който вдига шум -спиранеот движение, акт за голяма сума и неколкократно преминаване през каналите на КАТ. Писнало ми е от спортни гърнета, бурии и подобни. Щом автомобила не отговаря на изискванията - спиране от движение.
Трбява и промените по изпускатената система да се блокират още на прегледите.
Промяна в изпускателната система е промяна в конструкцията = спиране от движение.
Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
- stefan4o
- Мнения: 19314
- Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
- Автомобил: VW Jetta
- Двигател: PN 1990+KR 1987
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Много добра инициатива. Ако намерят начин как да спират и пушещите като трактори чипосани дизели и бензиновите масларки ще дишаме малко по-чист въздух.
- chiki-riki
- Мнения: 748
- Регистриран на: Сря 09 мар 2011 21:35
- Автомобил: Golf 2
- Двигател: 1.8
- Местоположение: Пловдив
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
това значи голяма част от колите да спрат да се карат, отностно масларките.. как ще накараш някой дядо с кадетче или голф, с което ходи веднъж в седмицата на пазар да си оправи колата да не гори масло - невъзможно е, на него не му пречи, че налива литър-два до 10 000км и си кара
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Нека да ви кажа как е на острова, ако колата ти на средно натоварване на двигателя не надвишава 98dB си наред, тоест при нормално каране на 3000об примерно да не си над допостимото.
- doaiena
- Мнения: 1500
- Регистриран на: Чет 05 фев 2009 17:51
- Автомобил: Audi A3
- Двигател:
- Местоположение: София, Зоната на здрача
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
kris11 написа:който вдига шум -спиранеот движение, акт за голяма сума и неколкократно преминаване през каналите на КАТ. Писнало ми е от спортни гърнета, бурии и подобни. Щом автомобила не отговаря на изискванията - спиране от движение.
Трбява и промените по изпускатената система да се блокират още на прегледите.
Промяна в изпускателната система е промяна в конструкцията = спиране от движение.
А гадните изпърдели мотопеди, а леле, това като го чуя ми избиват бушоните или кросов мотор или голф с илиенско спортно гърне и права тръба, за такива директно глоба 500лв, а при повторно констатиране на същото нарушение директно спиране от движение и глоба 2000лв трябват драконови мерки с тунинг пичовете, а другите пичове с кросовите мотори да си ходят в гората!
В България колкото ти е по шумна колата реципрочно толкова е и бавна, иначе казано 1100 кубика и още толкова коня

- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
@ doaiena - прав си за моторите , но заглавието на темата беше за" бръмчащи коли". Че и при мотоциклетите има бръмчилки спор няма. 

-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Това за 60 децибела от къде е, много ниска стойност, дори повечето гуми имат ниво на шума към 70 децибела. Надявам се ченгетата са минали на курс за работа с машинките, а последните са минали на калибровка и имат съответните документи. Иначе съм твърдо за, особено за моторите, ама кой ли моторист спира на ченгета :)
- Vizor
- Изгубена душа
- Мнения: 12509
- Регистриран на: Съб 04 мар 2006 16:01
- Автомобил: Subaru Forester XT
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Аз не видях някъде да пише 60 децибела ,но стаята ми шуми с 60 децибела.. когато е тихо в нея :D
- moimoimoi
- Мнения: 2418
- Регистриран на: Сря 21 мар 2007 21:05
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: В голф2 VR6 турбо
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
важното е да се спазват разпоредбите и законите
т.е.
1-уреда да е проверен от метрология
2-в закона за движение да е записано колко точно децибела е границата
3-когато ми замерват шума от колата би трябвало да е в звукоизолирана камера понеже шума от околните шумопроизводители /коли,вятър,псувни/ ще се насложи върху моя шум който мерят
http://www.youtube.com/watch?v=8GSa9i50Mbk
т.е.
1-уреда да е проверен от метрология
2-в закона за движение да е записано колко точно децибела е границата
3-когато ми замерват шума от колата би трябвало да е в звукоизолирана камера понеже шума от околните шумопроизводители /коли,вятър,псувни/ ще се насложи върху моя шум който мерят

