това ми се е случвало само с ABD и ABS с ABU,AAM и 2Е не съм имал такъв проблем.
- Shakez
- Мнения: 160
- Регистриран на: Вто 16 ное 2010 11:05
- Автомобил: Passat CC
- Двигател: CBAB
- Местоположение: Sofia
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Звучи добре. Може да се пробваш и в по-сериозни жанрове. 

- bbboiko2004
- Мнения: 4295
- Регистриран на: Пон 20 фев 2006 21:19
- Автомобил: VW Polo 2f
- Двигател: 3f - 1993
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Всяко масло си има и температурни индекси при увеличаване на температурата вискозитета му намалява, затова на мотул маслата са им ебах ти цените, защото и при 120+ градуса е със същия вискозитет като при 90-100. Затова е много яко на ГТИ-ките с МФА-то като се качиш на магистрала или да юркаш колата да си пускаш температура на маслото, за да знаеш кога да спреш и да върнеш педала.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
emo-gar написа:но хората мерили,датчик свалили и открили под него коричка старо нагоряло масло,направили един Ваг_Ком,и ги отпратили по живо-здраво.Нашите докладват:"караме към Ст.З.-130-140,всичко е наред.."...да,ама не!Някъде около С.З. колата пак казва "пиу",ама този път и мотора казва "мяу"!
Е на мен ако колата ми почне да пищи "на масло" по магистралата и съм тръгнал за морето ще я закрепя на 90 и ще се моля да стигна а не да я юркам с почти максималната скорост която може да поддържа тоя автомобил и да си мисля че тая лампа и зумер си се включват колкото да не заспи шофьора ,така че не магистралата е смърт за старите автомобили а задкормилните устройства дето си мислят че "железо душа нема"

- 110afn
- Мнения: 1904
- Регистриран на: Нед 25 окт 2009 13:55
- Автомобил: Audi A6
- Двигател: AFN
- Местоположение: Враца
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Stivi , И си прав и не си прав. Голата истина е ,че са дърти бангий. Ако колата е на 50-100 х.км дали има шанс да се разпищи зумер за ниско налягане? Западняка със сигурност не се е замислял дали желязото има душа
- Asko VW
- Мнения: 838
- Регистриран на: Вто 29 ное 2011 14:04
- Автомобил: VW Passat-B6 Variant
- Двигател: 2-0 TDI BMP 2006
- Местоположение: Sofia
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Абе, че са стари бангиите стари са, че маслото ни е със съмнителен произход, така си е, ама се си мисля, че тук вина си има (и то голяма) и задкормилното устройство. 130-140 на Поло с 1,4 двигател и то за дълъг период си е малко множко (особено с индикации за проблем с маслото). А след като са скапали Полото, са успяли да издухат и гърнетата на ГоУфо, е това вече си е ....тенденция, според мен де.
Човек трябва да има едно на ум като кара, особено стар автомобил, в случая доколкото разбрах е и скоро закупен, ама женска му работа - карай, нали още върви, ама като каже "мяу", ела ме спасявай
Човек трябва да има едно на ум като кара, особено стар автомобил, в случая доколкото разбрах е и скоро закупен, ама женска му работа - карай, нали още върви, ама като каже "мяу", ела ме спасявай

