Това с разхода е забавно - с колко наистина се вдига от карането на къси? И то, ако са си стандартните, а не 30% дълги, допълнителни дневни светлини или ксенони или......
Може би, ако спра да карам на фарове денем колата ще почне да връща в резервоара?
Някой по-горе попита какво правим като видим някой без светлини? Ами аз обикновено подсещам, въпреки че съм си отнасял и пръстова конфигурация.
Не знам доколко имат значение светлините денем за статистиката, но поне аз без да искам ги търся и според мен от тях има полза дори в града. А кретените на пътя са си такива и с лампи и без.
Светлината "спасява" живот
- AugustinerFan
- Мнения: 265
- Регистриран на: Нед 19 апр 2015 2:22
- Автомобил: Mini Cooper SD
- Двигател: 2017
- Местоположение: München
Re: Светлината "спасява" живот
Пръстовата конфигурация си е нещо като "Благодаря че ме подсети",приемай ги с усмивка.Важното е да не се стига до спаринг, че понякога спаринг партньорите са повече от един. В последно време често въртят по новини за "ММА спаринги" на пътя с повече от двама участници.
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Светлината "спасява" живот
Има статистика и изследване, което е проведено в много държави относно задължителното каране на фарове целогодишно.
По много категоричен начин е доказано, че ПТП се увеличават в резултат на прилагането на тази мярка. По тази причина и в доста страни се отказват в последствие от задължителното шофиране на включени светлини през деня.
Особено се увеличава броя на ПТП с пешеходци и велосипедисти - човек свиква с насрещните фарове и започва несъзнателно да игнорира други участници и обекти в движението, които са без светлини.
Увеличават се също и ПТП с челни удари поради по-трудното правилно определяне на дистанциите с включени фарове.
С приемането на задължително каране на включени къси светлини у нас, ПТП не само не са намалели, напротив - увеличени са
За някой може да е незначително увеличаването на разхода от карането на фарове, но хората са си направили труда да изчислят, че годишно се касае за милиарди долари за допълнително гориво от подобна мярка за страна като САЩ например. Това пък води до екологични последици и т.н.
Определено печели и една друга индустрия освен петролната, много сериозно при това.
Като всеки възел и агрегат в автомобила, всичко има ресурс. Ползането непрексънато на близо 150 вата консуматор, колко приблизително е карането на къси светлини при един нормален автомобил (не визирам новите модели с дневни лед светлини), не остава без последствия за генератор, акумулатор, ремъци, фарове, електрическа систма и т.н.
По много категоричен начин е доказано, че ПТП се увеличават в резултат на прилагането на тази мярка. По тази причина и в доста страни се отказват в последствие от задължителното шофиране на включени светлини през деня.
Особено се увеличава броя на ПТП с пешеходци и велосипедисти - човек свиква с насрещните фарове и започва несъзнателно да игнорира други участници и обекти в движението, които са без светлини.
Увеличават се също и ПТП с челни удари поради по-трудното правилно определяне на дистанциите с включени фарове.
С приемането на задължително каране на включени къси светлини у нас, ПТП не само не са намалели, напротив - увеличени са
За някой може да е незначително увеличаването на разхода от карането на фарове, но хората са си направили труда да изчислят, че годишно се касае за милиарди долари за допълнително гориво от подобна мярка за страна като САЩ например. Това пък води до екологични последици и т.н.
Определено печели и една друга индустрия освен петролната, много сериозно при това.
Като всеки възел и агрегат в автомобила, всичко има ресурс. Ползането непрексънато на близо 150 вата консуматор, колко приблизително е карането на къси светлини при един нормален автомобил (не визирам новите модели с дневни лед светлини), не остава без последствия за генератор, акумулатор, ремъци, фарове, електрическа систма и т.н.
- Stivi
- Мнения: 8371
- Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Правец-Поморие
Re: Светлината "спасява" живот
pe6kata написа:За някой може да е незначително увеличаването на разхода от карането на фарове, но хората са си направили труда да изчислят, че годишно се касае за милиарди долари за допълнително гориво от подобна мярка за страна като САЩ например. Това пък води до екологични последици и т.н.
