Ел.кола прави смешни Ферари и Порше.

Автомобилни теми, които не са свързани с Volkswagen
Потребителски аватар
mr_bush
Мнения: 3523
Регистриран на: Съб 05 май 2007 19:59
Автомобил: Vw Transporter T6
Двигател: 2016
Местоположение: Bg

Мнениеот mr_bush » Пет 24 авг 2007 0:48


dobrinb написа:Екстра, сега като ги пуснат в производство някъде 2080 година ...


mhihi Сега след 73 години mhihi


Тока си е ток




Потребителски аватар
Pavcho2
Мнения: 2008
Регистриран на: Нед 11 юни 2006 15:11
Автомобил: Golf Mk4 GTI
Двигател: 1798 Т AGU custom intake
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот Pavcho2 » Пет 24 авг 2007 0:55


Сигурно и трулейбуса може стига да няма 55 пътника и 2ма контрольори.
От утре всекки който мисли, че може да дърпа трулей да се пробва :).
Впечатляващо филмче е :).


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пет 24 авг 2007 11:41


Предимсвата на ел.колите:замърсява много по-малко,при това извън градовете.Ремонтите са елементарни.Няма скоростна кутия.Няма съединител.Няма гърнета.Няма филтри.Няма охладителна система.Не се цапаш.Тихи и Евтини са.Вървенето- mhihi Единственият им недостатък и ОСНОВЕН е,че Shell ще фалират.Защо не ги караме при положение,че са измислени в началото на 20 век?Защото ОПЕК ще трябва да копаят картофи и да произвеждат чипс.Фоксваген ще им го купуват и разпространяват в Европа.Защото хората не харесват тръбни конструкции.Жалко! :No


Потребителски аватар
jivkojj
Мнения: 318
Регистриран на: Нед 15 апр 2007 13:25
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Kassel-DE / Варна

Мнениеот jivkojj » Пет 24 авг 2007 11:57


Видяхте ли сега. Натоварихте тръба с това че не харесвате тръбни конструкции!!!

Сега сериозно - това дали ел. автомобилите са кой-знае колко екологични все още не е много ясно:
1. Производството на енергия е свързано със замърсяване, а една такава мощна кола доста kWh ще иска да се зареди т.е. отново въглища и серен диоксид.
2. Акумулаторите. Доста киселини и тежки метали. Отделно че тея акумулатори ще са доста натоварени и едва ли ще държат кой-знае колко дълго. Помислете на един елементарен телефон, който се зарежда средно на 3-4 дни колко изкарва батерията. 1-2 год. и после нова. А на "леката" кола трябва бая по-здрава и съответно по-скъпа. Даже и друг тип батерия, отново няма да е много по-добре. Отново рециклиране, отново замърсяване и то за сметка на собственика.


Потребителски аватар
Stoi
Вечен БАН
Мнения: 2115
Регистриран на: Пон 03 окт 2005 21:02
Автомобил: Golf2EJettaMk2coupeZZR600
Двигател:
Местоположение: Кричим
Контакти:

Мнениеот Stoi » Пет 24 авг 2007 12:22


jivkojj написа:Видяхте ли сега. Натоварихте тръба с това че не харесвате тръбни конструкции!!!

Сега сериозно - това дали ел. автомобилите са кой-знае колко екологични все още не е много ясно:
1. Производството на енергия е свързано със замърсяване, а една такава мощна кола доста kWh ще иска да се зареди т.е. отново въглища и серен диоксид.
2. Акумулаторите. Доста киселини и тежки метали. Отделно че тея акумулатори ще са доста натоварени и едва ли ще държат кой-знае колко дълго. Помислете на един елементарен телефон, който се зарежда средно на 3-4 дни колко изкарва батерията. 1-2 год. и после нова. А на "леката" кола трябва бая по-здрава и съответно по-скъпа. Даже и друг тип батерия, отново няма да е много по-добре. Отново рециклиране, отново замърсяване и то за сметка на собственика.


Има нещо вярно, но .......... Значи едни електромобил харчи средно по 1 стотинка на километър. Или по левче на 100 км. Според мен един АЕЦ може да зарежда колите на цяла държава. От екологична гледна точка това е перфект !!! Батерийте на съвременните електромобили карат две години.

Последна промяна от Stoi на Пет 24 авг 2007 12:34, променено общо 1 път.


Потребителски аватар
relaxxx
Мнения: 1279
Регистриран на: Съб 19 юни 2004 11:28
Автомобил: 4x4
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот relaxxx » Пет 24 авг 2007 12:27


Ем ако си бяхте купили сп.Топ Гиър щехте да прочетете цялата статия за тази тръба..... По мое мнение е страхотна резачка, по спомен говоря сега, мисля че съотношението и кс/тон е нещо от сорта 600/1, а за справка на бугати вейрон е 500/1 примерно... та колицата пак ако не ме лъжат спомените е снабдена с двигател на хонда тайп Р донапомпан до 300 кс. освен товааа си се продава и произвежда серийно и всеки който иска може да я има, мисля към 80000 лв. струва........има и някаква заигравка с електрически мотори в нея ама не се сещам кво беше... кофтито при нея е че не може да развие повече от 240км/ч, докато другите могат до към над 300, обаче ускорява и спира за адски кратко времеееее :twisted:


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 24 авг 2007 12:49


По повод екологията - ел. двигателите имат КПД над 90, а при двигателите с вътрешно горене повече от половината енергия в горивото отива на вятъра. Дори и само за това са по-чисти. При това ел. енергията се произвежда извън градовете, което не е маловажно, и понеже се произвежда "на едро", естествено може и повече да се мисли за екология.
Тишината също е важна, и липсата на нужда от производство на огромни количества масла, антифризи и прочее вредности.
За акумулатори - не е казано че непременно с акумулатори трябва да е.