-
- Мнения: 2312
- Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
- Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
- Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Колега,за поло 1.4 дори и 1.0 -140 могат да се поддържат с хиляди километри без проблеми! Стига маслото да е читаво и самата кола да си е читава,те са сметнати за такова натоварване. 1.3 на голф 2 с 55 коня съм го карал хиляди километри с 155,максималната му скорост-никога нищо по мотора така и не се обади! Един двигател на най-високата предавка с неговата си скоростна кутия която си е сметната за него,никога,ама никога не можеш да го претовариш,както и да го натискаш а,че е имало проблем по колата,това си е друг въпрос.
Още един пример,имах голф 1 1.3,скоростите заминаха и понеже не знаех кода взехме по погрешка скорости от 1.1,тоест доста по-къса кутия,в резултат на това вместо както с оригиналната кутия на 5000 оборота при 150км в час на четвърта,той работеше за да поддържа 150 на 6200-точно на границата на червения сектор,така го карах няколко месеца и съм поддържал тази скорост при тези обороти поне 1000км,може и повече да са били,мотора гък не каза,смених скоростите и колата я карах още около 50 000км,никакви проблеми-моторите са сметнати за такова натоварване-стига да не се карат в червения сектор!
Още един пример,имах голф 1 1.3,скоростите заминаха и понеже не знаех кода взехме по погрешка скорости от 1.1,тоест доста по-къса кутия,в резултат на това вместо както с оригиналната кутия на 5000 оборота при 150км в час на четвърта,той работеше за да поддържа 150 на 6200-точно на границата на червения сектор,така го карах няколко месеца и съм поддържал тази скорост при тези обороти поне 1000км,може и повече да са били,мотора гък не каза,смених скоростите и колата я карах още около 50 000км,никакви проблеми-моторите са сметнати за такова натоварване-стига да не се карат в червения сектор!
-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
С днешна дата "болното"Поло е в движение,днес даже го покарах.Какво е установено(по описание на собственичката):моторът е бил демонтиран тотално от колата.Забелязан е стар опит за "ръчкане" около капак-картер,след демонтажа му е открито неимоверно количество нагар-изриван е с шпакла!Следва шлайф на шийките на колянов вал,само основни или и биелни-не разбрах.Сменени лагери-колянов вал.Сменени сегменти.Основно изчистен двигател-разбирайте "яко чегъртане".За главата пак не разбрах дали са я ремонтирали като лагери на р.вал,но изглеждаше като нова-външно и под капачката на маслото.
Съмненията:колата е имала вероятен харч на масло.Та за харча на масло-вероятно "жабарът" е решил,че няма смисъл от скъпа полу-синтетика и е почнал да налива някакво си минерално,колкото да има,смяна вероятно не е имало(нагарът е показателен).Накрая е праснал някаква добавка и я е засилил на пазара.
Следва резонната подмяна на консумативи в БГ,включително промивка на мотора!Следва "разкашкване" на всички нагари и след падането им в картера-запушване на маслена цедка..а вероятно и филтъра..при натоварен режим е било ограничено мазането и е "свирнал" колянов вал.
Ремонтът е "легнал" около 500 леФчета,при познат майстор и не малко участие на бащата на собственичката.
Нещо май са "поомацали" монтажа на полуоските...шуми откъм трансмисията,не нещо нетърпимо,но се усеща и на "свободна".Не знам защо,но е нарушена "сходимост" на предницата,волана е леко вляво и не се връща сам в "правото",нещо ми казаха за кръговидните пластинки под болтовете на полуоските...не разбрах точно ,но се били огънали и жулели....ще ги гледат пак,реглажче и ще си покаже.
Съединителят е "отвратителен",отделя едва като смачкам и ламарината под педала,жилото го гледах-саморегулиращо(демек живее в някакъв собствен и независим от колата живот),самата конструкция е някак "опака"-жилото е свързано с корпуса на кутията,а вилката се мести от бронята..ък педалът всъщност дърпа жилото...виждал съм го и на други,все ядове е имало
.
Сега се кара като на "разработка",яваш-яваш..Мда,вече се доближава по цена на "изправен" автоНобил
А,а "белият" голф от "лиричното отклонение" в началото на темата се "прибра в обора"с нов "пърдялник",утре ще "атакува" Алеко,Вентото след преход на Петрохан го отпратих на море-да отмори и то малко....абе без кола останах и се яхнах на вехтото Нисанче('86 ли,'89 ли набор..не се чете..),май ще взема да си го позатегна накрая..
Съмненията:колата е имала вероятен харч на масло.Та за харча на масло-вероятно "жабарът" е решил,че няма смисъл от скъпа полу-синтетика и е почнал да налива някакво си минерално,колкото да има,смяна вероятно не е имало(нагарът е показателен).Накрая е праснал някаква добавка и я е засилил на пазара.
Следва резонната подмяна на консумативи в БГ,включително промивка на мотора!Следва "разкашкване" на всички нагари и след падането им в картера-запушване на маслена цедка..а вероятно и филтъра..при натоварен режим е било ограничено мазането и е "свирнал" колянов вал.
Ремонтът е "легнал" около 500 леФчета,при познат майстор и не малко участие на бащата на собственичката.
Нещо май са "поомацали" монтажа на полуоските...шуми откъм трансмисията,не нещо нетърпимо,но се усеща и на "свободна".Не знам защо,но е нарушена "сходимост" на предницата,волана е леко вляво и не се връща сам в "правото",нещо ми казаха за кръговидните пластинки под болтовете на полуоските...не разбрах точно ,но се били огънали и жулели....ще ги гледат пак,реглажче и ще си покаже.
Съединителят е "отвратителен",отделя едва като смачкам и ламарината под педала,жилото го гледах-саморегулиращо(демек живее в някакъв собствен и независим от колата живот),самата конструкция е някак "опака"-жилото е свързано с корпуса на кутията,а вилката се мести от бронята..ък педалът всъщност дърпа жилото...виждал съм го и на други,все ядове е имало

