Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Вто 12 мар 2019 15:28


pe6kata написа:... според мен акцента от цялата тая процедура пада върху закаляването на сегментите.

Пешка тук съм най-бос. Едва избутах химията и физиката.
Все пак за да говорим за закаляване, значи говорим за някаква промяна във решетката на метала или греша?
За да се случва нещо такова трябва да имаме рязка промяна в температурите? Отделно дори не знам, с какво се характеризира метала на сегментите.

Иначе в момента съм на 700км разработка :Mr Green Fun




Потребителски аватар
pe6kata
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3010
Регистриран на: Чет 24 май 2007 16:49
Автомобил: passat corrado
Двигател: AAA и АBV turbo
Местоположение: Елхово

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот pe6kata » Вто 12 мар 2019 15:56


ами то не е необходимо да си професор по химия и физика, достатъчно е да обърнеш внимание на някои факти:
- нов сегмент е мек като тел, може да го огъваш
- сегмент на правилно работил мотор и много закален - почти не поддава, а се чупи
- сегмент на прегрят мотор отново се разкалява и става мек и процеса после е необратим . След не много време, компресията му почва постепенно да спада, както и се увеличава разхода на масло, въобще ресурса на такъв мотор силно намалява

мекия сегмент не е износоучстойчив.

имаш високи Т, имаш и масло. За молекули и кристални решетки не мога да дам аргументи.

Не случайно има големи изисквания към разработката - до еди си колко км пробег да се кара ОТ-ДО определени обороти, и проценти на отваряне на дроселовата клапа /педала на газта там дето няма дросел/. В никакъв случай рзработката не се състои в пенсионерско каране на равна газ, голяма предавка и ниски обороти - това всъщност е най-грешното нещо...

Най-лаишки обяснено, с едно изречение, сегмента като нов има определено време/цикли, в които може да се случи това закаляване, не се ли случи с правилно разработване, той си остава един вид незакален, във вечна разработка и се износва значително повече във времето отколкото би трябвало.

Едно време се е гледало на тия неща доста, тъй като на една кола се е е разчитало да сменя две, че и три поколения ползватели. Сега нещата са коренно различни, но съм убеден за себе си, че принципа си важи


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Вто 12 мар 2019 16:03


Разработката на мотора е термин, който е на изчезване в "белите" държави, според мен. Продават ти кола, казват ти да си караш спокойно, но аз въобще не мисля така. Сегментите, за които pe6kata говори са много важни, но още по-важно е и маслото. При новите автомобили производителите правят отявлени тъпотии, като за текущата нова кола, която карам (Шкода) искат първа смяна на 30 000 или на две години. Ако знаете какво изтече на 10 000 като го смених, не е истина просто. А има производители, които изискват първа смяна на 50 000 или две години?!? Най-вероятно това е умишлено, за да се продължи тенденцията на консумиране на автомобилите и подмяната им с нови след три-пет години. Според мен първата смяна трябва да е на 2000 км, втората на 10000 и следващата може да е на 30 000. При по-честа смяна на масло, то има по-добри качества на смазване = по-малко триене = по-малко износване на триещи се части(сегменти, примерно) = по-висока компресия = оптимална работа на мотора и по-малко натискане на педала на газта, за достигане на определена скорост = по-нисък разход. Така мисля аз. :love.vwclub


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Вто 12 мар 2019 16:55


Пешка като цяло съм съгласен. Само това с 'вечна разработка' не ми се струва възможно.
Разработката(според темата) не мисля, че включва този процес на някаква промяна в решетката на метала.
Не съм запознат, какво точно се случва с метала, но то не влияе на разход, масло и т.н. дискутирани в темата.

В този ред на мисли, това е напълно излишно:
Spas написа: Според мен първата смяна трябва да е на 2000 км

Както казах, при новите коли металните части са значително по-добре обработени, полирани, напаснати. В завода двигателя работи първите си часове на стенд и се елиминира грубия процес на разработка, който отделя метални стружки. Заради тези стружки се сменя масло 1000-2000км след основен ремонт, но при новите коли този процес се извършва в завода. Тоест е напълно излишно при покупка на кола да се сменя масло. Удълженият интервал на смяна е съвсем друга бира и там си зависи от човек. Аз лично никога не бих сменял на 30000к км.
Та и по въпроса с термичната разработка, предполагам при новите коли също става на стенда. Не вярвам да се оставя в клиентски ръце, но пак казвам, че тези термо неща не са ми ясни.


Потребителски аватар
Spas
Модератор
Модератор
Мнения: 3690
Регистриран на: Нед 09 сеп 2007 11:51
Автомобил: VW Golf 2
Двигател: 1800 RP
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Spas » Вто 12 мар 2019 17:08


Имаше метални частици в маслото на 10 000.

