От юли 2021: Колите в София с екостикер

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот group® » Съб 02 яну 2021 11:21


А как трябва да стане?




cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Съб 02 яну 2021 13:27


Трябва да стане постепенно и справедливо спрямо хората.
Няма лошо да се оправят ГТП, дори е много полезно, и не само заради газовете.
Но не е нужно да си специалист от БАН, за да видиш, че проблема с въздуха го има и в дни без трафик.
Обаче за решаване на проблема, трябва парите да дойдат от общината и от близки до властта бизнеси, плюс непопулярни мерки спрямо живеещите в гетата, които са ценен, манипулируем електорат.
Докато въвеждането на стикери и забраната на по-стари автомобили в града, е имитиране на дейност по въпроса, но с по-малко негативи за тия горе. Имат си и оправдание, че така е по света. То е така, и лошо няма, но по света това се прави чак когато голямата част от всички други причини за замърсяване са премахнати. Отделно, че с тия мерки по света се предлага и съществена помощ при смяна на автомобила, най-малкото за живеещите в големите градове.
Не е изключено последното да го приложат и у нас, все пак вносителите на нови автомобили не са притежание на случайни хора(които ще имат интерес от такава мярка), но пък у нас стандартът е значително по-нисък, и за хората ще е доста трудно. Главното е обаче, че постигнатия ефект ще е съвсем минимален, интересно е тогава кой ли ще им е виновен?!
И доколкото въвеждането на тези стикери е също непопулярно, много зависи каква ще е политическата обстановка и перспективите за развитието и. Например ако сегашните не са на власт, вероятно ще държат много на влизането в сила на такива мерки, а ако са във властта, съвсем лесно могат да шикалкавят и да протакат.


Потребителски аватар
samo_pechka
Мнения: 8979
Регистриран на: Пон 05 дек 2011 22:46
Автомобил: YAMAHA Drag star 1100+XJ 900 58L
Двигател: V-twin 2002 + R4 1989

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот samo_pechka » Съб 02 яну 2021 14:14


Като се почне от натрупаните управленски грешки ( въобще ) , компетентността им, лобизмът , централизацията , липсата на перспективи и работа в провницията , произтичащите и оттам фактори ( липсата на доходи и средства за преживяване ) и се премине през поголовното сечене на гори, замърсяването на природата като цяло и се стигне до нашенския манталитет на мнозинството българи.
Как питам аз едни стикери могат да решат това?! Никак. Автомобилите не са основен замърсител. Да, те допринасят за замърсяването, но те не са сериозният фактор в случая.
Алчността и корупцията са най-основният замърсител. Както искайте го разбирайте.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот group® » Съб 02 яну 2021 16:29


Ще си позволя да извадя няколко основни пункта от мненията ви:
1) бедни сме
2) не са основен замърсител колите
3) недоверие в ефективността на мерките
4) липса на постепенност

1) Факт. Най-бедната страна в Европа. Ала бала - няма какво да кажа!
Единствено, може би, че нас тепърва ще ни пердашат със още по-сериозни санкции. Следователно пак ние ще плащаме! Няма да навлизам в детайли, защото ще политизираме темата.

2) Факт. И аз отдавна твърдя, че специално за София най-големия проблем са строежите и паркирането в тревни площи. Тези неща + липсата/лошо качество на бордюри = пръст, кал, прах и т.н.
Изобщо не ме учудва констатацията на Бан (затова исках линк).
Но тази прах, примесена с някакъв си % мазньоч от колите = такава гадост, която ни се лепи не само по самите коли, а дробове и всичко.
Ясно е, че няма как да изчезне съвсем! Но всяко намаление е в наша полза. И това можем лесно да го видим, ако си извадим главите от ...

Относно другите замърсители, аз нямам компетенцията да ги обсъждам. А и няма смисъл. Едно, че се политизира пак темите. Друго - ние сме авто форум о ни интересува основно тази тема. Трето - ако в една градинка има изхвърлени една камара боклуци и между тях има някакъв значим % фасове, това не означава, че не трябва да има мерки срещу изхвърлянето на фасове. Не можеш да кажеш, докато те глобяват за фас - 'Виж колко е малък, а има купища хвърлени големи боклуци. Най-малкия проблем е моя фас'. Нали? Или аз бъркам с логиката на нещата?

