:arrow Фолксваген Фолклорен Събор Узана 22-23.08.2025: Важна информация!

Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
snuupy93
Мнения: 854
Регистриран на: Пон 10 ное 2008 23:01
Автомобил:
Двигател:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот snuupy93 » Нед 16 ное 2014 9:54


даката07д написа:Нито му е мястото, нито му е времето, но от известно време ме гложди следната(малоумна може би)мисъл:
Колеги, приемете следният случай:

имаме бензинов двигател с обем 1600 куб. см.
и
дизелов двигател със същият обем...

да предположим, че тези двигатели са монтирани на еднакви автомобили с тегло от по 1500 килограма
би ли трябвало (при положение че и двата са с еднаква мощност, измерена в еднаква мерна единица)дизеловият да "тегли" повече от бензиновият? или ще е наравно с него?
например имаме следният конкретен пример:
дизелов голф 55 конски сили и
бензинов моноинжекцион 75 конски сили...
пита се: кой от двата двигателя ще реализира по-голяма теглителна/носеща сила или няма да има разлика?
знам, че питам за еднакви обеми, но все пак едното е дизел а другото бензин...? :rolleyes :rolleyes

Във всички случаи, дизеловия мотор, защото има по-голям въртящ момент, въртящият момент е всъщност важният за "тегленето", неслучайно всички автобуси, големи машини са дизел, не защото харчат малко, а защото имат въртящ момент, да носят определен товар. Виж в http://www.auto-data.net/bg/ сравни мотори с еднаква кубатура, дизел и бензин и виж въртящия момент в нютон метри (Nm).




Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19319
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот stefan4o » Нед 16 ное 2014 9:57


При атмосферен дизел на Голф Мк2 с 55к.с. върт.момент е 100нМ, докато при 1.6 карбуратор 75к.с. той е 125нМ. Кой ще тегли повече :icon_lol


andro_
Мнения: 5389
Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот andro_ » Нед 16 ное 2014 10:32


Ще тегли повече двигателят с по-голям въртящ момент, естествено на обороти на двг,при които се развива макс.въртящ момент.
И трансмисията е от значение. Тя мултиплицира въртящият момент, подаден към колелата. Съответно скоростта в км/ч, при макс.въртящ момент ще зависи от предавателните числа на трансмисията, които при бензиновия и дизеловия двг са различни.
Като под "теглене" аз разбирам усилието (измерено в kN, примерно), приложено в точка на теглене, т.е. теглич.

От време на време тегля разни земеделски машини с трактори.
Теглителната сила при различните марки и модели от един мощностен клас е различна.
Двигателите на различните марки са настроени различно и е много интересно как една машина на по-ниски обороти на двигателя тегли повече, отколкото друга на по-високи обороти и уж по-голяма мощност на двигателя :).
По време на такова теглене при 100% газ и ръчен режим на управление на трансмисия и двг колкото повече ми падат оборотите на двг от 2100 (номиналните) към 1500 об/мин, толкова повече теглително усилие има машината, защото въртящият момент расте, с намаляване на оборотите (до 1500, но не и по-ниско,там е пикът на въртящия момент).
Съвременните дизелови двг с комон рейл впръскване под високо налягане (вече има с над 2000 бара, до 5 впръсквания на гориво на такт; включително пилотно впръскване) компютърно управление и VGT турбокомпресори са много удобни за различна настройка, от страна на инженерите, които ги създават; при различни режими работят коренно различно, спрямо натоварването.
Обикновено на двигателите на споменатите от мен машини максималната мощност се постига на по-ниски обороти, отколкото номиналните, т.е. максималната мощност се постига преди максималните обороти.

Последна промяна от andro_ на Нед 16 ное 2014 11:00, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
ktamen
Мнения: 6368
Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София - Ямбол

Re: Разлика в теглителната сила при бензин и дизел?

Мнениеот ktamen » Нед 16 ное 2014 10:38


Интересно колко много хора предпочитат да се ограмотяват от списания, а не от учебници. По-точно тоталното неразбиране какво е мощност и какво е въртящ момент и има ли някаква връзка между двата термина :gruebel А теглителната сила от какво зависи и каква връзка има (ако изобщо има някаква връзка) с другите две понятия също май е твърде мъглява история.

Последна промяна от ktamen на Нед 16 ное 2014 19:21, променено общо 1 път.



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: petar_a и 63 госта