А двигателите работят на стенд няколко минути само. :c020


Потребителски аватар
ssssl
Мнения: 950
Регистриран на: Вто 12 май 2009 17:47
Автомобил: Волво ЕХ30 428 коня
Двигател: CJXC
Местоположение: Sofia

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот ssssl » Вто 12 мар 2019 17:09


Zdravko Zankov написа:А как се променя с напредването на пробега?
Твоите надали са на 500000+,но все пак.

Кво да ти кажа... Октавията на 185к я продадох и нямаше промяна, освен лекото намаляване на разхода след ремапа при Сами, на 120к. Разхода го засичам по колонка.
Бензинките са на малко км.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10087
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот group® » Вто 12 мар 2019 17:30


Spas написа:А двигателите работят на стенд няколко минути само. :c020

Да 20 до 30мин. в зависимост от вида разработка. :c020


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8371
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Stivi » Вто 12 мар 2019 17:53


Spas написа:Според мен първата смяна трябва да е на 2000 км, втората на 10000 и следващата може да е на 30 000.

Не съм чул официален представител да е забранил смяната на масло преди препоръчаната от производителя! Така че действай смело-ще ти се зарадват много с тези междинни смени :th_up А това с 20-30мин. работа на стенд за новите коли ми е леееко съмнително че се прави /или ако се прави то е за една минута колкото компютъра да отчете параметрите и да каже че всичко е ОК/ ! Доста Дискавъри филмчета съм изгледал и там на края на конвейра просто ги палят и изкарват на плаца,кой ще си играе да губи време и пари за да бръмчи всяка кола по половин час на стенд icon_idea Естествено това важи за масовките,за скъпите коли и суперкарите нещата със сигурност са други !


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот niks76 » Вто 12 мар 2019 18:05


вискозитета ясно ,но за нашата географска ширина какво масло отговаря по спецификации :mhihi
и още малко по темата -имат ли разлика маслата за дизел и бензин или всичко е маркетинг и реклама?
разхода откъм масло не се влияе или е 0.00001процента като критерий
п.п ако някой може да покани и дас ауто сервиз на този диспут ,черпенето е от мен :c020


Потребителски аватар
Чудомир
Мнения: 2856
Регистриран на: Вто 18 юли 2006 0:37
Автомобил: Passat 5.5 + Caravelle T4
Двигател: 03 V6 AMX + 97 VR6 AES
Местоположение: Нейде из Швабско или под тепетата

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Чудомир » Вто 12 мар 2019 18:56


niks76 написа:п.п ако някой може да покани и дас ауто сервиз на този диспут ,черпенето е от мен :c020

Смятам знаеш, че ще се чувстваш като в 1ви клас, като ти отворят очите към съвсем други перспективи на тематиката :c010

Сега за разработването (преразказвам, без да мога да кажа доколко може да се вярва на твърденията):
Съвсем наскоро гледах едно интересно видео на този немски "полу-бог" на тема мотори:
https://youtu.be/kWPb066Dmqg?t=2146

От 35:45 натам обяснява за шлифоването на цилиндрите посредством камък и после четка и за оптимизирането на омасляването.

Най-общо казано с шлифоването посредством камък прави грубия гребен по стената на цилиндъра, който рисува във видеото, и после с четка му отнема върховете. Точно отнемането на върховете е разработването, което по принцип се случва в двигателя в първите хххх км. Затова и във видеото казва, че на така обработен двигател не е нужно разработване.

От 39:44 натам обяснява за подобната обработка на алусил двигател, където се работи в много по-малък мащаб и за да се получи подобен ефект посредством специална паста се разграждат алуминиевите атоми по стената на блока, за да останат само силициевите и да се получи необходимия "гребен".

Между другото, подобно изказване за "няма нужда от разработване" съм гледал и в това видео от 19:41 натам, а както може да предположим, един ГТР мотор едва ли има лек живот, така че твърдението е доста силно:

https://youtu.be/pm74reA9nWk?t=1181


Потребителски аватар
joro_kem
VW експерт
VW експерт
Мнения: 3974
Регистриран на: Пет 03 юни 2005 7:11
Автомобил: Octavia I Tour Octavia III FL
Двигател: AXR DFFA
Местоположение: Пловдив

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот joro_kem » Вто 12 мар 2019 19:30


Stivi написа:
Spas написа:Според мен първата смяна трябва да е на 2000 км, втората на 10000 и следващата може да е на 30 000.

Не съм чул официален представител да е забранил смяната на масло преди препоръчаната от производителя! Така че действай смело-ще ти се зарадват много с тези междинни смени ...

