Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
lion_heart002
Мнения: 2312
Регистриран на: Чет 18 фев 2010 13:45
Автомобил: Rio UB Corolla E110 GS450H
Двигател: D4FC 4ZZFE 2GR-FSE

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот lion_heart002 » Вто 08 сеп 2015 18:18


Стефанчо,донякъде си прав,но не забравяй,че е важно и колко бързо се развърта тоя мотор. Не може хода на буталото да ти е 100 мм примерно и да чакаш да се случи нещо бързо,та ако ще и на 2000 оборота да ти е въртящия момент. Да не говорим,че двигателите с къс ход реагират МНОГО по-бързо при всякакви обороти,дори и при 1000 като настъпиш педала и литва,докато ония другите се чудят дали да наеме или да угасне.




Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот kris11 » Вто 08 сеп 2015 18:24


krasi76 написа:И между другото почти всеки 2 литров 8 клапанов мотор от онова време е 115 к.с. Например на вектра и омега ....

МОЛЯ Я пак справка малко в Гугалеску. Toва,че Vw не са могли да направят мощен двигател си е техен проблем.
Жокер : двигател ZAR167
Стефчо -малко справка на Сандо AGG то му пика ба върт. момент е на 2500 об/ мин.При мен е на 240о об/ мин / не ,че има разлика/. Много са приятни за градски условия на равно споко тръгваш на 2 ра , на наклон надолу на 3 та
П.П. Даже AGG то е в по-добра кондиция в предвид олекотените бутала.

Последна промяна от kris11 на Вто 08 сеп 2015 18:38, променено общо 2 пъти.


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот stefan4o » Вто 08 сеп 2015 18:28


На база личен опит с два еднакви автомобила, но с различни като конструкция мотори с почти еднаква мощност и обем мога да споделя, че дългоходовият ми се струваше чисто субективно, че дърпа по-добре на ниските обороти.
ABU има по-малки като диаметър бутала, но е с по-голям ход, PN е с по-големи, но е по-къс ход на буталото.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот krasi76 » Вто 08 сеп 2015 18:38


Смешкото със таксиджийският (жълтият) сеат пък страшен разбирач се извади.

Последна промяна от hooligans на Пет 11 сеп 2015 13:18, променено общо 2 пъти.
Причина: Получаваш официално предупреждение! Спазвай приличен тон!


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот kris11 » Вто 08 сеп 2015 18:40


krasi76 адаш я дай нещо по темата по повечето конски сили и моя жокер


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот muns61 » Вто 08 сеп 2015 18:46


Дългоходовите мотори са по-еластични, не всеки водач търси спортен дух от колата. Преди масовото навлизане на автоматиците тези мотори определено бяха по-добри за градско шофиране.
Колкото до късоходовите, Фиат имаха един с ход 55,5 и диаметър 80 мм на 1100 кубика, 1300 кубика с диаметър 80 и не помня колко. Този мотор в УНО гореше колкото Голф 3 1.6...


Потребителски аватар
Bai Sando
Мнения: 8116
Регистриран на: Чет 27 мар 2008 22:28
Автомобил: Audi A 3
Двигател: 2000 TDI 2006г
Местоположение: Пазарджик

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот Bai Sando » Вто 08 сеп 2015 18:49


Аз бях страшно доволен от вървеж в ниските от моето 1.6 АЕЕ 75 к.с.Тръгваше веднага щом го настъпиш но до 3000-3500 всичко свършваше.Това за градско каране беше супер.На момчето което го продадох го беше снимал на клип как го дърпа с 1.8 АБС на голф и вървяха равно. :mhihi След това като се качих на АЕК 101 к.с. ми идеше да се гръмна.Тва чудо не ще да тръгне на светофара.За сега съм най-доволен именно от 2.0 115 к.с. АГГ има си ряз още в ниските и си тегли доволно.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот krasi76 » Вто 08 сеп 2015 18:55


Ми аз съм ди доволен от колата и като здравина и като мощност,и го заявявам най отговорно,щото имам 2Е от 1996 година. И говоря за читаво 2Е,щото лично аз си го докорах преди 10 години от Германия.На реални 130 хил.километра.И съм сигурен че са реални щото преди няколко месеца (на 220 хил.) му сменях съединителя и този дето свалих беше със щампи vw audi и на водната помпа и на термостата дори си пишеше vw audi.А по мотора освен едни гумички на клапани нищо друго не съм пипал. А за тези дето не вярват че си пълни километража - пробваме и ако не направи 220 я паля публично,но ако е обратното им изгаря колата.На лично си давам тела за да се уговорим-за тези от Сф важи това.Хайде да ви видя сега отворковци. п.п Евала за колата бай Сандо. :)


Потребителски аватар
kris11
VW експерт
VW експерт
Мнения: 13545
Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
Автомобил: VW Sharan 7M8
Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
Местоположение: Варна
Контакти:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот kris11 » Вто 08 сеп 2015 19:05


Bai Sando написа:Аз бях страшно доволен от вървеж в ниските от моето 1.6 АЕЕ 75 к.с.