3) Тук не ми се впуска много в дискусия, защото винаги когато дадена мярка изисква нещо от нас, сме недоволни. Няма случай обикновения човек да хареса нещо, което му бърка в джоба. А ако помислим безпристрастно - няма как да стане иначе.
Но за да си дадем тази сметка, първо трябва да признаваме, че има проблем.
А дали има проблем - за мен да!
И пак няма да се впускам с глобален климат. Оставям го на умните.

Проблемът ми е, че живея на високо. Всеки ден се прибирам по стръмен път, където колите виждат зор и без да се 'ребри' колата. Виждам какво излиза от колите. Усеща се миризмата. Засяда ти.
Ми не е яко. Не ми е яко да виждам, че и децата ми го дишат това.
Много коли са така. Твърде много.

4) Е тук не съм съгласен изобщо. Всеки може да провери откога ни бъхтят с глоби в ЕС. Откога ни издават предписания.
Откога се говори за затягане на вредните емисии, техническите прегледи, контрол и т.н. А мерки никакви.
Не може вечно да се протака.
Има много изследвания за пряката вреда от колите. Има корелации. Не става с твърдение, че не ни бил това проблема. Проблем е!
Сериозен!


И аз искам да си махна ДПФ-а. Да си отпуша колата. Да не давам луди пари за да я държа в норми. Ама ... Ще се радвам да ни натиснат вече. Сами никога няма да се ограничим. Такава е човешката природа!


Едит:
Замислете се и друго, когато мислите за 'едни пари' и 'в услуга на големия бизнес':
Германия е една от най-влиятелните страни в ЕС. Икономиката и има един много сериозен стълб - автомобилната промишленост. (Същото се отнася и за Франция).
В момента всички традиционни производители на коли страдат много от всички тези мерки. Погледнете дълговете на VW! Практически са на косъм. Евро 7 ги поставя съвсем на колене. Колко време протакаха електрификацията? Бореха се със зъби и нокти. Сега сме свидетели на безпрецедентни обединения - Ваг, Бмв и Мерцедес. Само и само да се измъкнат.
Е щом тяхното влияние и сила не помогна, чие ще успее?
На продавачите на катализатори ли?
На завода за леене на чугун ли?


Потребителски аватар
Кайзен
Мнения: 1639
Регистриран на: Съб 28 май 2011 10:07
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Германия

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот Кайзен » Съб 02 яну 2021 18:08


За добро (използване на субсидии, програми за строене на пътища и т.н.) или лошо (спазване на регламенти) България е част от ЕС. С това са наложени следните регламенти/норми/директиви през годините. В т.ч. вслизат и нормите за пределно допустимите стойности за серен двуоксид, азотен двуоксид и азотни оксиди, прахови частици и олово в околния въздух.

- Директива 1999/30/EG:
1) от 01.01.2005 средна дневна стойност за PM10 от 50 µg/m³ с макс. 35 дни за календарна година, в които може да бъде превишена
2) средногодишна стойност за PM10 от 40 µg/m³

- Директива 2008/50/EG
1) от 2010 е поставена цел за PM2.5 до 25 µg/m³ (само препоръка)
2) от 2015 макс. ст-ст на PM2.5 от 25 µg/m³
3) от 2020 макс. ст-ст на PM2.5 от 20 µg/m³

България е в ЕС от 2007г. Какво е направено до сега за покриването на тези изисквания?

И колкото и да не е желатено да се политизира темата, то досегашните политици са виновни за сегашното положение - ниски доходи, корупция и нищо-правене за влизане в горните норми.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот muns61 » Съб 02 яну 2021 18:22


Неполитизирането на подобни теми е като непорочно зачатие.
Та да стягаме финансите и да сменяме колите...


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Съб 02 яну 2021 18:37


В България тия проблеми си се решават автоматично. Населението намалява, промишлеността също. Възрастта на автопарка се запазва, т.е става с все по-високи екологични норми. Достатъчно е просто колите да са що-годе изправни и да си отговарят на заложените норми.
Казано по друг начин, фасовете в боклука си намаляват и сега. С добро ГТП, ще намалеят още. А с течение на времето, ще изчезнат въобще. Въпросът е какво правим с останалата част от боклука, която хем е по-съществена, хем с по-неясни перспективи, хем още не правят почти нищо за справяне с нея.
И да, темата не може да не се политизира, това са политически решения. И част от цялостното решение засяга и икономически ръст и свързаният с него стандарт на живот. Защото простата истина е, че няма големи европейски градове, в които да се топлят на въглища и боклуци.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот group® » Съб 02 яну 2021 19:51


cecoa1 написа:.
Казано по друг начин, фасовете в боклука си намаляват и сега.


