Митът за 'кривите' дискове!!!!!
- muns61
- Мнения: 7965
- Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: pleven
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Понякога и известни хора пишат глупости...
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
- Автомобил: Golf 3 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
ZanderBG написа:Това "налепване" на "феродо" върху дисковете дали пък нямаше да се вижда с просто око, ако го има ???
При влажно време всяка нощ дисковете ръждясват и сутрин на 2-то спиране от 20 до 0кмч се почистват и "светят" като да са от платина... Къде е налепа от накладките???
Аз съм виждал по предните дискове отпечатък точно с формата на накладка и малко по-тъмен на цвят, който стои около 2-3 дни градско каране и винаги съм се чудел какво съм направил с тез спирачки че да се появи такова чудо!? Явно след интензивно спиране горщата накладка оставя слой по диска като се позадържи по-дълго на място. Сигурно този слой е много тънък, но ако това се случи многократно?
- ktamen
- Мнения: 6171
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Като не се кара продължително време колата такова петно с формата на накладка се образува от ръжда под диска. Петното се усеща много осезателно - Колата спира на тласъци. След като се покара малко в градски условия петното изчезва.
Това за слоя феродо върху диска поне на мен не ми звучи никак смислено
Това за слоя феродо върху диска поне на мен не ми звучи никак смислено
-
- Мнения: 92
- Регистриран на: Пон 25 май 2009 16:46
- Автомобил: Golf 3 TDI
- Двигател: AFN
- Местоположение: Варна
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Не мисля че това петно което съм виждал е от ръжда - на цвят стои по-тъмно, със сиво-синкав отенък и през него се отразява светлина. Подобни на цвят ивици ми са се появявали по задните дискове, но са като концентрични кръгове.
Всъщност май ще се поправя - не смея категорично да кажа че това е слой от накладките, може да е прегряване на части от диска или нещо друго такова, но визуално има разлика.
Всъщност исках да покрепя мнението на колегата joker, че изкривяването на диска може да стане не непременно от вода върху горещи спирачки, а и от неравномерно загряване и охлаждане при по-рязко спиране.
Всъщност май ще се поправя - не смея категорично да кажа че това е слой от накладките, може да е прегряване на части от диска или нещо друго такова, но визуално има разлика.
Всъщност исках да покрепя мнението на колегата joker, че изкривяването на диска може да стане не непременно от вода върху горещи спирачки, а и от неравномерно загряване и охлаждане при по-рязко спиране.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София/Stuttgart
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
joker написа:Пример:Дисковете Zimmermann са боядисани нацяло с "боя" вероятно за да се осигури онзи първоначален равномерен слой.
Заключение:Умният човек никога не пренебрегва съветите на глупавите....Е...това си е моя мисъл.
Боядисани са, защото ръждясват зловещо бързо .
П.С. Колкото специалисти, толкова и мнения
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 мар 2009 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Здравейте на всички.
Тъй като имах проблеми със спирачките/биене при скорост над 100км/ч, особено при спускане, притропване при преминаване над неравности/ прочетох темата тук.
Моите проблеми излязоха от лагерчетата на Макферсона, които бяха поразбити.
Хванах ги като повдигнахме колата и при свалени капачета повдигнах колелото. На едното луфта беше над 1.5мм.
Смяната им ми струва 50лв/тампони+труд/.
Тъй като имах проблеми със спирачките/биене при скорост над 100км/ч, особено при спускане, притропване при преминаване над неравности/ прочетох темата тук.
Моите проблеми излязоха от лагерчетата на Макферсона, които бяха поразбити.
Хванах ги като повдигнахме колата и при свалени капачета повдигнах колелото. На едното луфта беше над 1.5мм.
Смяната им ми струва 50лв/тампони+труд/.
-
- VW експерт
- Мнения: 12861
- Регистриран на: Съб 07 мар 2009 13:41
- Автомобил: Skoda Octavia
- Двигател: AQY 2001
- Местоположение: Враца
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
dobadoba написа:
Ще споделиш ли с всички нас,за какъв автомобил иде реч?
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
ktamen написа:Това за слоя феродо върху диска поне на мен не ми звучи никак смислено
Това за слоя феродо ми е фаворит за тъпотия на седмицата(макар да е от 2013, аз я чета тая тема от днес), а е още вторник и темата не е заключена....
пп.- по тая логика след 3 4 смени на накладки диска ще е по дебел отколкото е бил като нов, или направо ще имам феродов диск
- fly_free
- Мнения: 479
- Регистриран на: Пет 15 юни 2007 10:17
- Автомобил: т5
- Двигател: вrr
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Що ли на по скъпите коли слагат дупчени дискове?
