ключето е в температурата!
сцеплението зависи от взаимодействието на двата материала-тоест колкото е по мек материала на гумата-толкова е по здраво сцеплението. за справка виж сликовете.
когато е топло обаче времето асфалта е горещ и гумите се износват яко-пак сликовете за справка.
значи за да има елемент на трайност трябва да се направи компромис със сцеплението-е в крайна сметка ние не караме с 200 по завоите и не ни е нужно чак толкова яко сцепление.
така че ето ви летни гуми-по износоустойчиви-по твърд материал.
а сега ги поставете при -20...
дето има GOLFER един лаф-..."она е камик-она се удървила..."
сцепление=0!!!!
за това трябва мек материал-ето ви зимната гума.
на много топло е като дъвка и лятото свършва направо пред очите ти...остава по асфалта.
и дори е толкова мека че даже на големи жеги или на яки спирачки се получава един пласт от разтопена гума между асфалта и колелото и ефекта е все едно си на лед стъпил посред лято!!!
обаче на -20 се запазва мека и все пак дори на сухо имаш повече сцепление отколкото би имал с лятна гума зимата.
ето тука идваме на всесезонните-нито са твърди-износват се бързо лятото. нито са меки-окостват се зимата и няма файда...
те са единствено подходящи за хора от категорията "неделни шофьори" които карат с не повече от 50 в най дясно и най предпазливо-за това единствено са подходящи.ако изобщо стават за нещо...
това е много рисковано-да си играеш с гумите. или трябва да си "майстор на меча" или трябва да си много голям "хитрец" което рано или късно ще ти излезе през носа...
а що се касае до съхранението на гумите-щом не са изложени на пряка слънчева светлина-това ги разбива направо-и не са потрупани с тежести месеци наред-могат да се запазят адски дълго напълно годни за употреба!
уффф дано сте ме разбрали-дължите ми една клавиатура...