На каква основа стъпва това твърдение?
За какъв период?
Защото ако нямаш подръка някакви цифри за такова явление, си е чиста проба научкване.
А всичко останало в поста ти се гради върху такова неясно явление.

Така на същия принцип - на око, ще ти кажа колко са се променили нещата за последните 20г в София:
- значително увеличение на колите
- значително увеличение на дизелите спрямо бензин с газ/метан
- значително увеличаване на задръстванията - следователно моточасове спрямо километър
- значително се намали броя на каруците и същия контингент сега тараши кофите с едни коли, които са облак дим (естествено с хумор е това наблюдение, но си е така)
- днес на 18г да си и да нямаш собствена каляска е срам и позор. Ама нямал пари за гуми и накладки, защото държавата била еди каква си. Ама никъде по света в развита страна няма такова явление. Братовчед ми във Виена на 25г още никога не е имал кола. Учи и си кове бъдещето. Ходи с колело и автобус - това е.

Не можем без да политизираме такава тема, защото все някой ни е виновен, а винаги минава номера с политиците. А ние самите все сме онеправдани, прави и най-умните в Европа. :no


cecoa1
VW експерт
VW експерт
Мнения: 2004
Регистриран на: Пет 22 апр 2011 20:21
Автомобил: Passat 4motion[откраднат вече]
Двигател: AVF

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот cecoa1 » Съб 02 яну 2021 21:17


Че средната възраст на автомобилите се запазва е статистически факт. За да става това, означава, че все пак парка се обновява с по-нови автомобили. Т.е. не е само лично наблюдение, че по-малко се срещат стари коли, както е твоето, че колите много пушели по баира към Витоша, особено вечер, като се вижда дим заради включените фарове.
Единствената вина на собствениците е, ако колите им не са изправни, но това е и заради калпавите прегледи.
А дори значително да са се увеличили колите, те би трябвало да са и поне толкова по-екологични. Отделно от тях автобуси и камиони, и още по-отделно разни промишлени замърсители, част от които въобще ги няма, а други са в пъти по-екологични от преди.
Казват го учени глави, че транспорта прави малка част от тоя проблем, вижда се и от неспециалисти, че и в дни без движение го има...
Как точно да търся вината в себе си, че си карам кола, каквато мога да си позволя, в състояние каквото би трябвало да бъде, и някой да ми забрани да влизам в града, защото от днес(образно казано) в гетото не могат вече да крадат ток, и се топлят вече с горене на боклуци?! И дори когато почти не се движат коли в столицата, но при определени метеорологични условия, резултатите са също толкова лоши, поради гореспоменатите причини, как трябва да се чувствам??! Ето, поел съм си вината, не карам, или съм си купил нова кола(добър процент от което е отишъл при хора, близки на тия, които са ми ограничили движението на старата), проблемът обаче си остава... Как трябва да се чувствам, прецакан, или горд от изпълненият си, но в случая почти безполезен, граждански дълг?! Трябва ли да търся вина в някой друг тогава?! А каква е разликата, като я търся още сега, преди да са ме прецакали за нЕма нищо?!
Повече от ясно е, че ако няма някакви регулации, един ден и аз ще карам кола Евро 6d, и при нормални ГТП, ще ми се налага да е също достатъчно изправна, както сегашната с Евро 2/3... Но е също толкова ясно, че ако няма някакви регулации и мерки за основните замърсители сега, то те ще продължават да са същите докато нуждите на хората го налагат.
Ако проблемът с другите замърсители се реши, и нормите за замърсяване се затегнат до там, че наистина да е дошъл реда на ограничения в екологичния клас на возилата, както всъщност се случва по белия свят, ще съм съгласен. Но сега да ми искат определен екологичен клас, докато от всяка къщурка в столицата може да пуши произволно отровен гъст дим, за мен е "на гол тумбак, чифте пищови"...
Хората в Париж, Берлин и пр. не могат камина да си запалят дори за колорит... А ако/където могат, това е платено/обложено с данък...

