С този акумулатор може и да се озори алтернатора. Отделно не знам дали няма риск да изгори някой изправителен диод или нещо по електрониката за зареждането, защото въпреки, че е презапасена, надали е презапасена толкова, че да зарежда 2 пъти по-голям акумулатор. Не е най-важен размера (поне при акумулаторите), важно е за какво е разчетена самата система и след като е за 42 Ач, значи до 45 Ач е ОК - всичко нагоре е излишни пари, килограми, както и риск да изгори нещо, а по всяка вероятност и добро основание да ти откажат гаранцията за акумулатора, защото не е правилния за този автомобил. Нали не си мислиш, че ако 42 Ач кара 3-4 години, 84 ще кара 6-8 ?
Всеки си решава сам колега, но инженерите на Фолксваген в конкретния случай, надали знаят и разбират по-малко от разни незнайни "специалисти" по форумите, като мен в случая. Придържай се към заводските стойности и ще си спестиш главоболия, нерви и време. А ако държиш толкова да не си сменяш никога повече акумулатора си вземи скъп 42 Ач и провери дали нямаш проблеми в електро-системата, защото обикновено акумулаторите карат 3-4, понякога 5 и повече години без проблем.
Вариантите за проблеми са или утечка на ток при изгасен двигател или неправилно зареждане от страна на алтернатора. Другото нещо което можеш да направиш за удължаване живота на акумулатора е да го изолираш (доста коли я имат заводски тази екстра) - това също явно помага според някакви инженери ...



62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор-РЕШЕНО 77Ah
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
Би ли обяснил как се "озорва" алтернаторът?stinbg написа:С този акумулатор може и да се озори алтернатора. Отделно не знам дали няма риск да изгори някой изправителен диод или нещо по електрониката за зареждането, защото въпреки, че е презапасена, надали е презапасена толкова, че да зарежда 2 пъти по-голям акумулатор. ...
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
stinbg написа:С този акумулатор може и да се озори алтернатора. Отделно не знам дали няма риск да изгори някой изправителен диод или нещо по електрониката за зареждането, защото въпреки, че е презапасена, надали е презапасена толкова, че да зарежда 2 пъти по-голям акумулатор.
77Ah акумулатор ако е разреден на 100% прави пик от 15A за 5 минумти и в последствие зарядния му ток пада драстично тъй като плочите се насищат. Това в автомобил практически няма как да стане защото 100% разреден акумулатор няма как да запали двигателя. Нормално ако не е карана няколко дена колата 77Ah акумулатор докато се зарежда консумира под 5A в първите няколко минутеи и после пада под 1A. Аз се сещам за много други консуматори, които са по-мощни.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 10 фев 2014 21:23, променено общо 1 път.
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
myrshavija написа:Би ли обяснил как се "озорва" алтернаторът?
Ами озорва се така, както всичко което е принудено да "носи" повече от разчетното. В конкретния случай, ще изясня моите виждания - както вече споменах не съм капацитет в областта на акумулатори и алтернатори, но ...
Както някой спомена, при продължителен престой на автомобила след запалване се включват подгряване на стъкла и огледала (примерно), фарове, плафони, радио и т.н., като междувременно малкия акумулатор си консумира и той неговото си за определено време докато се повъзстанови така да се каже. Същата е ситуацията и с големия акумулатор с дребната разлика, че той смуче 2 пъти повече от малкия.
Това е накратко, ако не ти е достатъчно като обяснение, сигурно ще бъде по-лесно за всички ако сам се опиташ да си обясниш, защо след като няма никакво значение какъв е акумулатора от гледна точка на алтернатора, слагаме на едни и същи коли (като консумация), различни акумулатори и съответно алтернатори според вида и големината на двигателя ???
