Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
- silent
- Мнения: 2618
- Регистриран на: Вто 15 юни 2004 22:41
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Даже и изпичането клони към митовете и легендите...но това е мое мненеие на база пък моя опит....напълно съм съгласен със мунс и ронин....просто докато има балъци ще има и тарикати...не отричам ползата и разликата от зимни и летни гуми...но чак толкова видиотяване не е истина просто....
- buller
- Мнения: 2193
- Регистриран на: Пет 14 апр 2006 11:33
- Автомобил: VW Passat B5_5 Exclusive
- Двигател: 1_8T AWT
- Местоположение: София
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
silent написа:Даже и изпичането клони към митовете и легендите...
Позволи ми да не се съглася. Виждал съм какво се случва с качествена зимна гума през лятото - ламелите се "стопяват", ако се кара повечко в лятно време, гумата буквално почва да се разпада (на гранули), а грайферът да намалява доста бързо, особено при по-тежки коли. Отделно, една такава гума загубва свойствата си много по-бързо, отколкото такава, която е карана само в зимни условия. Но, от едно каране 500 км. няма да им стане нищо

- Кайзен
- Мнения: 1639
- Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Германия
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
А, дали тази зимна гума е карана с подходящото налягане?
Всяка гума карана с неподходящо налягане може да почне да се разпада.
Всяка гума карана с неподходящо налягане може да почне да се разпада.
- toraborat
- Мнения: 934
- Регистриран на: Пет 19 апр 2013 22:09
- Автомобил: VW Bora
- Двигател: ASZ 2002
- Местоположение: София
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Колата на ръба на възможностите ли се кара, та се следят параметрите на гумата толкова стриктно? Вече няма да спира от 190 до 0 за 300 метра, а за 320 метра.... С нормални скорости според мен е абсолютно все тая.
- polovera_9n3
- Мнения: 1916
- Регистриран на: Съб 17 авг 2013 22:39
- Автомобил: VW POLO TDI
- Двигател: BNM 2007
- Местоположение: Кърджали
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
За 500км извънградско на топлото време няма какво да им се случи, ама градско като ги караш... аз като гледам моите и на другите коли какви хубави дири оставят при паркиране/маневрирзне на топлия асфалт... 