Хубава е теорията, че все от някъде трябва да се почне, но всъщност е доста важно от къде и как.


Потребителски аватар
muns61
Мнения: 7965
Регистриран на: Чет 01 юли 2010 8:45
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: pleven

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот muns61 » Съб 02 яну 2021 21:25


Който иска да не замърсява, да си купи кола на метан, или пропан. До 1000 кила соствено тегло, до 100 коня. С катализатор, ЕГР и прочие асесоари. Ако е възможно, да е хибрид.
Няма такава? И що така?


Потребителски аватар
biol
Мнения: 433
Регистриран на: Пон 21 юни 2004 21:30
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот biol » Съб 02 яну 2021 22:14


Group да не си полицаи или данс , и да си спокойно и да си спокойно след изборите ще има нов шеф.

Не ми се обсъжда евуропата или зелените който са го писали. Знаеш ли къде е София, дали можеш леко да опишеш географското разположение. София е в специфичен регион и се различава от Берлин или Осло или Стокхолм
Какво да правим че предците ни са избрали град в котловина за столица, не са мислили по въпроса. Тъпо е да правиш град в котловина , всички нормално са или на брега или до голяма река ама каквото и да е Но не приемам теорията болен здрав носи. Освен да накажат шофьорите ,че не ползват градски транспорт нищо няма да се промени. Що вместо да пишеш не се качиш някой ден на Витоша да видиш какво идва от Перник и Горна баня. Въздуха над Младост и Двужба е кристален за сметка смрадта над Люлин Надежда.Или и за това са виновни колите??? Ако те мързи да ходиш отвори сайта със "станциите" за чистота на въздуха и виж къде е най мръсен , може да те изненадам ама павлово е фаворит , а като часове е 22ч вечер и 6 сутрин- дали това е най силния трафик ??
Какво може да се направи, да се премести столицата в Бургас или Варна, Може да се премахване Витоша или да променим климата като в Англия- да вали всеки ден.
Може и някой по фантастични мерки като забрана на въгледобива ( веднага) газифициране на Перник и София ( Така де прекарваме газови магистрали ама нямаме мрежа за обикновените хора) ,Абсолютна фантастика е даскалицата да послуша умните хора (абсурд ) да изоставят стратегията за окрупняване- уплътняване ( простичко наречено застрояване на всички градинки ) и да започнат развитие на крайградските зони- Тексас Калифорния са добър пример .


Така можем да си пишем колкото си искаме да разтягаме локуми ама полза никаква докато ни управляват тия


bbb12
Мнения: 131
Регистриран на: Съб 28 мар 2020 18:53
Автомобил:
Двигател:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот bbb12 » Съб 02 яну 2021 22:30


Доста интересна тема, с доста въпросителни или по-скоро неуредици. Защо? Защото живеем в абсолютно неуредена държава. От една страна наистина трябва да се затегне контрола при ГТП, защото сега на практика и с лагерна количка можеш да го минеш. Не е нормално също така всеки втори дизел да е "чипосан" и да е с изрязани катализатори, ЕГР-и и каквото още има, щот собственика иска колицата му за 5 хил. лева и със 100 коня да върви, като Порше за 200 хил. евро. От друга страна обаче, ние хубаво сме в ЕС, ама само по документи. Нито икономиката ни ( доколкото това може да се нарече икономика ), нито стандарта ни, нито държавното ни устройство са дори близки до тези на останалите страни в ЕС! Ние все повече се отдалечаваме даже от Румъния, която е на опашката на ЕС. Истината е, че хората просто нямат пари и си карат дъртите коли, които още като са ги купували "нов внос", в ония-нормалните страни са били скрап, защото не могат да си позволят дурги. И ако в София и още няколко по-големи града има що-годе добре организиран градски транспорт, то в останалата провинция, ако нямаш кола си с вързани ръце. По същия начин стои и въпроса с отоплението ( тук изключвам циганските махали ). Хората се топлят с дърва просто, защото всичко останало е доста по-скъпо. Както винаги у нас няма последователна политика, няма план за действие, няма програма. Днес правим едно, след 2 месеца вече е обратното, след още 3 е съвсем друго и т.н.