Това може би ще ти помогне в разгадаването на случая, поне отчасти.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
Предпиданите от производителя капацитети на акумулаторите са само минималните. От по-голям акумулатор глава не боли, но отказвам да ти обясня защо понеже виждам, че нямаш понятие от електротехника




-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
Оцветих в червено по-забавните думички, които използваш. Мен на електротехника ме пуснаха от 3-я или 4-я път, ама поне не се напъвам да разбирам.stinbg написа:Ами озорва се така, както всичко което е принудено да "носи" повече от разчетното. В конкретния случай, ще изясня моите виждания - както вече споменах не съм капацитет в областта на акумулатори и алтернатори, но ...
Както някой спомена, при продължителен престой на автомобила след запалване се включват подгряване на стъкла и огледала (примерно), фарове, плафони, радио и т.н., като междувременно малкия акумулатор си консумира и той неговото си за определено време докато се повъзстанови така да се каже. Същата е ситуацията и с големия акумулатор с дребната разлика, че той смуче 2 пъти повече от малкия.
Това е накратко, ако не ти е достатъчно като обяснение, сигурно ще бъде по-лесно за всички ако сам се опиташ да си обясниш, защо след като няма никакво значение какъв е акумулатора от гледна точка на алтернатора, слагаме на едни и същи коли (като консумация), различни акумулатори и съответно алтернатори според вида и големината на двигателя ???
Това може би ще ти помогне в разгадаването на случая, поне отчасти.
Още нещо - консуматорите се включват когато искаме или когато има нужда и това по никакъв начин не е свързано с по-краткия или по-продължителен престой на автомобила.
Не е ли по-лесно просто да се откажеш да упорстваш?
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
radi_nrj написа:Предпиданите от производителя капацитети на акумулаторите са само минималните. От по-голям акумулатор глава не боли, но отказвам да ти обясня защо понеже виждам, че нямаш понятие от електротехника![]()
![]()
Мда за този тип "капацитети" говорех по-рано. Жалко, че няма да ни светнат в същността на нещата - нито сме им на нивото, нито пък ще схванем сложните обяснения - за какво да се хабят?
Колега аз само изказах мнение и подчертах, че не съм специалист - боравя с простички логики от сорта на "след като производителите слагат на едни и същи коли (като консумация), различни акумулатори и съответно различни алтернатори, значи сигурно група самозвани инженери просто не четат какво са казали капацитетите по въпроса за акумулаторите в българските форуми".
myrshavija написа:Още нещо - консуматорите се включват когато искаме или когато има нужда и това по никакъв начин не е свързано с по-краткия или по-продължителен престой на автомобила.
Не е ли по-лесно просто да се откажеш да упорстваш?
Колега явно не си разбрал какво имам предвид - комбинацията от дългия престой и множеството консуматори през зимата особено водят до голямо натоварване на алтернатора. Мисля че стана ясно за всеки трезвомислещ, че никой не си пуска подгрев на задното стъкло през лятото само защото колата му е престояла по-дълго ...
И в крайна сметка освен да се заяждате не е ли по-логично, правилно и образователно да изкажете обосновано мнение - разни тежки приказки мисля не помагат за нищо, освен да покажат, че всъщност няма какво друго да кажете.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
Казаха ти, че проблем с по-голям акумулатор НЯМА. Дал си доводи - твоите доводи са "смуче" и "носи" - думи несъвместими с електротехниката. Какво искаш? Дисертация на тема "Защо мога да си сложа два пъти по-голям акумулатор от заводския?"? Може. Нищо няма да се взриви.
Един прост пример - като за теб: С едно и също УСБ кабелче зареждаме от най-дребния телефон, до най-големия таблет. Как става така, че компютърът ти не колабира? Сега ще кажеш "Ама то е разчетено да не гръмне". Ми не - просто по-голямата батерия се зарежда по-бавно. Същото става и в колата - по-големият акумулатор се зарежда по-бавно до пълния си капацитет. Няма световна конспирация.