Сега се кара като на "разработка",яваш-яваш..Мда,вече се доближава по цена на "изправен" автоНобил

А,а "белият" голф от "лиричното отклонение" в началото на темата се "прибра в обора"с нов "пърдялник",утре ще "атакува" Алеко,Вентото след преход на Петрохан го отпратих на море-да отмори и то малко....абе без кола останах и се яхнах на вехтото Нисанче('86 ли,'89 ли набор..не се чете..),май ще взема да си го позатегна накрая..

- samo_pechka
- Мнения: 8982
- Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
- Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
- Двигател: V-twin 2002 + R4 1989
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Колега emo-gar, ти си бил "скрит" талант
Със сигурност може да се пробваш и в писателското(журналистическото) поприще! С интерес прочетох темата ! Написана е увлекателно и занимателно 


- my heart iS iCe
- Мнения: 5418
- Регистриран на: Сря 11 мар 2009 20:29
- Автомобил:
- Двигател:
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Колегата направо ме разби от смях с тоя текст, това не бяха светещи и пищящи "Лейки" ! Белият "бОйлер" и той решил да се предаде
Но важното е че всичко е завършило с Хепи Енд, и не са си провалили почивката момите
Ето затова аз със моя асматик 1,4 не ходя на море, шот ще ми скапе отпуската, а за скорост 140 км/ч даже и по иНерция няма да вдигна 



- Теодор
- Мнения: 4928
- Регистриран на: Вто 21 ное 2006 16:27
- Автомобил: Ford Fiesta 6 BMW 325XI
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Айде разбирачите пак почнаха
Едното било астматик
друго било с неподходящо масло
А като им кажеш да карат с пълна синтетика на 15-20г коли реват че не било за тях защото било скъпо и не било оправдано.Е ми да ви блокират двиг. тогава щом ремонтите са ви по-евтини 




-
- Мнения: 3443
- Регистриран на: Съб 16 сеп 2006 23:13
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София,Lantra 1.5 ,Golf 3-ABS,Vento-R.I.P.
Re: "Клинична смърт" на едно POLO
Хм,то тука скъпото не винаги означава качество!Лично предпочитам провереното.А как се проверява...ами на служебна кола
И съм си установил един "емпиричен" начин:мацам си пръстите,трия ги с парцалче и след това наблюдавам "сцеплението" между палец и показалец.Някои масла ми "скърцат",други поддържат усещането за "силиконови" пръсти докато не ги измия с препарат.Само дето не съм ги кипвал в чайника.....но засега тази система "работи".Така съм се спрял на една "мижава" марка,отговаряща по спецификация и VW-norm.

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 77 госта