- Lupender
- Мнения: 770
- Регистриран на: Съб 29 окт 2011 18:22
- Автомобил: Audi A4 B9
- Двигател: EA 288
- Местоположение: Благоевград
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Зимната смеска я дават по-"интелигентна", т.е. по адаптивна. Това ще рече, че понася по-широк температурен диапазон. В този смисъл, по-добре по-ранна смяна на зимните гуми, отколкото по-късна на летните. Извод - на гумите няма да им се случи нищо драматично.
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Темата е интересна. Както казаха и други колеги, в момента асфалта е студен. През нощта се охлажда много и през деня колкото и да пече той не може да достигне високи температури които стават критични за зимната гума. А при 20 градуса на въздуха изобщо. Така че при тези дневни температури през ноември и за нашият климат никакъв проблем.
Проблема идва ако се карат зимни гуми през лятото на 36 - 40 градуса въздух и асфалт напекъл до 50+ на дълъг път с висока скорост и натоварен автомобил. Тогава направо може да се деформира гумата и да стане за боклука.
Ето с това не мога да се съглася, че нямало проблем да се карат зимни гуми и през лятото. Направо е опасно. Защо мисля така. Ами от опит.
Първо спирачният път на горещ асфалт със зимна гума се удължава значително в предвид мекият каучук който става като дъвка.
Второ аз лично съсипах два броя всесезонни гуми на Кумхо сложени като задни на пасат комби натоварен до край с пасажери и багаж и пътуващ за морето в най голямата жега по м. Тракия със стабилна скорост. Асфалта сигурно беше 60 + градуса. В резултат и двете всесезонни гуми на входа на Бургас бяха с балони и криви и по средата на магистралата тресяха стабилно.
От тогава и отзад винаги лятото - летни, а зимата - зимни.
Не признавам вече и всесезонните даже, щом лека кола успя да ги пръсне буквално.
Проблема идва ако се карат зимни гуми през лятото на 36 - 40 градуса въздух и асфалт напекъл до 50+ на дълъг път с висока скорост и натоварен автомобил. Тогава направо може да се деформира гумата и да стане за боклука.
Ето с това не мога да се съглася, че нямало проблем да се карат зимни гуми и през лятото. Направо е опасно. Защо мисля така. Ами от опит.
Първо спирачният път на горещ асфалт със зимна гума се удължава значително в предвид мекият каучук който става като дъвка.
Второ аз лично съсипах два броя всесезонни гуми на Кумхо сложени като задни на пасат комби натоварен до край с пасажери и багаж и пътуващ за морето в най голямата жега по м. Тракия със стабилна скорост. Асфалта сигурно беше 60 + градуса. В резултат и двете всесезонни гуми на входа на Бургас бяха с балони и криви и по средата на магистралата тресяха стабилно.
От тогава и отзад винаги лятото - летни, а зимата - зимни.
Не признавам вече и всесезонните даже, щом лека кола успя да ги пръсне буквално.
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Благодаря на всички отговорили! На предишния Пасат първите ми зимни гуми, пак Гудиър, не ги пазех толкова и е възможно да са карани през април и октомври при подобни температури, и на четвъртата година падаха цели парчета от грайфера. Както написаха по-горе обаче, е възможно да е било, защото дълго време ги карах леко недонапомпани, което пък може да обясни сигурно и факта, че за 90к.+ км. на Б5.5 смених само един преден носач.
Последна промяна от ecm на Пон 11 ное 2019 14:56, променено общо 1 път.
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
На какво налягане си ги карал тези гуми ?
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
2.2-2.3 предните, задните - същото или по-високо, ако е натоварен
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Аз също ги карам на 2,2. Нормално от гумаджията ги правя на 2,5. После те с времето падат до 2,2. Нормалното налягане е 2,5-2,2.
Онези всесезонни които пръснах бяха се пренапомпали и за да стигна до морето ги спаднах леко. Явно от жегата и тнт.
Ако товариш ги прави на 2,5 макс отзад. Не е добре да се надуват като камък, както не е добре и да са меки. Ако са пренапомпани не контактуват с пътя с цялата си площ, което води до пробоксуване и лошо спиране.
Като се погледне гумата отзад примерно и се вижда аксиалният и профил дали е мека или пренапомпана в зависимост от формата и.
Лятото също не е добре да са на камък, понеже от високите температури, ако се кара продължително налагането се повишава повече.
Онези всесезонни които пръснах бяха се пренапомпали и за да стигна до морето ги спаднах леко. Явно от жегата и тнт.
Ако товариш ги прави на 2,5 макс отзад. Не е добре да се надуват като камък, както не е добре и да са меки. Ако са пренапомпани не контактуват с пътя с цялата си площ, което води до пробоксуване и лошо спиране.
Като се погледне гумата отзад примерно и се вижда аксиалният и профил дали е мека или пренапомпана в зависимост от формата и.
Лятото също не е добре да са на камък, понеже от високите температури, ако се кара продължително налагането се повишава повече.
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Надценил си се с тия гуми, щом толкова те вълнуват цели "20+" градуса. Ще се разтопят направо. Миналата зима с летни ли кара? Сума дни бяха над 20 градуса.
-
- !!!ИЗМАМНИК!!!
- Мнения: 43
- Регистриран на: Нед 04 окт 2015 9:54
- Автомобил: VW Baraka
- Двигател: IMA
- Местоположение: Добрич
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
MMX написа:Надценил си се с тия гуми, щом толкова те вълнуват цели "20+" градуса. Ще се разтопят направо. Миналата зима с летни ли кара? Сума дни бяха над 20 градуса.

Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
fetleto написа:Ако товариш ги прави на 2,5 макс отзад. Не е добре да се надуват като камък, както не е добре и да са меки.
Не е добре, ако помпиш гумите на принципа "като камък". Поглеждаш лепенката с данните или книжката, прочиташ колко атмосфери ти казват и ги правиш толкова. Проблемът само е да намериш компресор с работещ манометър, че масово по бензиностанциите са зле.
- Burner_inc
- Мнения: 691
- Регистриран на: Съб 28 фев 2009 17:20
- Автомобил: Touran Kawasaki Versys 1000
- Двигател: BLS 2009
- Местоположение: София
Re: Каране 500 км. с нови гуми при настоящите температури (8-20 градуса)?
Най- добрият начин за точно налягане в гумите е хубав личен манометър и малък авто компресор, защото налягане се гласи на студени гуми.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 32 госта