Един прост пример - като за теб: С едно и също УСБ кабелче зареждаме от най-дребния телефон, до най-големия таблет. Как става така, че компютърът ти не колабира? Сега ще кажеш "Ама то е разчетено да не гръмне". Ми не - просто по-голямата батерия се зарежда по-бавно. Същото става и в колата - по-големият акумулатор се зарежда по-бавно до пълния си капацитет. Няма световна конспирация.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
stinbg написа: Мда за този тип "капацитети" говорех по-рано. Жалко, че няма да ни светнат в същността на нещата - нито сме им на нивото, нито пък ще схванем сложните обяснения - за какво да се хабят?
Ми аз няколко поста по-нагоре се опитах да ти обясня, че за един 60-70A алтернатор каквито масово се вграждат в повечето масови автомобили зареждането на акумулатора му е последна грижа пък бил той и 77Ah, ама ти не схвана и продължи с простичките си размишления да се правиш на дървен философ.
Последна промяна от radi_nrj на Пон 10 фев 2014 22:34, променено общо 1 път.
- mccoy
- Мнения: 993
- Регистриран на: Нед 11 ное 2007 23:16
- Автомобил: HONDA CRV III 2.2 I-CTDI
- Двигател: N22A2
- Местоположение: Стара Загора
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
stinbg написа:С този акумулатор може и да се озори алтернатора......
Меко казано твърдението ти е "електрически" необосновано и невярно.
- quattro^^
- Мнения: 1662
- Регистриран на: Пет 05 окт 2007 20:52
- Автомобил: audi a6 c5
- Двигател: AJL
- Местоположение: Пловдив
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
stinbg написа:myrshavija написа:Би ли обяснил как се "озорва" алтернаторът?
Ами озорва се така, както всичко което е принудено да "носи" повече от разчетното. В конкретния случай, ще изясня моите виждания - както вече споменах не съм капацитет в областта на акумулатори и алтернатори, но ...
Както някой спомена, при продължителен престой на автомобила след запалване се включват подгряване на стъкла и огледала (примерно), фарове, плафони, радио и т.н., като междувременно малкия акумулатор си консумира и той неговото си за определено време докато се повъзстанови така да се каже. Същата е ситуацията и с големия акумулатор с дребната разлика, че той смуче 2 пъти повече от малкия.
Това е накратко, ако не ти е достатъчно като обяснение, сигурно ще бъде по-лесно за всички ако сам се опиташ да си обясниш, защо след като няма никакво значение какъв е акумулатора от гледна точка на алтернатора, слагаме на едни и същи коли (като консумация), различни акумулатори и съответно алтернатори според вида и големината на двигателя ???
Това може би ще ти помогне в разгадаването на случая, поне отчасти.
артик като запалиш акуто черпи изразходената енергия за паленето+престоя примерно, не се изисква да си капацитет а да си понаучил това-онова.колкото по голям е капацитетът на аку толкова по-голям и и стартовия ток, който е определящ да запалиш сутрин, колкото по-голям мотор имаш в коша трябва повече енергия за да го върти стартера съответно тя идва от аку, но големия мотор се предлага и с повече екстри подгреви на тела, парнота и т.н.т. за което е нормално да има по-голям алтернатор.в общия случай по-големия акумулатор е по-добре отколкото номиналния защото ще има по-висок стартов ток, по-малко ще е натоварването на плочите сабахлен на -20 което води и до по-дълъг живот на батерията.
- stinbg
- Мнения: 70
- Регистриран на: Сря 26 сеп 2012 18:37
- Автомобил: Passat B6
- Двигател:
- Местоположение: Sofia
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
myrshavija написа:Казаха ти, че проблем с по-голям акумулатор НЯМА. Дал си доводи - твоите доводи са "смуче" и "носи" - думи несъвместими с електротехниката. Какво искаш? Дисертация на тема "Защо мога да си сложа два пъти по-голям акумулатор от заводския?"? Може. Нищо няма да се взриви.