При нас не са милиарди,но със сигурност са милиони левове които излизат от нашите джобове не само за допълнително гориво,но и за крушки,ремонти по електрическата система ,и за рекета на полицайте дебнещи зад ъгъла ,ако случайно пропуснеш да запалиш фаровете отивайки до кварталния магазин


- ktamen
- Мнения: 6365
- Регистриран на: Вто 23 мар 2010 18:52
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София - Ямбол
Re: Светлината "спасява" живот
logrus написа:Това с разхода е забавно - с колко наистина се вдига от карането на къси? И то, ако са си стандартните, а не 30% дълги, допълнителни дневни светлини или ксенони или......
Може би, ако спра да карам на фарове денем колата ще почне да връща в резервоара?
Някой по-горе попита какво правим като видим някой без светлини? Ами аз обикновено подсещам, въпреки че съм си отнасял и пръстова конфигурация.
Не знам доколко имат значение светлините денем за статистиката, но поне аз без да искам ги търся и според мен от тях има полза дори в града. А кретените на пътя са си такива и с лампи и без.
Не знам с колко се вдига разхода, приблизително пак 2,84%. Далаверата и на Лукойл и на гробарите от задължителните фарове е приблизително еднаква.
Не си единствения, който търси на пътя запалени фарове, всички ги търсим. Това хубаво ли е или лошо? Да колите са по-лесно забележими, но пешеходци, велосипедисти и прочее получават по-малко внимание.
Единственият аргумент за задължителните дневни светлини беше, че спасявали живот. Въпросът ми е чий живот спасяват, щом процентът на дневните жертви се е увеличил след почнахме да светим и през деня?
- pe6kata
- VW експерт
- Мнения: 3010
- Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
- Автомобил: passat corrado
- Двигател: AAA и АBV turbo
- Местоположение: Елхово
Re: Светлината "спасява" живот
"Кой какво печели след задължителното каране на фарове?
Osram - по-добър бизнес при среден живот на крушка едва 500-600 часа.
Лукойл - за четири месеца продават 11 милиона литра гориво повече.
Бюджета - върху преразходените литри гориво се начисляват около 53% акциз и ДДС.
Пътна полиция (КАТ) - наложени глоби и рушвети на място за невключени светлини.
Общините - прибират постъпленията от глобите.
Търговците - повече оборот от части и допълнителни аксесоари.
Правителството - отчита дейност пред Европейския съюз. "
Osram - по-добър бизнес при среден живот на крушка едва 500-600 часа.
Лукойл - за четири месеца продават 11 милиона литра гориво повече.
Бюджета - върху преразходените литри гориво се начисляват около 53% акциз и ДДС.
Пътна полиция (КАТ) - наложени глоби и рушвети на място за невключени светлини.
Общините - прибират постъпленията от глобите.
Търговците - повече оборот от части и допълнителни аксесоари.
Правителството - отчита дейност пред Европейския съюз. "
- kris11
- VW експерт
- Мнения: 13544
- Регистриран на: Нед 06 фев 2005 23:04
- Автомобил: VW Sharan 7M8
- Двигател: ADY_DBU_LPG LANDIRENZO OMEGAS
- Местоположение: Варна
- Контакти:
Re: Светлината "спасява" живот
Като се плашите преразход на гориво - монтирайте си ЛЕД светлини . Консумация 0,5-1А според моделите.
- forski
- Мнения: 4160
- Регистриран на: Пет 07 мар 2008 22:10
- Автомобил: SUZUKI SX4 S-CROSS Boosterjet
- Двигател:
- Местоположение: Сенник/Севлиево
- Контакти:
Re: Светлината "спасява" живот
Или си монтирайте слънчев панел на тавана ...
-
- Мнения: 811
- Регистриран на: Сря 11 юли 2007 15:49
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София Nissan Primera GT, Passat 5.5 TDI, Mondeo MK4
Re: Светлината "спасява" живот
Ще направя опит да сметна колко се качва разхода, без да гарантирам да е точно така.
При пуснати фарове имаме 2х55 вата къси, 4(6)х5 вата габарити, 2х5 вата осветление на номера, разни крушки в купето и таблото, да кажем общо 200 вата или 0.2 киловатчаса.
1 киловатчас се добива от 0.083 килограма бензин, при плътност на бензина 0.73 килограма на литър това прави 0.114 литра бензин или 0.028 литра за нашите 200 вата.
КПД на бензиновия двигател е максимум 30 процента, т.е. ще ни трябват приблизително 0.1 литър бензин на час за да храним тези 200 вата лампи.