http://www.youtube.com/watch?v=8GSa9i50Mbk
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Vizor написа:Аз не видях някъде да пише 60 децибела ,но стаята ми шуми с 60 децибела.. когато е тихо в нея :D
Чак пък 60, сега замерих у нас 45 децибела при открехнат прозорец, на метър от пералнята докато пере 50, като пусне помпата и на слаба междинна центрофуга 75. Децибелите не се качват линейно, а са логаритмична функция. Както е казал колегата точно измерване може да стане само в лабораторни условия, всеки, решил да заведе дело ще го спечели при наличието на подходяща техническа експертиза и вещи лица.
- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
moimoimoi написа:важното е да се спазват разпоредбите и законите...
Мдааа....оттук
http://www.rta.government.bg/images/Image/n_uredba/pravila_oon/051/01_r51_rev1.pdf
6.2.2.1.1. Превозни средства, предназначени за превоз на пътници,
с не повече от девет седящи места, включително мястото
на водача-74 Db.
Приложение № 3
МЕТОДИ И УРЕДИ ЗА ИЗМЕРВАНЕ НА ШУМА, ПОРАЖДАН ОТ МОТОРНИ ПРЕВОЗНИ
СРЕДСТВА
3.2. Измерване на нивото на шума на стационарни превозни средства
3.2.1 Ниво на шума в близост до превозните средства
За да се улеснят всички следващи проверки в експлоатация върху превозните средства,
нивото на шума се измерва в непосредствена близост до отвора на изпускателната
уредба в съответствие с посочените изисквания и резултатите от измерванията се
вписват в протокола от изпитването, необходим за целите на издаването на посочения в
приложение № 1 сертификат.
3.2.2 Акустични измервания
За измерванията трябва да се използва прецизен шумомер, както е определено в т.11 от
това приложение.
3.2.3 Площадка за изпитване – местни условия (фиг.2)
Rev.1/Add.50/Rev.1
Стр. 25
3.2.3.1. Измерванията при стационарно превозно средство трябва да се извършват в зона, която
съответства на тази за измервания на превозни средства в движение и следователно,
съответства на изискванията, дадени в приложение № 8 в това Правило.
3.2.3.2. По време на изпитването никой не трябва да е в зоната на изпитване, с изключение на
изпитвателя и водача, присъствието на които не трябва да оказва влияние на
показанията на измервателния уред.
3.2.4. Акустични смущения и влияние на вятъра
Показанията на измервателните уреди , породени от фоновия шум и вятъра трябва да са
най-малко с 10 dB (А) по-ниски от измерваното ниво на шума. На микрофона може да
се постави подходящ защитен екран срещу вятъра при условие, че се отчете неговото
влияние върху чувствителността на микрофона.
3.2.5. Методи за измерване
3.2.5.1. Естество и брой на измерванията
Максималното ниво на шума, изразено в децибели по честотно-претеглена
характеристика А (dB (А)) трябва да се измерва по време на работния период, посочен
в т.3.2.5.3.2.1.
Трябва да се извършват най-малко по три измервания във всяка измервана точка.
3.2.5.2. Разполагане и подготовка на превозното средство
Преводното средство трябва да се разполага в централната част на изпитвателния
участък, като лостът на предавателната кутия е в неутрално положение и съединителят
е изключен. Ако конструкцията на превозното средство не позволява това, превозното
средство трябва да се изпитва в съответствие с предписанията на производителя за
изпитване на превозното средство при спрян двигател. Преди всяка серия от
измервания двигателят трябва да се доведе до неговото нормално работно състояние,
както е определено от производителя.
Ако превозното средство е снабдено с вентилатор(и) с автоматично задвижван
механизъм, тази система не трябва да създава смущения по време на измерванията
3.2.5.3. Измерване на шума в близост до изпускателната тръба (виж фиг.2 от допълнението)
3.2.5.3.1. Разполагане на микрофона
3.2.5.3.1.1. Микрофонът се разполага на по-високата от следните две точки: на височината, на
която е края на изпускателната тръба или 0,2 m над нивото на покритието.
3.2.5.3.1.2. Мембраната на микрофона трябва да е насочена срещу края на изпускателната тръба и
трябва да е на разстояние 0,5 m от него.
3.2.5.3.1.3. Оста на максималната чувствителност на микрофона трябва да е успоредна на
повърхността на покритието и да сключва ъгъл 45° ± 10° с вертикалната равнина, която
минава през струята на отработилите газове. Инструкциите на производителя на Rev.1/Add.50/Rev.1
Стр. 26
шумомера за тази ос трябва да се спазват . Микрофонът трябва да се разполага от тази
страна на вертикалната равнина, която осигурява възможно най-голямо разстояние
между микрофона и контура на превозното средство; в случай на съмнение,
положението, което дава максималното разстояние от контура на превозното средство
трябва да се избира.
3.2.5.3.1.4. В случай на изпускателна система, която притежава две или повече изпускателни
тръби, на които разстоянието между центровете на краищата им е не по-голямо от
0,3 m и които са свързани с общ шумозаглушител, се извършва само едно измерване;
микрофонът се разполага срещу най-близката до контура на превозното средство
изпускателна тръба или срещу тръбата, която е разположена най-високо над
повърхността на покритието.
3.2.5.3.1.5. При превозни средства, оборудвани с вертикално разположена изпускателна тръба
(например, товарни автомобили), микрофонът трябва да се разположи на височината на
края на изпускателната тръба, при което оста на максималната му чувствителност е
ориентирана вертикално нагоре. Микрофонът трябва да се разположи на разстояние
0,5 m от тази страна на превозното средство, която е най-близо до изпускателната
тръба.
3.2.5.3.1.6. За превозни средства, на които разстоянието между центровете на изпускателните им
тръби е по-голямо от 0,3 m, се извършва по едно измерване за всяка от изпускателните
тръби, както ако тя би била само една, като за окончателен резултат от изпитването се
приема най-високата регистрирана стойност.
3.2.5.3.2. Работен режим на двигателя
3.2.5.3.2.1. Двигателят трябва да работи при постоянна честота на въртене, равна на ¾ S както за
двигатели с принудително запалване, така и за дизелови двигатели.
3.2.5.3.2.2. След достигане на постоянна честота на въртене, устройството за управление на
подаване на гориво в двигателя трябва да се върне рязко в положение, съответстващо
на празен ход. Нивото на шума трябва да се измери в работния отрязък от време,
включващ период на кратко задържане на двигателя при постоянна честота на въртене
и целия период на намаляване на скоростта, като за окончателен резултат от
изпитването се приема максималната показана стойност от шумомера.
3.2.6. Резултати
3.2.6.1. Показанията, закръглени до най-близкото цяло число, в децибели, трябва да се отчетат
от измервателния уред.
Отчитат се само тези стойности, които са получени в резултат на три последователни
измервания и разликата между които съответно е не по-голяма от 2 dB (А).
3.2.6.2. Най-високото от тези три стойности трябва да е резултатът от изпитването.
Не че нещо, ама я си представете как ще да изглежда тая процедурка изпълнена от катаджии на пътя...всъщост не на пътя ами...ееее...дявол знае къде