това е вероятно, защото не си опитвал да обслужиш кола в гаранция, преди предписанията на производителя! забранено не е, но е трудно да ги убедиш. въпреки, че плащаш! :wink


mrsch66
Мнения: 304
Регистриран на: Чет 22 мар 2012 18:38
Автомобил: jetta 2
Двигател: ez 1986
Местоположение: praha

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот mrsch66 » Вто 12 мар 2019 19:39


Който вярва че сегмента се закалява в цилиндъра с работа на мотора значи вярва и в Дядо Мраз опитайте да тръкнете сегмент с пиличка и ще разберете дали е закален или не.


Valchev83
Мнения: 48
Регистриран на: Сря 07 фев 2018 13:20
Автомобил:
Двигател:

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Valchev83 » Вто 12 мар 2019 19:51


Аз наскоро проверявах нивото и състоянието на маслото и бях изненадан, че на 8к все още е чисто и само леко потъмняло. Чудя се дали да не взема да дръпна малко масло със спринцовка и маркуче през щеката и да го дам някъде за анализ, ама не знам дали има такава лаборатория в България, а в чужбина за тази услуга мисля, че даваме по над 100 евро. Следващия път като давам масла за проби може да набутам между шишенцата и една проба от моята кола ;).

А по въпроса за закаляването на сегментите - чугуна се закалява чрез "стареене", което е продължително излагане на не много високи температури. За алуминия мисля че бяха около 250 градуса, но за чугуна не помня.
Това за нарочното надраскване на цилиндрите е вярно - нарича се Хониговане и целта му е тези драскотони да задържат масло. Когато свалях глава за обслужване на бившото ми БМВ на около 240к км хониговането беше непокътнато и съответно цилиндрите нямаха никакво износване, но този мотор (М54) се слави, че яде сегментите.

Последна промяна от Valchev83 на Вто 12 мар 2019 19:51, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
niks76
VW експерт
VW експерт
Мнения: 5312
Регистриран на: Нед 25 юни 2006 19:05
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Париж

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот niks76 » Вто 12 мар 2019 19:53


почти бях стигнал до комсомола ,така че мога почерпя пуканки ако се включат от дас ауто да ни просветят но напасване си има на металните елементи в цилиндрово буталната група-сегментите се разкаляват от злоупотреба ,но не и обратното.
лично аз съм на мнение че 10w50 е в пъти по добре за двигатели над 150000км от 5w40 без значение от марката масло и спецификациите на автомобилните производители за бг климата -важи най вече за турбинираните модели . проба грешка ми костваха 18турбини на едно и също тди и малко над 10000евро да науча каквото съм целял,като влизат 6 експертизи на масло с 5000км пробег(различни спецификации от една и съща марка препоръчвана от ваг групата-след това се отказах напълно от кастрол)0 и 5w30 са абсолютно немислими за нашите географски ширини и Спас е прав че нарочно се препоръчват лонг лайф интервали от счетоводна гледна точка


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1640
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: Разработка и масла - връзката им с разход на гориво

Мнениеот Кайзен » Вто 12 мар 2019 19:56


group® написа:Някой ако ми обясни практичната разлика между минерално, полу и пълна синтетика, ще съм много благодарен?

Разликата е във вида на базовото масло, което е около 70-80% от крайния продукт.
Едно време беше лесно:
1) минерално масло - база група 1
2) синтетично - база група 2
после се появи група 3, а с нея и
3) напълно синтетично
След това на бял свят дойдоха long life маслата и се оказа, че за тях трябват бази - група 4 и група 5, които преди това са използвани главно в трансмисионните.
След известно време производителите/смесителите на моторни масла решиха, че група 4 и група 5 им е много скъпа и създадоха група 3+.
Покрай преминаването към нискосерни горива, всички рафинерии инвестираха в оборудване и вече произвеждат бази група 2+.
От скоро Shell и Mobil пък правят GTL, което се нарежда по качества някъде до група 4, но няма право да се нарече група 4/5.

Според немското законодателство едно масло може да се нарече vollsynthetisch, само когато базата му е група 4 и/или 5. Няколко компании вече бяха осъдени. Motul си смени всички документи и етикети само преди няколко месеца, защото никога не са били vollsynthetisch, но са заблуждавали клиентите си.

Най-груба представа за базите на маслата на български - http://vexxol.com/%D0%B2%D0%B8%D0%B4%D0 ... D0%B0.html

Много информация за маслата, базите и т.н. от един от най-големите световни производители на масла група 2 и група 3 - https://docs.google.com/viewer?url=http ... f&pdf=true



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 41 госта