Примерно при движение със 100 километра в час разхода би трябвало да скочи с 0.1 литър на 100.
В града ще е малко по-различно, понеже и скоростите са по-ниски, а и често се виси на място, а в такъв случай повечето бензинови коли при пуснат фарове качват оборотите на двигателя. Да кажем, че имаме средна скорост 33 километра в час в града, това означава завишен разход с 0.3 литра на 100 без да отчитаме висенето на място при по-високи обороти.
При пуснати фарове имаме 2х55 вата къси, 4(6)х5 вата габарити, 2х5 вата осветление на номера, разни крушки в купето и таблото, да кажем общо 200 вата или 0.2 киловатчаса.
1 киловатчас се добива от 0.083 килограма бензин, при плътност на бензина 0.73 килограма на литър това прави 0.114 литра бензин или 0.028 литра за нашите 200 вата.
КПД на бензиновия двигател е максимум 30 процента, т.е. ще ни трябват приблизително 0.1 литър бензин на час за да храним тези 200 вата лампи.
Примерно при движение със 100 километра в час разхода би трябвало да скочи с 0.1 литър на 100.
В града ще е малко по-различно, понеже и скоростите са по-ниски, а и често се виси на място, а в такъв случай повечето бензинови коли при пуснат фарове качват оборотите на двигателя. Да кажем, че имаме средна скорост 33 километра в час в града, това означава завишен разход с 0.3 литра на 100 без да отчитаме висенето на място при по-високи обороти.
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Светлината "спасява" живот
Основната причина за въвеждането на изискването да се кара на фарове и през деня е намаляване на жертвите на пътя.
В случая имаме увеличение на тази черна статистика, но аз не бих отдал повечето загинали на фаровете или тяхната липса.
По-вероятно е намаляването на цената на горивата, което увеличи броя на шофиращите, все повечето коли на пътя, лошите пътища, липсата на страх от закона и неговото НЕ-спазване, арогантността на шофьорите, лошата поддръжка на автопарка и т.н., и т.н. Едва тогава може някой да се рови в 1-2% ПТП, причинени от "включените фарове".
Тежките ПТП ще намалеят, когато законът започне да се прилага с пълната си тежест върху всички, а глобите започнат да се взимат директно от фиша със заплатите
В случая имаме увеличение на тази черна статистика, но аз не бих отдал повечето загинали на фаровете или тяхната липса.
По-вероятно е намаляването на цената на горивата, което увеличи броя на шофиращите, все повечето коли на пътя, лошите пътища, липсата на страх от закона и неговото НЕ-спазване, арогантността на шофьорите, лошата поддръжка на автопарка и т.н., и т.н. Едва тогава може някой да се рови в 1-2% ПТП, причинени от "включените фарове".
Тежките ПТП ще намалеят, когато законът започне да се прилага с пълната си тежест върху всички, а глобите започнат да се взимат директно от фиша със заплатите

- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светлината "спасява" живот
Статистиката ако не друго показва, че с фарове през деня броят на жертвите не е намалял. Което е достатъчна причина да спрат да са задължителни - който иска да си ги държи включени. Масова теза е "Аз виждам добре, но карам на фарове за да ме виждат останалите - защото не всички внимават". Което означава, че който го е страх, че няма да го видят да си кара на фарове. А ако някой ми каже, че ако съм без фарове по обяд в слънчев ден и не ме е видял, значи или има нужда от очила или направо да спира да кара поради проблеми с очите. Забраниха 75-100W крушки за домашна употреба, защото не били екологични, а 110W за фарове в най-яркото слънце са напълно екологични. Всичко можеше да е идеално решено, ако законът искаше да се кара на габарити през светлата част на деня. Ако не ги забелязваш, че светят значи е прекалено светло. А ако някой влезе в сенчест завой (съществена ситуация за поддръжниците на светлините) - то габаритите стават видими. Нито дразнят, нито хабят гориво.
Re: Светлината "спасява" живот
ktamen написа:Преди задължителните фарове.
2008г - 1058 жертви, само през деня - 564 жертви или 53,3%
2009г - 901 жертви, само през деня - 531 жертви или 58,9%
2010г - 775 жертви, само през деня - 479 жертви или 61,8%
2011г - 658 жертви, само през деня - 369 жертви или 56,1%
Средно за четирите години 57,28% жертви през деня.