Като карал АЕЕ го потвърждавам. Но си и гореше доста на градско.
На 2л моторче са можели да сложат още 1 валче и с 8 клапана да го докарат до поне 140 к.с. Ако са и добавили и по още 1 "резервна " свещ са можели да го дотъкмят до 147 к.с. "Резервната" свещ е патент на Мерцедес от 1 та св. война на самолетни двигатели - ТS
Друго, което ми е много чудно е защо късмо се отказват от делкото след като още 1994г /може би по-рано/ Бош има запалителни системи без делко.

Последна промяна от kris11 на Вто 08 сеп 2015 19:37, променено общо 1 път.


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот krasi76 » Вто 08 сеп 2015 19:15


Читаво. Държа да подчертая - ЧИТАВО 2Е си върви напълно доволно.Единственият минус му е разхода поради късите предавки но пък го компенсира с добрата динамичност.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 08 сеп 2015 19:58


stefan4o написа:Много си се вглъбил в прогреса на марката, мисля.

Ми много ми е бавно Vento-то. Бегачките BMW с 1.8 двигател от тия години имат повече коне. :mhihi И на Honda-ите им дишам праха. Ааааа. :banghead :icon_lol Vento-то на бензин е в кондиция. Работата е, че очаквам по-съвършен и нов мотор да има повече мощност и по-висока ефективност от такъв с 20 години по-стар. В момента ТРИ!! цилиндров 999см3 има мощност с 35 коня по-голяма от моята. И максимална скорост колкото моята.
stefan4o написа:Според мен по-съществен е въртящият момент в кои обороти има пик и как изглежда графиката му през работния диапазон на мотора.

Ми то на 2Е въртящият момент(не кой знае колко голям) пак не му е в особено ниски обороти(цели 3200), да не говорим че мощността е на 5400. Не знам за малолитражка, но Fiesta 900 кубика с 3 цилиндъра се оказва, че върви повече от Vento с 4 цилиндъра и 2000кубика. :gruebel И аз съм чувал, че форсираните двигатели не са толкова износоустойчиви, но е факт че някой с такава калинка може да се гаври и мен, и теб. А има нищо кола. :eek
Просто мотора 2Е като го гледам е такава пълна скръб, че да бях си взел по-добре ААА или ABV, като ще плащам голям данък.(или поне ABF)
kris11 написа:Друго, което ми е много чудно е защо късмо се отказват от делкото след като още 1994г

Значи Fiesta 93 е без дистрибуторна капачка, бобината е с 4 кабела, които отиват към свещите. :no
krasi76 написа:Читаво. Държа да подчертая - ЧИТАВО 2Е си върви напълно доволно

Какво ще рече доволно според теб, човек? 2 литров мотор от 0 до 100 за близо 11 секунди? :no При условие, че Honda 1.8 от същата година ги прави за 8.5 секунди? Не знам VW дали са били консервативни, но с какво по-точно е мръднал мотора 2E от DX или RG, които са с 2-10 коня по-слаби, но с 200cm2 по-малък обем? Долу-горе същата мощност на долу-горе същите обороти - е? Имат 10-20 години разлика тия мотори с 2Е?


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19316
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот stefan4o » Вто 08 сеп 2015 20:05


Мен не ме бърка, ако някоя бърза калинка се гаври с мен. С всякакви коли съм си правил сверки. Чак толкоз не задълбавам, да взема да се гръмна ли, че колата ми не вдига 200 или не прави 100 за под 10 секунди?

Последна промяна от stefan4o на Вто 08 сеп 2015 20:08, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 08 сеп 2015 20:07


stefan4o написа:Мен не ме бърка, ако някоя бърза калинка се гаври с мен. С всякакви коли съм си правил сверки.

Мен също, това по-горе да се възприеме като някакъв мой си опит за хумор. Истината е, че двигател DX от 83-та има почти същата мощност като двигател AKR от 98-ма година или 2Е от 94-та. Просто не го разбирам това. :screwy Значи за 20 години от VW не са могли да измислят нещо ново, докато 92-ра година Fieta е вече със запалителна система без делко?


krasi76
Мнения: 180
Регистриран на: Пон 22 юни 2015 8:29
Автомобил: VW
Двигател: 2000 GTI
Местоположение: София

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот krasi76 » Вто 08 сеп 2015 20:09


Напълно си прав. 2Е-то не става за нищо (особено пък твойто). Направо го карай в отпадъци. И с парите които вземеш купувай една 1000 кубикова фиеста,шом е такъв самолет. Уникат си ей.


Потребителски аватар
инжектопляктор
Мнения: 4192
Регистриран на: Нед 21 сеп 2014 0:54
Автомобил:
Двигател:

Re: Защо двигател 2Е на VW MKIII е с толкова малка мощност?

Мнениеот инжектопляктор » Вто 08 сеп 2015 20:10


krasi76 написа:Напълно си прав. 2Е-то не става за нищо (особено пък твойто).

Ми не, да бях си взел една Jetta 81 и то същата работа като Vento 94. Къде по-точно е прогреса, освен в малко по-облият външен вид?
stefan4o написа:Чак толкоз не задълбавам, да взема да се гръмна ли, че колата ми не вдига 200 или не прави 100 за под 10 секунди?

Ми за чий ти е голям обем, като няма никой? :screwy Просто се чудя?



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 51 госта