Един прост пример - като за теб: С едно и също УСБ кабелче зареждаме от най-дребния телефон, до най-големия таблет. Как става така, че компютърът ти не колабира? Сега ще кажеш "Ама то е разчетено да не гръмне". Ми не - просто по-голямата батерия се зарежда по-бавно. Същото става и в колата - по-големият акумулатор се зарежда по-бавно до пълния си капацитет. Няма световна конспирация.
Хубаво е че някой с явно ограничен мозъчен капацитет, дава ценни съвети с категоричност на професор по темата, докато в същото време сам казва, че са му дали изпита по електротехника от 4-тия път. Разбирам колега, че невежеството ти дава сили да твърдиш неясни за теб неща с увереност, но повярвай ми в реалния живот интелекта не се измерва с броя повтаряния на необосновани твърдения, а с логика и факти и съм насреща за такива. В твоя случай обаче съдейки по нивото ти на общи познания, нека изключим електротехниката, факти и логични обосновки няма да излязат. А простите примери запази за себе си, защото ще си подхождате повече и за да ти помогна в малоумния пример който си дал, ще ти кажа да си заредиш таблета със зарядното за телефона (твоето си кабелче ползвай) и виж дали ще се получи. Ще ти спестя усилията - зарядното за телефона е разчетено за много по-малък заряден ток от този необходим за таблета (същото което се получава ако по-слабият алтернатор зарежда по-големия акумулатор) и съответно няма да се получи. В този ред на мисли дисертация няма да се налага да пишеш просто защото си на десетина години от нещо подобно - просто не се прави на мъж с празни приказки и твърдения, помолих те да се обосновеш ако имаш с какво, но ти явно не схващаш, че обосновка не е "казах ти". Думичките които съм ползвал са общи, простички и нагледни за ползване от широка аудитория и не е нужно да са в контекста на електротехниката. Все пак болшинството "капацитети" като теб не биха разбрали точните думички и формули никога, нали ...
radi_nrj написа:Ми аз няколко поста по-нагоре се опитах да ти обясня, че за един 60-70A алтернатор каквито масово се вграждат в повечето масови автомобили зареждането на акумулатора му е последна грижа пък бил той и 77Ah, ама ти не схвана и продължи с простичките си размишления да се правиш на дървен философ.
Аз не се правя на дървен философ а разсъждавам по темата на база моите скромни познания и опит. И понеже не ми е висял никога изпит по електротехника знам, че за оловния акумулатор оптималния ток за зареждане е около 10% от капацитета му. Значи ако разполагаме със 60 ампера от алтернатора спокойно можем да си сложим и 600 Ач акумулатор. Всичко си е наред, сметката била простичка. Обаче някак трябва да вместим и консуматорите - помпи, фарове, нагреватели разни, музики и други. Пак от курса по електротехника ни казаха, че консумация от 110 вата на фаровете, 20 на габарити, 100 тина на бензинова помпа примерно, 150 на задния реотан на стъклото,100 за подгряване на седалките 50-60 на музиката и други разни консуматорчета по двигателя и купето могат да ни докарат до едни 600 - 650 вата, разделени на около 13 волта ще се равнява на 46-50 А. Изведнъж се оказа, че ни остават само около 10 А да го заредим този акумулатор. Има обаче и друга подробност - тези 60 ампера от алтернатора на место по светофарите и при движение по инерция ги нямаме и това е причината да ни светят осезаемо по-слабо фаровете, като паднат оборотите на двигателя. Какво става в тези случай - ами нищо не зареждаме в акумулатора, защото за него няма достатъчно или ако има ще бъде доста скромно. За големия акумулатор обаче, който е загубил повече Ач от саморазряд през нощта ("капацитетите" са наясно какво е саморазряд и няма да се спираме на него сега) и ще му трябва да навакса повече, а в същото време това което му се предлага е 2-3% от капацитета му при това само докато се движи колата. Алтернатора естествено ще дава всичко от себе си натоварен на 120+% за да угоди на БГ вмешателството в изчисленията на разни неуки инженери, но ние трябва да останем спокойни, защото "капацитетите" с неясно образование са казали "ВСИЧКО Е ОК, КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ".
mccoy написа:stinbg написа:С този акумулатор може и да се озори алтернатора......