След задължителните фарове.
2012г - 601 жертви, само през деня - 355 жертви или 59,1%
2013г - 601 жертви, само през деня - 361 жертви или 60,1%
2014г - 660 жертви, само през деня - 392 жертви или 59,4%
2015г - 708 жертви, само през деня - 437 жертви или 61,7%
Средно за четирите години 60,12% жертви през деня.
Излиза, че задължителните дневни светлини увеличават убитите по пътищата с 2,84%. Числото не е голямо, но зад това число всъщност са 73 убити в повече.
Та чий живот, по-точно, спасява оная светлина от рекламните табелки на Осрам
Аз ли нещо не схващам ?
Преди задължителните фарове от 2008 до 2011 включително има общо 3392 жертви
След задължителните фарове от 2012 до 2015 включително има общо 2570 жертви ----- 822 по малко
Преди задължителните фарове, само през деня от 2008 до 2011 включително има общо 1943 жертви
След задължителните фарове, само през деня от 2012 до 2015 включително има общо 1545 жертви ---- 398 по малко
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Светлината "спасява" живот
777 написа:Статистиката ако не друго показва, че с фарове през деня броят на жертвите не е намалял...
По твоята логика няма смисъл и от зимните гуми - с тях, без тях - жертвите са повече.
Същото и за ГТП - има ГТП, ама жертвите за няколко години са се увеличили? За какво ни е тогава с тея камери и т.н.
Не гледайте само краткосрочната статистика - вижте и цифрите преди това, а те са стряскащи:
1991 1992 1993 1994 1995 1996 1997 1998 1999 2000
1114 1299 1307 1390 1264 1014 915 1009 1047 1012
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009 2010
1011 959 960 943 957 1043 1006 1061 901 775
Т.е., без фарове, с много по-малко МПС на пътя - имаме повече жертви. Пасивната безопасност, една идея по-добрите пътища и завишеният в сравнение с тогава контрол и наказания си казват думата...
Последна промяна от buller на Сря 06 апр 2016 9:49, променено общо 1 път.
- 777
- Предупреждение за вечен БАН
- Мнения: 2789
- Регистриран на: Пон 24 фев 2014 21:26
- Автомобил:
- Двигател:
Re: Светлината "спасява" живот
DoH_KuXoT написа:...
Ако фаровете са помогнали тогава как си обясняваш по-малкото жертви през нощта? Гледай и процентите, не само бройката. Намалението може да се обясни с криза и по-малко каране като цяло. До 2008 беше кредитният балон, когато куцо и сакато теглеше 5000лв заем и тичаше да си купи кола. След 2008-2009 настана криза и кой без кола, кой без пари за гориво - съответно спадат и жертвите.
За периода 1992-1996 причините са съвсем други и нямат връзка с фарове или пътища. Тогава тепърва започна вноса на западни коли на старо - скок на броя на МПС, дивашки времена и т.н. Не на последно място и като население бяхме повече.
Последна промяна от 777 на Сря 06 апр 2016 9:52, променено общо 1 път.
-
- Мнения: 270
- Регистриран на: Вто 27 окт 2009 10:45
- Автомобил: VW BORA 2.0 115
- Двигател: AQY 1999
- Местоположение: Montana
Re: Светлината "спасява" живот
Задължителното шофиране с включени светлини през деня си е чиста глупост-светваш с фаровете и ...зачакваш да спрат катастрофите !?!
Статистиката го потвърждава.Много по-ефективно би било да се увеличи цената на горивата два пъти,да се кара със задължително постоянно натиснат клаксон...или да се ограничи максималната скорост до 20 км/ч.!?
Все мерки които подхождат по стил на министерството.Най-ерудираният консултант и експерт по темата безопасност е...Алекси Стратиев,вече 50 години!
А основната причина,както каза колегата lubo007 преди мен, са кретените...
Статистиката го потвърждава.Много по-ефективно би било да се увеличи цената на горивата два пъти,да се кара със задължително постоянно натиснат клаксон...или да се ограничи максималната скорост до 20 км/ч.!?
Все мерки които подхождат по стил на министерството.Най-ерудираният консултант и експерт по темата безопасност е...Алекси Стратиев,вече 50 години!
А основната причина,както каза колегата lubo007 преди мен, са кретените...
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 31 госта