Въпроса е че умишлено се е спирала всякаква сериозна работа в тази насока от десетилетия.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 24 авг 2007 12:49


Проблемите на електроавтомобилите са единствено в "горивото", "горивосъхранението" и "горивозареждането". Иначе всичко останало е в плюс - много по-високо КПД, много по-просто устройство, много по-добри експлоатационни показатели. Но проблемите с "горивото" са доста сериозни, мога да обясня и по-подробно, ако има желание... :D


Потребителски аватар
тръба
Мнения: 1656
Регистриран на: Сря 13 юли 2005 23:43
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: Пловдив
Контакти:

Мнениеот тръба » Пет 24 авг 2007 12:57


zmej написа:Проблемите на електроавтомобилите са единствено в "горивото", "горивосъхранението" и "горивозареждането". Иначе всичко останало е в плюс - много по-високо КПД, много по-просто устройство, много по-добри експлоатационни показатели. Но проблемите с "горивото" са доста сериозни, мога да обясня и по-подробно, ако има желание... :D
Имам желание.Обяснявай.


Потребителски аватар
zmej
Мнения: 1510
Регистриран на: Вто 08 юни 2004 15:35
Автомобил: Audi 8D5 Quattro
Двигател: AJL
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот zmej » Пет 31 авг 2007 12:34


Бях обещал да пиша, извинявам се, че се забавих. :oops:
тамън бях написал половин страница пост и спря тока... умрях... :evil:

Та, накратко, проблемът на батериите е, че съотношенията обем/запасена енергия и тегло/запасена енергия са огромни спрямо течните горива. Т.е. за енергията, запасена в един литър бензин, ще трябва много по-тежка и обемна батерия.

Само за илюстрация ще вкарам няколко сметки. Сметките са приблизителни. Един стандартен оловен акумулатор 12V/60Ah може да 'запаси' около 700Wh енергия - смятано при 12V, 1А за 60h, приемаме го за 1kWh - смята се по-лесно. Всички знаем колко тежи и колко място отнема. В същото време 1 килограм бензин (около литър и половина) има топлотворна способност (т.е. 'запасена' енергия) около 50MJ (около 30MJ/ltr). И след като 1kWh e точно 3600kJ (3.6MJ), то следва, че един килограм бензин съдържа енергия горе-долу колкото 13-15 стандартни оловни акумулатора, или енергийно един литър бензин се равнява на десетина такива акумулатора. Естествено, този пример е доста преувеличен, никой няма да си задвижва колата с оловен акумулатор, акумулаторите, които биха се използвали, биха били с доста по-голям капацитет и енергийна плътност, но пак не биха се доближили до 'енергийната плътност' на течните горива.

Друг проблем е, че за да 'вкараш' тази енергия в батерията (т.е. да я заредиш), ти трябва време - и то не малко, отнесено към времето, с което зареждаш колата си на бензиностанцията. И с колкото по-голям капацитет са батериите, толкова повече време се зареждат. И съвсем не на последно място - хич, ама хич не са евтини. Факт е, че технологиите за производство на батерии напреднаха доста в последните години главно на широкото разпространение на мобилните телефони, но още не са на това ниво, че да се конкурират с течните горива при задвижването на автомобили.

Та, общо взето с това започват проблемите на автомобилите, задвижвани с електричество, оттам нататък тези проблеми водят до други и т.н...


Потребителски аватар
maiz
Мнения: 1558
Регистриран на: Нед 01 юли 2007 7:24
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София
Контакти:

Мнениеот maiz » Пет 31 авг 2007 12:45


Изобщо няма място за сравнение, това си е поредната спам тема :), петък е все пак.


psstv18rp
Мнения: 1282
Регистриран на: Чет 20 юли 2006 14:32
Автомобил:
Двигател:
Местоположение: София

Мнениеот psstv18rp » Пет 31 авг 2007 17:37


Да добавя още малко предимства на ел. колите:

1. Възможност за генераторно спиране - всеки ел. двигател може да работи в режим на генератор. При такова спиране колата си "връща" похабената за ускорение енергия обратно в батериите (ако е с батерии). Оттук - драстично намаляване на разликата в разхода градско/извънградско.
Всички по-нови тролеи и трамваи имат тази функция отдавна - при спиране връщат енергия в мрежата. Така не се хабят и накладки. .

2. Възможност за електрическо спиране - чрез управление на двигателя. Използва се е когато скоростта е много ниска и генераторно спиране не е възможно. Така може не само да се спре "до нула" без никакво търкане на накладки ("безконтактно"), но и да се удържа колата на място (автоматична ръчна). И двете неща при това се реализират елементарно без усложняване на конструкцията, и с лекота могат да се реализират всякакви абс-и и т.н. автоматики.

3. Поради висок КПД и малки размери ел. двигателите могат да се монтират в главините - т.е. получаваш 4x4 + 4кратно дублиране и висока надеждност (колата и с един работещ двигател ще върви).



Върни се в “Общи автомобилни дискусии”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Miki и 49 госта