Аз съм си купил сега нови дупчени и нарязани за буса и ще си ги сменям скоро време.
Аз съм си купил сега нови дупчени и нарязани за буса и ще си ги сменям скоро време.
-
- Мнения: 68
- Регистриран на: Пет 27 мар 2009 13:17
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: varna
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Zdravko Zankov написа:dobadoba написа:
Ще споделиш ли с всички нас,за какъв автомобил иде реч?
Колата ми е Пасат 2.
Проблемът при мен беше, че ходих на сервиз да видят предницата и ми казаха, че е добре/без да проверят луфта на Макферсона.
След четене в нета, вкл. и темата тук го хванахме и сменихме тампоните/горе, с по едно малко лагерче в тях/.
- JoroHondata
- Мнения: 134
- Регистриран на: Пон 09 мар 2009 13:56
- Автомобил: Honda Legend KB1 V6
- Двигател: J35A8 от 2007
- Местоположение: Сердика
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Здравейте
Според мен обясненията за сплавта на диска- Чугун- са написани през пръсти от Автора.
Няма да изпадам в подробности за Fe-C споави- и за Чугините, но има доста видове Чугун. Още по- важно е хим. състав на сплавта, едрината на зърната в отливката, методите на получаване на отливката, твърдост и от там- якост на сплавта. Та нещата са доста сложни (както е и при Al сплави- при Al джанти).
Предполагам, че в заводите- производители има Стандарти, в които се регламентират всички изисквания за Чугуните, който се използват за спирачни дискове. Разбира се винаги би могло да се тръгне по обратният ред: изследване на структурата и свойствата на спирачен диск.
А основният въпрос тук е, че не знаем дори точните състави на сплавите, използвани за спирачни дискове. Поради това и сравняването на дискове от различни производители/марки само по себе си не води до някакви по- качествени резултати.
Поздрави
Според мен обясненията за сплавта на диска- Чугун- са написани през пръсти от Автора.
Няма да изпадам в подробности за Fe-C споави- и за Чугините, но има доста видове Чугун. Още по- важно е хим. състав на сплавта, едрината на зърната в отливката, методите на получаване на отливката, твърдост и от там- якост на сплавта. Та нещата са доста сложни (както е и при Al сплави- при Al джанти).
Предполагам, че в заводите- производители има Стандарти, в които се регламентират всички изисквания за Чугуните, който се използват за спирачни дискове. Разбира се винаги би могло да се тръгне по обратният ред: изследване на структурата и свойствата на спирачен диск.
А основният въпрос тук е, че не знаем дори точните състави на сплавите, използвани за спирачни дискове. Поради това и сравняването на дискове от различни производители/марки само по себе си не води до някакви по- качествени резултати.
Поздрави
-
- Мнения: 88
- Регистриран на: Сря 21 юни 2006 8:47
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Интересна тема, логичния въпрос е, Защо докато диска е оригиналния на колата за 100к километра нищо не залепва и дали западняка, като я е изкарал от магазина е правил тая процедура? И защо в инструкцията за монтаж на чисто нови дискове пише, първите 200 км. да не се спира рязко от висока скорост?
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
добре, ако все пак имаме по диска материал от накладките, това как се оправя?
- Lupender
- Мнения: 710
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: SEAT Cordoba
- Двигател: TDI 1.9 ASV
- Местоположение: Благоевград
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
Миналата година забелязах въпросното притрисане при по-интензивно натискане на спирачката, особено при по-висока скорост. Дисковете бяха що годе нови. Звъня на майстора да го питам какви ментаци ми е сложил, но той естествено отрече. Препоръча ми да да пусна Предел само на спирачки, като намалявам скоростта само с педала на спирачката през интервали от по 15-20 секунди, като поддържам диамазон ан скорост от 70 до 80 км/ч., т.е. стига 80, намалям до 70 и така до Градево. Реших да пробвам и О, ЧУДО, проблемът изчезна!
Тогава, не можех да си обясня как така "кривите" дискове се изправиха, но сега, след прочитането на написаното в мненията, почвам да намирам правдоподобно обяснение.
Тогава, не можех да си обясня как така "кривите" дискове се изправиха, но сега, след прочитането на написаното в мненията, почвам да намирам правдоподобно обяснение.
- OvivO
- Мнения: 422
- Регистриран на: Нед 18 май 2008 20:53
- Автомобил: какъвто си искам
- Двигател: с който си искам
- Местоположение: София
Re: Митът за 'кривите' дискове!!!!!
трябва да видя и аз какво да направя, защото и аз имам натрупан материал, а дисковете и накладките са нови и то много добри.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: nasko64 и 38 госта