Потребителски аватар
group®
Темерут
Мнения: 10072
Регистриран на: Вто 08 мар 2005 23:28
Автомобил: Passat B8 Alltrack
Двигател: DFCA
Местоположение: София

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот group® » Нед 03 яну 2021 2:05


biol написа:Group да не си полицаи или данс , и да си спокойно и да си спокойно след изборите ще има нов шеф.


Спокойно полицаи съм за след изборите :no

Толкова ли ти бръкнах в ... с личното си мнението, че от зор и бързане да ме нападаш си глътна граматиката?! С обиди ще ми влизаш, защото имам различно мнение от теб ли?
Или нямам право на мнение в този форум?
Че и на Витоша ме прати ...

Като гледам и на други проблемът в живота и държавата им е моето мнение. Това, че ми писна от чадещи таралясници?!
Не знам ти/вие в коя част на татковината ни живеете, кога се движите, че не ви прави впечатление какво излиза от някои коли. Доста коли. Ежедневно. Редовно. Право в и около децата ни.
Може и само аз да съм...

Или не е проблема в мнението ми, а че не се впускам в общата хранилка към политиците? Ми не е да не искам. Просто не виждам смисъл. Няма какво ново да се каже. Против правилата на форума е. И се опитвам да се придържам към темата и смисъла на форума.

Цецоа1, не, не говоря за вечерно време и дай да не се обиждаме с такива подмятания. Все да направя разлика между конденз и черен облак зад кола. Или викаш - не мога?! Не мога и да преценя тая смрад от какво е?! Пиши като си в Бг, в Сф да те повозя един ден да разгледаме заедно. Може да ме открехнеш на химия и вещаствата, които излизат от колите.
Всъщност поканата ми е към всеки, който не е видял чадещи дизеляци.
Няма! Няма такова явление!

И понеже никой не си прави труда да чете, ще ви успокоя, че ограничения няма да има от Юни. Тогава започва уж реалните прегледи и слагане на четими от камери стикери на колите. Процесът ще отнеме 1г след това. И чак тогава могат да започнат да се вкарват някакви ограничения, такси и т.н. според категорията на колата.
Та преди да се пените толкова, поне прехвърлете няколко реда.

Баси агресията, баси политиката настана в тоя форум :no


Потребителски аватар
stefan4o
Мнения: 19310
Регистриран на: Съб 16 юни 2007 6:07
Автомобил: VW Jetta
Двигател: PN 1990+KR 1987
Местоположение: Стара Загора
Контакти:

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот stefan4o » Нед 03 яну 2021 7:15


Не се карайте, няма смисъл от такива неща. Моля, всички да изслушат тази песен. На една моя любима банда - Джанго Зе:
https://youtu.be/rcWsNNB-qyA

Виновните са повече един. В т.ч. и всички ние. :beer
Иначе - хубаво е, ако ще подхващат колите - да започнат с всички тези, които газовете им са извън нормата. Свалят ти табелата - после като си отремонтираш колата - минаваш газ-анализатор, документирано и после си свободен да си караш колата, където си искаш. И на мен не ми е приятно да карам зад разни маслояди, пушещи чипосани нафтови печки (ще ме извиняват колегите с дизелите) и т.н. Не съм длъжен да дишам миризмата никому !!! Даже обмислям варианти да вдигна ЕВРО-категорията на бабичката ми. Ако трябва къстъм-електроника ще заложа - ще изхвърля карбуратора, само и само да мога да си я карам още - да не цапам повече от по-новите коли.


Потребителски аватар
Stivi
Мнения: 8369
Регистриран на: Пет 02 дек 2005 20:19
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Правец-Поморие

Re: От юли 2021: Колите в София с екостикер

Мнениеот Stivi » Нед 03 яну 2021 10:40


Само не мога да разбера защо във всяко второ мнение се споменават "пушещи чипосани печки" като процента на такива е някъде около 0,001 от всички МПС-та,докато този на "стандартните дръгели" които просто са с издухани двигатели е хилядократно по-голям ! Така че ,точно тези с тунингованите двигатели са най-малкия проблем,ако изобщо са някакъв проблем :a045 Предполагам повечето от вас които са минавали по АМ Тракия са виждали пушеците откъм ТЕЦ Брикел на Ковачки и им е ясно ,че това с колите е само за да се свали още една кожа от гърба на раята,докато иначе продължаваме законно да горим боклука на Европа !



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 52 госта