Меко казано твърдението ти е "електрически" необосновано и невярно.
В този форум да не би да се трупат някакви точки за "гениални" постове? Или може би за блестящи обосновки? Все пак може и да не е схванал колегата написаното и ще му го преведа разбираемо за него или "електрически обосновано" - "С този акумулатор може и да се НАТОВАРИ алтернатора". Надявам се вече е ясно и за специалистите какво съм искал да кажа.
Колегата "quattro^^" ще пропусна да му отговоря, не толкова защото е с най-неграмотния пост, а защото явно се опитва да обясни нещо което сам не разбира.
Но да се върнем на основното - товари се повече алтернатора и електрониката, износва повече лагери и ремък, покачва разхода.
Акумулатора от своя страна, освен че вече ни е вкарал в излишни разходи за покупка на ненужни мощности е и по-тежък, което също ни вкарва в излишни разходи, колкото и малки да са те. Всичко това обаче няма значение, както няма значение и какво е изчислил и завода производител, защото БГ "капацитета" тия работи са му ясни и няма кой да го излъже, пък дори да го пише в на Фолксваген книжката.
И да обобщим за инженерите на Фолксваген ако случайно прочетат форума препоръките на форумните специалисти - капацитети по всички въпроси:
1. Няма нужда да смятате нищо - слагайте големи акумулатори и нямате грижи.
2.Алтернатори не поръчвайте 20 различни модела щото много скъпо ще излезе, а няма никакъв смисъл, вземете си от тези евтинките по 60-70А, имаме уверения, че стават за всички коли, стига да им сложите ПРАВИЛНИТЕ акумулатори (тези големите нали се сещате).
3.Всякакви неясноти ще ви бъдат обяснени от полуграмотни специалисти, които са си взели изпитите след няколко опита, но вече всичко им е доста по-ясно и могат да ви консултират спокойно и убеждават с простички "факти" от рода на "щом ти казвам е така".
П.С. Всеки има право да си сложи какъвто акумулатор си иска, даже и два ако може и да се убеждава, че е тарикат, щото ги е прецакал онези инженерчетата с очилцата дето са учили ма не ги разбират някак толкова добре нещата. Лошото е когато си повярва толкова много в правотата, че доводи и факти му изглеждат като ненужни писания - той е прав защото .... абе защото е прав.
Няма да споделям повече мнения за да не нарушавам спокойствието и увереността на "капацитетите" от форума.
-
- Мнения: 5553
- Регистриран на: Вто 05 апр 2005 6:45
- Автомобил:
- Двигател:
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
Прав си - дисертация не ти е нужна - ти си я написал сам. А колегата quattro^^ в няколко реда написа повече смислени неща от теб в цялата дисертация.
-
- Мнения: 280
- Регистриран на: Чет 17 юли 2008 11:51
- Автомобил: MK4 PD
- Двигател: 1.9 TDI 131
- Местоположение: Кеймбридж
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
В крайна сметка купуването на по-голям акумулатор е безсмислено! Правете си сметката.
