Мнениеот VWGT » Чет 02 окт 2014 14:32
аз също всеки ден като съм с колата минавам поне през едно кръстовище с регулировчик. Може би ако бяха нормални тези наскоро ремонтирани кръстовища светофарната уредба щеше да се справя и сама, но все пак без регулировчик не може и трябва да се познава. Така кат се замисля се сещам за населени места без светофари и знаци, ама дали на местните не им трябва да ги познават ... Я някой политик ще се разходи с конвой, я някой светофар ще блокира, я ремонти или друго неочаквано събитие ще настане. В София си имаме даже и пешеходна пътека, на която от време на време застава регулировчик.
Има хора, които дори не знаят регулирочвика ли да гледат, светофара ли ... онзи ден заради еднА колега на пътя за малко щяхме да станем кадър от филм на Люк Бесон. Но го има и обратното, вчера бяхме урегулирани от поУицай, който стоеше в дясно, говореше по телефона и само въртеше палката за каишката по посока на движението - ама това вече е за много напреднали потребители.
Та с две думи ще се опитам да напиша само най- най-основното, колкото да си припомним и да знаем кога да спрем, кога да тръгнем, и кога да се ослушваме за жокер от полицай, клаксон или мил колега.
- СПИРАМЕ и ЧАКАМЕ, когато полицаят е с ГРЪБ, или ЛИЦЕ към нас, или ПАЛКАТА сочи в наше ДЯСНО.
- във всички останали случаи караме НАПРАВО и НАДЯСНО
- В ЛЯВО ЗАВИВАМЕ само когато ПАЛКАТА СОЧИ НАЛЯВО
ПАЛКАТА винаги стои в ДЯСНАТА ръка, допускат се някои изключения, но за тях следим ЛЯВАТА ръка на полицая.
То така е и на пътя, ДЯСНАТА винаги е ЛОШАТА, с която те спират, а ЛЯВАТА е ДОБРАТА ръка, тя позволява и с нея винаги се разбирате неофициално. Не е желателно да се поддаваме на сигналите от другите водачи, щото и те толкова познават правилника.
ДЯСНО - ЛОШО, НЕ МОЖЕ
ЛЯВО - ДОБРО, МОЖЕ