Нещо не виждам смисъл от обсъждането, след като по темата има ясни инструкции от производителите, а именно смяна на всеки 2 години. Това правило важеше с пълна сила и за ладите и москвичите, противно на писаното по-горе.
Причината е че спирачната течност е хигроскопична, т.е. поема влага от околната среда. А това води един път до корозия на спирачните цилиндърчета отвътре, вярно не веднага, но неизбежно. И втори път - водата влошава качествата на течността при високи температури (при интензивно или продължително спиране).
Това че има хора дето не я сменят - има, и този дето е карал пасата преди мен е бил от тях, затова една след друга изпосмених кажи речи всички части от хидравликата - корозия отвътре имаше навсякъде...
А смяната е лесна и може да се извършва и без обезвъздушаване дори.
Спирачната течност-подменяте ли я редовно?
- krraynov
- Мнения: 969
- Регистриран на: Чет 30 сеп 2004 19:34
- Автомобил: VW Passat B7 Alltrack
- Двигател: CFGB 2012
- Контакти:
Май никъде наоколо не могат да ми сменят течността....
slavi tsvetkov написа:Досега откакто съм взел колата (3 години) не я бях сменял,но преди няколко месеца Ваското ми я смени,старата беше много черна.Вече на всеки 2 години-нова течност повече експерименти със спирачките не си правя!
Днес ходих по сервизи: В Хасково в представителството на VW НЕ СМЕНЯТ спирачна течност- не могат (или не знаят) и аз не знам.
Ходих после до сервиза на РЕНО - там имаха стенд за подмяна но нямат капачка детосе завива на мястото на тапата, а и ми казаха, че трябвало колата да се включи на Лаптоп и да се накара моторчето на ABS да работи, за да може да се смени течността?! Така било при новите Ренаслед 2000година...
Ами по бабешкия начин не става ли? Аз реших да съм като хората.. ама май- няма да може - ще си ги направя сам изглежда.
въпроса ми е: Може ли както на Жигулите дас е обезвъздушават спирачките т.е да сменя течността с помпене на педала?
Скоро смених предни накладки и дискове и след като се поостъргаха и напаснаха, започнаха да спират както си спирах със старите люспи (остатъците от накладките). После реших да сменя и спирачната течност, като преди това я замерих в един сервиз и светна червената индикация. Сега съм с течност "Мотул" и със спирачки убиец. Вече мисля да я сменям редовно, нещо което досега не бях правила
или поне да проверявам колко се е разводнила. 


Re: Май никъде наоколо не могат да ми сменят течността....
krraynov написа:slavi tsvetkov написа:Досега откакто съм взел колата (3 години) не я бях сменял,но преди няколко месеца Ваското ми я смени,старата беше много черна.Вече на всеки 2 години-нова течност повече експерименти със спирачките не си правя!
Днес ходих по сервизи: В Хасково в представителството на VW НЕ СМЕНЯТ спирачна течност- не могат (или не знаят) и аз не знам.
Ходих после до сервиза на РЕНО - там имаха стенд за подмяна но нямат капачка детосе завива на мястото на тапата, а и ми казаха, че трябвало колата да се включи на Лаптоп и да се накара моторчето на ABS да работи, за да може да се смени течността?! Така било при новите Ренаслед 2000година...
Ами по бабешкия начин не става ли? Аз реших да съм като хората.. ама май- няма да може - ще си ги направя сам изглежда.
въпроса ми е: Може ли както на Жигулите дас е обезвъздушават спирачките т.е да сменя течността с помпене на педала?
за помпи с АБС ми казаха,че въобще не е хубаво да се сменя спирачната течност по тривиалния начин с помпене тъй като била голяма вероятността да си отиде така помпата,а тя си е бая голяма цифра и затова си платих 17лв в Хаас-П-в и ми я смениха машинно-на стенд и съм много доволен