- mrpetrov
- Мнения: 415
- Регистриран на: Чет 22 авг 2013 15:28
- Автомобил: 1997 Passat B5
- Двигател: 1.6 AHL
- Местоположение: ¯\_(ツ)_/¯
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Цитираната спогодба важи за производители или опълномощени от тях лица - разбирай Great Wall дето ги правят в Ловеч:
3.1 Заявлението за одобряване на типа на превозното средство по отношение на шум трябва да се подава от неговия производител или от негов надлежно упълномощен представител.
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
Спиране от движение и преминавани нов преглед за състоянието на автомобила-да.Ама не и бракуване както са го писали.Това че издава малко повече децибели не значи че е негоден за движение.Ами за затворят ШЕЛ България че не им е нафтата във норми.... 

- kaiser666
- Мнения: 4670
- Регистриран на: Вто 31 юли 2007 13:03
- Автомобил: Bmw E34
- Двигател: M20B20
- Местоположение: South Of Heaven
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
А дано измислят нещо и за мангасарските ксенони 

- icoico
- Мнения: 3795
- Регистриран на: Пет 04 май 2007 18:50
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
- Контакти:
Re: Бракуват бръмчащи коли при регистрация и гонки
mrpetrov написа:Цитираната спогодба важи за производители или опълномощени от тях лица - разбирай Great Wall дето ги правят в Ловеч:...
А можеш ли да посочиш друг нормативен акт относно начина да бъде измерено нивото на шума от автомобил?

Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 46 госта