- radi_nrj
- Мнения: 9331
- Регистриран на: Вто 20 ное 2007 16:06
- Автомобил: Audi A6 C4 Quattro Golf 4 TDI
- Двигател: AEL ALH
- Местоположение: София
Re: 62 Ah "специален" или 77 Ah обикновен акумулатор за една
stinbg написа: Аз не се правя на дървен философ а разсъждавам по темата на база моите скромни познания и опит. И понеже не ми е висял никога изпит по електротехника знам, че за оловния акумулатор оптималния ток за зареждане е около 10% от капацитета му. Значи ако разполагаме със 60 ампера от алтернатора спокойно можем да си сложим и 600 Ач акумулатор. Всичко си е наред, сметката била простичка. Обаче някак трябва да вместим и консуматорите - помпи, фарове, нагреватели разни, музики и други. Пак от курса по електротехника ни казаха, че консумация от 110 вата на фаровете, 20 на габарити, 100 тина на бензинова помпа примерно, 150 на задния реотан на стъклото,100 за подгряване на седалките 50-60 на музиката и други разни консуматорчета по двигателя и купето могат да ни докарат до едни 600 - 650 вата, разделени на около 13 волта ще се равнява на 46-50 А. Изведнъж се оказа, че ни остават само около 10 А да го заредим този акумулатор. Има обаче и друга подробност - тези 60 ампера от алтернатора на место по светофарите и при движение по инерция ги нямаме и това е причината да ни светят осезаемо по-слабо фаровете, като паднат оборотите на двигателя. Какво става в тези случай - ами нищо не зареждаме в акумулатора, защото за него няма достатъчно или ако има ще бъде доста скромно. За големия акумулатор обаче, който е загубил повече Ач от саморазряд през нощта ("капацитетите" са наясно какво е саморазряд и няма да се спираме на него сега) и ще му трябва да навакса повече, а в същото време това което му се предлага е 2-3% от капацитета му при това само докато се движи колата. Алтернатора естествено ще дава всичко от себе си натоварен на 120+% за да угоди на БГ вмешателството в изчисленията на разни неуки инженери, но ние трябва да останем спокойни, защото "капацитетите" с неясно образование са казали "ВСИЧКО Е ОК, КОЛКОТО ПОВЕЧЕ ТОЛКОВА ПОВЕЧЕ".
Аз ти казвам, че сметките ти са криви ама ти явни си някаква рогата зодия и държиш последната дума да е твоя



Няма нормален производител на автомобил, който ще сложи 60А алтернатор на автомобил с подгряване на седалките. Моята има подгряване и на 4-те седалки и е с 120А алтернатор. Колкото повече са екстрите и консуматорите в колата толкова по-голям генератор са предвидили производителите - ама ти тоя тънък момент малко го пропускаш и за да ти излезнат кривите сметки сложи подгряване на седалките на кола с 60А алтернатор - те такава кола няма...
Тръгна да намесваш саморазряда на оловните акумулатори дето си го учил в курса по елетротехника. За съжаление нашите стари учебници когато са писани професорите не са чували за оловно-калциеви плочи и необслужваеми акумулатори. Учебника по индустриална химия ми се мотае наоколо и в него дълбоко са засегнати химичните източници на елетричество в частност оловно-киселинните акумулатори. Също така дълбоко са засегнати недостатъците и предимствата на използването на антимон в решетките на плочтите - ма то никой вече не го ползва. И после що сметките за саморазряд не излизат

Тръгна да обясняваш за оптимален заряден ток 10% от капацитета на батерията. Тоя ток се постига само на автоматизирано зарядно устройство, което може да мени зарядното напрежение във функция от вътрешното съпротивление на батерията. Това в автомобилиа няма как да стане! Ако всичко ти е изправно батерията никога няма да изгуби повече от 30% от капацитета си и вътрешното и съпротивлени ще си остава високо съответно зарядния ток нищожен на фона на останалите консуматори. Това като изкючим екстремни условия, които ще засегнем в следващия абзац.
При тежък зимен старт автомобила консумира средно до 18-20Ah от капацитета на акумулатора. Ако батерията е с 45Ah капацитет тя ще бъде почти на 50% разредена и ще вдигне зарядния ток защото ще и падне вътрешното съпротивление. Ако имаме 80Ah батерия сметките изглеждат по съвсем друг начин защото това е по-малко от 1/4 от капацитета и пикове в зарядния ток няма да има защото плочите на голямата батерия ще си останат наситени и вътрешното съпротивление високо.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 39 госта