-
- Мнения: 1282
- Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: София
Не знам за АБС, нямам такваз хуйня (и по-добре!
), за останалите - няма разлика между москвич/лада/пасат/голф - спирачните уредби са им принципно еднакви.
Между другото - най-лесния начин за смяна е просто да развиеш леко даден щуцер и да оставиш течността да изтича, като следиш резервоарчето разбира се, и щом намалее почти до дъното - доливаш. Продължаваш докато потече бистра (нова) течност, затваряш и минаваш на друго колело. Така си спестяваш и обезвъздушаването, а и разхода на течност е минимално възможния. И системата не остава без течност нито за момент.
За АБСите - вижте по книгите - 100% е описано как става. Не може да не може.
А ако питаш в сервиза естествено че ще ти кажат че е много сложно, много опасно, и само със стенд (и то какъвто само те имат разбира се).

Между другото - най-лесния начин за смяна е просто да развиеш леко даден щуцер и да оставиш течността да изтича, като следиш резервоарчето разбира се, и щом намалее почти до дъното - доливаш. Продължаваш докато потече бистра (нова) течност, затваряш и минаваш на друго колело. Така си спестяваш и обезвъздушаването, а и разхода на течност е минимално възможния. И системата не остава без течност нито за момент.
За АБСите - вижте по книгите - 100% е описано как става. Не може да не може.

А ако питаш в сервиза естествено че ще ти кажат че е много сложно, много опасно, и само със стенд (и то какъвто само те имат разбира се).

-
- Мнения: 5389
- Регистриран на: Сря 22 мар 2006 19:23
- Автомобил:
- Двигател:
- Местоположение: Пловдив
Имам си спирачна система,от малко по-новото поколение - хем със сервоусилвател,хем с АБС.Как направих смяната? - един прозрачен шлаух,около 70 см (от Бриколаж,сектор градина 1,15лв/метъра) го напъхах в бутилка от минерална вода.Започнах от най-далечното спрямо спир.помпа колело - задно дясно.Отвивам съвсем леко щуцера или както там се казва онова за обезвъздушаването,хаквам му маркуча и си помпя с педала.Като намалее спир.течност в казанчето своевременно наливам.Няма нужда от втори човек,после няма и нужда от обезвъздушаване.Правим операцията на всички колела и готово.
Ако имате АБС от по-старото поколение без сервоапарат,мисля,че той сам вдига налягането в спир.система и даже не трябва да се помпи с педала - само охлабвате щуцера за обезвъздушаване и давате на контакт и той си помпи сам.Само трябва да има втори човек да долива течност своевременно.Ако не съм прав ме поправете,защото това за обезвъздушаването на по-старите АБС-и съм го чел само в книжки за ремонт и е възможно да не съм 100% прав.Но за моята си система съм сигурен.
Ако имате АБС от по-старото поколение без сервоапарат,мисля,че той сам вдига налягането в спир.система и даже не трябва да се помпи с педала - само охлабвате щуцера за обезвъздушаване и давате на контакт и той си помпи сам.Само трябва да има втори човек да долива течност своевременно.Ако не съм прав ме поправете,защото това за обезвъздушаването на по-старите АБС-и съм го чел само в книжки за ремонт и е възможно да не съм 100% прав.Но за моята си система съм сигурен.
- Glove
- Мнения: 2045
- Регистриран на: Сря 03 май 2006 23:35
- Автомобил: VW Golf MK2 GTI
- Двигател: AUM
- Местоположение: Варна
4oroi4o написа:На всеки две години сменям!!! След като човек си изпати, почва редовно да сменя някой неща!
Резултата от ненавременна смяна на спирачна течност(не е пипано никога от как е станало кола) е следния, започва се със спирачна помпа, после мъркучи, следва реголатора на задният мост и на последно място но не маловажно спирачни цилиндри, било то отпред или отзад. Когато спирачната течност престой дълго време започва да разяжда гумичките по системата, а от тях идат и проблемите, ако течността ви е станала на цвят като двигателното ви масло, лошо, започва се със спирачната помпа и до където стигне проблема. Ако решите да смените само маслото при такава ситоация, проблема се увеличава.

Последна промяна от Glove на Вто 12 юни 2007 9:45, променено общо 1 път.
Върни се в “Общи автомобилни дискусии”
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: paagrio и 54 госта