Все още доста хора могат да си направят сами смяна на спирачки, течности, окачване, свещи и т.н. не специализирани ремонти. А за тези, които не могат, се предлагат изгодно тези услуги.
Но, важният момент е надеждността, както беше написано. Ако си тръгнал на път с конкретен срок и цел да спечелиш пари, по-добре е да разчиташ на возилото, вместо на късмета. Тук се появява новата кола, която дори от ниския клас предлага предвидимост в престоя. Срещу съответната цена.
Като прохождахме в бизнеса взехме 8 годишна, която за 4-5 години нямаше скъпи, но за сметка на това чести ремонти. Тя си свърши работата като ни даде финансов аванс и трябваше да сменим концепцията.
Следващите коли са с "найлоните". Въпреки, че съм интересуващ се от ДВГ индивид, на тях изобщо не съм им виждал моторите. Колегите имат за задача да си гледат флуидите и да ги водят на ТО по график. Досега тази схема ми носи спокойствие.
Аз и съдружника ми караме коли втора ръка, като залагаме на малко повече комфорт и дребни екстри. Но от моят (евентуален) изненадващ престой не губи фирмата, защото не е определящ за работата. Ако стане важен - нещо работно от магазина.
Та, накратко - всеки трябва да действа според нуждите си. Няма универсална формула.
И последно, за лизингите и кредитите: явно нямам съвременна финансова култура и съм твърдо против всякакви кредитни инструменти в домашното авто-стопанство.
Не виждам смисъл едни пари да ми стоят някъде, а аз да се самопринудя да сключвам договор със задължаващи условия. Ако това са ми парите за "черни дни" или ги нямам, просто няма да си купя нова кола, или ще си взема по-евтина.
